ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Funcționarea industriei hoteliere pe durata stării de alertă. Ce restricții trebuie respectate?

05 Iunie 2020   |   Diana Stan, Senior Associate în cadrul Reff & Asociații | Deloitte Legal România

În cadrul procesului de reluare a activității, echipele de conducere ale operatorilor economici din industrie trebuie să dezvolte și să pună în aplicare un plan de acțiune, adaptat situației, cu respectarea recomandărilor autorităților locale și naționale de sănătate publică, având ca scop prevenirea răspândirii virusului, gestionarea eficientă a cazurilor, dacă apar, și atenuarea impactului în rândul clienților și al personalului.

 
 
În prag de sezon estival, autoritățile române încearcă să relanseze turismul, prin elaborarea de strategii temporare și implementarea de măsuri graduale care să permită funcționarea industriei hoteliere, în condiții optime pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2. Hotărârea de Guvern nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă stabilește, printre altele, primele măsuri privind funcționarea industriei hoteliere și a activităților conexe pe durata stării de alertă, dar și restricțiile care trebuie respectate de operatorii din domeniu.

În cadrul procesului de reluare a activității, echipele de conducere ale operatorilor economici din industrie trebuie să dezvolte și să pună în aplicare un plan de acțiune, adaptat situației, cu respectarea recomandărilor autorităților locale și naționale de sănătate publică, având ca scop prevenirea răspândirii virusului, gestionarea eficientă a cazurilor, dacă apar, și atenuarea impactului în rândul clienților și al personalului.


Obligațiile operatorilor economici din domeniul hotelier
Principalele obligații pe care operatorii din domeniul hotelier trebuie să le respecte, conform Hotărârii 394/2020, sunt legate de asigurarea triajului epidemiologic și a dezinfectării obligatorii a mâinilor la intrarea în sediu, atât pentru personalul propriu, cât și pentru vizitatori, în condițiile stabilite prin Ordinul nr. 874/81/2020, și de respectarea normelor de prevenire stabilite prin Ordinul nr. 1731/832/2020, printre care se numără și  dezvoltarea și punerea în aplicare a planurilor de acțiune menționate anterior.

Un astfel de plan de acțiune trebuie să prevadă, în principal, optimizarea comunicării între conducere și personal și, respectiv, între conducere și clienți, astfel încât aceștia să poată furniza și obține rapid informații cu privire la măsurile preventive adoptate sau alte servicii solicitate de clienți (medicale/farmaceutice), cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare, precum și pentru a promova o serie de mesaje-cheie în rândul oaspeților, cum ar fi regulile de distanțare socială, igiena mâinilor și cea respiratorie. În plus, planul trebuie să includă politica de ocupare a camerelor privind persoanele însoțitoare, în situația în care există un caz suspect de COVID-19, și asigurarea unei truse medicale, la recepție, ce va fi pusă la dispoziția cadrelor medicale solicitate pentru consultul cazurilor suspecte. Trusa trebuie să conțină dezinfectant/șervețele cu efect antibacterian pentru curățarea suprafețelor, măști pentru față/ochi, mănuși, șorț de protecție, halat medical, sac pentru deșeuri, toate de unică folosință.

Totodată, planul de acțiune va avea în vedere monitorizarea oaspeților care pot fi bolnavi de către personalul de la recepție, cu respectarea reglementărilor privind protecția datelor cu caracter personal și a dreptului la viață privată și confidențialitate, conducerea și serviciile medicale fiind îndreptățite să evalueze situația și să ia deciziile corespunzătoare. Planul va impune și spălarea și dezinfecția suprafețelor din camere și spații comune cu frecvență mai crescută decât de obicei, cu soluții dezinfectante pe bază de alcool sau clor, avizate conform legii.

Restricții aplicabile la servirea mesei
Inițial, prin Hotărârea 394/2020 a fost menținută măsura suspendării consumului de produse alimentare și de băuturi alcoolice și nealcoolice în spațiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, din interiorul clădirilor. În spațiile menționate au fost permise doar activități de preparare a hranei și comercializare a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în incintele respective (room service/take away).

Începând cu 1 iunie, în contextul reducerii graduale a restricțiilor, sunt permise prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, însă doar în spațiile exterioare, în aer liber, și cu anumite restricții. Astfel, este obligatorie asigurarea unei distanțe de minimum doi metri între mese, iar la fiecare masă pot sta maximum patru persoane, dacă sunt din familii diferite (Ordinul nr. 966/1809/105/2020).

Ordinul menționat mai prevede instalarea la intrarea pe terasă și la grupurile sanitare a dispozitivelor cu produse biocide avizate, necesare dezinfectării mâinilor clienților, precum și informarea acestora cu privire la modul de utilizare și stabilirea de circuite cu sens unic ce trebuie parcurse de clienți în interiorul terasei, astfel încât să se limiteze contactele între clienți, și amplasarea de semnalizări verticale pentru a facilita circulația clienților pe terasă.

În plus, se interzice transferul meniurilor, solnițelor, olivierelor și al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienților de la o masă și, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosință. De asemenea, ordinul mai prevede interzicerea consumului de produse în picioare, pentru a minimiza circulația clienților în interiorul terasei.

Nu în ultimul rând, pentru servirea mesei, personalul va purta mască și mănuși, iar după fiecare client/grup va efectua dezinfecția meselor cu produse biocide care necesită un timp minim de contact, avizate de către Comisia Națională pentru Produse Biocide.

Restricții privind activitățile desfășurate în spațiile comune

Potrivit Ordinului 1731/2020, într-o primă etapă, o serie de activități adiacente industriei hoteliere rămân interzise, cum ar fi locurile de joacă, locurile special amenajate pentru fitness, saune, piscina interioară din incinta hotelurilor, iar folosirea lifturilor va fi permisă doar dacă este strict necesar și numai de către cel mult două persoane simultan, de preferat din aceeași familie, care vor purta măști de protecție în tot timpul folosirii liftului.

În schimb, începând cu 1 iunie, prin modificările aduse Hotărârii 394/2020, este permis accesul persoanelor pe plajele amenajate, cu asigurarea obligatorie de șezlonguri pentru fiecare dintre persoanele prezente și o distanță de minimum doi metri între șezlongurile care sunt utilizate de persoane din familii diferite. La aceste reguli se adaugă și respectarea normelor privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activitățile de operare a plajelor turistice stabilite prin Ordinul nr. 969/1810/1166/2020.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 7841 / 8583
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
    NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
    CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
    Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
    LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
    Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
    Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
    Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
    Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
    Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
    O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
    Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...