ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MFP extinde accesul autorităţilor şi instituţiilor publice la cazierul fiscal al contribuabililor, prin PatrimVem

13 August 2019   |   AGERPRES

PatrimVen reprezintă o bază de date comună în care sunt colectate, agregate şi puse la dispoziţia utilizatorilor informaţii din diverse surse.

 
 
Ministerul Finanţelor Publice reduce birocraţia şi extinde accesul autorităţilor şi instituţiilor publice la cazierul fiscal al contribuabililor, prin sistemul informatic PatrimVem, informează MFP printr-un comunicat remis, marţi, AGERPRES.

Având în vedere măsurile fiscale prevăzute în Programul de Guvernare 2018-2020, respectiv simplificarea procedurilor din interiorul unei instituţii publice prin intermediul mijloacelor electronice şi inter-operabilitatea prin sisteme informatice care să reducă timpul alocat de cetăţeni interacţionării cu instituţiile statului, Ordinul ministrului Finanţelor Publice pentru modificarea şi completarea serviciilor Ministerului Finanţelor Publice puse la dispoziţia autorităţilor şi instituţiilor publice prin sistemul informatic propriu prevede: lărgirea accesului la informaţiile cu caracter fiscal deţinute de ANAF şi anume informaţiile existente în cazierul fiscal (cazierul fiscal constă în transmiterea de informaţii privind faptele sancţionate contravenţional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiară); extinderea posibilităţii pentru autoritatea de interes public de a beneficia de aceleaşi servicii ca şi autorităţile şi instituţiile publice prin acelaşi canal de comunicare, se menţionează în comunicat.


"Am spus încă de la început că cei mai importanţi sunt cetăţenii, contribuabilii. Toate eforturile noastre de simplificare au în vedere îmbunătăţirea calităţii vieţii românilor, atât prin creşterea veniturilor, cât şi prin reducerea timpului petrecut la ghişeu", a precizat domnul Eugen Teodorovici, ministrul Finanţelor Publice.

PatrimVen reprezintă o bază de date comună în care sunt colectate, agregate şi puse la dispoziţia utilizatorilor informaţii din diverse surse privind: bunurile impozabile deţinute de persoanele fizice şi juridice în România; veniturile impozabile ale persoanelor fizice în România; informaţii despre conturile deţinute de persoanele fizice şi juridice în instituţiile bancare din România. Utilizarea acestui sistem informatic conduce la eficientizarea activităţilor instituţionale, îmbunătăţirea activităţilor de administrare şi vine în sprijinul cetăţenilor, care nu mai sunt nevoiţi să se deplaseze la sediul organului fiscal pentru obţinerea documentelor fiscale necesare şi la unităţile administrativ-teritoriale/ instituţiile publice, după caz, pentru depunerea acestora.

Prin Ordinul ministrului Finanţelor Publice nr. 2632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finanţelor Publice puse la dispoziţia autorităţilor şi instituţiilor publice prin sistemul informatic propriu, s-a creat cadrul legal privind posibilitatea acordării de către autoritatea fiscală a următoarelor servicii: transmiterea datelor de identificare a instituţiei de credit unde persoana are sau a avut calitatea de titular de cont; consultarea şi transmiterea de informaţii din declaraţiile D112, privind angajatorul, venitul şi contribuţiile de asigurări sociale reţinute de acesta pentru persoana fizică; transmiterea adeverinţei de venit a persoanei fizice, care conţine informaţii privind cuantumul şi natura veniturilor obţinute de persoană, din toate sursele, într-un an fiscal; transmiterea informaţiilor privind cuantumul şi natura veniturilor realizate lunar/în ultimii ani fiscali, pe fiecare sursă de venit, de către persoana fizică; consultarea şi transmiterea datelor privind clădirile, terenurile şi vehiculele aflate în proprietatea unei persoane fizice, furnizate de unităţile administrativ-teritoriale conform legii; transmiterea certificatului de atestare fiscală (CAF) în formă electronică; transmiterea datelor din declaraţiile fiscale depuse de către contribuabil, reprezentând declaraţii de impunere şi declaraţii informative, precum şi date din declaraţiile recapitulative; transmiterea situaţiilor financiare depuse de către contribuabil.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 384 / 14806
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Modificări importante în materie de fiscalitate, la orizont | Theodor Artenie, Tax Director - Schoenherr Tax Bucharest: Așteptăm forma finală în care vor fi adoptate proiectele de modificare a Codurilor Fiscal și de procedură fiscală. Cele două Directive europene care nu au fost încă transpuse în legislația națională ar putea genera anumite complicații pentru contribuabilii români
Țuca Zbârcea & Asociații se aliază cu Trident Capital Investments, companie fondată și condusă de Liviu Giugiumica
Allen & Overy, alături de PKO Bank Polski la finanțarea unei bănci de celule stem. Avocați din București, în echipă
CMS România își extinde echipa cu 10 avocați și își consolidează practica de drept penal, finanțe și tranzacții. Alina Tihan și Mihai Jiganie Șerban, doi avocați cu un profil profesional bine conturat și o bogată experiență, se alătură biroului CMS București
Mergermarket: Clifford Chance este Consultantul Juridic al Anului în M&A pentru Europa Centrală și de Est
Crina Baltag și Cosmin Vasile, editorii noului ghid practic multi-jurisdicțional dedicat soluționării disputelor în domeniul construcțiilor și publicat de Wolters Kluwer
CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații i-a reprezentat pe fondatorii 7Card în legătură cu investiția în proiectul Holde Agri. Echipa, coordonată de partenerul Sergiu Gîdei
Rundă de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații | Dan Cristea și Ciprian Timofte intră în echipa partenerilor, alți cinci avocați fac un pas înainte în carieră
Confesiunile unui avocat din prima linie, partener al biroului Dentons din București și autor de cărți pentru copii vândute azi în SUA și UK. Bogdan Papandopol vorbește despre pasiunea secretă pentru scris și desenat, inspirată de ”muza” sa, care iubește ”cărțile colorate ale lui tati”
LegiTeam | Job Opportunity: DLA Piper Dinu SCA – Associate, Litigation
În spatele scenei, alături de avocații de Employment de la Wolf Theiss | Experiență vastă, acumulată într-un spectru larg de proiecte, implicare profundă, conexiuni internaționale și “outside the box thinking”
RTPR Allen & Overy, alături de AUTONOM în debutul pe piața reglementată a Bursei de Valori București
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...