ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Adina Vălean:Statele UE angajează peste 48 de miliarde de euro pentru proiecte feroviare în planurile naţionale de redresare şi rezilienţă

17 Septembrie 2021   |   Agerpres

Potrivit oficialului european, pentru a atrage aceste sume, recomandările Comisiei Europene sunt ca România să-şi planifice bine investiţiile, să aibă proiecte solide, o guvernanţă şi un management al acestor proiecte de investiţii cât mai performant.

 
 
Statele Uniunii Europene angajează, prin planurile naţionale de redresare şi rezilienţă, peste 48 de miliarde de euro pentru proiecte feroviare, iar proiectele de metrou şi cale ferată ale României însumează 4,5 miliarde de euro, a declarat, vineri, comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, la o conferinţă de presă prilejuită de sosirea în Gara de Nord a trenului "Connecting Europe Express".
 
"Pot spune că este un moment bun pentru investiţii şi modernizări ale infrastructurii feroviare. Din datele pe care le avem acum despre planurile naţionale de redresare şi rezilienţă, ştim că statele Uniunii Europene angajează peste 48 de miliarde de euro pentru proiecte feroviare. Şi în Planul Naţional al României proiectele de metrou şi cale ferată însumează 4,5 miliarde de euro. De asemenea, printr-un alt mecanism de finanţare la nivel european, aşa-numitul CEF - Connecting European Facility - România ar putea accesa în jur de 800 de milioane de euro pentru modernizarea reţelei feroviare", a afirmat Vălean.
 
Potrivit oficialului european, pentru a atrage aceste sume, recomandările Comisiei Europene sunt ca România să-şi planifice bine investiţiile, să aibă proiecte solide, o guvernanţă şi un management al acestor proiecte de investiţii cât mai performant.
 
"Banii există. Sigur, recomandările Comisiei Europene sunt ca România să-şi planifice bine investiţiile, să aibă proiecte solide, o guvernanţă şi un management al acestor proiecte de investiţii cât mai performant. Pentru o mai bună concepere şi administrarea proiectelor din România am organizat încă din februarie în acest an un grup de lucru la nivel înalt, în care experţii Comisiei Europene şi autorităţile din transporturi lucrează împreună în întâlniri ritmice pentru a creşte rata de succes a proiectelor româneşti finanţate european. Ieri a avut loc prima întâlnire în format fizic a grupului de lucru european cu grupul român", a precizat Adina Vălean.
 
În ceea ce priveşte trenul "Connecting Europe Express", ea a precizat că acesta îşi propune să promoveze trenul ca mijloc de transport pentru mărfuri şi pasageri, dar poate fi privit şi ca un laborator.
 
"El ne va arăta prin lunga lui călătorie europeană ce este nevoie să facem pentru a avea cu adevărat un spaţiu unic feroviar european. În mod ideal ar fi trebuit să avem un singur tren. În realitate, din cauza lipsei de interoperabilitate în reţeaua europeană, între anumite reţele de cale ferată europene am avut trei trenuri diferite - însă acesta e doar un amănunt de culise dintr-o listă de deficienţe şi obstacole pe care calea ferată la nivel european le întâmpină pentru a-şi atinge adevăratul potenţial. Dar agenda europeană în privinţa căilor ferate e ambiţioasă. Această agendă este discutată cu ocazia mai multor conferinţe care sunt organizate de-a lungul parcursului acestui tren în diferite oraşe europene. La Lisabona, de exemplu, am vorbit despre conectarea cu trenuri de mare viteză a capitalelor europene, la Bucureşti dezbatem finanţarea proiectelor de infrastructură feroviară, la Berlin vom prezenta concluziile unui studiu despre trenurile de mare distanţă, iar într-o altă conferinţă tema noastră este cum putem face transportul de marfă pe calea ferată mai atractiv pentru companii", a adăugat Adina Vălean.
 
Totodată, comisarul european a subliniat importanţa pe care trenurile o au pentru sistemul de transport european.
 
"Gara de Nord este o gară care face parte din istoria României, dar şi din istoria noastră personală, a românilor. Mă bucur că în Gara de Nord a oprit trenul Connecting Europe Express, un tren laborator, un tren experiment care călătoreşte vreme de 36 de zile prin toate capitalele europene. Punctul de plecare a fost Lisabona şi punctul final va fi Paris. În fiecare dintre cele aproape 40 de opriri, cetăţenii, societatea civilă, companiile feroviare şi specialiştii în cale ferată au ocazia să se întâlnească şi să discute despre importanţa pe care trenurile o au pentru sistemul de transport european, pentru că nu putem vorbi despre un sistem de transport european, despre o economie competitivă europeană fără a pune în centrul politicilor de transport calea ferată sau, altfel spus, trenurile", a mai spus ea.
 
Connecting Europe Express, un tren special creat cu prilejul Anului european al căilor ferate 2021, a sosit vineri în Gara de Nord. Garnitura a plecat din gara Lisabona pe 2 septembrie. El va opri în peste 100 de orăşele şi oraşe din 26 de ţări în cursul călătoriei sale de cinci săptămâni, înainte de a ajunge la Paris, pe 7 octombrie. Totodată, trenul va face o oprire notabilă la Ljubljana, conectând preşedinţiile portugheză, slovenă şi franceză ale Consiliului UE.
 
În total, traseul are o lungime de 20.000 km, iar trenul va traversa 33 de puncte de trecere a frontierei.
 
Pentru a marca acest eveniment, Reprezentanţa Comisiei Europene în România spune povestea căilor ferate prin intermediul unei expoziţii în Gara de Nord. Au fost selectate, cu ajutorul unui curator, 10 lucrări reprezentative din România, poveşti vizuale extraordinare. Imaginile sunt realizate de către artişti fotografi români care au cunoscut excelenţa în domeniul fotografiei şi au fost răsplătite de-a lungul timpului cu numeroase premii şi medalii la festivaluri şi saloane naţionale şi internaţionale aflate sub patronajul celor mai reputate organizaţii din domeniul artei fotografice. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4934 / 8643
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...