ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

2018 va fi anul cu o creștere semnificativă pentru Stratulat Albulescu & Asociaţii. Cele mai mari încasări din S1 au fost generate de Real Estate, dar multe proiecte au fost în domeniul tehnologiei sau au vizat mai multe jurisdicții

18 Octombrie 2018   |   Ștefania Enache

Analizele avocaților indică faptul că apetitul investitorilor pentru proiecte noi se manifestă în special în sectorul de Finethech, Pharma sau Real Estate. Totodată un interes deosebit se poate observa și în zona de retail sau în cea a serviciilor.

Silviu Statulat, Managing Partner - Stratulat, Albulescu & Asociaţii

 
 
Activitatea firmei Stratulat Albulescu a crescut simțitor în 2018, munca avocaților majorându-se semnificativ în practicile de drept imobiliar, farma, fuziuni și achiziții, protecția datelor cu caracter personal și litigii. “În aceste arii de practică am înregistrat atât cel mai mare volum de muncă, cât și cel mai mare număr de proiecte. Activitatea în crestere a primelor șase luni ale acestui an, s-a concretizat printr-o creștere semnificativă a cifrei de afaceri, față de aceeași perioadă a anului trecut.În primul semestru al anului 2018 am înregistrat o creștere puțin peste 50% față de primul semestru al anului trecut”, a declarat pentru BizLawyer Silviu Statulat, Managing Partner - Stratulat, Albulescu & Asociaţii.


Toate semnalele conduc spre ideea că anul 2018 este unul cu o creștere semnificativă pentru Stratulat, Albulescu & Asociaţii, atât a activității și a încasărilor, cât și a dimensiunii societății de avocatură în sine. „Acest lucru apare ca o evoluție firească, în urma eforturilor pentru dezvoltare inițiate încă de anul trecut. Strategia noastră a fost atât să întărim ariile de practică tradiționale ale societății noastre (real estate, M&A, soluționarea disputelor, dreptul muncii, achiziții publice), cât și să dezvoltăm arii noi, de real interes în această perioadă, precum: data privacy, IT, life sciences. Un eveniment foarte important în piața economică din România a fost, intrarea în vigoare, începând cu 25 mai, a noului Regulament General privind Protectia Datelor (GDPR) care a adus cu sine reglementări foarte stricte privind utilizarea datelor cu caracter personal. Ca urmare, Data Protection and Privacy a fost aria de practică a societății cu numărul cel mai mare de proiecte și cel mai mare volum de muncă, în acestă primă jumătate a anului 2018. Arii de practică precum dreptul imobiliar, farma și dreptul societar au înregistrat, de asemenea, un număr semnificativ de proiecte. Evident, acestea au generat un volum de muncă proporțional. Cele mai mari încasări au fost generate de Real Estate”, explică Silviu Statulat.

Dacă practica de real estate a adus 23% din încasările firmei din primul semestru al anului în curs, nici celelalte arii “vedetă” nu au stat rău. Astfel, Corporate and M&A a generat 17%, iar Data Protection, 13% din totalul activității firmei în acestă perioadă. În ceea ce privește consultanța day-to-day acordată clienților, aceasta a asigurat în jur de 20% din încasările înregistrate de firmă.

Analizele avocaților indică faptul că apetitul investitorilor pentru proiecte noi se manifestă în special în sectorul de Finethech, Pharma sau Real Estate. Totodată un interes deosebit se poate observa și în zona de retail sau în cea a serviciilor.

Schimbări în echipa de coordonatori

Activitatea în creștere a produs câteva modificări importante și în echipa de coordonatori a firmei. S-au alăturat firmei Stratulat, Albulescu & Asociaţii, la început de an, Irina Petre, partener coordonator al ariei de practică Energy and Natural Resources, Ramona Iancu, partener în cadrul ariei de M&A, Costin Teodorovici, partener coordonator pentru aria de practică Banking and Finance și Corneliu Popa, partener co-coordonator al ariei de practică Real Estate, împreună cu Silviu Stratulat, Managing Partner al firmei. Alături de noii avocați coordonatori, au fost recrutați atât avocați cu experiență, cât și avocați la început de drum profesional în domenii precum Corporate and Commercial/M&A, Real Estate, Banking and Finance, Employment și Energy and Natural Resources.

