ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum vor efectua achizițiile parteneriatele care beneficiază de finanțare europeană, norvegiană sau elvețiană

21 Decembrie 2017   |   Vass Lawyers

Ordinul nu se aplica autoritatilor cu competente in gestionarea fondurilor europene pentru programele aferente obiectivului “Cooperare teritoriala europeana”, pentru Programul national de dezvoltare rurala 2014-2020 si pentru Mecanismul pentru Interconectarea Europei.

 
 
In Monitorul Oficial nr 933 din data de 27 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul ministrului delegat pentru fonduri europene si presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice nr 890/6712/2017 privind aprobarea modului de efectuare a achizitiilor in cadrul proiectelor cu finantare europeana implementate in parteneriat (“Ordinul”).

Ordinul reglementeaza modul de efectuare a achizitiilor in cadrul proiectelor cu finantare europeana implementate in parteneriat.

DOMENIUL DE APLICARE

Ordinul se aplica beneficiarilor/partenerilor din cadrul proiectelor cu finantare europeana implementate in parteneriat, pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrari aferente:

►    programelor finantate din fondurile europene structurale si de investitii 2014-2020, respectiv Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European, Fondul de coeziune, Fondul european pentru pescuit si afaceri maritime;
►    programelor finantate din mecanismele financiare ale Spatiului Economic European si norvegian;
►    Programului de cooperare elvetiano-roman vizand reducerea disparitatilor economice si sociale in cadrul Uniunii Europene extinse – Obiectivul 1 al Ariei de concentrare 4 – “Imbunatatirea mediului inconjurator”.

Ordinul nu se aplica autoritatilor cu competente in gestionarea fondurilor europene pentru programele aferente obiectivului “Cooperare teritoriala europeana”, pentru Programul national de dezvoltare rurala 2014-2020 si pentru Mecanismul pentru Interconectarea Europei.

PROIECTE IMPLEMENTATE IN PARTENERIAT INTRE ENTITATI PUBLICE SI PRIVATE

Parteneriatul constituit din una sau mai multe autoritati contractante si una sau mai multe entitati juridice fara calitatea de autoritate contractanta este considerat autoritate contractanta in baza art. 4 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice (”Legea nr. 98/2016”). Acest parteneriat trebuie sa achizitioneze produse, servicii sau lucrari in cadrul proiectului cu respectarea prevederilor Legii nr. 98/2016.

Ordinul prevede urmatoarele modalitati de organizare a procesului/proceselor de achizitie in cadrul parteneriatului, in functie de care se determina si modalitatea de elaborare a programului achizitiilor publice:

►    fiecare dintre membrii parteneriatului va derula achizitiile publice aferente activitatilor pentru care este responsabil in cadrul proiectului/contractului de finantare; programul achizitiilor publice va fi elaborat in acest caz de catre liderul de parteneriat prin centralizarea achizitiilor publice aferente fiecaruia dintre membrii parteneriatului;
►    liderul de parteneriat sau unul dintre membrii parteneriatului, autoritate contractanta sau entitate juridica fara calitatea de autoritate contractanta, va derula toate achizitiile publice din cadrul proiectului/contractului de finantare; programul achizitiilor publice va fi elaborat in acest caz de catre partenerul care va derula toate achizitiile publice din cadrul proiectului, respectiv liderul sau unul dintre membrii parteneriatului.

Parteneriatul are obligatia ca, la alegerea modalitatii in care se va derula procesul de atribuire a contractului de achizitie publica, sa se raporteze la modul de calcul al valorii estimate a achizitiei, astfel cum este acesta reglementat la art. 9-25 din Legea nr. 98/2016.

In plus, Ordinul cuprinde si prevederi speciale aplicabile achizitiilor publice de servicii sociale si alte servicii specifice.

PROIECTE IMPLEMENTATE IN PARTENERIAT DE ENTITATI JURIDICE FARA CALITATEA DE AUTORITATE CONTRACTANTA

Parteneriatul constituit din doua sau mai multe entitati juridice fara calitatea de autoritate contractanta, va respecta, pentru atribuirea contractelor de achizitie:

►    prevederile Legii nr. 98/2016 in masura in care sunt indeplinite conditiile prevazute de art. 6 din Legea nr. 98/2016 pentru atribuirea de catre o entitate juridica fara calitate de autoritate contractanta a unui contract de lucrari/servicii;
►    prevederile Ordinului ministrului fondurilor europene nr. 1.284/2016 privind aprobarea Procedurii competitive aplicabile solicitantilor/beneficiarilor privati pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrari finantate din fonduri europene, daca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de art. 6 din Legea nr. 98/2016.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 945 / 12181
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Palatul Mogoșoaia rămâne în proprietatea Municipiului București. Un nou succes de anvergură al avocaților NNDKP
„Noutăţi în dreptul Uniunii Europene ediţia a V-a”. Concluziile conferinţei organizate de STOICA & Asociaţii
Țuca Zbârcea & Asociații se așteaptă ca solicitările privind asistența juridică legată de GDPR să continue și după luna mai. Ciprian Timofte, Managing Associate: Există o percepție cvasi-generală că, pentru a fi conform cu GDPR, ar fi suficient să te „acoperi” cu hârtii și proceduri. Total fals!
Regulamentul General pentru Protectia Datelor: În spatele scenei, alături de avocații Bondoc & Asociații
Rodica Manea devine al optulea partener local la CMS România. Gabriel Sidere (Managing Partner): Creșterea susținută pe care o înregistrăm în biroul din București are nevoie de noi lideri, ca Rodica
Succes NNDKP într-o procedură de arbitru de urgență pe rolul CCIR
Concentrația de minți formidabile, gândirea laterală și analiza strategică complexă, câteva din ingredientele performanței PeliFilip. Cătălin Alexandru, Partener: Litigiile sunt ca un joc de șah. Clienții se bucură să descopere că suntem cu mai multe mutări în fața adversarului
Penaliștii de la Mareș | Danilescu | Mareș în asociere cu Dan Lupașcu au sesizat CCR în ”Dosarul Mineriadei”, în care îl apără pe Mugurel Florescu. Admiterea excepției ar avea efecte importante asupra modului de rezolvare a fondului cauzei
Reff & Asociații asigură trei tipuri de servicii pentru implementarea prevederilor GDPR. Echipa de zece avocați lucrează atât pentru societăți locale, cât și multinaționale, fiind implicată în ultimul an și în proiecte multijurisdicționale
Septimiu Stoica, Of Counsel Dentons: Pe piața de capital, cele mai frecvente solicitări de consultanță și asistență vin din zona ofertelor publice, fie că este vorba de finanțare, listare, răscumpărare sau ofertă publică obligatorie. Majoritatea proiectelor în care echipa Dentons s-a implicat au fost transfrontaliere
LegiTeam: Societatea Civilă De Avocaţi Zamfirescu Racoţi & Partners recrutează avocați definitivi pentru departamentul Consultanță
LegiTeam: Voicu & Filipescu is looking for lawyers
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...