ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Departamentul juridic al grupului Policolor - Orgachim s-a consolidat anul trecut, ajungând la efective de 16 oameni în România și Bulgaria. Florina Homeghiu, Legal and Compliance Group Director: Atenția și energia echipei se vor concentra pe domeniile de drept necesare și importante pentru derularea activității organizației

08 Februarie 2021   |   Ștefania Enache

Referindu-se la departamentul pe care îl coordonează, Florina Homeghiu amintește faptul că acoperă numeroase arii de expertiză: dreptul comercial, dreptul concurenței, corporate, compliance etc. Anul acesta volumul de muncă va rezulta atât din „day-to-day business”, din proiecte aferente pieței construcțiilor, cât și din organizarea de training-uri pentru celelalte departamente.

Florina Homeghiu, Legal and Compliance Group Director Policolor ? Orgachim

 
 
După anul 2020 care a surprins pe toată lumea și a dovedit că viața întregii planete se poate schimba într-o fracțiune de secundă, nici 2021 nu se anunță un an ușor. Efectele crizei sanitare, ale crizei din educație, destabilizarea micilor afaceri se vor simți din plin. Florina Homeghiu, Legal and Compliance Group Director Policolor – Orgachim, este de părere că vor exista în continuare companii care își vor cere insolvența, riscul accentuării acestui fenomen fiind unul ridicat.

Pe acest fond instabil, expertul consideră că România trebuie să acționeze cu înțelepciune, iar la nivel decizițional ar trebui emise o serie de măsuri care să ofere soluții pentru problemele importante cu care mediul economic se confruntă. „De la criza forței de muncă transformată, în anumite cazuri, în șomaj, la infrastructura insuficient dezvoltată, la măsurile financiare pentru susținerea mediului de afaceri, lipsa de coerență a anumitor proiecte legislative etc, toate acestea sunt probleme care au nevoie de soluții imediate. Mediul de afaceri are nevoie de mai multă predictibilitate și ajutor”, punctează Florina Homeghiu.


Expertul se declară mulțumit de faptul că în 2020 a fost parte a grupului Policolor – Orgachim, care nu a aplicat măsuri de șomaj tehnic, nu a recurs la încetarea contractelor de muncă (dimpotrivă, s-au completat anumite poziții vacante). „Am reușit să susținem business-ul și să avem grijă de oameni, fără de care activitatea nu se poate derula”, subliniază profesionistul Policolor – Orgachim.  

Lecțiile anului 2020

Anul care tocmai s-a încheiat a fost unul care ne-a oferit o serie de lecții tuturor. Atât în plan personal, cât și în zona ne business au fost lecții importante pe care cei care și le-au însușit le pot folosi pentru a evolua.




„Criza medicală a generat numeroase consecințe asupra întregii activități economice, indiferent de ramura de activitate/domeniul în care activezi. Consider că, atât la nivel personal, cât si la nivel profesional am realizat că suntem fragili, că sunt multe lucruri pe care trebuie să le prețuim (în special, sănătatea) și că ne putem adapta circumstanțelor, indiferent de natura lor”, arată Florina Homeghiu.

În noul context, Grupul Policolor – Orgachim și-a organizat activitatea astfel încât să respecte măsurile impuse de autorități, dar să aibă și continuitate: lucrul de acasa în totalitate, în anumite perioade ale anului 2020, în departamentele a căror activitate permite acest lucru, organizarea unui program de lucru alternativ- două săptămâni de lucru de la distanță și două săptămâni la birou etc. De asemenea, majoritatea întâlnirilor interne, care vizau activitatea, s-au derulat online.

În plus, activitatea economică a fost redimensionată astfel încât să se muleze pe noile cereri din piață. Grupul Policolor – Orgachim a început în 2020 producția unei game speciale de dezinfectanți, atât pentru mâini, cât și pentru suprafețe. „Magazinele independente Policolor – Orgachim își vor continua activitatea, în paralel cu derularea contractelor comerciale pe care le avem cu lanțurile de magazine internaționale din domeniul construcțiilor și bricolajului, astfel încât vom continua să răspundem cerințelor clienților noștri”, mai spune juristul.

Provocările anului 2021

Florina Homeghiu crede că provocările anului 2021 vor veni din dinamica industriei construcțiilor și industriei auto pentru care grupul din care face parte produce și comercializează produsele din portofoliu. Noi provocări vor interveni și ca urmare a modificărilor legislative, a măsurilor economice și politice care se vor adopta și a modului în care va evolua criza sanitară.

