ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Vouchere de proprietate intelectuală pentru IMM -uri cu sediul în Uniunea Europeană, în valoare de până la 2250 eur, prin schema de finanțare “Ideas Powered for Business”

27 Ianuarie 2022   |   Zsófia Judit Halmágyi – Consilier în proprietate intelectuală - Simion & Baciu

Ediția 2022 a Fondului „Ideas Powered for Business”, cu un buget estimat la 16,000,000 EUR, oferă sprijin financiar IMM-urilor pentru protejarea drepturilor lor de proprietate intelectuală, sub forma unor Vouchere:

 
 
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) cu sediul în Uniunea Europeană pot obține subvenții pentru protejarea drepturilor lor de proprietate intelectuală, în perioada 10 ianuarie 2022 - 16 decembrie 2022, prin Fondul „Ideas Powered for Business”, pus în aplicare de Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO).

Ediția 2022 a Fondului „Ideas Powered for Business”, cu un buget estimat la 16,000,000 EUR, oferă sprijin financiar IMM-urilor pentru protejarea drepturilor lor de proprietate intelectuală, sub forma unor Vouchere:

•    Voucher 1 în valoare totală de 1,500 EUR pentru utilizare în legătură cu mărcile și desenele sau modele industriale care acoperă după cum urmează:


o    Rambursare în proporție de 75 % pentru taxele de depunere a cererilor de înregistrare a mărcilor și/sau a desenelor sau modelelor industriale, taxele suplimentare de clasă, precum și taxele de examinare, înregistrare, publicare și amânare a publicării la nivel național, regional și la nivelul UE;
o    Rambursare în proporție de 50 % pentru taxele de bază privind depunerea cererilor de înregistrare a mărcilor și/sau a desenelor sau modelelor industriale, taxele de desemnare și taxele de desemnare ulterioare în afara UE, aplicate de Organizația Mondială a Proprietății Intelectuale – OMPI. (Taxele de desemnare pentru țările UE sunt excluse, la fel ca taxele de prelucrare percepute de oficiul de origine.)

•    Voucher 2 în valoare totală de 750 EUR pentru utilizare în legătură cu brevete care acoperă o rambursare în proporție de 50 % pentru taxele privind activitățile anterioare acordării unei subvenții pentru un brevet (de exemplu, depunere, căutare și examinare), taxele aferente subvenției și taxele de publicare la nivel național.

De asemenea, IMM-urile pot solicita o rambursare în proporție de 90% pentru taxele asociate serviciilor de prediagnoză de proprietate intelectuală (IP Scan), în situația în care astfel de servicii sunt oferite de oficiul național. Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci din România nu oferă servicii de IP Scan.

IMM-urile, conform definiției oficiale din Recomandarea 2003/361/CE a Comisiei, sunt întreprinderile care au mai puțin de 250 de angajați și fie au fie o cifră de afaceri anuală care nu depășește 50 de milioane EUR, fie un bilanț total anual care nu depășește 43 de milioane EUR.

Pentru a beneficia de subvenție, este necesară crearea unui cont de utilizator pe pagina web dedicată Fondului pentru IMM-uri , urmată de depunerea online a cererii de subvenție, însoțită de documentele justificative în format PDF: extras de cont al întreprinderii, certificatul de TVA sau certificatul național de înregistrare al întreprinderii și declarația pe propria răspundere (în cazul în care cererea de subvenție se depune prin reprezentant). €

Fondurile sunt limitate și se acordă pe principiul „primul venit, primul servit”. Conform informațiilor de pe pagina web dedicată Fondului pentru IMM-uri, subvenția se acordă în termen de cel mult 15 zile lucrătoare. Costurile aferente taxelor oficiale aplicabile activităților legate de proprietate intelectuală, efectuate înainte de obținerea deciziei de subvenție nu pot fi rambursate.

Ulterior primirii deciziei de acordare a subvenției și a voucherului, IMM-urile trebuie să solicite și să achite cel puțin una dintre activitățile care fac obiectul subvenției, urmată de depunerea formularului de rambursare, în interiorul unei perioade de 4 luni, calculată de la momentul acordării subvenției, numită perioada de activare. (Perioada de valabilitate a voucherului poate fi prelungită cu o perioadă adițională de 2 luni, prin depunerea unei cereri în acest sens, cel târziu în ultimele 30 de zile din perioada inițială de 4 luni.)

După activarea voucherului prin depunerea cererii de rambursare a taxelor achitate inițial (conform pașilor menționați în paragraful anterior), IMM-urile dispun și de o perioadă de punere în aplicare de 6 luni în cazul Voucherului 1, respectiv de 12 luni în cazul Voucherului 2, pentru a efectua plata și a solicita rambursarea oricăror altor taxe care nu au fost achitate și respectiv solicitate la rambursare în perioada de 4 luni menționată anterior,  fie aferente activităților deja incluse în voucherul activat, fie unor activități suplimentare.

Contravaloarea subvenției va fi recepționată în contul bancar al IMM-ului în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de rambursare, sub condiția aprobării informațiilor și documentelor depuse.

Mai multe informații despre Fondul pentru IMM-uri “Ideas Powered for Business SME Fund”, condițiile de participare și pașii procedurali pot fi consultate în următoarele linkuri:
https://euipo.europa.eu/ohimportal/ro/online-services/sme-fund
https://euipo.europa.eu/ohimportal/ro/help-sme-fund-2022
https://euipo.europa.eu/ohimportal/ro/grants-sme-fund-2022.

Fondul pentru IMM-uri „Ideas Powered for Business” este o inițiativă lansată de EUIPO în contextul pandemiei, menită să sporească competivitatea IMM-urilor prin oferirea unui sprijin financiar în materie de proprietate intelectuală și să contribuie la conștientizarea beneficiilor protejării și gestionării corecte a drepturilor de proprietate intelectuală.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 4056 / 8631
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
    LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
    LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
    LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
    Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
    Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
    Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
    CMS alături de PPC în încheierea unui acord strategic cu MYTILINEOS Energy & Metals pentru dezvoltarea unui portofoliu de proiecte fotovoltaice de până la 2GW, în patru țări | Horea Popescu și Mircea Moraru (CMS România) au coordonat echipa internațională care a asistat compania elenă de utilităţi electrice pe parcursul acestei proiect complex
    LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
    Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
    SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
    Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...