ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

(VIDEO) Alina Popescu, Partener Jinga Maravela & Asociatii: Ne-am indeplinit obiectivele primului an de activitate. Clientii straini reprezinta 80% din portofoliu

13 Februarie 2014   |   Georgian Stoica

2014 va fi un an al mentinerii rezultatelor obtinute, al consolidarilor.

 
 
  • BizLawyer TV
Firma de avocatura Jinga Maravela & Asociatii si-a indeplinit obiectivul financiar propus in 2013, primul an de activitate, si mizeaza pe dezvoltare anul acesta. Alina Popescu, partener Jinga Maravela & Asociatii si coordonatorul biroului din Bucuresti al societatii de avocati, a explicat, intr-un interviu acordat BizLawyer, din ce arii de practica a venit cresterea si ce tip de proiecte au avut o pondere importanta in activitate. Numele firmei a fost asociat anul trecut unor tranzactii sofisticate, aria de practica a Fuziunilor si Achizitiilor (M&A) constituind un pilon important in primul an de existenta a firmei.

BizLawyer a scris, anul trecut, despre obiectivul financiar al firmei Jinga Maravela & Asociatii, in primul an de activitate. Era o proiectie foarte ambitioasa si, in opinia noastra, greu de atins. Ati reusit?


Da, cu siguranta, obiectivul pe care ni l-am propus a fost atins. Cand am pornit la drum stiam de ce am ales sa incepem o cariera pe cont propriu, separat de o structura de tipul Musat & Asociatii, din care ne-am desprins. Cand te hotarasti sa faci un astfel de pas trebuie sa stii pe ce te bazezi si am plecat pe accest drum cunoscandu-ne foarte bine capacitatea de business developement si de gestionare a proiectelor intr-o maniera in care sa atinga un grad inalt de satisfactie pentru clienti.

In ultimele luni ati fost asociati unor tranzactii importante. Presupun ca M&A/Corporate a fost aria de practica cea mai „productiva”, anul trecut. Ce alte arii au mai contribuit semnificativ la realizarea cifrei de afaceri si cu cat, in 2013?

Intr-adevar, M&A-ul a constituit un pilon important in activitatea firmei in primul an de activitate; am avut insa proiecte importante si pe alte arii de practica. In afara de Fuziuni si Achizitii, partea de Project Development a avut o pondere importanta in activitatea firmei, Jinga Maravela & Asociatii fiind implicata in proiecte din cele mai diverse in infrastructura, energie sau real estate. De asemenea, Pharma & Healthcare Law - o arie de practica cu traditie pentru noi, la fel ca M&A - a continuat sa fie foarte importanta in activitatea firmei. Aproape toate ariile de practica au fost acoperite anul acesta, nu cred ca a ramas vreuna care sa nu fi adus mandate. Insa putem spune ca ariile de M&A, Project Development si Litigii au constituit un motor substantial.

Cati avocati avea firma la inceputul anului 2013 si cu cati a incheiat anul trecut ? Cati avocati sunt seniori si care este aria de practica cel mai bine reprezentata? Pe de alta parte, v-as ruga sa imi spuneti daca veti face alte promovari dupa evaluarea anuala.

Am inceput activitatea cu 10 avocati si echipa s-a dublat anul trecut. Au fost facute promovari la nivel de senior - 3 avocati  au fost promovati de la pozitie de associate, la senior associate. In total sunt 5 senior associate in acest moment, ceea ce este un raport normal intr-o casa de avocatura. Promovari la nivel de partener vor urma cu siguranta in viitorul apropiat. Ramanem la ideea ca promovarile se vor face din sanul echipei formate, deci putin probabil sa ne asociem cu o persoana cu care sa nu fi lucrat o perioada nu neaparat considerabila, dar una necesara, astfel incat sa ne putem da seama daca avem sinergii comune si daca viziunile  noastre se potrivesc.

Anul trecut vorbeati despre o alianta cu una dintre marile firme de avocatura cu prezenta globala, cu care Jinga Maravela si Asociatii avea o relatie speciala. Ati facut pasi inainte? Sunteti in continuare interesati de fuziunea cu o firma straina sau de un best friends ? Veti anunta ceva in directia aceasta in 2014?

