ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Grupul E-INFRA a dus la capăt mai multe proiecte de infrastructură la care s-a lucrat intens în ultimele luni. Adina Calfa, Group General Counsel: Diferența pe care o câștigăm în experiența de management în perioada aceasta este aceea pe care o câștigă un pilot după ce a traversat o furtună și a aterizat forțat pe o autostradă

03 Iulie 2020   |   Ștefania Enache

Echipa coordonată de Adina Calfa și-a concentrat eforturile, în această perioadă, pe aspecte de drept comercial, financiar, fiscal, dreptul muncii și protecției sociale, arii în care celelalte departamente, dar și partenerii de business au avut nevoie sporită de sprijin pentru a înțelege cum multitudinea de măsuri și schimbări legislative afectează activitatea mediului economic.

Adina Calfa, Group General Counsel la E-INFRA

 
 
Mediul economic a avut și are foarte multe de învățat din această criză de sănătate, care a lovit brusc întreaga lumea.Adina Calfa, Group General Counsel la E-INFRA, spune că jucătorii din zona de business au fost obligați să ia decizii și să conducă o firmă într-un context nou, bazat pe cu totul alte reguli de piață și de comportament.„A trebuit să ne adaptăm zi de zi pentru a merge mai departe. Ca să fac o comparație, diferența pe care o câștigăm în experiența de management în perioada aceasta este aceea pe care o câștigă un pilot după ce a traversat o furtună și a aterizat forțat pe o autostradă. Stresul și mobilizarea capacităților sunt duse la extrem, dar satisfacția atunci când aduci avionul în siguranță la sol este extraordinară”, punctează expertul.


Impunerea stării de urgență la nivel național și restricțiile de circulație adoptate de foarte multe țări au venit la pachet cu o avalanșă de schimbări legislative, fapt ce a influențat major activitatea departamentelor juridice din cadrul companiilor.

Echipa coordonată de Adina Calfa și-a concentrat eforturile, în această perioadă, pe aspecte de drept comercial, financiar, fiscal, dreptul muncii și protecției sociale, arii în care celelalte departamente, dar și partenerii de business au avut nevoie sporită de sprijin pentru a înțelege cum multitudinea de măsuri și schimbări legislative afectează activitatea mediului economic.

„Deopotrivă, am acordat o atenție suplimentară asigurării stricte a conformității în ce privește protecția datelor cu caracter personal, în contextul tuturor măsurilor care au fost impuse recent angajatorilor pentru prevenirea și limitarea răspândirii virusului COVID-19. Proiectele de infrastructură sunt construite de oameni – așa că prioritatea noastră este siguranța și sănătatea echipelor noastre, dar și ale partenerilor. Pentru clienți mesajul principal în această perioadă a fost acela că facem tot ce ține de noi pentru a asigura condițiile necesare de protecție pentru ca proiectele de construcții să continue iar infrastructurile critice pe care le operăm să fie perfect funcționale – suntem conștienți că dezvoltarea și funcționarea proiectelor de infrastructură este un aspect critic pentru revenirea economică”, menționează juristul.


Proiectele au continuat

În ciuda situației speciale determinate de criza medicală, E-INFRA și-a continuat o parte dintre proiectele începute înainte. Pe unele chiar le-a finalizat.

„Printre proiectele începute înaintea declanșării crizei actuale și continuate (iar unele chiar finalizate), pe lângă o serie de proiecte comerciale care, din fericire, au continuat (atât din infrastructură, cât și din energie sau telecom), avem o serie de proiecte interne centrale, care decurg din redefinirea Grupului E-INFRA și la care Departamentul Juridic a contribuit semnificativ. Am lucrat, astfel, anul trecut toată echipa la un veritabil proces de audit intern, în cadrul căruia am analizat procesele și activitatea companiilor și  în urma căruia am dezvoltat un întreg pachet de măsuri prin care asigurăm alinierea întregului Grup la cele mai înalte standarde FCPA, conform practicii de la nivel internațional. Similar, proiectul de digitalizare al Grupului a ocupat un loc central. Aflat deja într-o fază avansată, contextul actual ne-a ajutat să ne dăm seama mai clar care ne sunt cu adevărat nevoile și de ce resurse interne beneficiem.
Concret, cu ajutorul unor minți sclipitoare din interior au fost dezvoltate o serie de automatizări extrem de utile care ne aduc foarte aproape de finalizarea proiectului, de altfel, foarte ambițios. Așadar, în urma procesul de aliniere perfectă a tuturor companiilor de sub umbrela E-INFRA, avem acum o voce unică, mai puternică, o strategie comună bine conturată, împărtășim principii și valori comune în care ne regăsim fiecare, din toate „colțurile” Grupului. Este la fel ca atunci când ai o casă trainică plus toate elementele care asigură o funcționare cât mai sustenabilă și responsabilă, în care este nevoie doar de o reamenajare la standardele cele mai înalte de „design””, detaliază Adina Calfa.

