ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Pintea, acuzaţii grave: Raportul de control de la CNAS va fi depus la DNA. Există fapte de natură penală

22 Iulie 2019   |   MEDIAFAX

Potrivit ministrului, luni sistemul informatic al cardurilor a fost pornit, însă la ora 10:00 a început din nou să înregistreze erori.

 
 
Ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, a declarat că raportul întocmit în urma controlului de la Casa Naţională a Asigurărilor de Sănătate va fi gata în următoarele 7 zile, urmând a fi depus pe masa procurorilor DNA deoarece „există fapte de natură penală”. Controlul a început in iunie.

„CNAS nu e în subordinea Ministerului Sănătăţii, dar pentru că Ministerul gestionează sistemul de sănătate publică, am considerat necesar de a face aceste verificări. Controlul început în luna iunie va fi finalizat în următoarele 7 zile şi, din lecturarea prealabilă, pot să vă spun cu certitudine că raportul de control va fi depus la DNA. Sunt aici cu şeful Corpului de Control, noi am studiat încă de săptămâna trecută ceea ce avem în raport în prealabil. Din punctul nostru de vedere, există fapte de natură penală. Noi, de altfel, am mai depus şi anul trecut, dar nu la DNA, un document”, a spus ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea.


Potrivit ministrului, luni sistemul informatic al cardurilor a fost pornit, însă la ora 10:00 a început din nou să înregistreze erori.

„În urma acestei discuţii pe care am avut-o cu reprezentanţii CNAS şi reprezentanţii firmei SIVECO, concluziile sunt mai multe, oricum se impun măsuri urgente pentru a putea rezolva urgent în perioada următoare modul de funcţionare a platformei, astfel încât în cursul zilei de astăzi (luni, n.r.) se va face o procedură de achiziţie în regim de urgenţă, având în vedere faptul că pentru baza de date contractul a expirat, procedura începută nu a fost finalizată (…) şi atunci pentru a asigura perioada tampon fără contractare e nevoie de o procedură de urgenţă. Menţionez că această procedură ar fi trebuit să fie făcută, în momentul în care s-a constatat că procedura de achiziţie pentru contractul de mentenanţă nu este finalizată. Nu poţi lăsa sistemele informative, sistemele de bază informatice cele mai complexe din România fără mentenanţă. Astfel încât nu puteau fi validate serviciile medicale, nu puteau fi decontate, offline-ul într-adevăr funcţionează, dar eu cred că aceasta nu este o soluţie”, a mai spus Pintea.

Potrivit ministrului, a doua chestiune care trebuie rezolvată este achiziţionarea unei infrastructuri hardware suplimentare care, în acest moment, este ocupată 98%, ceea ce pentru viitor ar duce la periclitarea din nou a funcţionării sistemului.

„Concluzia a fost următoarea, de ani de zile CNAS şi spun Casa deşi ştiu foarte clar care sunt direcţiile care au avut grijă să nu meargă procedurile în direcţia legală şi normală, uzând de procedee birocratice exagerate a blocat ceea ce înseamnă funcţionarea normală a sistemului şi îmi asum ceea ce spun, pentru că în momentul în care nişte proceduri care puteau fi finalizate chiar cu toate contestaţiile din lume, au fost uitate oferte care au expirat stând în Casă, sunt lucruri care au îngreunat şi au afectat foarte mult funcţionarea acestui sistem”, a punctat ministrul Sănătăţii.

Reprezentanţii CNAS şi cei care se ocupă de mentenanţa sistemului de informatic al cardurilor de sănătate au participat, luni, la o întâlnire convocată de Ministerul Sănătăţii, pentru a discuta erorile din ultimele zile, au precizat, pentru MEDIAFAX, surse din cadrul instituţiei.

Pe 10 iulie 2019, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) anunţa oficial că platforma informatică a asigurărilor de sănătate este indisponibilă, astfel că toate serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim off-line.

Preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Bucureşti-Ilfov, Sandra Alexiu, a precizat, însă, pentru MEDIAFAX, că sistemul nu e funcţional de pe 1 iulie.

De altfel, la mijlocul lunii iunie, Societatea Naţională de Medicină a Familiei avertiza, prin intermediul unei scrisori deschise adresate Guvernului României, Ministerul Sănătăţii şi Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, că medicii de familie din întreaga ţară au ajuns „la limita suportabilităţii”, întrucât sistemul informatic e în „colaps total”. Medicii de familie susţineau că, pe o perioada de 3 zile, sistemul a funcţionat adunat 2-3 ore, lucru ce a dus la crearea unei situaţii în care mulţi dintre medicii de familie ajungeau să se trezească noaptea pentru a valida documentele de peste zi, în speranţa că sistemul este mai accesibil în acea perioadă a zilei.

Firma care ar trebui să asigure mentenanţa sistemului IT al cardului de sănătate (CEAS) şi a platformei IT a asigurărilor de sănătate (PIAS) a fost desemnată pe 30 iunie 2016, fiind SC Team Net International SA, companie fondată de fostul parlamentar Sebastian Ghiţă. Valoarea contractelor a fost anunţată atunci la peste cinci milioane de euro, cele două contracte acoperind o perioadă de trei ani.

Pintea: În numele CNAS, îmi cer scuze pacienţilor. Indolenţa duce la ce s-a întâmplat

Sorina Pintea a precizat că îşi cere scuze pacienţilor, în numele CNAS, pentru problemele sistemului informatic, chiar dacă instituţia nu este în subordinea Ministerului, subliniind că birocraţia nu este o scuză pentru indolenţa care a creat întreaga situaţie.

„Aş dori în numele celor de la Casă, deşi nu este în subordinea Ministerului Sănătăţii, să îmi cer scuze utilizatorilor şi pacienţilor care au avut de suferit în urma nefuncţionării sistemului la capacitatea pentru care a fost creat, pentru că şi aici este o discuţie. Sunt mai multe aspecte care este nevoie să fie rezolvate pe termen mediu şi lung, unul dintre aceste aspecte se referă la securitatea cibernetică, un alt aspect se referă la contractarea de urgenţă a unor servicii privind auditarea în integralitatea a sistemului, pentru aceste aspecte s-a depus o cerere de finanţare”, a declarat Pintea.

Ministrul Sănătăţii a mai spus că angajaţii care au avut competenţe în rezolvarea problemelor să înţeleagă că situaţia este una urgentă.

„Am avut o discuţie interesantă astăzi (luni, n.r), am înţeles foarte multe lucruri, dar mai presus de toate, am înţeles că uneori indolenţa duce la ceea ce s-a întâmplat până acum şi mai spun încă o dată: faptul că dorim să ne acoperim de documente nu e o scuză. Birocratizăm excesiv uneori fără să fie nevoie temându-ne că se va întâmpla ceva. Da s-a întâmplat”, mai spune ministrul.

Reprezentanţii CNAS şi cei care se ocupă de mentenanţa sistemului de informatic al cardurilor de sănătate au participat, luni, la o întâlnire convocată de Ministerul Sănătăţii, pentru a discuta erorile din ultimele zile.

Pe 10 iulie 2019, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) anunţa oficial că platforma informatică a asigurărilor de sănătate este indisponibilă, astfel că toate serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim off-line.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3418 / 4451
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...