ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Daniel Constantin, ministrul Mediului lămurește situaţia cu privire la taxa care ar înlocui timbrul de mediu

14 Martie 2017   |   Mediafax

În urma discuţiilor din Coaliţie, ca rezultat al grupului de lucru din Ministerul mediului s-a luat decizia ca România să nu introducă o nouă taxă care să înlocuiască timbrul de mediu.

 
 
Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, la Sibiu, că timbrul de mediu nu va fi înlocuit cu o taxă nouă, în schimb va fi creată o legislaţie care să permită administraţiilor publice locale să taxeze maşinile care intră în zone aglomerate, dar nu înainte de a crea o infrastructură viabilă.

„În unele oraşe europene, unde există o supraaglomerare, s-a introdus un element suplimentar, numit taxarea maşinilor care intră în aglomerările urbane, în funcţie de gradul de poluare. Este un instrument pe care îl au la dispoziţie administraţiile publice locale. În urma discuţiilor pe care le-am avut în Coaliţie, ca rezultat al grupului de lucru pe care l-am avut în Ministerul mediului s-a luat decizia ca România să nu introducă o nouă taxă care să înlocuiască timbrul de mediu, ci să creeze doar legislaţia astfel încât autorităţile publice locale - dacă vor considera necesar - să introducă, atunci când dezvoltă infrastructura, ca şi variantă opţională, o eventuală taxă pentru zonele supraaglomerate. Dar după cum se văd lucrurile în acest moment, şi cred că nici pe termen mediu, nu se va introduce niciun fel de taxă suplimentară”, a declarat, marţi, la Sibiu, într-o conferinţă de presă, ministrul Mediului, Daniel Constantin.


Constantin a precizat că s-ar bucura dacă la intrarea în oraşele mari ar exista variante alternative pentru ca maşinile să nu intre în aglomerările urbane.

„În perioada următoare vom identifica maşinile poluante şi vom avea câte un sticker de culoare diferită în parbrizul fiecărei maşini în funcţie de gradul de poluare. Asta nu înseamnă costuri suplimentare sau taxe pe care le percepem. Dar crează premizele ca autorităţile publice locale, după ce vor face zonarea oraşelor, să poată să introducă. Dar m-aş bucura, ca ministru al Mediului, să am la fiecare intrare într-un oraş mai mare, o parcare în care orice cetăţean să poată să îşi lase maşina, să ia metroul, să ia o maşină electrică, să închirieze forme alternative mai prietenoase cu mediul. Cred că înainte de a introduce taxe trebuie să creăm o infrastructură”, a mai spus Daniel Constantin.

Întrebat când ar putea avea România astfel de parcări, Constantin a spus că vorbeşte de „cazuri ideale” şi că totul depinde de autorităţile publice locale, care trebuie să realizeze o zonare a oraşelor, lucru care s-a întâmplat, deşi există o directivă din 2008, transpusă în legislaţia românească în 2011, potrivit căreia autorităţile publice locale trebuie să facă în 5 ani zonarea oraşului.

Potrivit lui ministrului Mediului, în prezent, există doar un plan la Primăria Muncipiului Bucureşti.

„Cred că primăriile vor face zonarea şi când vor considera că avem foarte multe maşini, aglomeranţie mare, grad de poluare mare, vor putea să introducă pentru acele zone un sistem de taxare suplimentară care să fie la îndemâna cetăţeanului, fie prin sms, fie printr-o altă formă prietenoasă. Acum nu se introduce nicio taxă”, a mai spus Daniel Constantin.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2131 / 11933
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Marieta Avram Law Office a asistat BRD-GSG la redactarea memoriului adresat Înaltei Curți de Casație și Justiție în vederea soluționării problemei juridice de drept bancar referitoare la suspendarea urmăririi silite prin poprire bancară
Stratulat Albulescu ridică numărul partenerilor la 10. Cristiana Fernbach a fost promovată din poziția de Counsel la cea de Partener
Decizie definitivă privind obligațiile fiscale care “sunt suspendate” ca efect al depunerii unei scrisori de garanție bancară, dar care rămân în continuare „restante” în viziunea autorităților fiscale
UTI răscumpără pachetul de acțiuni deținut de PineBridge Investments. Leaua & Asociații și KPMG au dat o mână de ajutor departamentului juridic
Patru case locale de avocați, în topul global al celor mai bune firme implicate în arbitraje internaționale. ZRP, Suciu Popa și Leaua & Asociații și-au păstrat pozițiile, TZA completează “plutonul” elitei GAR 100
LegiTeam: BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați cu experienţă
Studiu Thomson Reuters: Cum și-au împarțit firmele de avocatură harta fuziunilor și achizițiilor în Q1
Cei mai buni avocați de fuziuni și achiziții din România. Clasamentul Legal 500 pentru 2018
Bondoc și Asociații asistă cu succes un operator de taxi într-un litigiu cu Primăria Capitalei
Azomureș, reprezentată convențional de NNDKP, câștigă irevocabil împotriva GFR într-un litigiu comercial complex privind daune dintr-un contract cadru
Ce avocați au lucrat în tranzacția de 725 mil. E, prin care Bouygues și Colas preiau activitățile industriale ale Alpiq. Shoenherr a asistat vânzătorul și în România
Avocații KPMG Legal, victorie într-un litigiu fiscal – deductibilitate recunoscută pentru servicii de 1 mil. €
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...