ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Senat: Autorităţile cu achiziţii de peste 30 de mil. lei vor trebui să rezerve 0,5% întreprinderilor sociale de inserţie

31 Mai 2022   |   Agerpres

Propunerea legislativă completează Legea 98/2016 privind achiziţiile publice şi Legea 99/2016 privind achiziţiile sectoriale. Ea fost iniţiată de către parlamentari USR sau neafiliaţi.

 
 
Autorităţile contractante cu un buget anual de achiziţii mai mare de 30.000.000 lei fără TVA ar putea fi obligate ca minim 0,5% din bugetul anual de achiziţii să îl rezerve participării la procedura de atribuire întreprinderilor sociale de inserţie.

O propunere legislativă în acest sens a fost aprobată luni de către Senat, în calitate de primă Cameră sesizată, cu 88 de voturi "pentru".

Astfel, autoritatea contractantă, cu o valoare totală a programului anual de achiziţii publice aprobat mai mare de 30 de milioane de lei fără TVA va fi obligată să rezerve minim 0,5% din valoarea acestuia participării la procedura de atribuire doar întreprinderilor sociale de inserţie prevăzute de Legea 219/2015 privind economia socială, în măsura în care achiziţia de produse, servicii sau lucrări ale autorităţii contractante poate fi realizată de aceste întreprinderi.


Propunerea legislativă completează Legea 98/2016 privind achiziţiile publice şi Legea 99/2016 privind achiziţiile sectoriale. Ea fost iniţiată de către parlamentari USR sau neafiliaţi.

În expunerea de motive se reaminteşte că în 2014, Uniunea Europeană a adoptat Directiva 2014/24/UE a Parlamentului European care reglementează, printre altele, achiziţiile publice rezervate şi introduce clauze sociale în contractele de achiziţii publice. Astfel, au fost elaborate la nivel european prevederi care permit autorităţilor publice să acorde prioritate sau să rezerve contracte operatorilor economici care au drept scop principal integrarea socială şi profesională a persoanelor cu dizabilităţi sau a persoanelor defavorizate.

"Deşi potenţialul achiziţiilor sociale este recunoscut de mult timp, inclusiv în România, domeniul de aplicare în practică a fost incert. Din acest motiv, în România, achiziţiile sociale sunt o raritate. Conform datelor furnizate de către ANAP, în perioada 2016-2021, au fost derulate prin SICAP un număr de 215 proceduri: 143 de proceduri s-au finalizat cu un contract încheiat, 59 de proceduri au fost anulate şi alte 13 proceduri erau în derulare în ianuarie 2022, data primirii răspunsului la solicitarea de informaţii de interes public adresată ANAP", se arată în expunerea de motive.

Conform legii privind economia socială, întreprinderea socială de inserţie este întreprinderea socială care are, permanent, cel puţin 30% din personalul angajat aparţinând grupului vulnerabil, astfel încât timpul de lucru cumulat al acestor angajaţi să reprezinte cel puţin 30% din totalul timpului de lucru al tuturor angajaţilor şi care are ca scop lupta împotriva excluziunii, discriminărilor şi şomajului prin inserţia socio-profesională a persoanelor defavorizate.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1264 / 5131
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...