O fuziune nu credem ca vom anunta, cel putin nu inca, dar o relatie de best friends cu siguranta.

In ce procent veniturile de anul trecut sunt asigurate de colaborarea cu firmele de avocatura fara prezenta pe piata locala?

Un procent de 20-30 % din activitate a venit pe filiera avocatilor straini. Intotdeauna am avut relatii foarte bune cu firmele din afara granitelor. Pe langa aceasta relatie de best friends pe care o pregatim si care se prefigureaza, sunt firme de la Londra si din Europa Centrala si de Est cu care am inchegat o colaborare la fel de fructuoasa pentru proiecte din aceasta zona.

Ce fel de servicii le oferiti acestor firme de avocatura din afara granitelor si cum se deruleaza colaborarea pe proiecte?

Sunt mai multe categorii de colaborari, in functie de tipul de proiect in care suntem implicati. Avem proiecte crossborder, derulate in mai multe jurisdictii si atunci, de obicei, lead-counsel este firma de la Londra care subcontracteaza firmele din centrul si sud-est-ul Europei. Vorbim de proiectele foarte mari...
Dar se intampla la fel de bine sa avem si proiecte in care colaboram la nivel de egalitate cu celelalte firme, sau in care noi suntem aceia care subcontracteaza. Avand clienti care vor sa se extinda in tarile vecine, atunci am jucat si noi rolul de lead-counsel, adica am fost firma care a selectat avocatii din celelalte juristdictii si care i-a coordonat.

Sunteti interesati de cresterea echipei si a clientelei printr-o fuziune cu o firma locala ?

De o fuziune cu o firma locala nu cred ca se va pune problema decat in masura in care vorbim de un cabinet individual, cu colaboratori. Experienta ne-a aratat ca integrarea unei echipe de o anumita dimensiune, care are deja un anumit mod de lucru, necesita un efort suplimentar, consistent. Daca vorbim de un avocat cu care ne dorim sa colaboram si se intampla ca avocatul respectiv sa aiba un cabinet individual, in care sa lucreze avocati stagiari sau colaboratori, este foarte posibila fuziunea, fiindca noi intentionam oricum sa ne largim echipa si sa gasim buni profesionisti. Dar nu cred ca va fi cazul, cel putin in acest moment. Vom vedea ce ne rezerva viitorul si piata.

Dar de deschiderea altui birou in alta zona ?

Ne-am gandit si la acest aspect. Nu credem ca este o previziune reala pentru anul urmator, cel putin. Colegul nostru, Gelu Maravela, a avut experienta conducerii biroului Musat si Asociatii de la Cluj si stie foarte bine ce inseamna un astfel de demers. Credem ca este putin probabil ca pentru anul urmator sa se prefigureze infiintarea unui nou birou la Cluj, spre exemplu.
Avem in schimb colaboratori locali, pentru ca suntem de parere ca atunci cand vine vorba de litigii locale, cel putin, sau de interventia autoritatilor in acele zone geografice, expertiza unui cabinet local este foarte importanta. Lasam la o parte eventuale orgolii profesionale si ne gandim la binele clientului, bazandu-ne pe oameni care intr-adevar stiu ce se petrece la nivel local din perspectiva practicii autoritatilor care, dupa cum stim, difera pe teritoriul tarii.
Ne-am gandit si la Chisinau, pentru ca este una dintre locatiile unde clientii nostri sunt in curs de extindere, insa, pentru 2014, nu credem ca se pune problema deschiderii unui birou. Piata se contracta in continuare, cel putin noi asa am resimtit. Am primit numeroase CV-uri in ultima vreme de la oameni care sunt pe cont propriu de ceva timp si care s-au gandit anul acesta sa se reafilieze, asa ca preferam sa fim prudenti, cel putin in 2014. Trebuie sa vedem cum evolueaza lucrurile.

Care sunt cele mai importante proiecte in care firma a fost implicata anul trecut? Ma refer la activitatea Jinga Maravela & Asociatii atat in zona de legal, cat si in cea de taxe. Ce proiecte au coordonat direct partenerii in 2013?

