ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANAP a aprobat documentatia standard pentru achizitia de masti de protectie

21 Decembrie 2020   |   Vass Lawyers

Scopul reglementarii este acela de a clarifica modul de stabilire a criteriilor de calificare/selectie si a specificatiilor tehnice, precum si de a asigura un cadru transparent, previzibil si unitar pentru desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru avand ca obiect astfel de produse.

 
 
In Monitorul Oficial nr 1222 si nr 1222bis din data de 14 decembrie 2020 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice nr 2376/2020 privind continutul, modalitatea de completare si modul de utilizare a documentelor standard “Instructiuni pentru ofertanti/candidati” si “Caiet de sarcini” la atribuirea acordului-cadru/contractului de achizitie publica/sectorial avand ca obiect masti de protectie de uz sanitar de tip II, II R, FFP2, FFP3 (Ordinul nr. 2376/2020).

Scopul reglementarii este acela de a clarifica modul de stabilire a criteriilor de calificare/selectie si a specificatiilor tehnice, precum si de a asigura un cadru transparent, previzibil si unitar pentru desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru avand ca obiect astfel de produse.

Obiectul de reglementare

Ordinul nr. 2376/2020 aproba:


►    continutul, modalitatea de completare si modul de utilizare a documentului „Instructiuni pentru ofertanti/candidati” (detaliate in cuprinsul Anexei nr. 1); si
►    continutul, modalitatea de completare si modul de utilizare a documentului „Caiet de sarcini” (detaliate in cuprinsul Anexei nr. 2).

Instructiuni pentru ofertanti/candidati

Instructiunile pentru ofertanti/candidati cuprind:

►    detalii referitoare la modul de formulare a criteriilor de calificare/selectie adecvate si a factorilor de evaluare recomandati pentru utilizare in procedura de achizitie de masti de protectie de uz sanitar;
►    modul in care operatorii economici trebuie sa structureze informatiile care urmeaza a fi prezentate pentru a raspunde cerintelor de calificare/selectie din anuntul de participare/de participare simplificat; si
►    detalii procedurale, cum ar fi: precizari privind garantiile solicitate, intocmirea si structurarea propunerii financiare si tehnice, termene procedurale si cai de atac.

Caietul de sarcini

Caietul de sarcini cuprinde:

►    cerinte functionale si de performanta pentru mai multe tipuri de masti de protectie de uz sanitar, dintre care (i) 3 sunt destinate sa fie utilizate in context medical, fiind incluse in categoria dispozitivelor medicale, si (ii) 2 sunt destinate pentru protectia persoanei, indiferent daca se afla intr-un mediu medical sau nu;
►    reguli si conditii care trebuie respectate de potentialii ofertanti pentru elaborarea unei propuneri tehnice corespunzatoare cu necesitatile autoritatii/entitatii contractante.

Obligatia de a utiliza documentatia standard

La intocmirea documentatiei de atribuire, autoritatile/entitatile contractante utilizeaza documentele standard prevazute in Anexele nr. 1 si 2, asigurand corelarea tuturor informatiilor incluse in sectiunile corespondente din Anuntul de participare.

Autoritatile/entitatile contractante elaboreaza modelul de acord-cadru/contract de achizitie publica/sectorial aferent procedurilor de achizitie de masti de protectie de uz sanitar, in conformitate cu modelul orientativ al contractului de achizitie publica/sectoriala de produse cuprins in sectiunea IV din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice nr. 1017/2019 privind aprobarea structurii, continutului si modului de utilizare a Documentatiei standard de atribuire a contractului de achizitie publica/sectoriala de produse, precum si a modalitatii de completare a anuntului de participare/de participare simplificat.

In cadrul fiecarei proceduri de atribuire, autoritatile/entitatile contractante pun la dispozitia operatorilor economici formularele cu caracter obligatoriu, destinate sa faciliteze elaborarea si prezentarea unitara a ofertelor.

Procedurile de atribuire vizate

Prevederile actului normativ se aplica procedurilor de atribuire initiate dupa data publicarii acestuia, respectiv orice procedura pentru care s-a publicat un anunt de participare/de participare simplificat dupa data publicarii actului normativ.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2450 / 5121
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...