ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Primarul Timişoarei: Sesizăm Comisia Europeană că Guvernul nu înfiinţează structura navală pentru circulaţia vaporaşelor pe Bega

14 Noiembrie 2017   |   Ioana Duta

Potrivit primarului Timişoarei, Guvernul trebuie să dea o hotărâre pentru a crea structura numită Administrarea Căii Navigabile Canalul Bega (ACNCB), ce ar permite circulaţia vaporaşelor pe Bega.

 
 
Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a declarat marţi că va reclama Guvernul la Comisia Europeană pentru că nu dă hotărârea necesară creării structurii navale care să permită circulaţia vaporaşelor pe Bega, proiect european în valoare de 6 milioane de euro, existând riscul ca banii să fie returnaţi dacă ambarcaţiunile nu vor porni până la 31 decembrie 2017.

''Vrem să facem o sesizare la Comisia Europeană prin care să anunţăm că noi, primăria, ne-am achitat de toate obligaţiile pe care le-am avut în cadrul proiectului finanţat din fonduri europene, dar Guvernul României nu vrea să ne permită îndeplinirea indicatorilor şi cu privire la navigarea pe Canalul Bega. Putem demonstra oricând, oricui, că noi ne-am făcut temele la toate capitolele'', a afirmat Nicolae Robu, într-o conferinţă de presă.


El şi-a exprimat convingerea că doar după ce va fi ''mustrat'' de Comisia Europeană, Executivul ''îşi va face temele''.

Potrivit primarului Timişoarei, Guvernul trebuie să dea o hotărâre pentru a crea structura numită Administrarea Căii Navigabile Canalul Bega (ACNCB), ce ar permite circulaţia vaporaşelor pe Bega.

Achiziţionarea vaporetelor de către municipalitate este parte componentă a unui proiect european în valoare de 6 milioane de euro - ''Amenajarea malurilor Canalului Bega pe tronsonul timişorean''. În cadrul proiectului, municipalitatea s-a angajat să cumpere şapte vaporete cu bani din bugetul local, lucru executat în urmă cu un an.

''Mă voi vedea nevoit să mă adresez Comisiei Europene pentru a face această informare. Noi ne-am făcut datoria, ne-am achitat de toate obligaţiile, am primit 6 milioane de euro nerambursabili şi nu este admisibil să riscăm să ni se ceară returnarea banilor pentru că nu ştiu din ce motive Guvernul României, ca instituţie, nu face un act birocratic de înfiinţare a acestei structuri'', a spus Nicolae Robu.

De mai bine de un an, de când au fost cumpărate vaporaşele, în scop de agrement, dar şi ca alternativă nepoluantă la transportul în comun, acestea stau în dana Portului Timişoara.

Robu a menţionat că este dispus să predea spre administrare vaporaşele Consiliului Judeţean, Apelor Române sau chiar Guvernului, dacă nu se doreşte ca ele să rămână în jurisdicţia municipalităţii, interesul primordial fiind darea lor în folosinţă publică.

Şefului Căpităniei Portului Timişoara, dr. Alexandru Bărboi, declara pentru AGERPRES că din punctul său de vedere vaporetele au voie să fie scoase pe Bega, pentru că ''au toate actele la zi, documentaţia tehnică, toate avizele, avizul pentru operator de transport pasageri, cum are RATT (regia de transport în comun)''.

''Nu le lipseşte absolut nimic, există dreptul de canal navigabil dat prin hotărâre de guvern. Ce se întâmplă mai departe este şi pentru mine o mare nebuloasă. Acele vapoare sunt autorizate, sunt construite cu proiect autorizat de Autoritatea Navală Română (ANR). Sunt înmatriculate de ANR, au echipajul brevetat de către ANR şi operatorul de transport RATT are aviz pentru transport pasageri pe Canalul Bega. Primăria este proprietară, cu carte funciară atât pe canal, cât şi pe luciul de apă'', spunea Alexandru Bărboi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 125 / 9977
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Anda Todor, Managing Partner Dentons România: Suntem și vom rămâne o prezență constantă pe această piață. Puterea echipei și dorința de a ne adapta și de a inova cred că sunt atuurile noastre importante pentru viitor (VIDEO)
RTPR Allen & Overy câştigă un litigiu împotriva ANAF pentru restituirea TVA în valoare de 1 mil. €. Ce avocați au făcut parte din echipă
Wolf Theiss își extinde echipa. Patru noi avocați se alătura firmei
Mușat & Asociații - Ethics & Compliance Hub. Politici de conformitate și etică profesională în era consumatorilor
Maravela|Asociații, partenerul român al primei GC Powerlist din CEE a The Legal 500. 10 români, printre cei mai puternici General Counsels din regiune
CEE Attorneys - Boanță, Gidei & Asociații SCPA, alături de grupul Keswick Enterprises în vânzarea filialei din România, Tibbett Logistics
Muşat & Asociaţii - “Nou şi vechi în Codul Muncii. Soluţii de implementare. Bune practici în situaţii de criză în organizaţie”
Suciu Popa: Pachetul legislativ în domeniul achizițiilor publice continuă să genereze probleme de interpretare și aplicare. Firma are multe mandate pe dispute din contracte de achiziție publică, soluționate pe calea arbitrajului internațional
LegiTeam: ZRP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Litigii
Povestea fabuloasă a unui avocat care s-a reinventat continuu. Etapele determinante din cariera Cristinei Metea, partener într-o firmă de top în anii ‘fierbinți’ ai avocaturii, acum relocată în Asia, pe poziția de Regional Compliance Attorney la Microsoft Corporation India
Temele puse în discuție de Wolf Theiss la primul eveniment organizat în Cluj-Napoca. Adrian Șter, Partener: Am întâlnit practicieni remarcabili, extrem de interesați de riscurile pe care le ridică lipsa de conformare
Țuca Zbârcea & Asociații a contribuit la lansarea, în premieră pe piața locală, a unui studiu de impact al GDPR la nivel multi-jurisdicțional
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...