“Ne dorim să dezvoltam în continuare ariile de practică recent adăugate în activitatea firmei, care înregistrează deja o dinamică remarcabilă. Aici ne referim la Pharma, Energy and Natural Resources, Intellectual Property, IT sau Banking and Finance. Marea provocare a firmei pentru anul în curs este dezvoltarea, consolidarea și optimizarea ariilor de practică mai noi din cadrul firmei noastre și care au o dinamică remarcabilă, alături de cele care reprezintă motorul de creștere al acesteia”, punctează Silviu Statulat.

Proiectele cheie ale firmei

Pe masa avocaților Stratulat, Albulescu & Asociaţii s-au aflat anul acesta foarte multe proiecte importante. De exemplu, experții firmei au asistat compania First Property Group plc, un fond de investiții în domeniul imobiliar cu activități în Marea Britanie, Polonia și România, în colaborare cu un club de investitori, privind achiziționarea clădirii de birouri "MAESTRO BUSINESS CENTER" din Cluj –Napoca. Având în vedere complexitatea acestui proiect, echipa Stratulat, Albulescu & Asociaţii a fost condusă de Silviu Stratulat, Managing Partner, alături de Cristina Man, Managing Associate, Daiana Assoum și Diana Stoica, Associates. Partenerul Ana Kusak, împreună cu Elena Stan, Senior Associate, au asistat clientul pentru chestiuni legate de drept de proprietate intelectuală. Costin Teodorovici, Partener, alături de Andrei Balus, Senior Associate, și-au adus aportul pe aspectele financiare ale întregii tranzacții.

De asemenea, casa de avocatură a asistat compania Teads, lider în sectorul de publicitate video, cu privire la închirierea noului sediu de birouri, în prezent aflat în construcție, în zona Dorobanți. Firma a oferit asistență în toate aspectele legale ale proiectului. Echipa de avocați a fost condusă de Silviu Stratulat, Managing Partner în colaborare cu Daiana Assoum, Associate.

Profesioniștii Stratulat, Albulescu & Asociaţii au oferit asistență juridică și acționarilor Froala Labs, dezvoltator de instrumente pentru programatorii de aplicații web și mobile, pe toată durata tranzacției care a presupus preluarea acesteia de către compania americană Idera Inc. Ei au asistat clientul în cadrul negocierilor purtate de părți și au fost implicați în demersurile de semnare a contractului de cumpărare a acțiunilor, și a formalităților aferente. De asemenea, au asistat clientul și cu privire la aspectele tranzacției legate de proprietatea intelectuală, precum și cu privire la posibilele aspecte legate de ocuparea forței de muncă. Echipa a pregătit și documentația necesară acestei tranzacții.

”Froala este un tech start-up care, pe lista celor 6.000 de clienți din peste 110 țări, îi include și giganți ca Apple, Samsung, Toyota, Amazon și Reuters. Datorita web editor-ului WYSIWYG (What You See Is What You Get) au devenit bine cunoscuți în lumea thech-ului”, menționează Silviu Stratulat. Echipa Stratulat Albulescu a fost coordonată de Silviu Stratulat, Managing Partner, în strânsă colaborare cu Cristina Man, Managing Associate. Startup-ul românesc Froala, creat în 2013 de Diana si Stefan Neculai (28 de ani), a fost cumpărat de compania americană Idera, furnizor de soluții software pentru industria B2B, cu afaceri anuale de circa 120 milioane dolari.

Un alt proiect important a vizat asistența acordată EDS Group (EDSG), prin intermediul filialei sale EDS România (EDS), cu privire la achiziționarea tuturor activelor și a întregii activități de tipărire ale Mega Press Holdings (MPH), una dintre cele mai mari tipografii din România. Casa de avocatură a asistat clientul pe parcursul întregului proces de achiziție, fiind implicată în mod direct în structurarea tranzacției, realizarea due diligence-ului legat de transferul afacerii, întocmirea documentației complete, consilierea în timpul negocierilor, avizarea tuturor aspectelor legate de îndeplinirea condițiilor precedente și închiderea tranzacției, inclusiv acordarea de asistență pentru obținerea finanțării necesare pentru plata unei părți din prețul de achiziție. 

