ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM a aprobat o nouă modalitate de stabilire a tarifelor pentru serviciul poştal

16 Decembrie 2021   |   AGERPRES

Conform reglementării, CNPR îşi stabileşte tarifele practicate pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care a fost desemnată să le presteze fără să depăşească limita maximă stabilită conform metodologiei.

 
 
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a adoptat noi măsuri de reglementare a tarifelor pentru o serie de servicii pe care Compania Naţională Poşta Română (CNPR) a fost desemnată să le presteze până la data de 31 decembrie 2024, în calitatea sa de furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, potrivit unui comunicat al ANCOM.

Decizia a fost luată în cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ, desfăşurată online.

Măsurile adoptate au la bază plafoane tarifare şi formule de control al creşterii tarifelor şi stabilesc, totodată, şi condiţiile în care acestea se aplică.

Conform reglementării, CNPR îşi stabileşte tarifele practicate pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care a fost desemnată să le presteze fără să depăşească limita maximă stabilită conform metodologiei.


La stabilirea tarifelor aferente serviciilor poştale prestate, CNPR trebuie să ia în considerare indicele preţurilor de consum, dar şi elemente ce reflectă variaţia preţurilor de consum şi productivitatea CNPR comparativ cu productivitatea economiei naţionale. Pentru respectarea limitei impuse de ANCOM, CNPR stabileşte cu prudenţă tarifele, ţinând cont inclusiv de perioada în care aceste tarife se vor aplica, precum şi de volumul de trafic previzionat pentru fiecare dintre categoriile de servicii incluse în sfera serviciului universal.

Serviciile poştale din sfera serviciului universal cărora li se aplică reglementarea tarifară adoptată de Autoritate sunt colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterilor poştale interne şi internaţionale, în greutate de până la 2 kg (inclusiv), având ca obiect trimiteri de corespondenţă, cu excepţia trimiterilor de corespondenţă în număr mare; imprimate, cu excepţia imprimatelor în număr mare; pachete mici, conform prevederilor Convenţiei Poştale Universale şi Regulamentului poştei de scrisori, cu excepţia pachetelor mici în număr mare; colectarea, sortarea, transportul şi livrarea coletelor poştale interne şi internaţionale, în greutate de până la 10 kg (inclusiv), cu excepţia coletelor în număr mare; serviciul de trimitere recomandată având ca obiect trimiteri poştale interne şi internaţionale în greutate de până la 2 kg (inclusiv) prevăzute la lit. a); serviciul de trimitere cu valoare declarată având ca obiect trimiteri poştale interne şi internaţionale în greutate de până la 2 kg (inclusiv) prevăzute la lit. a); colete poştale interne şi internaţionale în greutate de până la 10 kg (inclusiv), cu excepţia coletelor în număr mare.

CNPR are obligaţia de a notifica ANCOM cu privire la toate tarifele practicate pentru furnizarea serviciilor incluse în sfera serviciului universal, până la data de 30 martie a anului următor celui în care au fost percepute. Autoritatea are la dispoziţie 60 de zile pentru verificarea acestor tarife, stabilite conform metodologiei şi practicate în anul anterior. În cazul oricărei modificări a tarifelor stabilite de CNPR conform metodologiei adoptate, furnizorul va aduce la cunoştinţa publicului şi a Autorităţii tarifele respective cu cel puţin 30 de zile înainte ca acestea să fie percepute.

Dacă din informaţiile transmise de CNPR se va constata existenţa unei diferenţe între tarifele rezultate din verificarea ANCOM şi tarifele practicate de CNPR ca urmare a aplicării metodologiei de calcul, CNPR va ajusta în anul următor tarifele aferente serviciilor poştale, astfel încât să fie corectată diferenţa practicată în plus sau în minus faţă de majorarea aplicată.
Informaţii suplimentare

Accesul la serviciul universal poştal reprezintă dreptul oricărei persoane de a beneficia de furnizarea permanentă a unor servicii poştale (serviciile incluse în sfera serviciului universal), la un anumit nivel de calitate, în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile.

ANCOM a desemnat Compania Naţională Poşta Română S.A. (CNPR) ca furnizor de serviciu universal prin Decizia preşedintelui ANCOM nr.1363/2019 pentru furnizarea tuturor serviciilor incluse în sfera serviciului universal pentru perioada 1 ianuarie 2020 - 31 decembrie 2024, pe întregul teritoriu naţional.

Conform legislaţiei în vigoare, respectiv Ordonanţa de urgenţă nr. 13/2013 privind serviciile poştale, tarifele practicate de furnizorul de serviciu universal pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care are obligaţia să le presteze trebuie să fie accesibile, indiferent de localizarea geografică, transparente, nediscriminatorii şi fundamentate în funcţie de costuri şi să stimuleze furnizarea unui serviciu universal eficient.

ANCOM poate impune plafoane tarifare şi formule de control al modificării tarifelor serviciilor din sfera serviciului universal, modalităţile de stabilire sau de modificare a unor tarife pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care furnizorul de serviciu universal are obligaţia să le presteze şi poate stabili tarife individuale pentru serviciile din sfera serviciului universal.
Furnizorul de serviciu universal are obligaţia de a aduce la cunoştinţa publicului tarifele percepute pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care are obligaţia să le presteze, precum şi orice modificări ale acestor tarife, cu cel puţin 30 de zile înainte de data la care acestea intră în vigoare, în condiţiile stabilite de autoritatea de reglementare.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1606 / 5122
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...