ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministrul Transporturilor: Nu stăm în genunchi în faţa constructorilor străini, care au venit în România cu două laptopuri şi o mapă

03 Iulie 2019   |   AGERPRES

Ministrul Transporturilor a subliniat că, în cazul în care unei firme i se reziliază contractul, aceasta primeşte un certificat negativ constatator, care nu-i mai permite timp de trei ani să participe la o licitaţie, nu numai în România, ci şi în spaţiul UE.

 
 
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a apreciat că pe 120 de kilometri de autostradă aflaţi în execuţie nu există nicio barieră administrativă şi "se poate merge lejer înainte cu lucrările", iar singurul lucru pe care constructorii ar trebui să îl facă este mobilizarea.

"La capitolul deschis lucrări, am deschis Centura Bacăului, Piteşti - Craiova, se lucrează pe Autostrada Transilvania, între Suplacu de Barcău şi Borş, se lucrează între Predeal, Cristian şi Braşov. Sunt lucrări unde s-au început şantiere. Foarte important: eu am preluat cifra de 180 de kilometri de autostradă (promişi a fi deschişi în 2019 - n. r.) când am preluat mandatul şi i-am promis lui Neaga (şeful CNAIR, Narcis Neaga - n. r.) că din punct de vedere administrativ şi politic am să fac tot ce îmi stă în putere ca aceşti kilometri să prindă viaţă, dar am mai spus că la jumătatea acestui an voi avea şi propria mea evaluare în urma mersului pe şantiere. Am făcut evaluarea şi am spus: nu mai îmi pasă ce probleme invocă aceste firme neserioase, pentru că, din punct de vedere administrativ, pe loturile pe care le avem în execuţie acum, Lugoj - Deva, Sebeş - Turda, Iernut - Cheţani, Cheţani - Câmpia Turzii, nu există nicio barieră administrativă şi vorbim de 120 de kilometri. Se poate merge lejer înainte, singurul lucru este să aibă mobilizare", a afirmat marţi seara ministrul Cuc, la B1 TV.


El susţine că a ales să îşi ducă mandatul "pe şantiere", pentru a putea să-i urmărească pe constructori "cum avansează metru cu metru", întrucât sunt multe firme neserioase, cu contracte semnate în anii 2013-2014, dar încă nefinalizate.

"Fiecare ministru are strategia lui. Eu aşa am ales să îmi duc acest mandat: pe şantiere. Nu este cazul pe Piteşti - Craiova, dar, dacă ne uitam pe alte loturi de autostradă, vedem că sunt contracte semnate în 2013 şi 2014 şi nu sunt finalizate şi atunci este normal să mă duc şi să pun piciorul în prag. Am spus şi repet: noi nu stăm în genunchi în faţa constructorilor străini, care au venit în România cu două laptopuri şi o mapă şi după aceea subcontractează", a adăugat Cuc.

Ministrul a dat exemplul constructorului de pe lotul Sebeş-Turda, care avea datorii de 35 de milioane de lei către subcontractori şi care a fost ameninţat cu rezilierea.

"În cazul Sebeş - Turda, am fost în urmă cu două săptămâni şi i-am spus constructorului că îi voi rezilia contractul, să vină CEO-ul de la firma respectivă, el, la faţa locului, că nu mai discut cu reprezentaţii din România, pentru că m-am edificat cum sunt. A venit, am identificat pagubele pe care le-a produs echipa lui de management, eu nu i-am produs pagube pentru că statul a plătit tot timpul, şi avea datorii de 35 de milioane (lei - n. r.). A făcut o infuzie de capital de 30 de milioane, pentru că datoriile erau către subcontractorii români care lucraseră acolo. Eu le-am spus lor, ca şi celor de pe calea ferată: plătiţi subcontractorii români, pentru că voi nu veniţi în România să faceţi angajări. În schimb, dacă vorbim de Piteşti - Craiova, antreprenorul român are 2.000 de angajaţi, pe când pe Sebeş - Turda sunt vreo 10 subcontractori şi nu are niciun român angajat. Atunci, dacă nici pe aceştia nu-i plăteşti, nici cu construcţia nu avansezi, înseamnă că avem o problemă (...) Am vorbit şi eu cu subcontractorii, ca să mă asigur, pentru că nu mai cred. Pot spune că sunt Stan Păţitul cu promisiunile constructorilor. Nu este primul mandat de ministru şi de data asta stau să văd cum avansează, metru cu metru. Am un grafic pe care îl urmăresc", a mai spus Cuc.

