ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum vor efectua achizițiile parteneriatele care beneficiază de finanțare europeană, norvegiană sau elvețiană

21 Decembrie 2017   |   Vass Lawyers

Ordinul nu se aplica autoritatilor cu competente in gestionarea fondurilor europene pentru programele aferente obiectivului “Cooperare teritoriala europeana”, pentru Programul national de dezvoltare rurala 2014-2020 si pentru Mecanismul pentru Interconectarea Europei.

 
 
In Monitorul Oficial nr 933 din data de 27 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul ministrului delegat pentru fonduri europene si presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice nr 890/6712/2017 privind aprobarea modului de efectuare a achizitiilor in cadrul proiectelor cu finantare europeana implementate in parteneriat (“Ordinul”).

Ordinul reglementeaza modul de efectuare a achizitiilor in cadrul proiectelor cu finantare europeana implementate in parteneriat.

DOMENIUL DE APLICARE

Ordinul se aplica beneficiarilor/partenerilor din cadrul proiectelor cu finantare europeana implementate in parteneriat, pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrari aferente:

►    programelor finantate din fondurile europene structurale si de investitii 2014-2020, respectiv Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European, Fondul de coeziune, Fondul european pentru pescuit si afaceri maritime;
►    programelor finantate din mecanismele financiare ale Spatiului Economic European si norvegian;
►    Programului de cooperare elvetiano-roman vizand reducerea disparitatilor economice si sociale in cadrul Uniunii Europene extinse – Obiectivul 1 al Ariei de concentrare 4 – “Imbunatatirea mediului inconjurator”.

Ordinul nu se aplica autoritatilor cu competente in gestionarea fondurilor europene pentru programele aferente obiectivului “Cooperare teritoriala europeana”, pentru Programul national de dezvoltare rurala 2014-2020 si pentru Mecanismul pentru Interconectarea Europei.

PROIECTE IMPLEMENTATE IN PARTENERIAT INTRE ENTITATI PUBLICE SI PRIVATE

Parteneriatul constituit din una sau mai multe autoritati contractante si una sau mai multe entitati juridice fara calitatea de autoritate contractanta este considerat autoritate contractanta in baza art. 4 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice (”Legea nr. 98/2016”). Acest parteneriat trebuie sa achizitioneze produse, servicii sau lucrari in cadrul proiectului cu respectarea prevederilor Legii nr. 98/2016.

Ordinul prevede urmatoarele modalitati de organizare a procesului/proceselor de achizitie in cadrul parteneriatului, in functie de care se determina si modalitatea de elaborare a programului achizitiilor publice:

►    fiecare dintre membrii parteneriatului va derula achizitiile publice aferente activitatilor pentru care este responsabil in cadrul proiectului/contractului de finantare; programul achizitiilor publice va fi elaborat in acest caz de catre liderul de parteneriat prin centralizarea achizitiilor publice aferente fiecaruia dintre membrii parteneriatului;
►    liderul de parteneriat sau unul dintre membrii parteneriatului, autoritate contractanta sau entitate juridica fara calitatea de autoritate contractanta, va derula toate achizitiile publice din cadrul proiectului/contractului de finantare; programul achizitiilor publice va fi elaborat in acest caz de catre partenerul care va derula toate achizitiile publice din cadrul proiectului, respectiv liderul sau unul dintre membrii parteneriatului.

Parteneriatul are obligatia ca, la alegerea modalitatii in care se va derula procesul de atribuire a contractului de achizitie publica, sa se raporteze la modul de calcul al valorii estimate a achizitiei, astfel cum este acesta reglementat la art. 9-25 din Legea nr. 98/2016.

In plus, Ordinul cuprinde si prevederi speciale aplicabile achizitiilor publice de servicii sociale si alte servicii specifice.

PROIECTE IMPLEMENTATE IN PARTENERIAT DE ENTITATI JURIDICE FARA CALITATEA DE AUTORITATE CONTRACTANTA

Parteneriatul constituit din doua sau mai multe entitati juridice fara calitatea de autoritate contractanta, va respecta, pentru atribuirea contractelor de achizitie:

►    prevederile Legii nr. 98/2016 in masura in care sunt indeplinite conditiile prevazute de art. 6 din Legea nr. 98/2016 pentru atribuirea de catre o entitate juridica fara calitate de autoritate contractanta a unui contract de lucrari/servicii;
►    prevederile Ordinului ministrului fondurilor europene nr. 1.284/2016 privind aprobarea Procedurii competitive aplicabile solicitantilor/beneficiarilor privati pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrari finantate din fonduri europene, daca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de art. 6 din Legea nr. 98/2016.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2086 / 13322
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații oferă consultanță pentru Brookfield Business Partners LP în legătură cu proiectul de achiziție a Diviziei Power Solutions aparținând Johnson Controls
Lansarea cărţii „In honorem VALERIU STOICA”. Vineri, 23 noiembrie, Palatul Facultăţii de Drept
Suciu Popa a asistat Black Sea Oil & Gas SRL în încheierea acordului de vânzare a gazelor naturale care vor fi extrase din Marea Neagră
LegiTeam: Wolf Theiss is looking for highly motivated lawyers (Real Estate)
Wolf Theiss, alături de Search Corporation în vânzarea Crystal Tower. DLA Piper a asistat cumpărătorul PPF Real Estate
Avocații SAA au asistat GapMinder în finanțarea acordată start-up-ului FintechOS. Silviu Stratulat, Cristina Man și Ana Kusak au coordonat proiectul
MiFID II vine în sprijinul investitorilor, asigurând o protecție sporită a acestora, dar surplusul informațional impune cerințe tehnologice suplimentare pentru entitățile vizate. Cele mai sensibile aspecte în implementarea măsurilor, explicate de Răzvan Stoicescu, Partener Mușat & Asociații
Ariile de IP, Corporate|M&A, Concurență și Data Protection au cea mai intensă activitate în zona de tech, pentru avocații Suciu Popa. Andrei Georgescu, Partener: Lipsa reglementării în privință criptomonedelor și finanțărilor de tip ICO îi trimite în alte jurisdicții pe jucătorii din „emerging technologies”
Consiliul Concurenţei a autorizat preluarea Oltchim de către Chimcomplex. Ce avocați de la Maravela & Asociații și Bondoc & Asociații au fost implicați în finalizarea tranzacției
LegiTeam: Maravela|Asociații is looking for consultancy lawyers
MiFID II: Impactul noilor reglementări, resimțit major de instituțiile de credit care furnizează servicii și activități de investiții în legătură cu instrumentele financiare. Efectele conformării cu noile reguli, explicate de Andrei Burz-Pînzaru, Managing Partner Reff și Asociații
Instituțiile de credit trebuie să revizuiască documentația și fluxurile interne. Yolanda Ghiță-Blujdescu, Associate Clifford Chance Badea: MiFID II integrează noi prevederi privind tranzacționarea algoritmică și supravegherea acesteia
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...