ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Adoptarea facturării electronice în România ar permite economisirea la bugetul statului a circa 100 de miliarde de euro în 10 ani(asociaţie)

10 Iunie 2021   |   Agerpres

În acest context, specialiştii din cadrul Asociaţiei pentru Facturare Electronică recomandă statului român urgentarea implementării unui sistem pentru raportarea şi verificarea tranzacţiilor comerciale şi sunt gata să asigure tot sprijinul pentru definirea arhitecturii şi specificaţiilor acestui sistem, în acord cu modelele practicate deja de mai multe ţări ale lumii, cele mai cunoscute fiind Italia - în Europa - sau Chile - în afara continentului nostru.

 
 
Adoptarea facturării electronice în România ar permite economisirea la bugetul statului a circa 100 de miliarde de euro în 10 ani, prin reducerea fraudei cu TVA şi îmbunătăţirea colectării fiscale, dar şi ieşirea din riscul de infringement în care România se află deoarece nu a implementat Directiva Europeană 55/2014 privind facturarea electronică în achiziţiile publice, care avea termenul de 19 aprilie 2019, susţin reprezentanţii Asociaţiei pentru Facturare Electronică (AFE).
 
"Este o miză esenţială pentru mediul economic şi fiscal al României să digitalizeze modul în care sunt urmărite tranzacţiile comerciale printr-o raportare în timp real către ANAF a facturilor emise şi validarea lor de către cumpărător. Acest proces se poate face prin introducerea facturării electronice pe scară largă în economia românească, fără a crea efort şi costuri suplimentare pentru contribuabil", a declarat Daniel Homorodean, preşedintele Asociaţiei, într-un comunicat remis joi AGERPRES.
 
Un raport din 2020 al Comisiei Europene arată că ţările UE au pierdut aproximativ 140 de miliarde de euro din veniturile pe taxa de valoare adăugată (TVA) în urma fraudei şi evaziunii fiscale, a falimentelor, a insolvenţelor financiare, precum şi a calculelor greşite. "România, care înregistrează pierderi anuale de peste 10 miliarde de euro, circa 1% din PIB, prin mecanisme de fraudare bazate pe tranzacţii comerciale inexistente, documentate în facturi care nu vor fi niciodată plătite, se află pe ultimul loc în Europa în privinţa eficienţei colectării taxei pe valoare adăugată, cu o pierdere de 33,8%", se arată în comunicatul asociaţiei care citează rapoarte ale CE.
 
În acest context, specialiştii din cadrul Asociaţiei pentru Facturare Electronică recomandă statului român urgentarea implementării unui sistem pentru raportarea şi verificarea tranzacţiilor comerciale şi sunt gata să asigure tot sprijinul pentru definirea arhitecturii şi specificaţiilor acestui sistem, în acord cu modelele practicate deja de mai multe ţări ale lumii, cele mai cunoscute fiind Italia - în Europa - sau Chile - în afara continentului nostru.
 
"Implementarea unui astfel de sistem este un proiect complicat, de durată, dacă statul şi-l asumă singur prin echipele sale tehnice, iar pregătirea unei licitaţii publice ar dura mult timp, de aceea abordarea optimă ar fi ca statul, prin ANAF, să îşi asume componenta de raportare şi analiză a tranzacţiilor bazate pe facturi, lăsând furnizorilor de soluţii din mediul privat rolul de a transmite şi de a primi facturi, deoarece există deja aplicaţii care implementează aceste funcţii şi nu ar trebui să implice costuri suplimentare pentru contribuabili", consideră membrii fondatori ai AFE.
 
În opinia acestora, circa 800.000 de companii din România vor putea scăpa de riscul şi costul legat de trimiterea şi primirea facturilor pe hârtie sau prin e-mail. Rambursarea TVA se va putea face mult mai rapid, automat sau la un click distanţă, iar cele 20.000 de instituţii publice îşi vor reduce dramatic riscurile de neconcordanţă dintre documentele fiscale, ceea ce va duce la o echilibrare a sistemului fiscal românesc.
 
Facturarea electronică, aşa cum este definită de către Comisia Europeană, înseamnă transmiterea datelor facturilor emise, între sistemele informatice, într-o formă care poate fi validată şi procesată automat. În acest context, la iniţiativa companiilor din domeniul IT din România, s-a înfiinţat Asociaţia pentru Facturare Electronică. Scopul organizaţiei este acela de a promova şi susţine implementarea facturării electronice în România, prin activităţi de educare şi suport direct acordat statului, instituţiilor şi mediului privat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5632 / 8631
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
CMS alături de PPC în încheierea unui acord strategic cu MYTILINEOS Energy & Metals pentru dezvoltarea unui portofoliu de proiecte fotovoltaice de până la 2GW, în patru țări | Horea Popescu și Mircea Moraru (CMS România) au coordonat echipa internațională care a asistat compania elenă de utilităţi electrice pe parcursul acestei proiect complex
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...