„Am încredere că putem gestiona cu succes toate aceste provocări, iar responsabilitatea, flexibilitatea, colaborarea cu celelalte departamente din companie și reacția rapidă la situațiile care apar ne vor ajuta să facem asta. De asemenea, consider că fără implicare și energie dedicată proiectelor, nu poți obține rezultatele pe care le dorești. La acest moment, echipa juridică este completă (atât în România, cât și în Bulgaria), astfel încât nu vor fi modificări majore. Din punct de vedere comercial, portofoliul de clienți este stabil, de la sfârșitul anului 2019 Policolor are un nou furnizor de servicii logistice care ne ajută cu distribuția produselor către clienți – nu vor fi schimbări în acest sens. Activitatea grupului Policolor – Orgachim se va concentra pe portofoliul de produse existent, dezvoltarea relațiilor cu clienții, finalizarea investițiilor și începerea unora noi în cadrul fabricilor din București și Ruse etc”, detaliază expertul Policolor – Orgachim.

Referindu-se la departamentul pe care îl coordonează, Florina Homeghiu amintește faptul că acoperă numeroase arii de expertiză: dreptul comercial, dreptul concurenței, corporate, compliance etc. Anul acesta volumul de muncă va rezulta atât din „day-to-day business”, din proiecte aferente pieței construcțiilor, cât și din organizarea de training-uri pentru celelalte departamente.

„Grupul Policolor – Orgachim a lansat și va lansa numeroase produse pentru promovarea cărora se vor derula campanii de marketing, vor avea loc diverse tipuri de investiții în fabricile în care operăm etc. De asemenea,  partea de regulatory (cerințe privind compoziția chimică a produselor, necesitatea anumitor autorizații pentru comercializare etc.) și contractele rămân o parte foarte importantă a activității. Din punct de vedere al activității juridice, atenția și energia echipei se vor concentra pe domeniile de drept necesare și importante pentru derularea activității organizației, astfel încât să ne consolidăm cunoștințele. Externalizarea către firme de avocatură se realizează în funcție de proiecte, punctual, nefiind nimic diferit față de modul în care am lucrat în 2020. Pentru moment, structura departamnetului nu va fi schimbată, având în vedere faptul că anul trecut am încheiat un proces de recrutare pentru consolidarea acesteia. Membrii echipei juridice vor fi implicați, ca și până acum, în proiecte de dezvoltare profesională și vor participa la evenimente/training-uri/conferințe care să susțină consolidarea și îmbunătățirea cunoștințelor.”, menționează avocatul.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Un departament complex

La acest moment, departamentul juridic din cadrul grupului are acces la baza de date legislative, dispune de diverse mijloace de comunicare la distanță/diverse aplicatii. De altfel, în 2020 s-a achizitionat un nou echipamnet tehnic performant pentru video-conferințe accesibile atât din fabrica Policolor, cât și din sediul de birouri. De asemenea, a fost implementat un program pentru urmărirea proiectelor în lucru, astfel încât să existe o eficiență mai mare și să fie verificate cât mai ușor status-ul etc. „Și în relația cu autoritățile folosim cât se poate de mult funcționalitatea online (unde se aplică) pentru a avea o activitate eficientă și a câștiga timp pentru derularea altor proiecte. Dacă vor fi necesare soluții tehnice noi, vom analiza intern și vom decide efectuarea investiției aferente”, susține Florina Homeghiu.

Echipa juridică din România (compania Policolor) este formată din șapte persoane, incluzând atât juriști, cât și ingineri chimiști. Florina Homeghiu coordonează și partea de sănătate și securitate în muncă, protecția mediului și regulatory privind compoziția chimică a produselor. În Bulgaria (companiile Orgachim AD, Ruse Chemicals și Orgachim Resins AD), echipa este formată din nouă persoane. „Diferența de mărime are de-a face cu faptul ca echipa din Bulgaria este mai specializată pentru a acoperi diferite autorizații, probleme de sănătate, siguranță și conformitate. Colegii mei gestioneaza proiecte corporate, contracte comerciale, partea de compliance, relația cu anumite autorități, Registrul Comerțului, recuperare creanțe etc”, explică Legal and Compliance Group Director-ul Policolor – Orgachim.

Departamentul juridic din cadrul Policolor – Orgachim are o bună colaborare cu avocați din cadrul unor firme de avocatură internaționale și românești pe diverse ramuri de expertiză. Pe parcursul anului 2020, acești colaboratori au ajutat echipa coordonată de Florina Homeghiu în probleme care au vizat dreptul concurenței, proprietatea intelectuala (atât Policolor, cât și Orgachim sunt titularele a numeroase mărci înregistrate local, dar și european), real-estate, diverse aspecte legate de protecția consumatorului etc.

