ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Economiei anunţă măsuri pe perioada stării de urgenţă pentru beneficiarii programelor naţionale derulate

31 Martie 2020   |   AGERPRES

Reprezentanţii Ministerului Economiei fac referire la programul pentru stimularea înfiinţării întreprinderilor mici şi mijlocii 'Start-up Nation - România, ediţiile 2017 şi 2018', la programul de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţa, ediţiile 2017 şi 2018, precum şi la programul naţional multianual de microindustrializare, ediţiile 2017 şi 2018.

 
 
Ministerul Economiei a adoptat, prin Ordin al Ministrului publicat în Monitorul Oficial, măsuri pe perioada stării de urgenţă, care vin în sprijinul IMM-urilor beneficiare ale programelor naţionale destinate înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii derulate de minister, potrivit unui comunicat remis marţi AGERPRES.

Reprezentanţii Ministerului Economiei fac referire la programul pentru stimularea înfiinţării întreprinderilor mici şi mijlocii 'Start-up Nation - România, ediţiile 2017 şi 2018', la programul de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţa, ediţiile 2017 şi 2018, precum şi la programul naţional multianual de microindustrializare, ediţiile 2017 şi 2018.


"Lucrăm în continuare pentru a găsi cele mai eficiente măsuri pentru mediul de afaceri românesc, gândindu-ne permanent şi la ce va urma după această criză. Este necesară o relaxare fiscală pentru companii în această perioadă, de aceea, am propus aceste măsuri economice concrete pentru beneficiarii programelor noastre care sunt afectaţi de criza generată de noul coronavirus. Economia va trebui restartată, resetată şi adaptată noilor cerinţe. Suntem în dialog permanent cu reprezentanţi ai mediului de afaceri pentru a minimiza efectele negative cauzate de criza pandemică", a declarat Virgil-Daniel Popescu, ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri.

Astfel, în conformitate cu ordinul Ministrului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri nr. 803, pe toată perioada stării de urgenţă, se suspendă termenele instituite contractual referitoare la obligaţiile de păstrare a locurilor de muncă, la cerere. Totodată, administratorul programului nu întreprinde niciun demers pentru recuperarea ajutorului de minimis acordat, pe motivul obligaţiei de a păstra locurile de muncă, sub rezerva de a monitoriza acest indicator după încetarea stării de urgenţă.

De asemenea, contractul/acordul de finanţare se poate modifica, în condiţiile dispoziţiilor cuprinse în acesta şi în limitele legii, prin act adiţional semnat de ambele părţi, cu semnătură electronică. Potrivit Ministerului Economiei, aceste dispoziţii nu pot conduce la exonerarea de răspundere a beneficiarilor care nu şi-au îndeplinit obligaţiile până la data decretării stării de urgenţă.

Ordinul Ministrului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri nr. 803/26.03.2020, publicat în Monitorul Oficial nr. 256/27.03.2020, dă posibilitatea beneficiarilor afectaţi de măsurile instituite de Ordonanţele militare să beneficieze, pe perioada stării de urgenţă, de prevederile OUG 29/2020 şi OUG 30/2020, cu modificările şi completările ulterioare, fără a se dispune rezilierea contractului de finanţare şi recuperarea ajutorului de minimis acordat, pentru aceste motive.

Astfel, pentru a beneficia de aceste măsuri societăţile aflate în perioada de implementare/monitorizare a contractelor de finanţare trebuie să parcurgă următorii paşi: să notifice prin e-mail agenţia pentru IMM, Atragere Investiţii, Promovare Export (AIMMAIPE) cu care a încheiat acordul de finanţare cu privire la solicitarea de a suspenda clauzele contractuale, pe perioada stării de urgenţă şi să solicite online pe site-ul www.prevenire.gov.ro, în perioada imediat următoare, unul dintre tipurile de Certificat de Situaţie de Urgenţă -Tip 1 (albastru) sau Tip 2 (galben), emise de către MEEMA.

Potrivit reprezentanţilor Ministerului Economiei, Certificatul de Situaţie de Urgenţă nu este necesar pentru solicitarea şomajului tehnic la ANOFM.

"În perioada următoare, MEEMA va proteja aplicanţii aflaţi în implementare sau monitorizare, precum şi partenerii bancari, prin suspendarea vizitelor de certificare şi monitorizare pe perioada stării de urgenţă. Totodată, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri va avea în vedere solicitările beneficiarilor, care se află în stadiul de implementare, de a prelungi perioada de depunere a dosarelor de decont", se mai precizează în comunicat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3474 / 5131
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...