ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

FNGCIMM va emite scrisori de garanţie pentru dobânzile eşalonate la creditele ipotecare ale persoanelor fizice

06 Aprilie 2020   |   AGERPRES

FNGCIMM îşi calibrează activitatea operaţională pentru a gestiona eficient şi operativ volumul de solicitări ce vor veni din partea creditorilor şi asigură creditorii parteneri că pot prelua în flux normal cererile formulate de clienţii lor, întrucât este în deplină capacitate de preluare a riscurilor de nerambursare a dobânzilor de către debitori.

 
 
Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM) va emite scrisori de garanţie pentru dobânzile eşalonate la creditele ipotecare ale persoanelor fizice, în baza OUG 37/2020 privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţiile de credit şi de instituţiile financiare nebancare.

"Creditorii vor aproba solicitările debitorilor şi perioada de amânare a ratelor, numărul de rate, modul de eşalonare şi garantare a dobânzilor. Acordarea facilităţii de suspendare a obligaţiei de plată a ratelor trebuie transmisă de către debitor într-un interval de până la 45 de zile de la intrarea în vigoare a prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 37/2020 (până la data de 14 mai 2020 inclusiv). Graficul de rambursare se comunică în termen de 5 zile debitorilor eligibili, iar până la data de 15 iunie 2020, creditorii pot solicita FNGCIMM emiterea scrisorilor de garanţie pentru debitorii eligibili din portofoliul său, pentru acordarea facilităţilor de suspendare a obligaţiilor de plată a ratelor pentru creditele ipotecare", se arată într-un comunicat al Fondului remis luni AGERPRES.


FNGCIMM îşi calibrează activitatea operaţională pentru a gestiona eficient şi operativ volumul de solicitări ce vor veni din partea creditorilor şi asigură creditorii parteneri că pot prelua în flux normal cererile formulate de clienţii lor, întrucât este în deplină capacitate de preluare a riscurilor de nerambursare a dobânzilor de către debitori.

"Dorim sa transmitem, atât creditorilor, cât şi debitorilor, un mesaj de încurajare şi încredere. Ordonanţa de urgenţă privind privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţiile de credit şi de instituţiile financiare nebancare, oferă pârghii eficiente pe care Guvernul le pune la dispoziţia atât a debitorilor, cât şi a sistemului bancar. O bună cunoaştere a cadrului legislativ, o abordare pragmatică şi o comunicare facilă în cadrul parteneriatului pe care ni-l asumăm prin punerea în operă a acestui act normativ, ne vor ajuta pe toţi să întărim încrederea în actul de creditare şi să depăşim această perioadă dificilă. Suntem alături de toţi cei afectaţi şi am convingerea că împreună vom găsi cele mai bune soluţii", a spus Dumitru Nancu, directorul general al FNGCIMM.

Potrivit sursei citate, rolul FNGCIMM este de a garanta creditorilor sumele reprezentând dobânzi amânate la plată şi de a prelua riscul neîndeplinirii obligaţiilor ce le revin debitorilor, pe perioada rambursării dobânzilor eşalonate în 60 de rate egale, cu dobândă 0% .

"Aplicarea cât mai rapidă a prevederilor actului normativ, ce oferă posibilitatea de amânare la plată, cu perioade de pana la 9 luni (fără a putea depăşi data de 31 decembrie 2020), a ratelor scadente împrumuturilor (rate de capital, dobânzi şi comisioane), vine în sprijinul mediului de afaceri, precum şi al persoanele fizice ale căror venituri au fost afectate, direct sau indirect, de pandemia COVID-19", se precizează în comunicat.

Guvernul a aprobat în şedinţa de joi normele de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 37/2020 privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţii de credit şi instituţii financiare nebancare, ce stabilesc condiţiile în care creditorii aprobă solicitările, perioada de amânare şi perioada de prelungire a creditelor amânate, iar în cazul împrumuturilor ipotecare, modul de eşalonare şi garantare a dobânzilor. Normele de aplicare au fost publicate luni în Monitorul Oficial.

FNGCIMM SA-IFN este o instituţie financiară nebancară, cu capital de risc, înfiinţată în scopul facilitării accesului IMM-urilor la finanţări, prin acordarea de garanţii pentru instrumentele de finanţare contractate de la bănci comerciale sau din alte surse. Garanţia FNGCIMM SA - IFN este de maxim 80% din valoarea împrumutului, fără a depăşi suma de 2,5 milioane euro/beneficiar şi se emite la solicitarea instituţiilor finanţatoare partenere, pentru finanţări aprobate, pe baza analizei documentelor prezentate de către finanţator.

FNGCIMM SA - IFN colaborează cu 27 instituţii financiare în baza unor convenţii de lucru. Garanţia FNGCIMM SA - IFN este cea mai lichidă garanţie, plătibilă în maxim 90 zile de la solicitarea de plată a finanţatorului, însoţită de documentaţia completă, faţă de minim 2 ani, durata medie de executare a unei ipoteci.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3438 / 5141
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...