De asemenea, avocații Stratulat, Albulescu & Asociaţii au oferit consiliere pe parcursul unui proces complex de asigurare a facilităților de finanțare de mai multe milioane de euro de la Piraeus Bank România pentru finanțarea parțială a prețului de achiziție plătit de Grupul EDS. În plus, având în vedere că părțile implicate în acestă tranzacție sunt doi dintre cei mai impotanți actori de pe piața industriei tipografice din România, asistența a implicat și obținerea autorizării de fuziune. Echipa a fost condusă de Silviu Stratulat, Mananging Partner, alături de Ramona Iancu, Partner, împreună cu Cristina Man, Managing Associate, Silvana Zecheru și Cătălina Oancea, Associates. Din echipă au făcut parte și Ana Kusak, Partner, care a coordonat toate aspectele legate de dreptul concurenței și Costin Teodorovici, Partner, alături de Andrei Balus, Senior Associate, care s-au ocupat de aspectele financiare ale acestui proiect.

Avocații au consiliat și World Class Romania, lider de piață în industia autohtonă de Health and Fitness, în achiziția unui nou club de fitness, localizat în Galeria Comercială Titan din București. Clubul are o suprafață de peste 3000 de m².Echipa dedicată acestui proiect a fost condusă de Silviu Stratulat, Managing Partner, alături de Ramona Iancu, Partner, împreuna cu Silvana Zecheru și Cătălina Oancea, Associates. Firma a asigurat asistență încă de la începutul acestui proiect, structurând tranzacția, redactând pachetul complet de documente de achiziție, apoi oferind consultanță în timpul negocierilor asupra tuturor aspectelor juridice ale tranzacției. De asemenea, a oferit asistența juridică necesară pentru semnarea documentației din cadrul tranzacției și încheierea cu succes a achiziției. De asemenea, a oferit asistență World Class în procesul de modificare a facilităților existente și de obținere de noi facilități de finanțare de la Raiffeisen Bank România pentru finanțarea unor achiziții viitoare de cluburi de fitness în România.

Tranzacții în mai multe jurisdicții

O altă tranzacție importantă ce poartă semnătura experților Stratulat, Albulescu & Asociaţii este cea în care avocații au asistat GapMinder, primul fond de capital de risc creat ca urmare a selecției derulate de Fondul European de Investiții. Acesta este finanțat în majoritate prin Programul Operațional Competitivitate 2014 – 2020, cu cofinanțare prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Programul Operațional pentru Competitivitate 2014-2020 este un program al UE menit să susțină competitivitatea economiei românești prin abordarea provocărilor pieței care derivă din sprijinul redus pentru cercetare, dezvoltare și inovare și serviciile și infrastructura tehnologiilor informației și comunicațiilor sub-dezvoltate. ”Asistența noastră a constat în principal în pregătirea tuturor documentelor și în coordonarea înființării entității deținând rolul de consilier de invesții al fondului, precum și în asistarea și obținerea aprobărilor necesare pentru numirea managerului fondului. Am oferit asistență și în legătură cu investiția propusă de Fondul European de Investiții, oferind servicii de consultanță pentru Techcelerator, o entitate de accelerare susținută de GapMinder. Jurisdicțiile în care s-a desfășurat tranzacția au inclus România, Olanda și Luxembourg”, explică Silviu Stratulat.

Un alt proiect derulat în mai multe jurisdicții (Romania, USA și UK) a urmărit asistența acordată PJ Interactive România SRL, una dintre filialele Brand Path Group, lider mondial în furnizarea de servicii IT & E, pentru un transfer de angajați ai PJ Interactive România SRL către Localized SRL, o altă companie din cadrul Grupului ca urmare a restructurării acestuia. Avocații au oferit servicii de consiliere juridică clientului cu privire la drepturile salariaților transferați, procedurile și pregătirea documentelor și formalităților necesare pentru finalizarea transferului. De asemenea, au asistat clientul în diferite aspecte de dreptul muncii, specifice sectorului industrial din care face parte precum protecția datelor, confidențialitatea și drepturile de proprietate intelectuală.

Echipa Stratulat, Albulescu & Asociaţii a oferit consultanță juridică extinsă companiei Edward Neuk S.R.L. în diferite aspecte legate de legislația în domeniul tehnologiei, protecția datelor și aspectele legate de proprietatea intelectuală în legătură cu platforma socială Kuende, inclusiv consultanță privind confidențialitatea privind proiectarea, software open source, finanțarea ICO și protecția brevetelor. “Implicarea firmei noastre poate fi considerată o piatră de temelie în dezvoltarea platformei sociale Kuende. Asistența noastră juridică pe probleme legate de dreptul tehnologiei, legislația privind protecția datelor și chestiunile legate de proprietatea intelectuală a asigurat dezvoltarea platformei în conformitate cu legislația în vigoare, participând în același timp la creșterea preconizată în lumea online”, a arătat Silviu Stratulat.

