ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Proiectul de act normativ pentru reglementarea activităţii de ridesharing, publicat joi seara pe site-ul Ministerului Transporturilor

23 Mai 2019   |   AGERPRES

Potrivit prevederilor agreate cu privire la transportul alternativ şi cuprinse în proiectul de Ordonanţă de urgenţă, toţi şoferii trebuie să fie autorizaţi pentru transport alternativ, să deţină cazier judiciar, avize medicale şi psihologice, să deţină atestat de conducător auto profesionist, să plătească asigurări şi să deţină o casă de marcat pentru tranzacţiile efectuate cu plata în numerar.

 
 
Proiectul de Ordonanţă de urgenţă a Guvernului privind reglementarea activităţii de ridesharing a fost publicat joi seara pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Proiectul de OUG privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto are în vedere crearea unui sistem unitar de reglementare a activităţilor de transport alternativ, care funcţionează prin intermediul unor platforme digitale, prin autorizarea administrativă a acestora pe o perioadă de trei ani, atât în ceea ce priveşte platformele digitale, cât şi operatorii de transport alternativ. Prin urmare, proiectul devine un instrument care întregeşte cadrul juridic aplicabil transportului de tip urban şi îşi propune asigurarea unor măsuri de supraveghere a pieţei pe perioada de autorizare, astfel încât după această perioadă să fie posibilă o evaluare a eficientei actului normativ.


Reprezentanţii companiilor de transport alternativ au ajuns, joi, la un acord cu reprezentanţii Guvernului în ceea ce priveşte proiectul de Ordonanţă de urgenţă dedicat aplicaţiilor de profil din România, iar noile reglementări vor asigura condiţii egale de autorizare între aplicaţiile de transport alternativ şi companiile de taxi, se arată într-un comunicat de presă al Clever.

Potrivit prevederilor agreate cu privire la transportul alternativ şi cuprinse în proiectul de Ordonanţă de urgenţă, toţi şoferii trebuie să fie autorizaţi pentru transport alternativ, să deţină cazier judiciar, avize medicale şi psihologice, să deţină atestat de conducător auto profesionist, să plătească asigurări şi să deţină o casă de marcat pentru tranzacţiile efectuate cu plata în numerar.

De asemenea, toate aplicaţiile de transport alternativ trebuie să fie autorizate de către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi să achite o taxă anuală calculată în funcţie de numărul de maşini înrolate, în timp ce autoturismele care desfăşoară transport alternativ trebuie autorizate de către Autoritatea Rutieră Română (ARR) şi să respecte standarde de vechime.

"Susţinem intenţia Guvernului de a crea condiţii egale între şoferii de taxi şi cei de transport alternativ, promovând o concurenţă loială între cele două tipuri de servicii pe piaţa din România, care să protejeze cetăţenii, şoferii şi să contribuie la creşterea calităţii serviciilor de transport. Clever a reprezentat atât interesele şoferilor de taxi, cât şi dezvoltarea generală a serviciilor de transport, în contextul în care piaţa se confruntă cu un deficit mare pe zona de transport de pasageri. Am avut, astăzi, un dialog constructiv cu autorităţile şi ne aşteptăm ca Ordonanţa de urgenţă pentru reglementarea aplicaţiilor să fie adoptată săptămâna viitoare, pentru a putea reveni la condiţiile optime de funcţionare a pieţei'', a declarat Anca Gherle, public affairs manager, Clever.

În acelaşi timp, Asociaţia pentru Economie Digitală, din care face parte din compania Clever, precizează, într-un comunicat transmis AGERPRES, că Executivul a promis că va pune în dezbatere publică, joi, un proiect de OUG în acest sens.

"Am avut, astăzi (joi, n.r.), o nouă întâlnire la Ministerul Transporturilor cu grupul de lucru pentru reglementarea serviciilor ridesharing. Guvernul a promis că va pune în dezbatere publică, astăzi, un proiect de OUG în acest sens. Am ajuns la un consens privind o parte din propunerile pe care le-am făcut, dar asta nu înseamnă nimic concret. Punerea în dezbatere publică nu schimbă cu nimic faptul că şoferii sunt vânaţi pe străzi, iar pasagerii nu pot găsi o maşină. Credem că e importantă adoptarea ordonanţei în prima şedinţă de Guvern. Numai în acest fel se poate corecta nedreptatea faţă de şoferi şi pasageri. Cele aproape 300.000 de semnături ale petiţiei #continuam, strânse în mai puţin de 72 de ore arată, dacă mai era nevoie, că aceste servicii sunt dorite de români şi fac o diferenţă în viaţa a zeci de mii de şoferi care îşi întreţin astfel familiile", menţionează sursa citată.

Premierul Viorica Dăncilă a anunţat că, joi, proiectul de ordonanţă de urgenţă privind reglementarea activităţii de ridesharing va fi pus în consultare publică, urmând ca acest act normativ să fie adoptat săptămâna viitoare.

Datele oficiale arată că, în prezent, aplicaţiile de mobilitate urbană sunt folosite de circa 2,5 milioane de români.

Asociaţia Coaliţia pentru Economie Digitală este o organizaţie independentă care reprezintă principalele companii de ridesharing şi e-hailing din România: Uber, Bolt şi Clever.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4480 / 5131
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...