ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

BRD Groupe Société Générale are politici ferme și linii directoare bine stabilite legate de sustenabilitate și monitorizează atent indicatorii de performanță pentru obiectivele ESG. De vorbă cu Flavia Popa, Secretar General, despre acțiuni și priorități pe această direcție, dar și despre modul în care departamentul juridic sprijină misiunea băncii în modelarea unei activități sustenabile

14 Noiembrie 2021   |   Ștefania Enache

BRD – GSG are un Comitet ESG la care participă reprezentanți din toate structurile băncii, dar și din organul de conducere și care reprezintă un for important de consultare internă în legatură cu toate aspectele ESG.

 
 
În cadrul BRD Groupe Société Générale, tranziția către o economie circulară, durabilă și eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor are un impact direct, influențând modul în care se desfășoară activitatea băncii. De altfel, instituția financiară a integrat în procesul de acordare a creditelor analiza din perspectiva riscurilor ESG, pentru anumite categorii de clienți și tranzacții. La baza analizelor stau cele 11 politici sectoriale și trei angajamente ale grupului Societe Generale  pe baza cărora s-au dezvoltat criterii specifice de evaluare din perspectiva impactului asupra mediului, biodiversității și comunităților, în funcție de particularitățile fiecărui sector în parte.

Flavia Popa, Secretar General, BRD Groupe Société Générale, explică faptul că toate aceste criterii iau în considerare diferite standarde internaționale specifice domeniului de activitate în cauză, pe care banca dorește să le promoveze în rândul clienților săi. „Cu titlu de exemplu, în cazul evaluării tranzacțiilor, dacă se aplică, BRD, ca parte a grupului Societe Generale, aplică Principiile Ecuator, Principiile de bancă responsabilă UNEPFI. Totodată, banca a integrat în analizele de credit, analize ale riscului de tranziție, din perspectiva riscului climatic”, precizează expertul.


În calitate de bancă importantă a României, BRD acordă o atenție deosebită selecției partenerilor din această perspectivă. Iar ca parte a angajamentelor asumate la nivelul Grupului, BRD integrează deja clauze ESG în relația cu partenerii. Principiile vizate sunt cele detaliate în cadrul Codului de Conduită al Grupului Societe Generale și în cadrul Cartei Achizițiilor Responsabile.

„BRD Groupe Societe Generale are în ADN-ul său dezvoltarea economiei românești, implicarea cu responsabilitate în comunitate, atent preocupată de o guvernanță la cele mai înalte standarde.  În calitatea sa de bancă sistemică, listată la Bursă, parte a unui grup internațional cu tradiție, BRD a fost, este și va fi o bancă profund responsabilă, atentă la nevoile clienților, partenerilor și acționarilor săi”, susține Flavia Popa.

Secretarul General al BRD amintește faptul că, după acordarea, în primul trimestru al acestui an, a celui mai mare credit verde de până acum din România, instituția și-a reconfirmat angajamentul pentru finanțarea cu impact pozitiv, prin structurarea unui credit ESG de tip „club loan” de 120 milioane euro, dar și angajarea pentru finanțarea unei mari părți din această sumă.




„Ca actor social, investim în cultură, educație, tehnologie și sport, sprijinind proiecte care construiesc, dezvoltă, cresc o nouă generație și aduc valoare pe termen lung. În viziunea noastră, cultura și educația sunt piloni esențiali pentru dezvoltarea societății, acesta fiind motivul pentru care încurajăm proiecte inovatoare, cu potențial de a fi recunoscute și apreciate de tânăra generație. Sub această viziune am creat Fundatia9, care coordonează platforma de jurnalism cultural Scena9, dar și centrul cultural Rezidenta BRD Scena9 din București. În educație, am creat Școala9, o platformă de jurnalism specializat, și sprijinim programe care susțin demersul profesorilor din sistemul formal, dar și planuri, idei și proiecte în domeniul inovării și al tehnologiei. Cea mai noua platformă de jurnalism pe care am lansat-o este Mindcraft Stories, care își propune să deschidă o conversație despre modul în care tehnologia ne atinge viețile. În sport, sprijinim creșterea unei noi generatii de performeri pentru handbalul românesc, și transformarea acestuia într-un adevărat sport național”, mai spune specialistul.

Instituția are politici și linii directoare bine stabilite și monitorizează atent indicatorii de performanță pentru obiectivele ESG, fie că este vorba despre credite verzi, despre reducerea amprentei de carbon, despre precuparea pentru angajați sau despre implicarea în comunitățile de peste tot din țară, despre guvernanța sa de inovație și digitalizare.

