ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR solicită includerea în mod explicit a suspendării leasingului operaţional în Ordonanţa 37 I 2020

07 Aprilie 2020   |   AGERPRES

Potrivit sursei citate, din normele de aplicare a aceleiaşi ordonanţe se doreşte eliminarea sintagmei "doar cu acordul acestora", întrucât "ar putea dura luni de zile până când toate părţile din contract îşi vor da acordul asupra modificării contractelor de finanţare".

 
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Ministerului Finanţelor Publice (MFP) includerea în normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţii de credit şi instituţii financiare nebancare anumitor categorii de debitori a posibilităţii suspendării tuturor tipurilor de împrumuturi dedicate persoanelor juridice.

"Ordonanţa de Urgenţă nr. 37/2020 şi normele de aplicare ale acesteia includ şi instituţiile financiare nebancare definite potrivit Legii nr. 93/2009, în care sunt cuprinse societăţile de leasing financiar. UNTRR solicită MFP includerea obligatorie a leasingului operaţional în OUG nr. 37/2020 şi în cadrul normelor de aplicare, deoarece deţine o pondere importantă în operarea vehiculelor de transport rutier. În ceea ce priveşte piaţa finanţărilor pentru vehiculele comerciale, 60% din autovehiculele de transport rutier sunt achiziţionate prin leasing financiar, 30% prin leasing operaţional şi 10% prin credit bancar, astfel că UNTRR solicită şi includerea obligatorie a leasingului operaţional în cadrul normelor de aplicare a OUG nr. 37/2020, în caz contrar firmele de transport rutier vor fi condamnate la faliment. Astfel, în cadrul art. 1 din normele de aplicare a OUG nr. 37/2020, solicităm completarea acestuia, prin includerea tuturor facilităţilor de leasing operaţional. În prezent, companiile de leasing operaţional consideră că nu fac subiectul OUG nr. 37/2020", precizează UNTRR, într-un comunicat transmis luni AGERPRES.


Potrivit sursei citate, din normele de aplicare a aceleiaşi ordonanţe se doreşte eliminarea sintagmei "doar cu acordul acestora", întrucât "ar putea dura luni de zile până când toate părţile din contract îşi vor da acordul asupra modificării contractelor de finanţare".

"Totodată, la art. 16, pct. 5, dacă există posibilitatea de respingere a cererii de către creditor, atunci OUG 37 nu are niciun efect. Şi astăzi creditorii pot respinge sau aproba cereri din partea companiilor. Solicităm menţionarea clară - dacă finanţarea se încadrează în condiţiile prevăzute la art. 15 şi art. 16, atunci cererea se aprobă; dacă finanţarea nu se încadrează, atunci se respinge. Solicităm şi eliminarea sintagmei "doar cu acordul acestora" din normele de aplicare a OUG nr. 37/2020, de la articolul 16, pct. 7, pentru că ar putea dura luni de zile până când toate părţile din contract îşi vor da acordul asupra modificării contractelor de finanţare. Contractele de finanţare ale transportatorilor rutieri includ şi acorduri cu entităţi diferite de vânzătorul vehiculelor, dar care sunt în acelaşi grup. De exemplu, service-urile care asigură mentenanţă pe perioada finanţării aparţin, de cele mai multe ori, în mod direct sau indirect de finanţatori. La rândul lor, finanţatorul şi service-ul sunt în acelaşi grup sau au legătură cu unul dintre producătorii celor 7 mărci de camioane din piaţa europeană", menţionează transportatorii rutieri.

De asemenea, UNTRR solicită Ministerul Afacerilor Interne (MAI), Ministerului Finanţelor Publice (MFP), Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC) şi Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) realizarea de urgenţă a demersurilor necesare pentru implementarea unor proceduri simple de suspendare online a asigurărilor RCA pentru transportatorii rutieri, prin completarea unei declaraţii electronice pe proprie răspundere. "Digitalizarea documentelor este absolut necesară, iar declaraţia electronică ar putea fi realizată de către STS, pe modelul declaraţiei online creată pentru persoanele fizice (...), se arată în comunicat.

"Autovehiculele vor fi puse în parcări sigure, păzite, unde nu vor exista riscuri precum cel de furt sau de incendiu. Totodată, s-ar putea încheia o poliţă CASCO de stoc pentru camioanele parcate (...) UNTRR va solicita găsirea unei soluţii cât mai rapide de suspendare a asigurării RCA, fără a returna plăcuţele de înmatriculare, ci prin completarea unei declaraţii pe proprie răspundere, pentru ca firmele de transport rutier să-şi poată folosi asigurările RCA actuale după ce criza provocată de coronavirus va trece şi fără a parcurge proceduri birocratice cu depunerea plăcuţelor de înmatriculare şi pe urma cu recuperarea acestora (...). Companiile de transport rutier care încă au resurse le au pentru că au fost serioase şi îşi doresc să le utilizeze la repornirea activităţii. În domeniul transporturilor rutiere de mărfuri, la repornirea activităţii, trebuie să existe capital de lucru pentru 90 zile - în prima lună se începe activitatea, la final de lună se facturează, dar încasările sunt uzual la peste 60 de zile, timp în care pentru fiecare autovehicul operat în Europa de Vest trebuie acoperite cheltuieli de peste 10.000 euro/lună: 3.500 - 4.500 de euro de motorină, 2.600 euro cost cu forţa de muncă, 2.500 euro taxe de drum, întreţinere, reparaţii, asigurări (RCA, CASCO, CMR), finanţări, cheltuieli administrative", se precizează în documentul citat.

Conform datelor UNTRR, în România sunt 8,2 milioane de vehicule, din care 200.000 sunt licenţiate (165.000 de camioane şi 35.000 de autobuze şi autocare), iar din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus firmele de transport rutier de mărfuri româneşti care realizează transport rutier internaţional au raportat, în medie, o scădere cu 60% a afacerilor.

Totodată, în cazul transportului rutier naţional de persoane - linii regulate - numărul de pasageri a scăzut cu 80%, iar pentru transportul de persoane ocazional şi transportul rutier de persoane internaţional scăderea este de 100%.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3413 / 5121
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...