ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Valoarea Departamentului Juridic din cadrul Strauss România a crescut semnificativ în perioada pandemiei. „Tabloul” proiectelor gestionate include activități de digitalizare și modificare a fluxurilor pentru sporirea eficienței. Cristina Costache, Legal Manager: Putem fi o echipă și dacă nu ne vedem la birou o perioadă de timp mai lungă

11 Decembrie 2020   |   Ștefania Enache

Departamentul Juridic dintr-o multinațională este unul de suport, menirea sa fiind aceea de a pune umărul la sprijinirea business-ului companiei.

Cristina Costache, Legal Manager Strauss România

 
 
Munca profesioniștilor din toate domeniile s-a schimbat ca urmare a măsurilor luate pentru diminuarea infectărilor cu SARS Cov-2.Pentru avocații care activează în departamentele juridice ale companiilor, ultimele luni au venit cu o serie de proiecte noi pe care specialiștii au fost obligați să le soluționeze „din mers”, astfel încât activitatea firmei să nu fie afectată. Cu această ocazie, experții au constatat că digitalizarea nu este un moft, ci o necesitate, iar echipa este totul. „Am descoperit că se poate susține o productivitate sporită și în cazul unei perioade extinse de muncă de acasă, dacă îți faci temele.De asemenea, am descoperit că putem să fim o echipă și dacă nu ne vedem la birou o perioadă de timp mai lungă”, punctează Cristina Costache, Legal Manager Strauss România.


Nici acum, după ce starea de urgență la nivel național a fost ridicată, activitatea Departamentului Juridic din cadrul Strauss România nu a revenit în totalitate la modul în care se desfășura înainte de declanșarea pandemiei de COVID 19. De altfel, majoritatea companiilor și-au schimbat modul de lucru, criza medicală obligându-le să identifice noi pârghii care să le ajute să-și desfășoare munca la capacitate maximă, în condiții speciale. „Nu cred că vom reveni în curând la ce era înainte de martie 2020 perceput ca normal. Noul normal înseamnă prezență la birou cam 50% din timp, call-uri zilnice cu echipa atât pentru update cât și pentru a ne vedea, lucru mult în platforme colaborative și pe structură de proiect”, subliniază Cristina Costache.

„Tabloul” proiectelor în care este implicată echipa coordonată de Cristina Costache include astăzi mai multe activități de digitalizare și de modificare fluxuri pentru sporirea eficienței. „Restul este la fel. Activitatea în Departamentul Juridic al Strauss România, în această perioadă, a necesitat mai multă atenție în zona de HR. Mutarea unui număr mare de angajați la „munca la domiciliu” și apoi în telemuncă implică un efort din partea organizației pentru ajustarea documentelor aferete. Tot în zona de HR și SSM trebuie să menționez instrucțiunile ce trebuie întocmite pentru siguranța angajaților în această perioadă, planurile ce trebuiesc întocmite conform legislației curente. Le gestionăm printr-o colaborare excelentă cu departamentul HR, lucru în echipă și alocare de resurse aliniată la nevoile actuale”, explică Legal Managerul Strauss România.

Juriștii au colaborat și colaborează intens cu specialiștii în resurse umane din cadrul companiei. „Au fost săptămâni în care am discutat zilnic cu Departamentul HR. Avem instituite toate instrumentele pentru munca la distanță pe termen lung unde aceasta se pretează. Coeziunea am reușit să o păstrăm prin call-uri frecvente. Mailul și telefonul nu pot suplini discuțiile față-în-față, așa că avem discuții frecvente prin intermediul platformelor de teleconferințe”, menționează juristul.

Departamentul Juridic dintr-o multinațională este unul de suport, menirea sa fiind aceea de a pune umărul la sprijinirea business-ului companiei. Rolul avocaților care fac parte din această echipa este acela de a facilita desfășurarea activității întregii companii în linii de legalitate și bună conduită.




„Am avut o contribuție semnificativă în această perioadă în interpretarea avalanșei de acte normative din ultimele șase luni și găsirea de soluții care să susțină businessul. În această perioadă, prioritatea numărul unu și cel mai mare volum de muncă a fost generat de legislația referitoare la prevenirea SARS Cov-2. Decretul prezidențial de instituire a stării de urgență, ordonanțele militare emise în baza acestuia, precum și toate celelalte acte normative emise în starea de alertă, inclusiv ordinele comune ale ministerelor de resort precum Ministerul Sănătății, Ministerul Muncii și Ministerul de Interne au fost analizate, interpretate și transpuse în documente sau instrucțiuni aplicabile la nivelul Strauss România. Alături de aceste activități, managementul contractelor și-a continuat activitatea obișnuită cu excepția termenului în care ne așteptam ca actele să fie semnate. Este de înțeles o anumită întârziere în ceea ce înseamnă acest proces având în vedere că mulți dintre angajați lucrează de acasă”, precizează Cristina Costache.

Se urmărește creșterea eficienței echipei

Echipa de juriști din cadrul Strauss România este formată din trei membri. Cei trei specialiști și-au împărțit munca, astfel încât să fie soluționate la timp atât proiectele curente, cât și cele noi apărute ca urmare a schimbărilor intervenite din cauza pandemiei de SARS Cov- 2.

Juriștii și-au păstrat colaborările existente cu firmele de avocați cu care lucrau înaintea declanșării pandemiei. Totuși, nu a fost intensificată activitatea cu aceste case de avocatură, în contextul în care proiectele care le erau alocate au continuat, iar restul chestiunilor juridice apărute, în majoritate cele legate de SARS Cov-2, au fost gestionate in-house.

Valoarea Departamentului Juridic a crescut semnificativ în această perioadă. De altfel, echipa a profitat de ocazie pentru o eficientizare mai bună a muncii. „Avem o serie de proiecte în stadiu de plan sau implementare legate de digitalizare și redesenare procese interne pentru a crește eficiența nu numai în cadrul Departamentului Juridic”, arată Cristina Costache.

Avocatul este de părere că, în situația actuală, nu se poate vorbi încă de o perioadă post- COVID. „Nu știm când sau cum se va termina această perioadă, așa că ne pregătim de perioada de toamnă, iarnă când este posibilă o revenire la restricții”, precizează profesionistul Strauss România.

Compania nu a făcut reduceri legate de personal, singurele cheltuieli diminuate au rezultat ca urmare a faptului că restricțiile impuse la nivel național au stopat deplasările, evenimentele și alte astfel de activități. În ceea ce privește sponsorizările, Strauss România nu a căutat să le reducă sau să le elimine, ci le-a redirecționat către domenii legate de combaterea SARS-Cov-2.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 57 / 75
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...