ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministrul Transporturilor: Nu stăm în genunchi în faţa constructorilor străini, care au venit în România cu două laptopuri şi o mapă

03 Iulie 2019   |   AGERPRES

Ministrul Transporturilor a subliniat că, în cazul în care unei firme i se reziliază contractul, aceasta primeşte un certificat negativ constatator, care nu-i mai permite timp de trei ani să participe la o licitaţie, nu numai în România, ci şi în spaţiul UE.

 
 
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a apreciat că pe 120 de kilometri de autostradă aflaţi în execuţie nu există nicio barieră administrativă şi "se poate merge lejer înainte cu lucrările", iar singurul lucru pe care constructorii ar trebui să îl facă este mobilizarea.

"La capitolul deschis lucrări, am deschis Centura Bacăului, Piteşti - Craiova, se lucrează pe Autostrada Transilvania, între Suplacu de Barcău şi Borş, se lucrează între Predeal, Cristian şi Braşov. Sunt lucrări unde s-au început şantiere. Foarte important: eu am preluat cifra de 180 de kilometri de autostradă (promişi a fi deschişi în 2019 - n. r.) când am preluat mandatul şi i-am promis lui Neaga (şeful CNAIR, Narcis Neaga - n. r.) că din punct de vedere administrativ şi politic am să fac tot ce îmi stă în putere ca aceşti kilometri să prindă viaţă, dar am mai spus că la jumătatea acestui an voi avea şi propria mea evaluare în urma mersului pe şantiere. Am făcut evaluarea şi am spus: nu mai îmi pasă ce probleme invocă aceste firme neserioase, pentru că, din punct de vedere administrativ, pe loturile pe care le avem în execuţie acum, Lugoj - Deva, Sebeş - Turda, Iernut - Cheţani, Cheţani - Câmpia Turzii, nu există nicio barieră administrativă şi vorbim de 120 de kilometri. Se poate merge lejer înainte, singurul lucru este să aibă mobilizare", a afirmat marţi seara ministrul Cuc, la B1 TV.


El susţine că a ales să îşi ducă mandatul "pe şantiere", pentru a putea să-i urmărească pe constructori "cum avansează metru cu metru", întrucât sunt multe firme neserioase, cu contracte semnate în anii 2013-2014, dar încă nefinalizate.

"Fiecare ministru are strategia lui. Eu aşa am ales să îmi duc acest mandat: pe şantiere. Nu este cazul pe Piteşti - Craiova, dar, dacă ne uitam pe alte loturi de autostradă, vedem că sunt contracte semnate în 2013 şi 2014 şi nu sunt finalizate şi atunci este normal să mă duc şi să pun piciorul în prag. Am spus şi repet: noi nu stăm în genunchi în faţa constructorilor străini, care au venit în România cu două laptopuri şi o mapă şi după aceea subcontractează", a adăugat Cuc.

Ministrul a dat exemplul constructorului de pe lotul Sebeş-Turda, care avea datorii de 35 de milioane de lei către subcontractori şi care a fost ameninţat cu rezilierea.

"În cazul Sebeş - Turda, am fost în urmă cu două săptămâni şi i-am spus constructorului că îi voi rezilia contractul, să vină CEO-ul de la firma respectivă, el, la faţa locului, că nu mai discut cu reprezentaţii din România, pentru că m-am edificat cum sunt. A venit, am identificat pagubele pe care le-a produs echipa lui de management, eu nu i-am produs pagube pentru că statul a plătit tot timpul, şi avea datorii de 35 de milioane (lei - n. r.). A făcut o infuzie de capital de 30 de milioane, pentru că datoriile erau către subcontractorii români care lucraseră acolo. Eu le-am spus lor, ca şi celor de pe calea ferată: plătiţi subcontractorii români, pentru că voi nu veniţi în România să faceţi angajări. În schimb, dacă vorbim de Piteşti - Craiova, antreprenorul român are 2.000 de angajaţi, pe când pe Sebeş - Turda sunt vreo 10 subcontractori şi nu are niciun român angajat. Atunci, dacă nici pe aceştia nu-i plăteşti, nici cu construcţia nu avansezi, înseamnă că avem o problemă (...) Am vorbit şi eu cu subcontractorii, ca să mă asigur, pentru că nu mai cred. Pot spune că sunt Stan Păţitul cu promisiunile constructorilor. Nu este primul mandat de ministru şi de data asta stau să văd cum avansează, metru cu metru. Am un grafic pe care îl urmăresc", a mai spus Cuc.

