ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații Cliza Law Office merg cu accelerația la podea în 2018. Consolidarea departamentului de drept penal este un pariu câștigat, urmează extinderea și primul birou CLO deschis în altă jurisdicție

18 Iulie 2018   |   Bogdan Alexandru

Mai multe despre activitatea și proiecte firmei, ariile de practică, ”avocații cheie” și perspectivele de dezvolatare, în interviul acordat de Alexandru Olănescu, Partener Cliza Law Office publicației noastre.

Conf. univ. dr. Claudia Marta Cliza (Founding Partner, centru), împreună cu Sandra Olănescu (Partner, stanga) si Alexandru Olănescu (Partener, dreapta)

 
 
Cliza Law Office (CLO), firmă de avocați full service, și-a propus, pe termen mediu și lung, targetarea unor piețe străine și deschiderea unor birouri regionale în zona MENA. CLA este în proces de definitivare a procedurilor pentru înființarea unui birou regional CLO în Kartoum, Sudan, procesul de extindere în afara granițelor urmând a se finaliza până la sfârșitul anului, a precizat, într-un interviu acordat BizLawyer, Alexandru Olănescu, Partener CLO.Firma are acum efective de 20 de avocați și estimează că în următorii 2 ani numărul acestora va crește la 35-40, dimensiune considerată optimă pentru realitățile pieței serviciilor juridice din România.Departamentele de consultanță au asigurat un nivel peste așteptări în prima jumătate a anului, dintre acestea detașându-se cele care activează pe domeniile de energie și resurse naturale, data protection, concurență și IP, asigurând un procent de 35% - 40% din activitate și circa 55% din încasări.Pe de altă parte, în ultimul an și jumătate CLO a instrumentat un număr semnificativ de dosare din zona de dispute resolution, litigiile desfășurându-se atât în fața instanțelor naționale, cât și în fața celor internaționale. Potrivit interlocutorului BizLawyer, aproximativ 40% din activitatea CLO a fost susținută de departamentul de litigii și arbitraj.Pentru a face față numărului mare de mandate încredințate au fost cooptați avocați cu o exeriență greu egalabilă în acest domeniu, echipa de litigii și arbitraj fiind, totodată, cea mai numeroasă echipă din cadrul casei de avocatură.


Mai multe despre activitatea și proiecte firmei, ariile de practică, ”avocații cheie” și perspectivele de dezvolatare, în interviul acordat de Alexandru Olănescu, Partener Cliza Law Office publicației noastre.

BizLawyer: Cum ați descrie activitatea firmei Cliza Law Office după primul semestru al anului? Care au fost principalele repere ale activității în această perioadă? Cum au fost volumul de muncă/numărul de proiecte și încasările?

Alexandru Olănescu:
Primul semestru al anului poate fi caracterizat printr-o creștere exponențială a casei de avocatură Cliza Law Office, creștere ce se reflectă, în primul rând, în numărul de mandate ce ne-au fost încredințate, în special pe domeniile energiei și resurselor naturale, tecomunicațiilor, arbitraj și achiziții publice. Doresc să remarc faptul că, într-un domeniu de nișă, precum cel al protecției datelor, numărul de mandate ce ne-au fost încredințate s-a dublat comparativ cu anul trecut.

De asemenea, față de anul 2017, un plus pe care îl aducem pe piața serviciilor juridice este reprezentat și de înființarea unui nou departament care să gestioneze mandatele în domeniul dreptului penal ce ne-au fost încredințate atât de către persoane fizice ce formează obiectul unor investigații penale, cât și de societăți multinaționale care doresc consultanță preventivă în acest domeniu. 
 
Creșterea activității CLO din ultima perioadă a condus implicit și la extinderea personalului casei de avocatură, fiind cooptați în structura sa avocați cu experiență care să acopere mandatele complexe încredințate de partenerii noștri. Astfel, încă de la începutul anului, în structura de conducere a societății au fost numiți 2 noi parteneri, iar pentru a face față fluxului de dosare încredințate au fost recrutați avocați cu o bogată experiență pe pozitiile de Senior Associate și Associate.
 