Proiectele importante au venit, asa cum spuneam mai devreme, atat din zona de achizitii, cat si din cea de dezvoltare de proiecte. Achizitiile, in mod special anul acesta, au fost in partea de  Oil & Gas, Pharma Law, Real Estate. Pe partea de Project Development vorbim de proiecte din domeniul Energiei sau din Real Estate. Pe langa acestea, Litigiile au fost o parte importanta din activitatea firmei.
Raspunzand la a doua intrebare, trebuie sa spun ca absolut tot ce se face in firma este coordonat de catre un partener. Evident, pe cat posibil, se deleaga si la nivel de senior, dar exista intotdeauna o coordonare la nivel de bird's-eye view, cel putin, in absolut tot ceea ce se face. Senior-ul raporteaza catre un partener in absolut toate activitatile.

Anul acesta ati incheiat o noua polita de malpraxis. Ne puteti spune daca au existat proiecte in care participarea era conditionata de valoarea acestei polite ?

Politele incheiate de noi sunt la o valoare considerabila; exista proiecte si clienti care conditioneaza colaborarea de existenta unei polite de o anumita valoare si automat, implicarea noastra fiind in proiecte destul de mari, polita trebuie sa fie si ea la un nivel corespunzator.

Care este raportul clienti straini/clienti romani in portofoliul firmei ?

Clientii straini reprezinta 80% din portofoliu. Avem si clienti romani de mare anvergura, dar am ramas focusati pe clienti straini. Cand spun clienti straini ma refer atat la companiile multinationale, grupurile straine care desfasoara activitate in  Romania, cat si clienti care au in Romania un business punctual, fara sa se fi implantat in Romania.

Ce v-ati propus pentru 2014? Cum a demarat activitatea ? Ce semne are anul acum, la inceput ?


2014 va fi un an al mentinerii rezultatelor obtinute, al consolidarilor. Evident ca ne propunem si in acest an o crestere. In ceea ce ne priveste, semnele sunt bune, desi, in sens larg, piata nu este atat de generoasa anul acesta. Pot sa spun ca inainte de vacanta si acum, la inceputul anului, programul nostru a ramas la 12-14-16, uneori chiar 24 de ore... Acesta ar fi unul dintre motivele pentru care urmarim in continuare sa ne extindem echipa.
In continuare o sa punem accent si pe formarea studentilor. Am avut anul trecut proiecte de colaborare cu ELSA, pe care speram sa le continuam anul acesta, acordam deja burse studentilor merituosi. Vom reaseza probabil anumite aspecte administrative, de organizare a echipei, a firmei, din perspectiva experientei avute in 2013, si credem ca in 2014 lucrurile vor continua sa sune bine.

Din ce arii de practica ar putea veni o crestere pentru Jinga Maravela si Asociatii in 2014? Ati vorbit un pic mai devreme despre Fuziuni, Achizitii Corporate si Litigii, care anul trecut au avut o pondere mai mare. Anul acesta ?

In continuare Achizitiile si Litigiile vor reprezenta o pondere importanta. Se prefigureaza ca principale motoare de crestere, de asemenea, proiectele de Project Developement si Real Estate, in special in domeniul agricol. Noi am avut insa si in 2013 o activitate curenta pe diverse alte domenii, chiar domenii de nisa, precum Aviation si Pharma Law, care vor continua si ele sa constituie motoare de crestere.

Exista anumite domenii din economie in care ati simtit un interes mai mare al investitorilor anul trecut, pe final, sau acum, la inceput de 2014?

Da, sunt doua tipuri de investitori interesati. Pe de-o parte, fonduri de investitii care ne-au intrebat despre proiecte mari, nefiind neaparat interesate de domeniul in care ar urma sa fie dezvoltat proiectul, ci in mod special de cifra de afaceri, valoarea acestuia. Exista, in schimb, in cele mai mule cazuri, investitori interesati de anumite domenii. Am putut observa in ultimul timp ca agricultura si partea de IT genereaza un interes din ce in ce mai ridicat.

Fondurile de investitii sunt interesate de business-urile in suferinta de pe piata  locala, sau de afacerile “sanatoase”?  Adica de distressed assets sau de afacerile viabile ?

Si de unele, si de celelalte. Fondurile de investitii de obicei, cel putin in ultima perioada, cauta afaceri viabile. In schimb, sunt tranzactii in care se urmareste partea de distressed activity, achizitia in cadrul procedurii insolventei a unor active ce ar putea fi viabilizate prin management propriu, pentru un exit ulterior.

