ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Activitatea de M&A din ECE a crescut cu 50% în volum și cu 54% în valoare în S1 – 2021, față de aceeași perioadă a anului trecut | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: Încrederea și apetitul investițional sunt menținute la cote ridicate. În România, mizăm în continuare pe sectoarele care au fost motoare de creștere în ultima perioadă. Rodica Manea, Partener: Investitorii includ criteriile ESG în strategiile lor de M&A și due diligence

17 Septembrie 2021   |   BizLawyer

Investitorii consideră fondurile de private equity ca fiind cel mai bine plasate pentru a înregistra o creștere în următoarele 12 luni

 
 
O perspectivă mai optimistă: 53% dintre respondenți se așteaptă ca activitatea de M&A din Europa să crească în următoarele 12 luni (comparativ cu doar 2% anul trecut).
Active subevaluate și companii aflate în dificultate: 24% consideră activele subevaluate drept cel mai important factor determinant pentru cumpărători în activitatea de M&A; 22% consideră că achizițiile companiilor aflate în dificultate sunt cel mai important catalizator pentru vânzători.
Private equity se află în “pole position”: 71% sunt de acord că cumpărătorii financiari sunt mai bine poziționați decât cumpărătorii strategici pentru a profita de oportunitățile de cumpărare în revigorarea post-lockdown.


71% dintre investitori sunt de acord că firmele de private equity (PE) sunt mai bine plasate decât corporațiile pentru a profita de oportunitățile de cumpărare ca urmare a pandemiei de COVID-19, conform celei de-a noua ediții a raportului European M&A Outlook, publicat de firma internațională de avocatură CMS în asociere cu Mergermarket.

Raportul CMS oferă o evaluare cuprinzătoare a previziunilor de tranzacționare pe piața europeană de fuziuni și achiziții, consemnând opiniile a 330 de corporații și companii de private equity cu sediul în Europa, America și în regiunile Asia-Pacific (APAC) cu privire la așteptările lor privind tranzacțiile de M&A pentru anul următor.

Horea Popescu, Coordonator al practicii Corporate M&A pentru Europa Centrală și de Est în cadrul CMS și Managing Partner al CMS România a declarat: „Studiul CMS-Mergermarket este un instrument eficient pentru măsurarea așteptărilor din piața de M&A, iar ediția din acest an vine să confirme trendul de creștere a încrederii investitorilor cu privire la oportunitățile existente în piața de M&A din Europa. În ciuda restricțiilor impuse de pandemia de COVID-19, fluxul de tranzacții de M&A s-a menținut. În prima jumătate a anului 2021, activitatea de M&A din Europa Centrală și de Est a crescut cu 50% în volum și cu 54% în valoare față de aceeași perioadă a anului trecut, trend pe care sperăm ca piața să îl mențină și în perioada următoare, având în vedere faptul că încrederea și apetitul investițional sunt menținute la cote ridicate. În România, mizăm în continuare pe sectoarele care au fost motoare de creștere în ultima perioadă, cum ar fi software și servicii IT, energie (în special energia din surse regenerabile), sănătate/industria farmaceutică și tehnologie.”




Louise Wallace, coordonatoarea Grupului de Corporate M&A în cadrul CMS, comentează: „Firmele de PE au perioade limitate de desfășurare a investițiilor de capital, așa că este de așteptat să se miște rapid pentru a readuce nivelurile de implementare la termen. În timp ce corporațiile se concentrează în prezent asupra redeschiderii birourilor și a punctelor de lucru, ca urmare a diminuării restricțiilor impuse de pandemia de COVID-19, ne așteptăm la o activitate mai mare de la acești cumpărători strategici, precum și de la companiile de achiziții cu scop special (SPAC), europene și americane, dornice să facă investiții de capital. ”

În timp ce cumpărătorii financiari pot fi mai bine poziționați decât cumpărătorii strategici, mai mult de jumătate dintre respondenții la sondaj se așteaptă ca nivelul general al activității de M&A din Europa să crească în următoarele 12 luni, atât corporațiile, cât și firmele de PE fiind dornice să recupereze timpul pierdut. Acest lucru contrastează puternic cu sondajul de anul trecut, în care 78% dintre intervievați se pregăteau pentru o scădere a activității de M&A.

„Lansarea vaccinului COVID-19 a fost adevăratul factor de schimbare, permițând țărilor să se redeschidă, susținând astfel o revigorare a creșterii economice”, a spus Stefan Brunnschweiler, Co-head al Grupului de Corporate M&A în cadrul CMS. „În timp ce pandemia este departe de a se fi terminat, programele de vaccinare au fost eficiente în limitarea impactului virusului, facilitând investițiile și revenirea creșterii economice.”

Deși prețurile activelor s-au menținut în perioada pandemiei și majoritatea stimulilor guvernamentali au împiedicat afacerile să intre în insolvență, aproape un sfert dintre respondenți (24%) consideră activele subevaluate drept cel mai important factor determinant pentru cumpărători în următoarele 12 luni. O pondere similară (22%) identifică achiziția de companii aflate în dificultate drept cel mai important catalizator pentru vânzători.

Respondenții la sondaj consideră acest lucru ca fiind doar începutul, 72% așteptând ca ponderea ESG să crească în următorii trei ani, iar 65% estimând faptul că analiza de due diligence se va concentra mai mult pe factorii ESG în aceeași perioadă.