Din perspectiva încasărilor, ne menținem pe un trend ascendent, iar din analizele financiare preliminare, anul 2018 va fi un an în care avocații CLO „vor merge cu accelerația la podea”, aspect care se va cuantifica și la nivel de încasări.

În final, privind activitatea CLO, aș mai dori să punctez un proiect pe care îl avem în derulare, respectiv extinderea casei de avocatură la nivel internațional. În acest sens, până la sfârșitul anului ne vom extinde și în afara granițelor, fiind deja în plin proces de definitivare a procedurilor pentru înființarea unui birou regional CLO în Kartoum, Sudan.

Care sunt azi principalele arii de practică ale firmei? Ce avocați le coordonează? Care au fost cele mai complicate proiecte în care aţi asistat clienții în aceste domenii de practică?

Motoarele CLO sunt reprezentate de un portofoliu de dosare ce gravitează în jurul a șapte arii de practică, respectiv contencios administrativ și fiscal, drept civil, energie, concurență, data protection, arbitraj și white collar crime, toate acestea fiind coordonate de partenerii societății respectiv dna. conf. univ. dr. Claudia Marta Cliza (Founding Partner), Sandra Olănescu (Partner) și de către subsemnatul.

Departamentele de litigii și arbitraj se află sub coordonarea doamnei conf. univ. dr. Claudia Marta Cliza, departamentele de energie, concurentă și data protection se află sub coordonarea Sandrei Olănescu, iar departamentul de drept penal se afla sub coordonarea subsemnatului.   

În ceea ce privește gradul de complexitate a mandatelor vă pot spune că acesta diferă de la caz la caz. Avem nenumărate cauze extrem de complexe, ce necesită o analiză in substantiam atât a legislației naționale, cât și a normelor de drept internațional, iar pentru acestea avem alocate echipe specializate multidisciplinare, care să gestioneze optim orice proiect de la etapele premergătoare ale acestuia și până la finalizarea mandatului.

De exemplu, vă pot spune că mandatele încredințate în domeniul protecției datelor sunt preluate de una dintre cele mai reputate echipe de avocați din România specializați în acest domeniu. Astfel, asigurăm consultanță de specialitate unor companii de renume ce își desfășoară activitatea la nivel internațional, iar în aceste cazuri avocații CLO au găsit cele mai eficiente soluții în vederea punerii în acord a tuturor procedurilor și politicilor interne ale societăților cu implementările din domeniul GDPR.

Ce arii de practică au asigurat în 2017-S1 2018 cel mai mare volum de activitate al firmei? Estimativ, ce procente din totalul activității au acoperit aceste arii de practică?

În perioada amintită, CLO a instrumentat un număr semnificativ de dosare din zona de dispute resolution, litigiile desfășurându-se atât în fața instanțelor naționale, cât și în fața celor internaționale. Astfel, pot aprecia că aproximativ 40% din activitatea CLO a fost susținută de departamentul de litigii și arbitraj. Tocmai pentru a face față numărului mare de mandate încredințate au fost cooptați avocați cu o exeriență greu egalabilă în acest domeniu, echipa de litigii și arbitraj fiind, totodată, cea mai numeroasă din cadrul casei de avocatură.

De asemenea, și departamentele de consultanță au asigurat un nivel peste așteptări în prima jumătate a anului, dintre acestea detașându-se cele care activează pe domeniile de energie și resurse naturale, data protection, concurență și IP, acestea asigurând un procent de 35% - 40% din activitate și circa 55% din încasări. 

Cât de greu este pentru o firmă de avocați de talie mică, de până la 20 de avocați, să concureze cu firmele full service care oferă și consultanță pe ariile de practică în care este specializată CLO? Care ar fi atuurile firmei dumneavoastră în fața acestor firme?