„O axă centrală a ambiției privind responsabilitatea socială, pentru Grupul Societe Generale și implicit pentru BRD este legată de impactul operațiunilor pe care le desfașoară (atât cele directe, cât și lanțurile de aprovizionare) și activitățile comerciale. Așadar, impactul  economic, social, de mediu și etic reprezintă o constantă preocupare a BRD.  Aceste Principii generale sociale și de mediu (E&S) prezintă cadrul E&S aplicabil activităților Grupului Societe Generale la care poate fi corelat un impact social sau de mediu prin produsele și serviciile furnizate”, precizează Flavia Popa.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică
 
Sustenabilitatea este privită dintr-o perpectivă integratoare

În acțiunile sale, BRD ține cont întotdeauna de feedback-ul sau semnalele primite de la clienți, angajați, investitori, furnizori, comunitate. Sustenabilitatea este privită, în interiorul BRD, dintr-o perspectivă integratoare cea ce include, în mod necesar, feedback din partea tuturor părților interesate. „De aceea, la nivelul departamentelor ce lucrează direct cu clienții se realizează constant studii ce vizează relația dintre aceștia și bancă. Totodată, aceasta este o parte a exercițiului de realizare a raportului de sustenabilitate. Nu în ultimul rând, există un sistem permanent de consultări interne menite a îmbunătății relația diverselor structuri cu partenerii interni (angajați). Deși sustenabilitatea și activitățile ESG transced activității departamentului juridic, fiind o prioritate la nivelul băncii, privită în ansamblul său, departamentul juridic sprijină acest demers prin consilierea cu privire la integrarea cadrului reglementar ESG în activitatea băncii, alinierea obiectivelor ESG la aceste cerințe, atenuarea potențialelor riscuri de sustenabilite, cât și implicarea în negocierea finanțărilor verzi sau sustenabile”, arată Secretarul General al BRD.

Totul evoluează foarte rapid

Flavia Popa atrage atenția că reglementarea și stabilirea standardelor ESG, inclusiv cerințele ESG impuse de autoritățile de reglementare și supraveghere, vor evolua rapid, căpătând noi dimensiuni și nuanțe.

„Așadar, împreună de întreaga echipă BRD, fără îndoială că și departamentul juridic va continua să fie alături de misiunea băncii în modelarea unei activități sustenabile, integrată în guvernanța corporativă și în atingerea obiectivelor ESG propuse, prin anticiparea, identificarea și sprijinirea gestionării riscurilor juridice decurând din această activitate, într-un mod transparent și responsabil. De asemenea, anticipăm o creștere a finanțărilor verzi sau sustenabile (inclusiv prin piața de capital), în cadrul cărora vom continua să găsim, alături de colegii noștri, soluții eficiente și creative. Prin intermediul specialiștilor săi, departamentul juridic este implicat activ în documentarea și negocierea clauzelor contractuale necesare clasificării finanțărilor și plasamentelor de investiții drept verzi sau sustenabile. În acest context, avem oportunitatea de a participa la finanțări care depășesc standardele oferite în mod obișnuit, creând structuri contractuale de natură a facilita mecanismul special al fiecărei finanțări”, detaliază expertul BRD.
 
Agenda ESG este parte integrantă a activității tuturor structurilor băncii. La nivelul BRD,  Secretariatul General este structura care are o  implicare directă în definirea și aplicarea politicii de ESG la nivelul băncii și în guvernanța acesteia, structură care este direct subordonată CEO-ului băncii.

În plus, o altă structură extrem de implicată în zona ESG este cea a Polului Corporate, unde există un departament specializat care se ocupă cu evaluarea E&S a clienților, tranzacțiilor și cu finanțarea sustenabilă. Condus de un Director Mediu Social și Finanțare Impact Pozitiv, departamentul se află în subordinea directă a Directorului General Adjunct responsabil de activitatea corporate.

Mai mult, dată fiind importanța acordată de BRD și transversalitatea subiectului, a fost înființat un Comitet ESG la care participă reprezentanți din toate structurile băncii, dar și din organul de conducere și care reprezintă un for important de consultare internă în legatură cu toate aspectele ESG. De altfel, fiecare structură are propriile responsabilități ESG, în funcție de specificul activității și urmărește în planurile sale îndeplinirea obiectivelor ESG.  

„La nivelul BRD sunt definite rolurile aferente, este creat cadrul normativ aferent și se acționează în linie cu strategia definită în acest sens. Pandemia a adus cu ea și mai multe provocări, cărora încercăm să le facem față cu succes. Ne preocupăm permanent să ne îmbunătățim activitatea și să ne adaptăm la noile cerințe, dar și să comunicăm în legătură cu acesta. Astfel, există o preocupare permanentă atât la nivelul consiliului de administratie al BRD, conducerii executive, cât și la cel al salariaților cu privire la aspectele ce țin de protejarea mediului și sustenabilitate. Sunt pe agenda noastră zilnică, în calitate de cetățeni responsabili, părinți, angajați, dar și de companie importantă a economiei românești. Așadar, fără îndoială că eforturile și investițiile trebuie continuate, că raportarea trebuie îmbunătățită, la fel ca și comunicarea legată de evoluția indicatorilor și consultarea cu toți stakeholderii implicați”, a conchis Flavia Popa.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 34 / 75
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A s-a redresat în Q1 ̸ 2024, dar nu înregistrează creșteri pe piețele emergente. DLA Piper și CMS își mențin pozițiile fruntașe la nivel global, Schoenherr se remarcă în Europa, iar Filip & Company întră în topul consultanților din Europa Estică
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...