ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Departamentul juridic de la Samsung România a creat 4 piloni pe care clădește viziunea și activitatea în 2022. Colaborările cu firmele de avocați externe nu au fost reduse și nu e preconizat un astfel de scenariu | De vorbă cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal Affairs & Compliance, despre provocările și proiectele acestei perioade

29 Mai 2022   |   Maria Teodoru

Resursele Departamentului juridic sunt solicitate în special de chestiuni juridice legate de Compliance, Regulation, Data privacy, Competition/Antitrust, Enforcement/Investigations, Ongoing Litigation și Product Liability.

 
 
Viziunea echipei de avocați interni ai firmei Samsung România pentru anul 2022 implică sustenabilitate și acordarea serviciilor de consultață juridică la un nivel premium. ”La începutul anului 2022 am creat 4 piloni pe care să ne clădim viziunea și activitatea în anul curent, cu aplicare în Digitalizarea contractelor, Conformitatea cu legislația la nivel de Campion, Suportul adaptat la nevoile business-ului și ale departamentelor, oferirea de servicii juridice la cel mai înalt nivel de profesionalism și promptitudine”, a declarat Alexandra Pădurariu, Head of Legal Affairs & Compliance în cadrul companiei Samsung România, într-un interviu acordat publicației noastre.

Provocările au venit din direcția schimbărilor legislative de la începutul anului, survenite în domeniul garanției produselor, care au necesitat adaptare rapidă, implementarea și detalierea unor măsuri de conformare în termen de numai câteva zile. ”Adițional, am privit către viitor la schimbările preconizate la nivel european în domeniul legislației sustenabilității pentru a analiza, în mod proactiv, nevoile de conformare cu reglementările propuse a intra în vigoare în Uniunea Europeană în perioada ce urmează”, a adăugat Alexandra Pădurariu.


Ce proiecte acoperă în această perioadă cel mai mare volum de activitate pentru juriștii firmei

Resursele echipei de avocați interni sunt solicitate în special de chestiuni juridice legate, în ordine, de Compliance, Regulation, Data privacy, Competition/Antitrust, Enforcement/Investigations, Ongoing Litigation și Product Liability.

Printre proiectele care acoperă în această perioadă cel mai mare volum de activitate, Alexandra Pădurariu le amintește pe cele legate de digitalizare a contractelor, conformitate și revizuirea contractelor.

”În materie de digitalizare a contractelor, ne-am dorit să eficientizam procesul de semnare al acestora – așadar, l-am preluat de la departamentele specifice și ne ocupam în prezent de el exclusiv în cadrul departamentului Juridic. Ne axăm pe sustenabilitate, pe schimbarea pe care o putem face în aria noastră de influență, prin trecerea preponderent la semnarea actelor în format electronic, reducând astfel risipa de materie prime cum ar fi hârtia, dar și amprenta de carbon, folosind mai puțin servicii de curierat”, explică Alexandra Pădurariu.




În ceea ce privește conformitatea, a fost planificat și a demarat pachetul de sesiuni de formare pregătit pentru a răspunde provocărilor anului în curs și au început demersurile interne pentru acțiuni de prevenție specifice.

”Volumul ridicat de muncă vine din revizuirea contractelor pe care le încheiem, începutul anului fiind o perioadă aglomerată din acest punct de vedere, dar și din sprijinirea departamentelor companiei pe noi proiecte, prin oferirea de consultanță juridică, asigurarea conformității cu politicile interne, programele omni-prezente de formare în domeniul cerințelor de conformitate, GDPR, legislația concurentei etc.”, a adăugat interlocutoarea BizLawyer.

De precizat ca Departamentul juridic este implicat în toate proiectele companiei, începând de foarte devreme, încă din faza de design, pentru a acorda consultanță strategică și a furniza avizul juridic și de conformitate. Mai apoi, experții echipei sunt prezenți pe tot parcursul derulării acestora, pentru a susține desfășurarea lor în cele mai bune condiții.

Încrezători în soliditatea acțiunilor întreprinse preventiv pentru reducerea riscurilor operaționale

Chiar dacă auspiciile sub care a început acest an nu sunt dintre cele favorabile, colaborările Departamentului juridic al Samsung România cu firmele de avocați externe nu au fost reduse. ”Nu preconizăm un astfel de scenariu. În măsură în care va fi necesar, vom apela în continuare și vom colabora la fel că în anii trecuți”, a nuanțat coordonatoarea Departamentului de Legal Affairs & Compliance.



