ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Întâlnire de lucru între reprezentanții UNBR și ai Ministerului Public | Comisie comună pentru rezolvarea problemelor privind onorariile avocaților pentru oficii

13 Iulie 2019   |   UNBR

În cadrul întrevederii, au fost analizate problemele ridicate de barouri și s-a convenit crearea unei comisii comune pentru a definitiva soluțiile propuse pentru implementarea Protocolului din 14 februarie 2019, care va lucra inclusiv în perioada vacanței judecătorești.

 
 
Vineri, 12 iulie 2019, la sediul Parchetului General de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, a avut loc o întâlnire de lucru între reprezentanții UNBR și conducerea Ministerului Public pentru a identifica soluții legate de implementarea Protocolului din 14 februarie 2019 privind stabilirea onorariilor cuvenite avocaților pentru furnizarea serviciilor de asistență judiciară în materie penală, pentru prestarea, în cadrul sistemului de ajutor public judiciar, a serviciilor de asistență judiciară și/sau reprezentare ori de asistență extrajudiciară, precum și pentru asigurarea serviciilor de asistență judiciară privind accesul internațional la justiție în materie civilă și cooperarea judiciară internațională în materie penală (în continuare Protocol).


Din partea UNBR, au participat la întrevedere: dl. Traian Briciu, președintele UNBR, alături de vicepreședinții Mihai Baco, Ion Turculeanu și Marius Striblea; dl. Sergiu Stănilă, decanul Baroului Timiș și secretar al Comisiei Permanente a UNBR; dl. Mihail Ciobanu, coordonator al serviciului de asistență judiciară din cadrul Baroului București.

În cadrul întrevederii, au fost analizate problemele ridicate de barouri și s-a convenit crearea unei comisii comune pentru a definitiva soluțiile propuse pentru implementarea Protocolului din 14 februarie 2019, care va lucra inclusiv în perioada vacanței judecătorești.

Principalele teme puse în discuție se referă la plata onorariilor cuvenite avocaților desemnați pentru serviciile de asistență juridică și/sau reprezentare în fața organelor de cercetare/urmărire penală conform Protocolului nou încheiat, respectiv:
a) Eliminarea întârzierilor la plata onorariilor cuvenite avocaților;
b) Metodologia de stabilire a procedurii de depunere a referatelor, de centralizare și de decontare a cheltuielilor;
c) Aplicarea dispozițiilor art. 5 alin. (1) lit. a) din Protocol, dacă onorariul apărătorului din oficiu care asistă inculpatul în timpul urmăririi penale se acordă o singură dată indiferent dacă acesta participă sau nu în fază procesuală în fața judecătorului de drepturi și libertăți în soluționarea unor cereri, sau, pentru fiecare cerere adresată judecătorului de drepturi și libertăți și clarificarea modalității în care se realizează continuitatea asistenței judiciare în fața completului de drepturi și libertăți,
d) Interpretarea dispozițiilor art. 5 alin. 2 din Protocol, în sensul stabilirii momentului de depunere a referatului și de plată efectivă a sumei cuvenită avocatului;
e) Stabilirea procedurii de numire și remunerația cuvenită curatorilor desemnați în condițiile legii, din rândul avocaților pentru situațiile în care legea nu prevede avansarea remunerației de către stat, în raport de dispozițiile art.1 alin. (2) din Protocol;
f) Soluționarea disfuncționalităților înregistrate la plata onorariilor cuvenite avocaților pentru furnizarea serviciilor de asistență judiciară în materie penală
g) Alte propuneri venite din partea barourilor.

Data următoarei întâlniri a Comisiei comune este 31 iulie 2019.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4283 / 5135
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...