Ministrul Transporturilor a subliniat că, în cazul în care unei firme i se reziliază contractul, aceasta primeşte un certificat negativ constatator, care nu-i mai permite timp de trei ani să participe la o licitaţie, nu numai în România, ci şi în spaţiul UE.

"Problema noastră este să avem autostrăzi în România. Firmele nu pleacă aşa de simplu. Atunci când se reziliază un contract, acea firmă primeşte un certificat negativ constatator şi, din câte ştiu, firmele care au licitat în România sunt firme-mamă de afară. Dacă iau un astfel de certificat, trei ani nu mai pot participa la nicio licitaţie şi din câte ştiu are aplicabilitate în UE, pentru că suntem stat membru UE. Este o palmă peste palmaresul bogat al acestor firme. Sunt firme care au lucrat foarte bine, dar sunt şi firme care au venit în România pe baza unei experienţe similare şi au subcontractat...", a explicat şeful de la Transporturi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 175 / 12103
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații de concurență de la Bondoc & Asociații au în lucru proiecte care ating toate segmentele acestei arii de practică. Lucian Bondoc, Managing Partner: Suntem implicați în dosare pe toată linia, putem gestiona profesionist orice caz, de la început până la sfârșit, prin echipe mixte care includ și litigatori
Modificări importante în materie de fiscalitate, la orizont | Theodor Artenie, Tax Director - Schoenherr Tax Bucharest: Așteptăm forma finală în care vor fi adoptate proiectele de modificare a Codurilor Fiscal și de procedură fiscală. Cele două Directive europene care nu au fost încă transpuse în legislația națională ar putea genera anumite complicații pentru contribuabilii români
Țuca Zbârcea & Asociații se aliază cu Trident Capital Investments, companie fondată și condusă de Liviu Giugiumica
Allen & Overy, alături de PKO Bank Polski la finanțarea unei bănci de celule stem. Avocați din București, în echipă
CMS România își extinde echipa cu 10 avocați și își consolidează practica de drept penal, finanțe și tranzacții. Alina Tihan și Mihai Jiganie Șerban, doi avocați cu un profil profesional bine conturat și o bogată experiență, se alătură biroului CMS București
Mergermarket: Clifford Chance este Consultantul Juridic al Anului în M&A pentru Europa Centrală și de Est
Crina Baltag și Cosmin Vasile, editorii noului ghid practic multi-jurisdicțional dedicat soluționării disputelor în domeniul construcțiilor și publicat de Wolters Kluwer
CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații i-a reprezentat pe fondatorii 7Card în legătură cu investiția în proiectul Holde Agri. Echipa, coordonată de partenerul Sergiu Gîdei
Rundă de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații | Dan Cristea și Ciprian Timofte intră în echipa partenerilor, alți cinci avocați fac un pas înainte în carieră
Confesiunile unui avocat din prima linie, partener al biroului Dentons din București și autor de cărți pentru copii vândute azi în SUA și UK. Bogdan Papandopol vorbește despre pasiunea secretă pentru scris și desenat, inspirată de ”muza” sa, care iubește ”cărțile colorate ale lui tati”
LegiTeam | Job Opportunity: DLA Piper Dinu SCA – Associate, Litigation
În spatele scenei, alături de avocații de Employment de la Wolf Theiss | Experiență vastă, acumulată într-un spectru larg de proiecte, implicare profundă, conexiuni internaționale și “outside the box thinking”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...