Ministrul Transporturilor a subliniat că, în cazul în care unei firme i se reziliază contractul, aceasta primeşte un certificat negativ constatator, care nu-i mai permite timp de trei ani să participe la o licitaţie, nu numai în România, ci şi în spaţiul UE.

"Problema noastră este să avem autostrăzi în România. Firmele nu pleacă aşa de simplu. Atunci când se reziliază un contract, acea firmă primeşte un certificat negativ constatator şi, din câte ştiu, firmele care au licitat în România sunt firme-mamă de afară. Dacă iau un astfel de certificat, trei ani nu mai pot participa la nicio licitaţie şi din câte ştiu are aplicabilitate în UE, pentru că suntem stat membru UE. Este o palmă peste palmaresul bogat al acestor firme. Sunt firme care au lucrat foarte bine, dar sunt şi firme care au venit în România pe baza unei experienţe similare şi au subcontractat...", a explicat şeful de la Transporturi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 23 / 11951
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Echipa de M&A a D&B David și Baias este implicată în 15 tranzacții aflate în diferite faze | Sorin David, Managing Partner: Activitatea societății noastre poate fi văzută ca un barometru al pieței. Pe baza proiectelor aflate în derulare, suntem optimiști și pentru perioada următoare
De vorbă cu Manuela Guia, despre proiectul GNP Guia Naghi and Partners | Nu am mutat portofolii de clienți, dar experiența avocaților implicați în acest proiect și recunoașterea de care ei se bucură au făcut ca, încă din prima zi, să avem atât de multe proiecte, încât să ne prindă cam des noaptea sau week-endul la birou
INTERVIU | Ligia Cecilia Popescu, Partener Wolf Theiss, Coordonator al Departamentului Litigii și Arbitraj: Profilul standard al clienților constanți include, cu preponderență, societăți multinaționale, instituții de credit și fonduri de investiții. Gestionăm un număr în creștere de dosare de criminalitate economică astfel încât dezvoltarea acestui domeniu se află printre prioritățile noastre
Filip & Company apără România în ultimul arbitraj ICSID, cerut de un grup controlat de magnatul rus Iakov Goldovski. Cine sunt coordonatorii echipelor de avocați
Cum poți ajunge să lucrezi printre ”zeii” arbitrajului internațional și să interacționezi cu unii dintre cei mai cunoscuți arbitri din lume. Traseul remarcabil parcurs de Ștefan Dudaș, avocatul român din echipa pariziană a firmei Derains & Gharavi International
Cum poți intra în echipa Reff & Asociații și ce te așteaptă după | ”Oferim tinerilor tot sprijinul de care au nevoie pentru a-și atinge potențialul. Nu sunt singuri în această călătorie”, spun reprezentanții firmei
Deloitte România și Reff & Asociații au asistat grupul austriac Rondo Ganahl în achiziția Transilvania Pack & Print
Fundația Baylor Marea Neagră poate continua programul național de donații de medicamente. O victorie obținută de avocații NNDKP
Cum se pot deschide porțile unui traseu profesional aproape perfect | Cine i-a „arătat drumul” Georgianei Evi, Senior Associate în cadrul Clifford Chance Badea. Despre chimia dintre mentor și mentee și dorința amândurora de a învăța și a crește împreună, profesional și personal
Cum poți dezvolta o carieră internațională în avocatură | Studii în Timișoara, concursuri tip „moot court”, masterat la Londra și un loc în echipa Debevoise & Plimpton LLP. Rețeta succesului, în varianta Dianei Moise
Trei firme de avocați apără Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în 7 arbitraje internaționale din cele 51 în care este implicată. Ce tarife orare plătește CNAIR și în ce dosare lucrează in-house
LegiTeam: Secretary Position Opening (Bondoc & Asociații)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...