ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ajutor de stat pentru digitalizarea IMM-urilor

17 Septembrie 2020   |   Vass Lawyers

Durata de implementare a Programului national de digitalizare este pana la data de 31 decembrie 2023.

 
 
In Monitorul Oficial nr 756 din data de 19 august 2020 a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 677/2020 privind aprobarea Programului national de digitalizare a microintreprinderilor, intreprinderilor mici si mijlocii, finantat in cadrul Programului operational Competitivitate 2014-2020 (Programul national de digitalizare).

Actul normativ stabileste conditiile de punere in aplicare a Programului national de digitalizare si vizeaza aspecte precum:

→    obiectivul Programului national de digitalizare;
→    beneficiarii si activitatile eligibile pentru Programul national de digitalizare;
→    finantarea activitatilor si cheltuielilor aferente Programului national de digitalizare;
→    valoarea Programului national de digitalizare;

→    durata de implementare a Programului national de digitalizare.

OBIECTIVUL

Obiectivul Programului national de digitalizare este cresterea competitivitatii IMM-urilor din Romania, in special prin:

→    dezvoltarea unor produse/servicii/aplicatii inovative din domeniul tehnologiei informatiilor si comunicatiilor (TIC) care sa vina in sprijinul IMM-urilor si autoritatilor publice; si
→    acordarea de sprijin financiar nerambursabil pentru digitalizarea microintreprinderilor si intreprinderilor mici si mijlocii din alte sectoare de activitate decat domeniul tehnologiei informatiilor si comunicatiilor (TIC).

BENEFICIARII SI ACTIVITATILE ELIGIBILE

Prin raportare la obiectivele Programului national de digitalizare, beneficiarii sunt:

→    intreprinderi al caror obiect de activitate este in domeniul TIC, respectiv microintreprinderi, intreprinderi mici si mijlocii care isi desfasoara activitatea in Romania in mod individ ual sau in cadrul clusterelor al caror obiect de activitate este in domeniul TIC, precum si consortii dintre acestea si alte intreprinderi, respectiv microintreprinderi, intreprinderi mici si mijlocii care isi desfasoara activitatea in Romania;
→    microintreprinderile si intreprinderile mici si mijlocii cu obiect principal de activitate altul decat TIC, ca beneficiari finali.

Activitatile eligibile in cadrul programului national de digitalizare sunt, in functie de beneficiari:

→    pentru intreprinderile din domeniul TIC – activitati pentru dezvoltarea de produse inovative in domeniul TIC; precum si
→    pentru intreprinderile care nu sunt in domeniul TIC – activitati de digitalizare a acestor intreprinderi.

FINANTAREA ACTIVITATILOR SI CHELTUIELILOR

Finantarea activitatilor si cheltuielilor aferente programului national de digitalizare a IMM-urilor intra sub incidenta ajutorului de stat si/sau a ajutorului de minimis, urmand astfel regulile specifice de acordare a ajutorului de stat si de minimis, si are in vedere, in principal:

→    realizarea/dezvoltarea de produse/servicii/aplicatii TIC inovative, prin finantarea investitiilor in cercetare industriala si/sau dezvoltare experimentala, in inovare de proces si/sau organizationala, in active corporale si/sau necorporale, in alte proiecte de inovare etc., cu aplicabilitate in urmatoarele domenii: internetul lucrurilor, oras inteligent/sat inteligent; digitalizare, respectiv automatizare, robotizare industriala; inteligenta artificiala, realitate augmentata; tranzactii electronice; securitate cibernetica; big data, blockchain; e-guvernare/e-administratie – digitalizarea administratiei publice; e-sanatate;
→    digitalizarea activitatilor microintreprinderilor si intreprinderilor mici si mijlocii prin finantarea investitiilor realizate pentru dezvoltarea si/sau achizitionarea de produse TIC.

VALOAREA

Valoarea Programului national de digitalizare este de 726 milioane lei (150 milioane euro), din care contributia Uniunii Europene este de 85% – 617,1 milioane lei (127,5 milioane euro), iar contributia nationala este de 15% – 108,9 milioane lei (22,5 milioane euro).

DURATA DE IMPLEMENTARE

Durata de implementare a Programului national de digitalizare este pana la data de 31 decembrie 2023.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2850 / 5140
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...