ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CBRE, prima companie de consultanță imobiliară din România care a implementat un serviciu de Design & Build. Valoarea pieței serviciilor de amenajări interioare, cca. 100 mil. E in 2019

25 Februarie 2019   |   BizLawyer

• Parte din propria platformă integrată de servicii complete dedicate chiriașilor, dezvoltatorilor și investitorilor, serviciul Design & Build a fost introdus în premieră de CBRE în România, acum un an; • Piața serviciilor de amenajare a birourilor s-a ridicat în 2018, la circa 100 milioane euro, conform estimărilor CBRE; • Design & Build este constituit dintr-o serie de procese complexe, prin care este coordonată dezvoltarea unei clădiri sau a unui birou din faza de proiect și până la livrare; • Noul birou CBRE Romania integrează cele mai noi principii și tendințe de Design & Build.

Sursa: CBRE

 
 
CBRE, liderul mondial și național pe piața de consultanță imobiliară, a identificat, în ultima perioadă, o creștere accentuată a cererii de servicii complexe, menite să ajute coordonarea în condiții optime a proiectelor de clădiri de birouri. De-a lungul timpului, compania a implementat numeroase aplicații tehnologice, care sunt folosite pentru identificarea nevoilor companiilor chiriașe și pentru crearea unor spații de lucru unde starea de bine a angajatului este criteriul de referință. Unul dintre principalele servicii pe care CBRE Romania îl pune la dispoziția dezvoltatorilor și chiriașilor încă din 2018, este cel de Design & Build oferit prin intermediul departamentului de Building Consultancy. Acesta este utilizat de echipele CBRE la nivel internațional cu rezultate remarcabile, iar în 2019, CBRE Romania mizează pe o serie de proiecte în coordonarea cărora folosirea serviciului va genera avantaje substanțiale clienților săi.


“Pentru ca piața de birouri din România să continue să crească și să ajungă la nivelul unor țări dezvoltate, este necesar să poată livra birouri sănătoase, tehnologizate și flexibile, birourile viitorului!  Dincolo de o expresie care sună bine, biroul viitorului este un spațiu de lucru centrat pe experiența utilizatorului, adică a angajatului. Serviciul de Design & Build este unul dintre cele mai importante instrumente pe care CBRE îl folosește pentru a crea un mediu de lucru plăcut și creativ,  în care tehnologia se îmbină perfect cu principiile de wellness și flexibilitatea solicitată de piață. Grija pentru angajat transpare dintr-o multitudine de aspecte: de la găsirea unui amplasament optim din punct de vedere al ușurinței accesului și al spațiilor comerciale din zonă, până la gândirea unor spații flexibile, în care se pune accent pe fiecare detaliu, de la luminozitate, la prezența plantelor, a mobilierului ergonomic, a spațiilor destinate relaxării sau a sălilor de sport. Tehnologia joacă un rol primordial în reușita noastră de a aduce pe piață un birou în care angajatul să poată lucra în condiții care să faciliteze atingerea nivelului maxim de performanță”, a declarat Răzvan Iorgu, Director General al CBRE Romania.

Una dintre cele mai importante tendințe observate în ultimii cinci ani pe piața locală este rafinarea nevoilor companiilor, atunci când își aleg spațiile de birouri. Ca urmare a acestui trend, numărul relocărilor se menține la un nivel ridicat, datorat necesității de spații noi, moderne și flexibile, în configurarea cărora s-a urmărit îmbunătățirea stării de bine a angajatului. Astfel, cererea totală de închiriere a depășit 324.000 m2  în 2018, dintre care 85.000 m2  au fost constituiți de relocări, aproximativ 26% din cererea totală. Potrivit estimărilor reprezentanților CBRE, valoarea pieței serviciilor de amenajări interioare s-a situat anul trecut în jurul valorii de 100 milioane euro.

Conform unei cercetări recente, efectuate de CBRE în parteneriat cu Universitatea Twente din Olanda, optimizarea condițiilor de muncă din spațiile de birouri a dus la creșterea productivității angajaților cu valori ce s-au încadrat între 10% și 45%, într-o perioadă de șapte luni.

Pentru a demonstra eficacitatea acestui serviciu, CBRE Romania a utilizat resursele Design & Build chiar pentru mutarea în noul sediu, situat în clădirea de birouri Aviatorilor 8. În procesul de amenajare a birourilor și optimizare a spațiilor finalizat luna aceasta, specialiștii companiei au folosit câteva dintre cele mai performante tehnologii pe care le dețin, printre care se numără: aplicația de măsurare a gradului de utilizare a diferitelor tipuri de spații de lucru, instrumentul de simulare a spațiilor care permite tururi virtuale de tip 2D și 3D, precum și alte soluții inovatoare. Pentru ca performanțele de Design & Build să poată fi maximizate este necesară colaborarea cu furnizori externi, pentru diferite părți ale proiectului. În cazul mutării în Aviatorilor 8, CBRE a avut alături ca partener pentru amenajarea birourilor, Morphoza, companie de consultanță în servicii de design, build & furnish.

“Prin conceptul de amenajare a noului birou CBRE Romania, ne-am propus să spunem o poveste cu care echipa CBRE să se identifice; să fie, pentru ei, un soi de oglindă prin care zi de zi să se redescopere. Dincolo de a fi o amenajare flexibilă din punct de vedere ergonomic, care integrează tipologii diferite de spații de lucru - formale și informale - ne-am dorit ca biroul CBRE să fie în primul rând dinamic în termeni de atmosferă. Am creat diverse contexte în amenajare, care să seteze mood-uri diferite de lucru, spre exemplu postul de radio cu pick-up, pe care l-am integrat în zona de socializare pentru o atmosferă caldă, aproape nostalgică sau colțul fresh pe care l-am dezvoltat în jurul unui măslin pentru a sugera liniștea naturii, toate sunt pretexte pe care le-am fructificat pentru a vorbi despre oamenii din CBRE Romania și pasiunile lor”, a explicat Diana Calfa, Managing Partner Morphoza.

Design & Build face parte dintr-o platforma de servicii integrate de tip end-to-end, probabil prima de acest tip din România, care permite livrarea la cheie în condiții de excelență a unui proiect de real estate și chiar managementul ulterior al proprietății. Experiența și know-how-ul consultanților CBRE din toată lumea și-au spus cuvântul în aducerea și consolidarea pe piața locală a unui agregator de competențe ca: project management, due-diligence tehnic, monitorizare de proiect pentru bănci și investitori, realizare de concept, workplace consultancy, change management, precum și toate celelalte servicii de consultanță tehnică și non-tehnică în domeniul imobiliar.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 60 / 66
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...