ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Străinii rămaşi fără loc de muncă pot sta în România pentru a găsi un alt angajator

03 Aprilie 2020   |   AGERPRES

Potrivit legislaţiei în vigoare, în situaţia în care raportul de muncă al cetăţeanului străin încetează înainte de expirarea perioadei pentru care au fost eliberate documentele de şedere, acesta are posibilitatea de a rămâne pe teritoriul României, pentru o perioadă de cel mult 90 de zile, în vederea identificării unui nou angajator şi poate beneficia de măsuri de indemnizaţie de şomaj din partea statului, în condiţiile Legii 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă.

 
 
Cetăţenii străini cărora le-au încetat contractele de muncă au posibilitatea de a rămâne pe teritoriul României pentru a găsi un nou angajator, a informat, vineri, Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI).

"Inspectoratul General pentru Imigrări informează angajatorii şi beneficiarii prestării de servicii că obligaţiile ce le revin, în conformitate cu art. 34 din OG nr.25/2014 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor în România, se menţin în perioada stării de urgenţă. De asemenea, cetăţenii străini cărora le-au încetat contractele de muncă au posibilitatea de a rămâne pe teritoriul ţării noastre în vederea identificării unui nou angajator şi pot beneficia de măsuri de protecţie socială în condiţiile legii", se precizează într-un comunicat al IGI transmis AGERPRES.


Potrivit sursei citate, angajatorul/beneficiarul prestării de servicii care are încadrat în muncă sau detaşat un cetăţean străin din categoria celor care nu necesită obţinerea avizului de muncă,are obligaţia de a comunica Inspectoratului General pentru Imigrări, în cel mult 10 zile de la data începerii activităţii acestora pe teritoriul României, copia contractului individual de muncă, copia actului de detaşare, precum şi a înscrisurilor care atestă apartenenţa la una dintre categoriile prevăzute de lege.

De asemenea, precizează IGI, orice modificare sau încetare a contractului individual de muncă încheiat cu cetăţeanul străin ori, după caz, încetarea detaşării acestuia va fi comunicată atât de către angajator, cât şi de către persoana angajată în termenul legal de 10 zile.

Având în vedere măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii infectării cu coronavirus (COVID-19), IGI recomandă ca transmiterea documentelor în cauză să se realizeze prin mijloacele electronice de comunicare la distanţă. În acest sens, pot fi utilizate corespondenţa poştală, faxul sau adresa de e-mail a structurii competentă teritorial, consultând site-ul.

"Potrivit legislaţiei în vigoare, în situaţia în care raportul de muncă al cetăţeanului străin încetează înainte de expirarea perioadei pentru care au fost eliberate documentele de şedere, acesta are posibilitatea de a rămâne pe teritoriul României, pentru o perioadă de cel mult 90 de zile, în vederea identificării unui nou angajator şi poate beneficia de măsuri de indemnizaţie de şomaj din partea statului, în condiţiile Legii 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă", se mai arată în comunicat.

Totodată, Inspectoratul menţionează că angajaţii pot beneficia de indemnizaţia de şomaj tehnic.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3436 / 5131
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...