Gândurile noastre se îndreaptă către toți cei care au fost afectați și prioritatea noastră este să asigurăm siguranța tuturor angajaților noștri și a familiilor acestora. Intenționăm să sprijinim în mod activ eforturile umanitare din regiune, inclusiv ajutorul pentru refugiați. In acest scop, donăm 6 milioane USD, inclusiv 1 milion USD în produse electronice de larg consum, alături de donații voluntare din partea angajaților noștri.
Din cauza evoluției geopolitice actuale, transporturile către Rusia au fost suspendate. Continuăm să monitorizăm în mod activ această situație complexă pentru a stabili următorii pași.


SAMSUNG


Trecerea pandemiei din faza acută într-o fază ușoară, cu efecte minore, ar putea reprezenta momentul în care autoritățile abilitate vor relua sau chiar accelera activitățile de control asupra societăților. Alexandra Pădurariu spune însă că, în ciuda situației pandemice, nu a observat o diminuare a activităților autorităților de control asupra societăților: ”Autoritățile își îndeplinesc rolul de prevenție sau sancționare, conform legii. Salutăm eforturile autorităților în această perioadă dificilă pentru toată lumea”.

Ea se declară încrezătoare în capacitatea organizației din care face parte de a diminua riscurile acestei perioade tulburi. ”Departamentul Juridic susține compania în toate proiectele sale, în sensul diminuării riscurilor asociate derulării afacerilor, indiferent de perioada în care operam. Suntem încrezători în soliditatea acțiunilor pe care le-am întreprins preventiv pentru a reduce sau elimina o serie de riscuri operaționale”, a conchis coordonatoarea Departamentului de Legal Affairs & Compliance din cadrul companiei Samsung România.

Alexandra Pădurariu activează de peste zece ani în cadrul Samsung, munca sa centrându-se în jurul managementului tuturor aspectelor din aria juridică și de conformare cu legislația, atât pentru subsidiara locală de vânzări de acoperă România și Bulgaria, cât și pentru centrul de servicii partajate (shared service center) localizat în România și care deservește unele subsidiarele europene ale Samsung.  

Relativ recent, ea a preluat responsabilități suplimentare și a reorganizat întreaga zonă de contractare și gestiune a contractelor din companie.

Echipa sa colaborează îndeaproape cu biroul regional din Marea Britanie și cu cel global din Coreea de Sud cu care periodic are întâlniri, face schimb de experiență și bune practici.


 

Citește pe
In-house Legal Romania:

→   Meet the Professionals | Mihaela Racleș, Legal Compliance Director - PROFI: Până nu înțelegi business-ul și piața în care compania își desfășoară activitatea, nu ai cum să excelezi în ceea ce faci. Cred că tocmai acest aspect diferențiază un legal in-house foarte bun de o casă de avocatură. Și mai cred că tot acest aspect, de înțelegere a business-ului, este cel care determină departamentele juridice să aleagă anumite case de avocatură cu care să construiască relații de colaborare pe termen lung



 
→   Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Alex Potlog, Legal Director AbbVie pentru UK și Irlanda: Experiența mea în industria farma a însemnat colaborarea cu oameni extrem de inteligenți și talentați, pentru care prioritatea o reprezintă pacienții. Am văzut o industrie acționând proactiv la nivel global, demonstrând viziune și curaj, angajată la toate palierele societății și contribuind semnificativ la efortul colectiv de a depăși această situație dificilă
 
→   De vorbă cu unul dintre cei mai experimentați profesioniști ai Dreptului, inclus de Legal 500 pe lista celor mai influenți General Counsels din Europa Centrală și de Est | Radu Culic, Head of Legal la Roche România: Cheia de boltă este mentalitatea membrilor echipei juridice pe care o coordonez. Noi spunem „da, este posibil dacă...” și nu, „nu se poate pentru că...”


 
→   Provocările unei fuziuni în industria farma, gestionată integral de juriștii interni ai companiei. Cum a lucrat echipa condusă de Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director la Farmexim & Help Net în proiectul integrării unui lanț regional de farmacii




→   Meet the Professionals | Elena Iacob, Head of Legal and Compliance - Alliance Healthcare: Prețuiesc oamenii, în toate reușitele ei au un rol esențial. Performanța nu este doar despre rezultate, cifre, ci și despre spiritul echipei, interacțiune și colaborare, despre încredere și emoții. Avocatul intern nu mai este doar un consultant, el a devenit un un veritabil partener de discuții în cadrul procesului decizional al companiei, este parte din decizie
 



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 24 / 75
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...