ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Constanţa: Comisia Europeană, notificată pentru neimplicarea autorităţilor bulgare în menţinerea condiţiilor de transport pe Dunăre

13 Martie 2018   |   Ioana Duta

Lipsa disponibilităţii de colaborare manifestate de partea bulgară în vederea remedierii acestei situaţii are consecinţe grave asupra întregului sistem de transport european şi asupra economiilor statelor membre"

 
 
Un memoriu elaborat de operatorii portuari români în legătură cu neimplicarea autorităţilor bulgare în asigurarea navigabilităţii pe Dunăre a stat la baza notificării transmisă preşedintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, comisarului european pentru Mobilitate şi Transport, Violeta Bulc şi preşedintei Comisiei pentru Transporturi şi Turism din Parlamentul European, Karima Delli, de către 15 europarlamentari români, a informat, marţi, organizaţia patronală "Constanţa Port Business Association".


Potrivit unui comunicat de presă transmis de asociaţia menţionată, un grup 15 europarlamentari români şi-au însuşit observaţiile şi studiul de caz, prezentat într-un memoriu redactat de asociaţia patronală din Constanţa, şi au depus o scrisoare deschisă la cabinetele peşedintelui C. E. Jean-Claude Juncker, comisarului european pentru Mobilitate şi Transport - Violeta Bulc şi preşedintei Comisiei pentru Transporturi şi Turism din Parlamentul European, Karima Delli, în care se arată că se manifestă îngrijorare crescândă şi dezamăgire cu privire la neefectuarea operaţiunilor de dragaj de-a lungul sectorului navigabil aflat în responsabilitatea autorităţilor bulgare, fapt ce creează o problemă, afectând piaţa unică şi liber concurenţială europeană.


Lipsa navigabilităţii Dunării pentru transportatorii navali pe sectorul dintre România şi Bulgaria, în medie pe parcursul a 80 de zile pe an, afectează, conform sursei menţionate, piaţa unică şi reprezintă o problemă care trebuie ridicată la nivel european.

"Lipsa de acţiune a autorităţilor bulgare, în ciuda numeroaselor încercări de colaborare venite din partea autorităţilor române, este cu atât mai dezamăgitoare cu cât Dunărea este unul dintre cele mai mari fluvii din Europa, din lungimea căruia jumătate, adică 1100 km, străbate România. Trebuie subliniat faptul că Dunărea reprezintă atât un punct de intrare în inima Europei, cât şi un punct de referinţă de-a lungul mai multor axe strategice. De asemenea, în contextul discuţiilor care au loc pentru dezvoltarea unui sistem de transport modern şi sustenabil, navigaţia internă reprezintă una din cele mai curate şi eficiente alternative şi este crucială în implementarea obiectivelor ce ţin de conceptul multimodal. Lipsa disponibilităţii de colaborare manifestate de partea bulgară în vederea remedierii acestei situaţii are consecinţe grave asupra întregului sistem de transport european şi asupra economiilor statelor membre", se arată în comunicat.

De asemenea, conform asociaţiei operatorilor portuari români, până în acest moment, partea română a făcut numeroase încercări de a rezolva problema navigabilităţii pe Dunăre, pe întregul an, prin negocieri bilaterale. Autorităţile române i-au notificat şi au încercat să-i abordeze pe omologii bulgari în mai multe ocazii, începând cu anul 2011, inclusiv la nivel european, atât la întâlnirea miniştrilor de transport din Luxembourg, în anul 2012, cât şi pe parcursul zilelor TEN-T din Rotterdam, în anul 2016. În final, potrivit sursei precizate, autorităţile române au efectuat din proprie iniţiativă şi pe cheltuiala lor operaţiuni de dragaj, aceste încercări neconducând însă nicăieri, iar dialogul a fost suspendat.

"Prin urmare considerăm că aceasta nu mai reprezintă o problemă bilaterală şi intenţionăm să ridicăm, din nou, această problemă la nivel european şi să solicităm intervenţia promptă a instituţiilor europene pentru rezolvarea acestei chestiuni de mare importanţă pentru sectoarele de transport şi turism, autorităţile române şi patronatele fiind dispuse să susţină partea bulgară în îndeplinirea obligaţiilor lor pentru crearea condiţiilor de navigaţie pe sectoarele proprii de pe Dunăre", se arată în comunicatul transmis de asociaţia patronală "Constanţa Port Business Association".
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 701 / 12359
     

    Ascunde Reclama
     
     
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    AkzoNobel a bătut palma cu Oresa Ventures pentru achiziția Fabryo Corporation. Avocații Popovici Nițu Stoica & Asociații au fost alături de fond, Schoenherr a asistat cumpăratorul
    Penaliștii de la Mareș|Danilescu|Mareș în asociere cu Dan Lupașcu au obținut sesizarea CCR în ”Dosarul Gala Bute”, în care îl apără pe Rudel Obreja. Argumentele cu care avocații au obținut decizia favorabilă la ÎCCJ
    Cum lucrează performanta echipă de 46 de avocați ai Țuca Zbârcea & Asociații specializați în practica de Dispute Resolution. Mandate cu greutate printre cele 4.200 de litigii ”lucrate” anul trecut, arbitraje internaționale cu pretenții de 4,9 mld. $ și servicii integrate pe zona de penal-comercial
    Promovări la Suciu Popa. Iulian Cioienaru devine partener, alți doi avocați urcă în poziția de Senior Associate
    Cum lucrează avocații specializați în litigii și arbitraj de la Voicu & Filipescu. Cu accent pe litigiile comerciale, firma soluționează cu succes cazuri în toate domeniile relevante pentru activitatea companiilor publice sau private
    Pe piața de capital, sunt oportunități pentru toate tipurile de companii, spun avocații Bondoc & Asociații. Proiectele uneia dintre cele mai mari și experimentate echipe de Capital Markets din România
    Schimbări în structura parteneriatului Schoenherr București
    NICULEASA LAW FIRM convinge Tribunalul Bucureşti să sesizeze Curtea de Justiție a Uniunii Europene pe mai multe probleme ce privesc raportul dintre procedura penală și cea fiscală
    PeliFilip a asistat Ministerul Finanțelor Publice în premieră într-o operațiune de preschimbare de titluri de stat în dolari
    RTPR Allen & Overy, alături de sculptorul Mihai Buculei, în cadrul negocierilor pentru semnarea contractului privind realizarea „Monumentului Marii Uniri”
    Mușat & Asociații, premiată la Praga pentru ‘Tranzacția anului 2017 în România’
    România a atras de pe pieţele externe 1, 2 mld. usd şi a realizat, în premieră, o tranzacţie de răscumpărare anticipată de obligaţiuni în dolari. Clifford Chance Badea, avocații băncilor
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...