„Grupul Policolor - Orgachim are contracte de asistență juridică semnate cu diverse firme de avocatură cu care colaborează pe diferite proiecte/ramuri de drept. În mai 2020, la momentul la care m-am alăturat echipei, am preluat aceste contracte și am continuat colaborarea cu avocații externi. Selecția anterioară a avut la bază numeroase criterii: ariile de drept în care acestea pot oferi servicii juridice, oferta financiară, poziția pe piață, experiența anterioară în cadrul colaborării (sunt situații în care colaborarea cu un anumit cabinet de avocatură se derulează de câțiva ani) etc. La acest moment nu intenționez să fac schimbări”, susține expertul.

Proiectele anului 2020


În ciuda crizei sanitare, activitatea Policolor – Orgachim a fost una intensă în 2020, iar departamentul juridic a fost mereu în linia întâi. Referindu-se la principalele proiecte în care echipa sa s-a implicat, Florina Homeghiu a indicat câștigarea unei opoziții depuse de Policolor împotriva unui competitor care dorea înregistrarea unei mărci similare cu una dintre mărcile deținute de Policolor; începerea procesului de standardizare a contractelor; consolidarea operațiunilor logistice (activitatea fiind prestată în prezent de către un singur operator – proiect ce a presupus atât încetarea anumitor contracte comerciale, aspecte de corporate etc.); finalizarea anumitor proiecte de investiții în fabrica Policolor din Bulevardul Timișoara, pentru derularea cărora expertiza juridică a fost foarte importantă; derularea unui proces de audit extern, care s-a finalizat cu succes (fără observații) pentru Policolor; proiecte corporate; organizarea unor evenimente interne privind regulile de conformitate etc.

„În 2020, un an cel puțin „mai altfel”, care a avut în prim plan sănătatea și educația, Policolor a continuat campania Culorile României – cinci tone de vopsea lavabilă și e-mail-uri au plecat spre comunitate. Astfel, proiectele cu implicații sociale au continuat - mai bine de jumătate din sponsorizările Policolor au plecat către proiecte care au avut în prim-plan sănătatea și educația: de la igienizarea și renovarea spațiilor din spitale – Spitalul CF2, secția Pediatrie și secția de oncologie a Spitalului Universitar, prin proiectele derulate de Asociația Faborisa, la renovarea școlilor gimnaziale din Bihor, Vaslui, Botoșani, Mehedinți, Olt, Teleorman și Giurgiu, prin intermediul Asociației Bookland și Help Autism. Am fost, de asemenea, parteneri în proiectul de renovare a numeroase școli inițiat de Asociația BookLand. Iar parteneriatul nostru pe termen lung, cu Salvamont, pentru refacerea marcajelor traseelor și refugiilor montane, a continuat. De asemenea, prin intermediul sponsorizărilor, am susținut activitatea Muzeului de Artă Contemporană, am susținut Federația Româna de Polo pentru organizarea turneului național de polo la Bazinul „Tolea Grințescu”"( Floreasca) etc”, declară Florina Homeghiu.

Cine este Florina Homeghiu
După absolvirea Facultății de Drept, din cadrul Universității din București (2001 – 2005), Florina Homeghiu a devenit membră a Baroului București în 2006 ca urmare a examenului de admitere și a început activitatea de avocat.
De-a lungul activității, ca avocat, a colaborat cu firme de avocatură locale, dar și internaționale. În 2017, a luat decizia de a lucra in-house (schimbând postura de consultant extern) și a ocupat poziția de Country Legal Manager și Compliance Officer în cadrul Coca-Cola HBC România SRL A activat în firma respectivă până în momentul în care s-a alăturat Grupului Policolor-Orgachim.
În același timp, și-a continuat studiile academice : a absolvit Masteratul de Drept al afacerilor la Universitatea din București, și-a luat diplomă de doctor în științe administrative, la Școala Națională de Studii Politice și Administrative București și a terminat un program la IMD Business School, Lausanne.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 52 / 75
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
CMS alături de PPC în încheierea unui acord strategic cu MYTILINEOS Energy & Metals pentru dezvoltarea unui portofoliu de proiecte fotovoltaice de până la 2GW, în patru țări | Horea Popescu și Mircea Moraru (CMS România) au coordonat echipa internațională care a asistat compania elenă de utilităţi electrice pe parcursul acestei proiect complex
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...