ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Năsui: Proiectul de OUG pentru noul sistem de promovare a exporturilor este în dezbatere; e un sistem de bun simţ şi simplu

13 Mai 2021   |   Agerpres

Potrivit acestuia, nu va mai exista niciun fel de discriminare subiectivă, nici cerinţa "de a face parte din asociaţia potrivită" pentru a beneficia de susţinere. Selecţia firmelor şi târgurilor nu o va face o comisie centrală, ci fiecare antreprenor va decide pentru sine dacă şi unde să meargă pentru a-şi promova produsele. Iar decizia o va lua cu răspundere, plătind din banii proprii.

 
 
Proiectul de Ordonanţă de Urgenţă pentru noul sistem de promovare a exporturilor a fost lansat în dezbatere publică, este un sistem de bun simţ şi simplu, care îl va înlocui pe cel în care o "mare familie" alegea şi târgurile şi firmele care se duc la ele, a anunţat, joi, ministrul Economiei, Claudiu Năsui, pe pagina sa de Facebook.
 
"Proiectul de OUG pentru noul sistem de promovare a exporturilor este în transparenţă (https://cutt.ly/DezbatereOUG). Tot aici puteţi găsi şi adresa de e-mail unde puteţi trimite propunerile, sugestiile şi opiniile privind proiectul. Este un sistem de bun simţ şi simplu. 50% din cheltuielile pe care o firmă le angajează pentru a participa la târguri şi misiuni economice internaţionale se vor putea transforma în credit fiscal. Adică dacă ai cheltuit 10.000 de lei, 5.000 lei îi scazi din impozitul datorat.
Soluţia este astfel deschisă tuturor întreprinderilor care doresc să exporte. Ea se va aplica şi marilor exportatori ai României care participă la aceste evenimente, dar şi micilor exportatori care doresc să se promoveze pe noi pieţe", a explicat ministrul pe reţeaua de socializare.
 
Potrivit acestuia, nu va mai exista niciun fel de discriminare subiectivă, nici cerinţa "de a face parte din asociaţia potrivită" pentru a beneficia de susţinere. Selecţia firmelor şi târgurilor nu o va face o comisie centrală, ci fiecare antreprenor va decide pentru sine dacă şi unde să meargă pentru a-şi promova produsele. Iar decizia o va lua cu răspundere, plătind din banii proprii.
 
"Nu vor mai exista nici acele contracte dubioase cu statul câştigate mereu de aceleaşi firme. Noul sistem va înlocui unul în care o 'mare familie' alegea şi târgurile, şi firmele care se duc la ele. Apoi făcea contracte pe bani publici pentru servicii de intermediere cu o mână de firme. O mare parte din ele legate între ele, iar altele deţinute de apropiaţi ai decidenţilor politici. Şi, în final, raporta rezultate fabuloase de export în teorie, pentru că în realitate firmele abonate şi favorizate au cifre de afaceri infime sau chiar zero. (...) Închidem robinetul şi punem bazele unui sistem echitabil, nediscriminatoriu şi în care putem ajuta exporturile tuturor firmelor, nu doar a câtorva", a subliniat Năsui.
 
Conform Notei de fundamentare a proiectului, se renunţă la sistemul centralizat de subvenţionare şi se înlocuieşte cu posibilitatea unui credit fiscal pentru operatorii economici care înregistrează costuri pentru participarea la evenimentele de promovare a produselor pentru export. Astfel, cheltuielile eligibile pentru export ar putea fi scăzute în proporţie de 50% din impozitul pe profit datorat, sub formă de credit fiscal.
 
"Cu titlu de exemplu, astfel de costuri ar fi reprezentate de transportul, asigurarea şi manipularea exponatelor, mostrelor şi materialelor publicitare, formalităţile vamale aferente acestora, închirierea, construirea şi/sau amenajarea spaţiului expoziţional etc. În mod similar, pentru microîntreprinderi, se prevede posibilitatea scăderii unei jumătăţi din aceleaşi costuri din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor", se menţionează în document.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5849 / 8583
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...