ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Senat: Raport favorabil la proiectul privind exonerarea de la plată a unor sume acordate cu titlu de ajutor de urgenţă

12 Iunie 2018   |   Ioana Duta

De asemenea, la articolul 3 al proiectului se precizează că "la data intrării în vigoare a prezentei legi încetează plata de către persoanele aflate în dificultate a sumelor reprezentând acordarea ajutoarelor de urgenţă pentru care Curtea de Conturi sau alte instituţii cu atribuţii de control au constatat că au fost acordate cu crearea de prejudicii".

 
 
Senatorii din Comisia pentru muncă au adoptat un raport favorabil la propunerea legislativă care prevede exonerarea de la plată pentru sumele reprezentând ajutoare de urgenţă acordate persoanelor aflate în stare de dificultate, pe care acestea trebuie să le restituie unităţilor administrativ-teritoriale drept consecinţă a constatării de către Curtea de Conturi a unor prejudicii.


La articolul 1 al proiectului de lege se arată că "prezenta lege se aplică persoanelor care au beneficiat de ajutoare de urgenţă în baza actelor administrative privind venitul minim garantat, care au fost fundamentate pe prevederile Legii 416/2001 (...)", cu completările şi modificările ulterioare.

În articolul 2 alineat 1 al iniţiativei legislative se menţionează: "se aprobă exonerarea de la plată pentru sumele reprezentând acordarea ajutoarelor de urgenţă persoanelor aflate în stare de dificultate, pe care acestea trebuie să le restituie unităţilor administrativ-teritoriale drept consecinţă a constatării de către Curtea de Conturi sau alte instituţii cu atribuţii de control a unor prejudicii".


Totodată, la alineatul 2 al articolului 2 din proiect se prevede: "se exonerează de la plată sumele nerecuperate de către instituţiile publice şi accesoriile la acestea reprezentând acordarea ajutoarelor de urgenţă persoanelor aflate în stare de dificultate acordate prin hotărâri ale consiliilor locale, pe care cetăţenii unităţilor administrativ teritoriale trebuie să le restituie drept consecinţă a constatării de către Curtea de Conturi sau alte instituţii cu atribuţii de control a unor prejudicii".

De asemenea, la articolul 3 al proiectului se precizează că "la data intrării în vigoare a prezentei legi încetează plata de către persoanele aflate în dificultate a sumelor reprezentând acordarea ajutoarelor de urgenţă pentru care Curtea de Conturi sau alte instituţii cu atribuţii de control au constatat că au fost acordate cu crearea de prejudicii".

Iniţiatorii propunerii, mai mulţi parlamentari PSD, arată în expunerea de motive că prin iniţiativa legislativă îndreaptă o problemă care a apărut "din cauza ambiguităţilor legislative în domeniul acordării ajutorului de urgenţă".

"Necesitatea acestei amnistii fiscale rezultă din ambiguitatea legislativă ce a dat naştere unor situaţii ce nu puteau fi prevenite sau anticipate de autorităţile locale la momentul acordării ajutoarelor de urgenţă", se spune în expunerea de motive.

Tot acolo se precizează că ajutoarele de urgenţă au fost acordate pentru următoarele situaţii: "intervenţii chirurgicale care impun costuri suplimentare necompensate; tratamente şi investigaţii în clinici de specialitate; achiziţionarea de dispozitive medicale sau fiziologice nesubvenţionate de către CNASS (proteze, orteze, cărucioare etc) pentru copii sau adulţi; achiziţionarea de medicamente necompensate sau pentru acoperirea procentului necompensat; pentru familiile cu venituri de sub 200 lei/ membru de familie, aflate în situaţii de nevoie, confirmate prin anchetă socială; pentru acoperirea unei părţi din cheltuielile de înmormântare a persoanelor fără venituri care nu sunt beneficiare de ajutor social şi care nu beneficiază de ajutor de deces; pentru persoanele eliberate din penitenciar, care nu au sprijin material şi financiar, în vederea prevenirii marginalizării sociale şi integrării lor în societate".