Consider că, în acest domeniu, calitatea și onestitatea sunt derminanante și fac diferența pe piața serviciilor juridice. Din acest punct de vedere, CLO vine în întâmpinarea clienșilor săi, pe care îi consideră parte a familiei CLO, cu servicii de calitate, prompte, ce au la bază onestitatea, profesionalismul și confidențialitatea ce caracterizează toți avocații CLO.

De asemenea, la CLO punem preț foarte mult pe resursa umană, astfel încât să existe o continuitate a avocaților în cadrul casei de avocatură pentru o perioadă cât mai lungă de timp. Aceasta deoarece un flux foarte mare de avocați într-o cauză afecteaza în primul rând clienții, iar noi ne propunem ca un dosar să fie gestionat pe cât posibil de aceeași echipă din stadiul incipient și până la finalizarea mandatului. În cadrul CLO activează avocați care ni s-au alăturat încă de acum 10 ani, iar rata plecărilor este foarte scăzută. Cu titlu exemplificativ, aș dori să vă precizez faptul că între anii 2016 - 2018 nu am avut nicio plecare din societate aspect care, pentru mine, constituie un motiv de mândrie și care demonstrează eficiența managementului adoptat de conducerea CLO.

Mai mult decât atat, de-a lungul timpului am demonstrat că putem duce la bun sfârșit proiecte de anvergură, având toate resursele umane, logistice și finanicare necesare. Suntem apreciați de clienții noștri pentru proactivitatea personalului precum și pentru strategiile inovatoare pe care le propunem în soluționarea mandatelor încredințate. Prin profesionalism am reușit să ne fidelizăm clienții și să le oferim acestora servicii integrate, astfel încât nu a fost necesar ca într-un anumit domeniu specific clienții să apeleze la o altă casă de avocatură.

CLO, deși este o casă de avocatură de talie mică, așa cum ați spus și dumneavoastră, este o societate „full-service” care, prin experții săi, este capabilă să ofere clienților asistență juridică la cele mai ridicate standarde.

Concluzionând, CLO a trecut cu succes testul timpului și a demonstrat că, punând accent pe calitate, iar nu pe cantitate, se poate poziționa cu succes în rândul celor mai bine cotate case de avocatură „full service” din România.   

Sunteți mulțumit de evoluția firmei, prin prisma profiturilor generate și clienților atrași în portofoliul firmei în ultimii doi ani?

De la fondarea casei de avocatura și până în prezent, CLO a cunoscut o dezvoltare accelerată. Fără îndoială, portofoliul de clienți s-a diversificat în ultima perioadă. Totuși, pe lângă clienții noi adăugați în portofoliul nostru, am reușit, prin calitatea serviciilor oferite și profesionalismul echipei de avocați, să ne păstram și clienții care au fost alături de noi încă de la înființarea casei de avocatură.

În ultimii doi ani, în portofoliul CLO au intrat mandate încredințate, cu precădere, de societăți transfontaliere care acționează în domeniile energiei, construcțiilor, IT- telecom, medical, precum și în domeniul transporturilor.   

Desigur, odată cu extinderea portofoliului de clienți, exponențial au crescut și încasările, dar și proiectele sociale în care am fost implicați, întrucât suntem de părere că, din câștigul generat, o parte trebuie să se întoarcă în comunitate.

Per total, activitatea CLO din ultimii doi ani a fost peste așteptări și a reflectat tendința accelerată de creștere a casei de avocatură, așa că răspunsul la întrebarea dumneavoastră este da, suntem mulțumiți.

Sunteți interesați de fuziunea cu o altă firmă, din București sau provincie, sau de un „best friends”? Ați primit sau ați făcut, în ultimii ani, astfel de propuneri?