Anul trecut, Jinga Maravela si Asociatii s-a extins in zona de taxe. Cum puteti caracteriza activitatea firmei anul trecut si cum se arata business-ul in 2014?

Firma de taxe a inceput foarte bine. Initial, principalul motor au fost clientii firmei de avocatura care au avut nevoie de consiliere pe taxe si s-au aratat incantati ca au parte de un serviciu integrat. Pentru 2014 urmarim dezvoltarea firmei de taxe la clienti care sa provina din alte zone decat clientii firmei de avocatura.

Care sunt principalele linii strategice ale firmei in 2014?

Dezvoltare la nivel de echipa, la nivel de business. Ne dorim foare mult sa vedem ca evolueaza foarte bine tinerii pe care i-am recrutat anul acesta si in care investim pentru a-i forma in modul nostru de lucru. De asemenea, o sa ajustam anumite aspecte la nivel administrativ. Vrem sa facem tot ce e posibil pentru a ne mari calitatea si eficienta.

Firma de avocatură Jinga, Maravela & Asociaţii a fost creată prin asocierea echipei de avocaţi condusă de Gelu Maravela şi Alina Popescu, foşti parteneri în cadrul Muşat & Asociaţii şi firma Jinga & Asociaţii. Jinga, Maravela & Asociatii a infiintat anul trecut o firma specializata in domeniul consultantei fiscale si contabile. Jinga Maravela Tax Advisory este condusa de un specialist recrutat de la PricewaterhouseCoopers si beneficiaza de sustinerea unei echipe de avocati specializati in drept fiscal si litigii fiscale condusa de Mircea Jinga, avocat cu o bogata experienta in drept fiscal dobandita anterior anului 2005 in firme de avocatura de renume.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 11554 / 11935
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA și NNDKP, consultanți într-o finanțare de 324 mil. € acordată de un sindicat bancar grupului Ameropa. Ce echipe de avocați au lucrat în proiect
LafargeHolcim preia producătorul de prefabricate Somaco de la Oresa. Avocații PNSA au asistat fondul de investiții, Filip & Company a fost alături de cumpărător
CMS a asistat fondul de private equity Innova în preluarea unuia dintre cei mai puternici jucători români din piața de optică medicală. Vânzătorii, asistați de avocații PNSA | Ce echipe au lucrat în tranzacție
GDPR, după primul an | Intensificarea acțiunilor de conformare a generat un plus de activitate în domeniul consultanței juridice. Mădălina Constantin, Managing Counsel Dentons: Suntem abia la începutul provocărilor juridice ce țin de conformarea cu cerințele GDPR
Legal Tech: Bohâlțeanu & Asociații alege KeyVisionPRO
Confiscările la vamă ale sumelor ce depășesc 10.000 euro, sub lupa CJUE. Demersurile, inițiate de Țuca Zbârcea & Asociații
Mușat & Asociații obține, la ÎCCJ, soluții favorabile pentru SIF Transilvania în două litigii cu ASF. Colaborare cu avocații ”Schiau, Prescure, Teodorescu, Crișan” din Brașov
GDPR, după primul an | Suportul oferit de avocați va fi în continuare necesar. Silvia Sandu, Partener BSMP: Urmărim cu interes conturarea practicii relevante a instanțelor de judecată naționale și europene în contextul noii reglementări
MPR Partners | Maravela, Popescu & Roman intră în panelul regional al firmelor de avocați cu care lucrează Air France-KLM. Asistența pluridisciplinară acoperă arii de practică conexe activității companiilor aeriene
Avocații Țuca Zbârcea & Asociații au convins instanța să suspende sanțiunea ANPC dată Vodafone. Ce avocați au mai făcut parte din echipa condusă de Ștefan Damian (Deputy Managing Partner)
Manuela Guia, fost Partener Big 4, lansează o nouă casă de avocatură alături de Bianca Naghi și Octavian Adam. GNP Guia Naghi and Partners pornește la drum cu o echipă de avocați cu experiență
LegiTeam: Mușat & Asociații is looking to expand its Labour & Employee Benefits team in Bucharest
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...