ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Primarul Timişoarei: Sesizăm Comisia Europeană că Guvernul nu înfiinţează structura navală pentru circulaţia vaporaşelor pe Bega

14 Noiembrie 2017   |   Ioana Duta

Potrivit primarului Timişoarei, Guvernul trebuie să dea o hotărâre pentru a crea structura numită Administrarea Căii Navigabile Canalul Bega (ACNCB), ce ar permite circulaţia vaporaşelor pe Bega.

 
 
Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a declarat marţi că va reclama Guvernul la Comisia Europeană pentru că nu dă hotărârea necesară creării structurii navale care să permită circulaţia vaporaşelor pe Bega, proiect european în valoare de 6 milioane de euro, existând riscul ca banii să fie returnaţi dacă ambarcaţiunile nu vor porni până la 31 decembrie 2017.

''Vrem să facem o sesizare la Comisia Europeană prin care să anunţăm că noi, primăria, ne-am achitat de toate obligaţiile pe care le-am avut în cadrul proiectului finanţat din fonduri europene, dar Guvernul României nu vrea să ne permită îndeplinirea indicatorilor şi cu privire la navigarea pe Canalul Bega. Putem demonstra oricând, oricui, că noi ne-am făcut temele la toate capitolele'', a afirmat Nicolae Robu, într-o conferinţă de presă.


El şi-a exprimat convingerea că doar după ce va fi ''mustrat'' de Comisia Europeană, Executivul ''îşi va face temele''.

Potrivit primarului Timişoarei, Guvernul trebuie să dea o hotărâre pentru a crea structura numită Administrarea Căii Navigabile Canalul Bega (ACNCB), ce ar permite circulaţia vaporaşelor pe Bega.

Achiziţionarea vaporetelor de către municipalitate este parte componentă a unui proiect european în valoare de 6 milioane de euro - ''Amenajarea malurilor Canalului Bega pe tronsonul timişorean''. În cadrul proiectului, municipalitatea s-a angajat să cumpere şapte vaporete cu bani din bugetul local, lucru executat în urmă cu un an.

''Mă voi vedea nevoit să mă adresez Comisiei Europene pentru a face această informare. Noi ne-am făcut datoria, ne-am achitat de toate obligaţiile, am primit 6 milioane de euro nerambursabili şi nu este admisibil să riscăm să ni se ceară returnarea banilor pentru că nu ştiu din ce motive Guvernul României, ca instituţie, nu face un act birocratic de înfiinţare a acestei structuri'', a spus Nicolae Robu.

De mai bine de un an, de când au fost cumpărate vaporaşele, în scop de agrement, dar şi ca alternativă nepoluantă la transportul în comun, acestea stau în dana Portului Timişoara.

Robu a menţionat că este dispus să predea spre administrare vaporaşele Consiliului Judeţean, Apelor Române sau chiar Guvernului, dacă nu se doreşte ca ele să rămână în jurisdicţia municipalităţii, interesul primordial fiind darea lor în folosinţă publică.

Şefului Căpităniei Portului Timişoara, dr. Alexandru Bărboi, declara pentru AGERPRES că din punctul său de vedere vaporetele au voie să fie scoase pe Bega, pentru că ''au toate actele la zi, documentaţia tehnică, toate avizele, avizul pentru operator de transport pasageri, cum are RATT (regia de transport în comun)''.

''Nu le lipseşte absolut nimic, există dreptul de canal navigabil dat prin hotărâre de guvern. Ce se întâmplă mai departe este şi pentru mine o mare nebuloasă. Acele vapoare sunt autorizate, sunt construite cu proiect autorizat de Autoritatea Navală Română (ANR). Sunt înmatriculate de ANR, au echipajul brevetat de către ANR şi operatorul de transport RATT are aviz pentru transport pasageri pe Canalul Bega. Primăria este proprietară, cu carte funciară atât pe canal, cât şi pe luciul de apă'', spunea Alexandru Bărboi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1425 / 11277
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
AkzoNobel a bătut palma cu Oresa Ventures pentru achiziția Fabryo Corporation. Avocații Popovici Nițu Stoica & Asociații au fost alături de fond, Schoenherr a asistat cumpăratorul
Penaliștii de la Mareș|Danilescu|Mareș în asociere cu Dan Lupașcu au obținut sesizarea CCR în ”Dosarul Gala Bute”, în care îl apără pe Rudel Obreja. Argumentele cu care avocații au obținut decizia favorabilă la ÎCCJ
Cum lucrează performanta echipă de 46 de avocați ai Țuca Zbârcea & Asociații specializați în practica de Dispute Resolution. Mandate cu greutate printre cele 4.200 de litigii ”lucrate” anul trecut, arbitraje internaționale cu pretenții de 4,9 mld. $ și servicii integrate pe zona de penal-comercial
Promovări la Suciu Popa. Iulian Cioienaru devine partener, alți doi avocați urcă în poziția de Senior Associate
Cum lucrează avocații specializați în litigii și arbitraj de la Voicu & Filipescu. Cu accent pe litigiile comerciale, firma soluționează cu succes cazuri în toate domeniile relevante pentru activitatea companiilor publice sau private
Pe piața de capital, sunt oportunități pentru toate tipurile de companii, spun avocații Bondoc & Asociații. Proiectele uneia dintre cele mai mari și experimentate echipe de Capital Markets din România
Schimbări în structura parteneriatului Schoenherr București
NICULEASA LAW FIRM convinge Tribunalul Bucureşti să sesizeze Curtea de Justiție a Uniunii Europene pe mai multe probleme ce privesc raportul dintre procedura penală și cea fiscală
PeliFilip a asistat Ministerul Finanțelor Publice în premieră într-o operațiune de preschimbare de titluri de stat în dolari
RTPR Allen & Overy, alături de sculptorul Mihai Buculei, în cadrul negocierilor pentru semnarea contractului privind realizarea „Monumentului Marii Uniri”
Mușat & Asociații, premiată la Praga pentru ‘Tranzacția anului 2017 în România’
România a atras de pe pieţele externe 1, 2 mld. usd şi a realizat, în premieră, o tranzacţie de răscumpărare anticipată de obligaţiuni în dolari. Clifford Chance Badea, avocații băncilor
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...