ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM anunţă revizuirea procedurii de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în sectorul poştal

23 August 2019   |   AGERPRES

Accesul la serviciul universal reprezintă dreptul oricărei persoane de a beneficia de furnizarea permanentă a serviciilor poştale de bază, la un anumit nivel de calitate, în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile tuturor utilizatorilor.

 
 
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) lansează spre consultare publică proiectul de decizie privind condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, potrivit unui comunicat remis, joi, AGERPRES.

Accesul la serviciul universal reprezintă dreptul oricărei persoane de a beneficia de furnizarea permanentă a serviciilor poştale de bază, la un anumit nivel de calitate, în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile tuturor utilizatorilor.

"Pentru a asigura accesul tuturor românilor la un pachet minim de servicii poştale, la un anumit nivel de calitate şi la tarife accesibile, propunem un mecanism de desemnare a furnizorilor de serviciu universal bazat pe un sistem de evaluare a cererilor furnizorilor care doresc să ofere serviciile din sfera serviciului universal. Astfel, am revizuit şi detaliat criteriile de evaluare a cererilor depuse de solicitanţi pe care le vom analiza punctând, printre altele, acoperirea teritorială, experienţa în furnizarea serviciilor, dar şi nivelul de calitate al serviciilor oferite, prin prisma numărului de reclamaţii întemeiate primite de către furnizorul solicitant', a declarat Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM, citat în comunicat.


Serviciile poştale incluse în sfera serviciului universal sunt: colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterilor poştale interne şi internaţionale având ca obiect trimiteri de corespondenţă, imprimate şi pachete mici,  în greutate de până la două kg (inclusiv); colectarea, sortarea, transportul şi livrarea coletelor poştale interne şi internaţionale, în greutate de până la 10 kg (inclusiv); distribuirea coletelor poştale în greutate de până la 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia; serviciul de trimitere recomandată; serviciul de trimitere cu valoare declarată; colectarea, sortarea, transportul şi livrarea cecogramelor interne şi internaţionale. Nu sunt incluse în sfera serviciului universal trimiterile poştale în număr mare (corespondenţă, imprimate, colete şi pachete mici).

Orice furnizor de servicii poştale autorizat să furnizeze serviciile incluse în sfera serviciului universal poate fi desemnat furnizor de serviciu universal, ca urmare a transmiterii unei cereri către ANCOM, în termen de 30 de zile de la data la care ANCOM publică un anunţ, pe propria pagină de internet, cu privire la intenţia desemnării.

Potrivit ANCOM, furnizorul sau furnizorii de serviciu universal desemnaţi vor avea obligaţia de a furniza servicii la tarife accesibile pe întreg teritoriul pentru care au fost desemnaţi, inclusiv în zonele situate în condiţii geografice excepţionale sau cu densitate scăzută a populaţiei, acolo unde volumul de corespondenţă este mic şi din acest motiv activitatea poate fi neprofitabilă.

Având în vedere faptul că prin intermediul serviciului universal trebuie asigurată furnizarea serviciilor în orice punct de pe teritoriul României, pentru evaluarea acoperirii teritoriale, ANCOM va puncta gradul de acoperire cu puncte de acces deservite de personal la nivelul unităţilor administrative de bază (comune sau oraşe), respectiv cu puncte de acces nedeservite de personal la nivelul localităţilor.

De asemenea, ţinând cont de faptul că prin intermediul serviciului universal trebuie garantată furnizarea unor servicii poştale la un anumit nivel de calitate, în mod permanent şi la tarife accesibile, Autoritatea va puncta experienţa în furnizarea serviciilor poştale pentru care se solicită desemnarea, traficul de trimiteri poştale realizat, media procentelor anuale de reclamaţii întemeiate, cifra de afaceri aferentă furnizării serviciilor poştale, precum şi solvabilitatea generală a solicitanţilor.

