ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Pandemia a adus perspective de business optimiste în industria telecom și a crescut vizibilitatea avocaților interni. Dr. Sabin Taclit, Legal Manager NextGen Communications: Ultimul an nu a făcut decât să consolideze faptul că avocații interni sunt cel mai bine pozitionați pentru a oferi consultanță în definirea și luarea deciziilor strategice în cadrul companiei

18 Iunie 2021   |   Ștefania Enache

În acest context, pe tot parcursul anului în curs, Departamentul Juridic și Reglementări din cadrul NextGen Communications, pe care dr. Sabin Taclit îl coordonează, va rămâne focusat în a continua să ofere consultanță juridica de afaceri și reprezentare juridică pentru susținerea activității companiei.

 
 
Crește optimismul în rândul mediului economic.După perioada în care pandemia a blocat multe activități, lucrurile încep să se redreseze, iar firmele caută oportunități de revigorare a businessului.

Sunt și industrii care au fost ferite de problemele declanșate de criza medicală și au continuat să funcționeze la capacitate maximă, adaptându-se din mers noilor conjuncturi. În această categorie intră acele domenii care oferă servicii de care restul companiilor au nevoie pentru a-și putea continua activitatea.
Un exemplu îl constituie sectorul telecomunicațiilor. Perspectivele pentru jucătorii din această zonă sunt unele foarte bune. Dr.  Sabin Taclit, Legal Manager NextGen Communications, menționează faptul că în telecom proiectele nu s-au oprit nicio secundă. Mai mult, au fost situații în care numărul lor a crescut substanțial.


„Pentru NextGen Communications, dar și pentru industria de telecomunicații în general, perspectivele de business sunt unele optimiste. Noul model de lucru la distanță, „implementat” de pandemie, a acutizat nevoia companiilor și a persoanelor fizice de a accesa soluții rapide de internet și telefonie pentru a interacționa mai ușor și mai rapid unii cu ceilalți”, a explicat juristul.
 
Obiective urmărite
 
Expertul NextGen Communications amintește faptul că cel mai important punct urmărit de întreg mediul economic a fost și este acela de a-și mula activitatea pe noile prevederi legale apărute ca urmare a pandemiei.
 
„În această perioadă în care se poate specula un orizont de ieșire din restricțiile impuse de pandemie, echipa de legal rămâne focusată, în primul rând, pe alinierea activității companiei cu noile reglementări și restricții. Aici ne referim, în principal, la continuarea proiectelor în acord cu o „noua legislație” specifică unei perioade pandemice. Noul cadru legislativ, deși aparent este individual, el trebuie armonizat cu legislația specifică protecției datelor personale, dar și cu aspectele de ordin concurențial și comercial.”, detaliază dr. Sabin Taclit.


În acest context, pe tot parcursul anului în curs, Departamentul Juridic și Reglementări din cadrul NextGen Communications, pe care îl coordonează, va rămâne focusat în a continua să ofere consultanță juridica de afaceri și reprezentare juridică pentru susținerea activității companiei. 
 
„De asemenea, în zona de reglementări vom continua să oferim suport activității operaționale, pentru alinierea acțiunilor întreprinse cu reglementările specifice ANCOM”, completează specialistul.
 

 
„Recomand cu căldură vaccinarea tuturor persoanelor, aceasta împreună cu respectarea normelor igienico-sanitare, fiind singurele alternative pentru reîntoarcerea la normalitatea cu care eram obișnuiți.”
Dr.  Sabin Taclit, Legal Manager NextGen Communications 
 


Echipa coordonată de dr. Sabin Taclit și-a trecut în agendă mai multe obiective cheie pe care trebuie să le îndeplinească până la finalul anului 2021. Unul dintre ele vizează menținerea unui ritm alert de informare și asimilare legislativă raportată la activitatea companiei. De asemenea, juriștii au în vedere continuarea implicării active în alinierea deciziilor de business cu legislația în vigoare; dar și dezvoltarea unui climat de siguranță pentru companie, prin emiterea unor opinii coerente, practice și ușor de implementat.
 
„În primul rând, performanța Departamentului Juridic și Reglementari se măsoară prin eliminarea riscurilor legale în ceea ce privește activitatea companiei. Aceste riscuri pot fi eliminate numai atunci când Departamentul Juridic și Reglementări oferă o consultanță de specialitate aplicată și adaptată nevoilor companiei. Rezultatul se reflectă în optimizarea procesului de business și în evitarea eventualelor sancțiuni ce pot fi suferite de către companie. Dacă nu avem sancțiuni de la autorități și/sau de la instanțele judecătorești în cadrul litigiilor aflate pe rol, putem prezuma că Departamentul Juridic și Reglementări și-a făcut treaba. Evident, performanța echipei este dată de performanța membrilor acesteia, astfel că fiecare membru trebuie să contribuie prin inițiative proprii și randament pozitiv la asigurarea unui nivel ridicat de profesionalism al întregii structuri. Nu în ultimul rând, consider important în evaluarea performanței departamentului și feedback-ul clientului intern, respectiv, modalitatea în care colegii din alte departamente percep interacțiunea cu membrii Departamentului Juridic și Reglementări”, susține dr. Sabin Taclit.
Actuala echipă de juriști pe care o are NextGen Communications este astfel dimensionată încât acoperă toate nevoile companiei. Astfel că, anul acesta, nu sunt preconizate noi angajări în Departamentul Juridic și Reglementări. Dr. Sabin Taclit precizează că se va merge în continuare pe politica de a motiva din punct de vedere profesional echipa actuală, astfel încât să fie menținut standardul ridicat al activității departamentului.
 
„Sunt de părere că ultimul an nu a făcut decât să consolideze faptul că avocații interni sunt cel mai bine pozitionați pentru a oferi consultanță în definirea și luarea deciziilor strategice în cadrul companiei. Sustin acest lucru, deoarece un avocat intern care își desfășoară activitatea zilnic în cadrul unei organizații, ajunge să cunoască în detaliu fiecare abordare și flux operațional intern, fapt ce, complementar unei bune pregătiri de specialitate, nu poate decât să reprezinte un beneficiu pentru companie. De asemenea, în activitatea profesională, am întâlnit și cazuri în care expertiza unui consultant extern specializat pe o anumită practică a fost binevenită, mai ales atunci când problematica supusă dezbaterii a necesitat și o abordare mult mai aplicata. Și in acest caz, consider esențială o colaborare strânsa între avocații interni și cei  externi, tocmai pentru a omogeniza abordarea specializată cu conduita companiei”, arată juristul.
 
Dr. Sabin Taclit mai spune că, și în acest an, echipa pe care o coordonează va încerca să gestioneze, pe cât posibil, cât mai multe proiecte în cadrul Departamentului Juridic și Reglementări. „Dacă în practica noastră, vom  considera că se impune și o opinie suplimentară venită din partea unui consultant specializat pe o anumită ramură, cu siguranță vom solicita acest suport”, punctează Legal Manager-ul NextGen Communications.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 46 / 75
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...