Rodica Manea, Partener în cadrul departamentului Corporate M&A al CMS România, comentează: „Pandemia a determinat o schimbare rapidă a mediului de afaceri, incluzând tranzacțiile de M&A. Majoritatea instrumentelor pentru tranzacționarea la distanță, cum ar fi bazele de date virtuale și negocierile prin teleconferință, erau folosite deja înainte de pandemie. Dar COVID-19 a înlăturat ultima rezistență cu privire la aceste abordări, întâlnirile virtuale fiind noua modalitate necesară și utilizată. S-au făcut progrese în ceea ce privește modificările legislative pentru a facilita aranjamentele la distanță, incluzând depunerile digitale și utilizarea semnăturilor electronice. De asemenea, pandemia a evidențiat modul în care profitabilitatea afacerii este indisolubil legată de sănătatea publică și de stabilitatea socială și de mediu, determinând investitorii să includă criteriile ESG în strategiile lor de M&A și due diligence.”


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică
 
Din punct de vedere sectorial, tehnologia, media și telecomunicațiile (TMT) se numără printre sectoarele care vor continua să domine tranzacțiile. "În H2 2021, ne așteptăm ca tranzacțiile de M&A din TMT să mențină ritmul accelerat, observat în primele șase luni ale anului", a explicat Ignacio Zarzalejos, partener la CMS Spania. „Tranzacțiile de M&A vor continua să crească, iar TMT se va remarca ca unul dintre principalele sectoare.”

Metodologie
În al doilea trimestru al anului 2021, Mergermarket a chestionat manageri din 240 de companii și 90 de firme de PE cu sediul în Europa, America și regiunile APAC cu privire la previziunile de tranzacționare pe piața europeană de M&A pentru anul următor. Dintre cei 330 de directori intervievați, 70% au sediul central în Europa, în timp ce restul de 30% sunt împărțiți în mod egal între America și regiunile APAC. Toți respondenții au fost implicați într-o tranzacție de M&A în ultimii doi ani și 67% dintre toți respondenții intenționează să efectueze o tranzacție de M&A în anul următor. Toate răspunsurile sunt anonime, iar rezultatele sunt prezentate agregat.


Fondată în 1999, CMS este o organizație integrată, multi-jurisdicțională, de firme de avocatură, care oferă servicii complete de consultanță juridică și fiscală. Cu peste 70 de birouri în peste 40 de țări din întreaga lume și mai mult de 5.000 de avocați, CMS are o experiență îndelungată atât în consultanță în jurisdicțiile sale locale, cât și internaționale. Având în portofoliu mari companii multinaționale, cât și companii cu capital mediu și start-up-uri, CMS oferă rigoarea tehnică, asistență juridică strategică și parteneriat pe termen lung pentru a menține fiecare client în poziția de lider al domeniului în care acesta activează.
Firmele membre CMS oferă o gamă largă de expertiză în 19 domenii de practică și sectoare de activitate, precum drept societar/fuziuni și achiziții, energie & schimbare climatică, infrastructură și proiecte, fonduri, sănătate și științe medicale, tehnologie, media, telecomunicații (TMT), taxe, sectorul financiar-bancar, comercial, concurență & EU, litigii, dreptul muncii & pensii, proprietate intelectuală, drept imobiliar, produse de larg consum și industria hotelieră și agrement.

Mergermarket, o companie Acuris, raportează tranzacții cu 6-24 luni înainte ca acestea să devină cunoscute publicului, oferind abonaților săi un avantaj competitiv unic. Având cea mai mare rețea de jurnaliști și analiști dedicați M&A, Mergermarket oferă cel mai cuprinzător serviciu de informații cu privire la tranzacțiile de fuziuni și achiziții de pe piață. Reporterii Mergermarket au sediul în 67 de locații din America, Europa, Asia-Pacific, Orientul Mijlociu și Africa.

 
Citește pe In-house Legal Romania:

→   Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Roxana Buture, Legal Manager Nestlé Romania: Consider că frumusețea Nestlé constă în diversitate. Mai multe categorii de produse, mai multe modele de business aduc mai multă complexitate juridică, ceea ce ne ține antrenați și mereu pregătiți pentru orice provocare

 
→   Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Alex Potlog, Legal Director AbbVie pentru UK și Irlanda: Experiența mea în industria farma a însemnat colaborarea cu oameni extrem de inteligenți și talentați, pentru care prioritatea o reprezintă pacienții. Am văzut o industrie acționând proactiv la nivel global, demonstrând viziune și curaj, angajată la toate palierele societății și contribuind semnificativ la efortul colectiv de a depăși această situație dificilă
 
→   De vorbă cu unul dintre cei mai experimentați profesioniști ai Dreptului, inclus de Legal 500 pe lista celor mai influenți General Counsels din Europa Centrală și de Est | Radu Culic, Head of Legal la Roche România: Cheia de boltă este mentalitatea membrilor echipei juridice pe care o coordonez. Noi spunem „da, este posibil dacă...” și nu, „nu se poate pentru că...”


 
→   Provocările unei fuziuni în industria farma, gestionată integral de juriștii interni ai companiei. Cum a lucrat echipa condusă de Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director la Farmexim & Help Net în proiectul integrării unui lanț regional de farmacii




→   Meet the Professionals | Elena Iacob, Head of Legal and Compliance - Alliance Healthcare: Prețuiesc oamenii, în toate reușitele ei au un rol esențial. Performanța nu este doar despre rezultate, cifre, ci și despre spiritul echipei, interacțiune și colaborare, despre încredere și emoții. Avocatul intern nu mai este doar un consultant, el a devenit un un veritabil partener de discuții în cadrul procesului decizional al companiei, este parte din decizie
 


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 831 / 1697
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...