ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR solicită Guvernului şi MTIC contestarea în termen a Pachetului Mobilitate 1

15 Septembrie 2020   |   Agerpres

Deşi Regulamentul (UE) 2020/1054 se aplică deja din 20 august 2020, organizaţia menţionează că lipsesc informaţii esenţiale privind aplicarea noilor reguli, fapt care a condus la creşterea incertitudinii legale în rândul firmelor româneşti de transport rutier în legătură cu modul de documentare a îndeplinirii noilor obligaţii precum întoarcerea acasă a şoferilor sau dovedirea faptului că repausul săptămânal normal nu a fost efectuat în cabină.

 
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului şi Ministerului Transporturilor contestarea în termen a Pachetului Mobilitate 1 la Curtea Europeană de Justiţie şi ulterior să se preocupe de stabilirea amenzilor pentru încălcarea prevederilor contestate din Regulamentul 1054/2020, conform unui comunicat al organizaţiei.
 
UNTRR semnalează că în data de 31 iulie 2020 a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene Pachetul Mobilitate 1 care "aduce grave prejudicii sectorului de transport rutier din România" prin: obligaţia întoarcerii şoferilor la fiecare 3 sau 4 săptămâni la sediul firmei sau la locul de reşedinţă; obligaţia întoarcerii camioanelor în România, la fiecare opt săptămâni; interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în cabina camionului, în condiţiile în care infrastructura europeană duce lipsă acută de locuri de parcare securizate şi de locuri de cazare adecvate şoferilor profesionişti; aplicarea Regulamentului Roma 1 în sectorul transporturilor rutiere, alături de legea specială de aplicare a normelor de detaşare la transportul rutier, ceea ce generează o creştere semnificativă a costurilor de operare pentru transportatorii români şi estici, limitând totodată transporturile rutiere internaţionale de tip cross-trade.
 
Deşi Regulamentul (UE) 2020/1054 se aplică deja din 20 august 2020, organizaţia menţionează că lipsesc informaţii esenţiale privind aplicarea noilor reguli, fapt care a condus la creşterea incertitudinii legale în rândul firmelor româneşti de transport rutier în legătură cu modul de documentare a îndeplinirii noilor obligaţii precum întoarcerea acasă a şoferilor sau dovedirea faptului că repausul săptămânal normal nu a fost efectuat în cabină.
 
UNTRR a solicitat încă de la publicarea Pachetului Mobilitate 1, în 31 iulie 2020, clarificări de la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor din România (MTIC) şi Comisia Europeană (CE) privind "locul de reşedinţă", precum şi confirmarea faptului că întoarcerea acasă a şoferilor poate fi organizată în centrele logistice închiriate sau deţinute de firmele româneşti de transport în Europa de Vest, confirmarea libertăţii conducătorilor auto să aleagă unde îşi petrec perioada de repaus, respectiv a libertăţii şoferilor români de a alege să nu se întoarcă acasă şi clarificarea modalităţii în care aceasta trebuie să fie documentată de firme şi de şoferi în cazul unui control.
 
De asemenea, UNTRR a solicitat stabilirea unei proceduri corecte şi armonizate de controlare a respectării interdicţiei de efectuare a repausului săptămânal normal de peste 45 h în cabină care să fie respectată în toate Statele Membre.
 
Conform comunicatului, în prezent, la nivelul MTIC se analizează transpunerea cât mai urgentă a Regulamentul (UE) 2020/1054 în legislaţia naţională, pe fondul unui posibil infringement împotriva României, prin modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora.
 
Deşi în momentul de faţă sunt deschise 115 proceduri de infringement împotriva României, din care 11 pe Mobilitate şi Transport, neaplicarea acestor acte europene nu a afectat industria de transport rutier aşa cum este afectată prin Regulamentul (UE) 2020/1054 şi Pachetul Mobilitate 1, susţin transportatorii.
 
UNTRR avertizează că Pachetul Mobilitate 1 va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români şi asupra României, cu consecinţe economice majore. În următorii 2 ani, România va pierde peste 5% din PIB din cauza migrării activităţii de transport rutier internaţional, inclusiv a personalului direct implicat şi a familiilor. Se estimează că 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supravieţui crizei coronavirus şi jumătate din firmele rămase care operează transport rutier internaţional vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare al tuturor prevederilor Pachetului Mobilitate 1.
 
Guvernul lituanian a deschis deja acţiunea la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) cu privire la dispoziţiile Pachetului de Mobilitate pe care le consideră neconforme cu principiile Uniunii Europene, aducând pierderi semnificative atât sectorului de transport şi logistică lituanian, cât şi întregului stat. Conform Ministerului Justiţiei din Lituania, acţiunea în instanţă privind dispoziţiile Pachetului de Mobilitate vizează în special prevederile privind întoarcerea obligatorie a vehiculelor în ţara de reşedinţă, restricţiile de cabotaj şi regulile privind perioadele de odihnă pentru şoferi.
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2842 / 5122
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...