Fiecare dintre specialiștii care fac parte din echipa juridică a firmei și-a adus aportul în mod esențial într-o serie de proiecte finalizate în această perioadă delicată sau care sunt în curs de finalizare, fie că vorbim despre proiecte comerciale ori despre proiecte interne, de aliniere, la nivel de Grup.

„Astfel, am dus la capăt o serie de proiecte de infrastructură la care s-a lucrat intens în ultimele luni, iar alături de echipele comerciale au stat toți cei trei membri din Cluj și din București dedicați activității Electrogrup (Cristina Rădulescu, George Opriș și Erika Csorba). De asemenea, Alina Ardelean și Mirela Bomboe au contribuit semnificativ în procesul de aliniere a Grupului la standardele pe care le menționam mai sus și din perspectivă GDPR. Nu în ultimul rând avem o serie de proiecte în curs de finalizare la care contribuie esențial Alexandra Oberschi, Alina Lazăr și Monica Mocanu”, detaliază expertul.

La fel ca foarte mulți jucători din piața, criza medicală a afectat în bună măsură și companiile din Grupul E-INFRA. Compania are proiecte oprite sau întârziate, nu doar în plan local, ci și internațional. Ponderea proiectelor din afara României a fost și va rămâne condiționată de revenirea economiilor din Europa de Vest, care sunt la rândul lor afectate semnificativ. „Încercăm pe cât posibil să acomodăm nevoile clienților noștri, cu care ne dorim să rămânem în același parteneriat trainic, ca și până acum”, menționează Adina Calfa.


Citește și


Munca de zi cu zi se derulează altfel

Schimbările apărute în toate planurile au produs modificări și în activitatea juriștilor. Adina Calfa amintește faptul că asistența day-to-day a arătat „puțin” diferit de ceea ce se știa până acum.

„La fel ca toți juriștii interni sau externi, ne-am străduit să facem față în timp real avalanșei de acte normative și măsuri din cele mai diverse arii de activitate. Ultimele două luni au semănat cu un maraton alergat în regim de cursă contra-cronometru (cu obstacole). Partea bună este că am dezvoltat anduranță și am devenit mai agili, atât ca echipă cât și ca departament. În plus, aflați în plin proces de redefinire a noastră, ca departament, am avut parte de cea mai concludentă punere în practică a conceptului VUCA- Volatilitate (Volatility), Incertitudine (Uncertainty), Complexitate (Complexity) și Ambiguitate (Ambiguity) (în care se tratează dificultatea de luare a deciziilor într-un mediu complex și nesigur), despre care vorbeam echipei de-a lungul unor sesiuni de anul trecut”, explică juristul.

În această perioadă, Departamenul Juridic lucrează deopotrivă la analize juridice complexe derivate din redesenarea strategiilor de companii și de grup, cât și punctual în proiecte care îi solicită pe specialiști, cu precădere, din perspectiva dreptului muncii, financiar, fiscal, imobiliar, achiziții publice și reglementare (atât din industria energiei și gazelor cât și în industria telecom).

„Este o realitate că o infrastructură cât mai bine dezvoltată este cheie în supraviețuirea economiei naționale, cu atât mai mult într-o astfel de perioadă de incertitudine economică la nivel mondial. Mă aștept ca zonele de efervescență să vină  din zona proiectelor de infrastructură, cum de altfel sublinia și CEO-ul Grupului E-INFRA, Daniel Farmache într-o dezbatere organizată de o publicație de renume, și anume că ‘atunci când un stat își revine din criză, infrastructura este unul dintre vectorii cei mai importanți’”, arată Adina Calfa.

Printre cele mai bune decizii de management luate în aceste momente de criză, Adina Calfa nominalizează consolidarea departamentului și reașezarea echipei pe paliere regândite. „Acest proces ne-a maturizat, ne-a ajutat să ne reanalizăm prioritățile și principiile comune. Deși acest proces a mers în linii mari cum l-am gândit inițial, ultimele luni au reprezentat o ocazie bună de introspecție autentică. Cred că suntem o variantă mult îmbunătățită față de noi cei de acum șase luni și, categoric, ultimele luni ne vor ajuta să devenim o variantă și mai performantă a celor care suntem acum”, precizează juristul.

