ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Consiliul consultativ, o oportunitate de creștere pentru antreprenori

28 Ianuarie 2019   |   Florentina Șușnea, Managing Partner, PKF Finconta

Alcătuirea unui consiliu consultativ reprezintă o oportunitate pentru multe categorii de afaceri și nu ar trebui considerată o bătaie de cap.

 
 
În România abordarea unui subiect precum consiliul consultativ (Board of Advisors) nu este simplă. De la traducerea  termenului din limba engleză până la conversia acestuia în practica de business. Reflexele de semantică și cultură locală de afaceri nu par să țină cu noi. Și totuși, sub impactul globalizării și răspândirii noilor modele de business subiectul impune o necesară actualitate.

Mediul de afaceri tot mai competitiv obligă companiile să exploreze opțiuni de creștere. Rapid, acestea pot fi de două feluri: 1. urgent-operaționale ca acțiuni sau 2. strategic-orientate ca decizii.  Din această a doua categorie face parte și consiliul consultativ. Rolul acestuia este să ghideze, să consilieze și să sfătuiască directorul general/CEO-ul și echipa de management cu privire la direcția de dezvoltare a companiei.


Spre deosebite de binecunoscută ședință formală a consiliului de administrație, format din directorii departamentelor, în cazul consiliului consultativ rolul este unul informal și iar componența este alcătuită din oameni cu senioritate și experiență în diferite arii de expertiză.

Consiliu director vs. consiliu consultativ

Spre deosebire de consiliul director, unde fiecare membru este ales de acționari, are responsabilități definite legal, care sunt complementate de regulamente interioare, consiliul consultativ este relativ ușor de format, nu-i ancorează legal pe consilieri și are beneficiul unor oameni cu experiență care să ajute la creșterea afacerii. Consilierii sunt aleși personal de CEO și de echipa de conducere, numărul lor poate crește sau scădea, deoarece pot fi cu ușurință înlocuiți în funcție de nevoile companiei.

Un consiliu consultativ costă mai puțin

Membrii consiliului director primesc o remunerație importantă și pot fi trași la răspundere pentru comiterea unor eventuale erori. Consilierii nu pot fi trași la răspundere și prin urmare nu sunt plătiți în aceeași măsură. Cele mai des întâlnite forme de recompensare a aportului adus constau în acțiuni în cadrul companiei sau o mică remunerație.

Consilierii cu rol consultativ sunt cel mai des întâlniți în cazul startup-rilor sau companiilor mici, caz în care contribuția lor este benevolă și este uneori recompensată doar cu recunoștința antreprenorilor.

Consilierii ajută pentru că fie au afinități personale cu antreprenorul pe care îl ajută, fie le place misiunea afacerii pentru care consiliază. Întâlnirile cu consilierii au un caracter simplu, informal și destins. Abordarea este de ansamblu și oferă antreprenorilor o imagine strategică.

Priorități și responsabilități

Baza legală a colaborării cu membrii consiliului director le impune prioritatea nevoilor organizației și ale acționarilor acesteia în fața nevoilor angajaților. În schimb, consiliul consultativ nu are o asemenea datorie față de companie; direcționarea, îndrumarea și consilierea CEO-ului și a echipei manageriale reprezintă prioritatea principală a acestuia.

Alcătuirea unui consiliu consultativ reprezintă o oportunitate pentru multe categorii de afaceri și nu ar trebui considerată o bătaie de cap. Această abordare este pentru companii o șansa rară de a construi o echipă calificată de mentori loiali care să susțină cu sfaturi pertinente dezvoltarea companiei. Crearea unui consiliu consultativ aduce pentru companiile antreprenoriale o oportunitate de creștere accelerată prin accesarea experienței profesioniștilor independenți.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8624 / 8631
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
CMS alături de PPC în încheierea unui acord strategic cu MYTILINEOS Energy & Metals pentru dezvoltarea unui portofoliu de proiecte fotovoltaice de până la 2GW, în patru țări | Horea Popescu și Mircea Moraru (CMS România) au coordonat echipa internațională care a asistat compania elenă de utilităţi electrice pe parcursul acestei proiect complex
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...