ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Măsuri fiscale ca urmare a pandemiei COVID-19 | Proiect de lege pentru modificarea Codului fiscal

19 Martie 2020   |   BizLawyer

„Pentru a beneficia de această amânare, companiile ar trebui să aibă ca activitate principală sau secundară unul dintre codurile CAEN menționate în proiectul de lege (ex. activități comerciale, transporturi, restaurante, hoteluri, etc.) și să fi avut venituri legate de aceste coduri CAEN în 2019. Companiile aflate în lichidare nu sunt eligibile.”, au menționat Carmen Mazilu și Monica Colț, Tax Advisors firma de avocatură Noerr.

 
 
Având în vedere circumstanțele economice dificile cauzate de răspândirea infecției cu noul coronavirus (COVID-19), autoritățile fiscale au pregătit o serie de măsuri pentru susținerea întreprinderilor. Senatul dezbate un proiect de lege care ar modifica Codul Fiscal (Legea 227/2015).

Acest proiect de lege amână până la 25 iulie 2020 sau o dată ulterioară, dacă este cazul (care va fi stabilită prin Ordonanță de Guvern), plata următoarelor obligații fiscale:
→    Impozitul pe profit pentru 2019 și primul trimestru din 2020;
→    Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor pentru primul trimestru din 2020;
→    Impozitul pe salarii și contribuțiile sociale pentru lunile februarie-aprilie 2020;

→    TVA pentru lunile februarie-aprilie 2020.

„Pentru a beneficia de această amânare, companiile ar trebui să aibă ca activitate principală sau secundară unul dintre codurile CAEN menționate în proiectul de lege (ex. activități comerciale, transporturi, restaurante, hoteluri, etc.) și să fi avut venituri legate de aceste coduri CAEN în 2019. Companiile aflate în lichidare nu sunt eligibile.”, au menționat Carmen Mazilu și Monica Colț, Tax Advisors firma de avocatură Noerr.

Alte măsuri luate de autoritățile fiscale

Potrivit unui comunicat de presă, autoritățile fiscale vor lua următoarele măsuri suplimentare:

→    Amânarea termenului de depunere a tuturor declarațiilor fiscale de la 25 martie 2020 până la 25 aprilie 2020;
→    Suspendarea sau, după caz, neînceperea executării silite. În acest sens, nu se mai emit somații, popriri asupra disponibilităților bănești și a veniturilor urmăribile și nu vor mai fi instituite sechestre asupra bunurilor. Aceste măsuri nu se aplică sumelor provenite din hotărârile judecătorești pronunțate în materie penală;
→    Rambursarea de TVA pentru toate deconturile soluționate și pentru care s-au emis decizii de rambursare;
→    Implementarea unui nou mecanism de rambursare a TVA, care vizează soluționarea cu celeritate a deconturilor, începând cu data de 1 aprilie 2020;
→    Suspendarea acțiunilor de control fiscal (a inspecțiilor fiscale, a controalelor antifraudă) cu excepția verificărilor ce pot fi efectuate de la distanță, precum și a cazurilor de evaziune fiscală;
→    Suspendarea acțiunilor antifraudă privind Filtru II și a activităților specifice din Punctele de Trecere a Frontierei cu Ungaria și Bulgaria.

Măsurile se vor aplica atât în perioada în care România este declarată în stare de urgență, cât și pentru o perioadă de 30 de zile de la încetarea acestei stări.

În același timp, autoritățile fiscale au prelungit termenul de plată a primei tranșe pentru impozitele locale (impozitul pe clădiri, impozitul pe teren și impozitul pe mijloacele de transport) pentru toți contribuabilii (persoane fizice și companii) de la 31 martie 2020 până la 30 iunie 2020. Contribuabili care plătesc impozitele locale până la 30 iunie 2020 pot beneficia în continuare de bonificația stabilită de consiliile locale.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3572 / 5131
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...