Adina Calfa, unul dintre cei zece coordonatori ai departamentelor juridice care au intrat pe lista celor mai influenți GC (General Counsels) din Europa Centrală și de Est, intocmită de directorul juridic international Legal 500, a acceptat anul trecut o nouă provocare profesională. La începutul lunii martie (2019), ea a schimbat postul de Legal Director la Roșia Montană Gold Corporation cu cel de General Counsel al Grupului E-INFRA. ”Am ales sa lucrez pentru un grup focusat pe infrastructura, în primul rand, pentru background-ul meu profesional în companii din telecomunicații și energie / resurse naturale.Infrastructura este unul dintre sectoarele critice în acest moment pentru România; este un domeniu cheie, în care avem mult de construit, iar asta vine la pachet cu o  mulțime de proiecte complexe care îți oferă motivație și, în timp, satisfacții”, a declarat la acea vreme Adina Calfa pentru In-house Legal.

Citește și
→   Unul dintre cei mai influenți Legal Manageri locali, evidențiați de Legal500, a fost recrutat de E-INFRA. Adina Calfa-Dudoiu: M-au convins povestea grupului și a fondatorilor, viziunea lor centrată pe profesionalism educat și calitate


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4 / 39
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Criza COVID-19 nu a descurajat investitorii, multe proiecte de M&A începute anterior făcând pași înainte, spun avocații Wolf Theiss. Echipa de Employment a dat o mână de ajutor în aceste proiecte și a ajutat clienții să navigheze lin printre schimbările legislative rapide și efectele pandemiei
Avocații RTPR, pionieri în crearea unui instrument prin care clienții au fost ținuți la curent cu modificările legislative. Alina Stăvaru, Partener și coordonator al echipei de Employment: Întrebările au explodat în domeniile legate de adaptarea organizațiilor la noile realități. Am creat o ancoră de stabilitate și claritate legislativă
Activitate foarte intensă în practica de Dreptul Muncii de la Bondoc & Asociații, cu mandate în proiecte complexe de transfer de activitate sau reorganizarea activității unor companii importante. Mihaela Bondoc, Partener: Așteptăm cu interes reglementările ce urmează să mai fie adoptate în perioada următoare
Cine sunt campionii pieței locale, evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2020 | Cei mai buni profesioniști în copyright, brevete și mărci industriale: ZRVP și Simion & Baciu au cele mai multe recomandări, Mușat & Asociații și NNDKP, pe podium
Trofin & Asociații a intrat în doilea arbitraj ICSID și are, alături de LDPP, cele mai multe mandate la Tribunalul arbitral din Washington. Ce firme locale asigură apărarea statului român în cele 8 dosare și ce onorarii primesc firmele angajate de stat
Finanțele restartează procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de 2.200 lei
Avocații Leroy și Asociații spun că se observă o revenire ușoară la „normal” | Dacă lunile trecute clienții cereau suport legal pentru desfășurarea activității în condiții de siguranță, acum sunt solicitări de tipul day-to-day business și se reiau proiectele amânate în ultimele luni
Încă o victorie pentru avocații ZRVP. Investitorii din parcurile industriale rămân scutiți de impozitul pe imobile, a confirmat Înalta Curte de Casație și Justiție
Specialiștii în insolvență de la Popescu & Asociații sunt implicați în proceduri judiciare în care masa credală cumulată depășește un miliard de euro. Octavian Popescu, Managing Partner: În toamnă se vor putea măsura cu adevărat efectele pandemiei. Mă aștept să crească semnificativ nivelul încărcăturii nu numai în România, dar și la nivel european
INTERVIU | Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații, firma de avocați care asistă Bursa de Valori la înființarea Contrapărții Centrale: Semnarea acordului cu CC&G era un element vital în demararea procesului de autorizare. Proiectul va căpăta viteză în perioada următoare
Avocații PNSA obțin o soluție importantă pentru ARACO și mai multe companii de construcții, legată de ajustarea prețului în contracte de achiziție publică. O instrucțiune a președintelui ANAP, anulată
Concurență.ro | Avocații de Concurență de la Reff & Asociații au obținut o victorie profesională importantă în perioada de lockdown. Cum arată azi tabloul proiectelor din această practică și cum lucrează echipa coordonată de partenerul Florentina Munteanu
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...