Mandate în derulare

Pe lângă firmele menționate mai sus, portofoliul de clienți deținut de Stratulat, Albulescu & Asociaţii include nume importante din mediul economic. Un exemplu îl reprezintă compania London Partners,pe care avocații au asistat-o cu privire la diverse proiecte imobiliare pe piața românească, precum și pentru închirierea spațiului destinat sediului de birouri. Casa de avocatură a fost implicată în toate aspectele tranzacției, inclusiv revizuirea și negocierea contractelor de închiriere.

În aceeași categorie intră și proiectul UPC România, filială a Liberty Global, avocații asistând compania în închirierea a trei etaje, cu o suprafață de 6.000 mp. în cadrul unei clădiri de clasă A având ca scop mutarea sediului de birouri în clădirea respectivă. Firma de avocatură a fost implicată în toate aspectele tranzacției, inclusiv revizuirea și negocierea contractului de închiriere. De asemenea, experții Stratulat, Albulescu & Asociaţii au oferit consultanță în închirierea unui sediu al centrului de date pentru relocarea departamentului IT și a centrului de date care furnizează servicii unui număr de 1.400.000 de abonați.

În momentul de față, firma oferă asistență juridică day-to-day pentru World Class România, lider de piață în industia autohtonă de Health and Fitness, în procesul de extindere a rețelei cluburilor de fitness din București și din țară. Asistența presupune toate aspectele juridice ale tranzacțiilor respective, cu implicațiile întregii echipe de avocați, în funcție de dimensiunile și cerințele proiectului. De obicei, aceste proiecte presupun, ca și componentă pricipală, aria de practică Real Estate sau Corporate, dar nu exlude și alte arii de practică, cum ar fi cea de Banking and Finance, Dispute Resolution, Intellectual Property sau Employment.

De asemenea, Stratulat, Albulescu & Asociaţii asistă GapMinder, primul fond de capital de risc creat ca urmare a selecției derulate de Fondul European de Investiții. Asistența constă în principal în pregătirea tuturor documentelor necesare în procesul de preluare și investiție în start-up-uri din domeniul tehnologiei. Munca avocaților include elaborarea documentației de finanțare a modelului (acordul acționarilor, împrumutul acționarilor), precum și o asistență specială în procesul de due diligence din cadrul proceselor complexe de preluare a anumitor start-up-uri, negocierea și implementarea fiecărei tranzacții.

”Avem, de asemenea, în lucru mai multe proiecte de achiziții, însă acestea sunt încă în faza derulării auditului juridic sau au inițierii negocierilor și nu pot fi dezvăluite detalii din motive de confidențialitate. In pricipiu, termenul de finalizare a acestor proiecte este finalul anului financiar 2018”, mai spune liderul casei de avocatură.

Despre onorarii

Onorariile practicate de Stratulat, Albulescu & Asociaţii se încadrează în limitele obișnuite ale caselor de avocatură locale de top din zona de business.

”Scopul nostru principal este să oferim servicii de asistență juridică de cea mai înaltă calitate, păstrând în același timp un excelent raport între costuri și eficiență. Ne permitem să avem o abordare flexibilă în ceea ce privește onorariile și luăm întotdeauna în considerare nevoile clientului. Societatea noastră abordează mai multe strucruri de onorarii, în funcție de specificul proiectelor și preferințele clienților. De obicei, pentru asistența day to day oferta noastră de onorarii este structurată în forma unui abonament lunar, cu un anumit număr de ore incluse. Pentru anumite solicitări punctuale propunem onorarii orare stabilite în funcție de vechimea avocaților în profesie și experiența acestora. Pentru proiectele importante am observat preferința clienților pentru onorarii fixe sau plafonate la un anumit nivel agreat în prealabil. Aceste onorarii sunt estimate în funcție de cantitatea de muncă preconizată și experiența avocaților implicați în proiect”, a detaliat Silviu Stratulat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 30 / 4838
 

Ascunde Reclama
 
 
 
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...