Toate aceste criterii economice şi tehnice vor reprezenta 50% din punctajul final acordat unei cereri de desemnare, iar restul de 50% va reprezenta propunerea financiară. Această propunere va cuprinde detaliat, pentru fiecare an din perioada de desemnare, o estimare a cuantumului maxim anual al costului net aferent furnizării serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal pentru care se solicită desemnarea, se mai arată în comunicat.

Costul net al furnizării serviciului universal reprezintă pierderile înregistrate de furnizorul desemnat ca urmare a îndeplinirii obligaţiilor ce îi revin în această calitate. Compensarea costului net se va realiza doar la cererea furnizorului şi doar dacă acesta constituie o sarcină injustă.

Conform proiectului lansat în consultare, costul net aferent furnizării serviciilor poştale din sfera serviciului universal va putea constitui o sarcină injustă pentru furnizorul desemnat dacă nivelul rentabilităţii capitalului mediu angajat înregistrat din furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal se află sub valoarea costului mediu ponderat al capitalului stabilit de ANCOM.

Prin urmare, dacă rentabilitatea capitalului mediu angajat se situează peste sau la nivelul ratei rezonabile de rentabilitate, costul net nu afectează capacitatea furnizorului de a obţine un profit rezonabil şi ca urmare nu reprezintă o sarcină injustă, iar costul net nu va fi compensat.

În prezent, dreptul de acces la serviciul universal este asigurat pe întreg teritoriul României de către Compania Naţională Poşta Română (CNPR), care deţine calitatea de furnizor de serviciu universal până la data de 31 decembrie 2019.

ANCOM aşteaptă propuneri şi observaţii cu privire la acest proiect până la 2 septembrie 2019.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 443 / 14892
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea își consolidează practica de M&A Real Estate după revenirea lui Andrei Caloian ca Senior Associate
Câți avocați au firmele de top în evidențele Baroului la începutul anului 2020. Ce firme au înregistrat creșteri semnificative de ”headcount” și cine și-a micșorat efectivele
Reff & Asociații deschide un birou regional la Cluj-Napoca și o recrutează pe avocata Olguța Lazăr pentru a-l coordona
Ce firme de avocați au lucrat în cele mai mari tranzacții din 2019 | Reff & Asociații și Wolf Theiss au asistat cele mai multe fuziuni și achiziții din Top 10. Echipele care au gestionat juridic fiecare proiect
CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații își consolidează departamentul de litigii prin cooptarea Iuliei Stănciulescu-Ilie pe poziția de Partener. Firma estimează o creștere de cca 10% a ponderii litigiilor în venituri
Bondoc & Asociații a asistat McGuire Woods în procesul de transformare și de vanzare a entității din România
Europa emergentă rămâne un magnet pentru tranzacțiile internaționale. Gabriel Sidere, Managing Partner CMS România: Ne așteptăm ca în 2020 să asistăm la consolidarea piețelor de M&A din regiune și la menținerea trendului ascendent al investițiilor externe în tranzacții M&A cu o componentă transfrontalieră
Dentons își întărește practica de Banking & Finance la nivel regional
Noerr își întărește echipa corporate ̸ M&A, real estate și litigii. Iulian Sorescu devine Partener
RIL. Hotărârea ICCJ 1 ̸2020 | AVRAM LAW a asistat Asociația Română a Băncilor la redactarea memoriului în vederea soluționării chestiunii privind poprirea asupra conturilor instituțiilor publice
Cum lucrează și ce mandate primește echipa axată pe Fiscalitate ̸Taxe de la Țuca Zbârcea & Asociații. Alianța cu Andersen Global oferă acces la know-how și competențe globale, dar și la proiecte transfrontaliere și clienți internaționali
Anda Todor, fost coordonator al biroului Dentons, se alătură firmei Istocescu & Vintilă ca Managing Partner. Todor, Istocescu & Vintilă – TIV Legal vrea să imprime o nouă tendință pe piața locală de avocatură
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...