Iniţiatorii subliniază că "toate aceste ajutoare au fost acordate în baza legislaţiei în vigoare şi hotărârilor de consiliu local, care au stabilit efectiv situaţiile pentru care pot fi acordate ajutoare de urgenţă şi documentaţia ce trebuie depusă la autoritatea locală de către solicitant".

În aceeaşi expunere se arată că prin raportul Curţii de Conturi se constată că autorităţile locale "au urmat corect procedura de acordare a ajutoarelor de urgenţă, dar auditorii au susţinut că ulterior acordării acestor sume trebuiau depuse de către solicitant documente care să ateste modul în care beneficiarul a utilizat sumele acordate cu titlu de ajutor de urgenţă".

"Dorim să scoatem în evidenţă faptul că Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale, în răspunsuri scrise remise autorităţilor locale, a subliniat că legislaţia în domeniu nu prevede prezentarea de documente care să ateste modul în care beneficiarul a utilizat sumele acordate cu titlu de ajutor de urgenţă. În plus, având în vedere că vorbim despre sume acordate chiar şi în 2010, există dificultăţi în a recupera sumele respective, deoarece mulţi beneficiari au decedat între timp, iar alţii sunt extrem de săraci, motiv pentru care au şi fost eligibili pentru a primi sume reprezentând ajutor de urgenţă", mai arată iniţiatorii proiectului.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 104 / 12420
     

    Ascunde Reclama
     
     
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    LegiTeam: VASS Lawyers recruteaza avocat stagiar
    LegiTeam: Zamfirescu Racoţi & Partners recrutează avocat definitiv pentru departamentul Litigii
    RTPR Allen & Overy, alături de Mitiska REIM la o nouă achiziție în România. ‘Expertiza semnificativă a echipei de avocați în tranzacții de M&A și real estate ne-a oferit siguranța fiecărui pas’, spun cumpărătorii
    Florian Nițu, Managing Partner PNSA: Pe piață a apărut nouă categorie de ‘antemergători’, cvasi-instituționali, cei care pregătesc terenul pentru marii investitori, fiecare din domeniile sănătate-farma, telecom-IT, energie sau imobiliare putând genera volume de tranzacții de peste 1 miliard de euro. Firmele de avocați lucrează uneori în condiții de dumping absolut de nejustificat și de neînțeles
    Echipa de litigii MUȘAT & ASOCIAȚII obţine menținerea clasării ca monument istoric a Casei Memoriale „Vasile Alecsandri” din Bacău
    Hațegan Attorneys obține o hotărâre definitivă referitoare la impozitarea parcurilor fotovoltaice. Componentele cu valoare ridicată nu sunt considerate construcții
    Immofinanz vinde către Speedwell două terenuri în nordul Bucureştiului. Ce avocați de la PNSA și TZA au coordonat echipele
    AkzoNobel a bătut palma cu Oresa Ventures pentru achiziția Fabryo Corporation. Avocații Popovici Nițu Stoica & Asociații au fost alături de fond, Schoenherr a asistat cumpăratorul
    Mușat & Asociații: Numărul de mandate în domeniul protecției datelor cu caracter personal s-a dublat față de anul precedent
    Penaliștii de la Mareș|Danilescu|Mareș în asociere cu Dan Lupașcu au obținut sesizarea CCR în ”Dosarul Gala Bute”, în care îl apără pe Rudel Obreja. Argumentele cu care avocații au obținut decizia favorabilă la ÎCCJ
    Cum lucrează performanta echipă de 46 de avocați ai Țuca Zbârcea & Asociații specializați în practica de Dispute Resolution. Mandate cu greutate printre cele 4.200 de litigii ”lucrate” anul trecut, arbitraje internaționale cu pretenții de 4,9 mld. $ și servicii integrate pe zona de penal-comercial
    Promovări la Suciu Popa. Iulian Cioienaru devine partener, alți doi avocați urcă în poziția de Senior Associate
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...