CLO colaborează în mod constant cu case de avocatură internaționale de renume în vederea soluționării mandatelor pe care le gestionează în comun cu partenerii străini. Buna colaborare profesională și calitatea serviciilor avocațiale pe care le furnizăm au avut ca rezultat atât creșterea numărului de mandate în care am fost recomandați de partenerii străini, precum și continuarea colaborărilor cu aceste case de avocatură.

La nivel național, până în prezent, nu am luat în considerare fuziunea cu o altă societate de avocatură. Consider că prin  echipa de specialiști pe care o avem putem gestiona cu succes orice proiect de anvergură în diverse domenii de nișă.

În ultimii ani am primit propuneri de asociere din partea unor case de avocatură, însă am analizat impactul pe care o astfel de asociere îl are atât asupra indentității CLO, cât și a echipei de avocați, și am decis să amânăm luarea unei astfel de decizii. De peste 12 ani Cliza Law Office reprezintă un reper pe piața avocaturii de afaceri din România, astfel încât o decizie de asociere implică o analiză complexă și de durată.

Din perspectiva relațiilor de conlucrare profesională, avem încheiate astfel de convenții cu case de avocatură din România și suntem deschiși și interesați în continuare de perfectarea unor astfel de raporturi de conlucrare profesională.

Acordați asistență sau reprezentare pro-bono în anumite proiecte - cazuri sociale, ONG-uri, proiecte de mare impact în societate, altele ?
 
Ca politică de facturare, preferăm facturarea orară a partenerului nostru, aceasta tocmai pentru a asigura un echilibru just între munca depusă și costurile pe care trebuie să le suporte, în final, clientul.

Însă, doresc să precizez faptul că CLO nu este o casa de avocatură în care, la nivel de conducere, să se urmărească exclusiv realizarea unui profit financiar de pe urma clienților noștri. Astfel, deținem în portofoliu și dosare „pro bono”, acordând asistență și reprezentare juridică cu precădere ONG-urilor, personalităților din domeniul artei și culturii românești, dar și persoanelor fizice/juridice cărora li s-a produs o nedreptate și care nu își permit să apeleze la o societate de avocatură de elită. Aceasta doarece ne dorim ca, pe lângă o dezvoltare sustenabilă a casei de avocatură, să punem la dispoziția comunității expertiza noastră în scopul protejării valorilor naționale.     

Aș dori totuși să punctez faptul că, din moment ce acceptăm să tratăm o cauză „pro bono”, ne luam angajamentul că serviciile prestate vor fi de cea mai înaltă calitate. Noi nu facem diferența între un caz care este lucrat în regim pro bono și un dosar care este facturat orar, întrucât consider că și cel mai mic rabat de la calitate afectează, în primul rând, prestanța profesională a casei de avocatură.

Care sunt ariile de practică pe care v-ați propus să le dezvoltați anul acesta? Care sunt cei mai vizibili clienți cărora le acordați consultanță în aceste arii de practică?

Cu siguranță pentru anul 2018 ne-am propus dezvoltarea celui mai nou departament al CLO, respectiv departamentul de drept penal.

Cu toate că departamentul s-a înființat la sfârșitul anului trecut (decembrie 2017), deja cunoaște o dezvoltare accelerată atât prin prisma numărului de dosare aflate în gestiune (peste 30 de dosare active), cât și a echipei de avocați (6 specialiști ce alcătuiesc departamentul de white collar crime).

Astfel, în prezent, CLO asigură asistență juridică și reprezentare în dosare de renume aflate în diferite stadii de soluționare, fie în etapa urmăririi penale, fie în etapa judecății cauzei, în care presupusul prejudiciu estimat de autoritățile guvernamentale se ridică la o valoare totală de aproximativ 90.000.000 euro. Majoritatea cauzelor în care experții CLO sunt implicați au ca obiect cercetarea presupuselor infracțiuni din sfera criminalității economice, a infracțiunilor de corupție și de serviciu, infracțiunilor din domeniul securității informatice, precum și a celor din domeniul mediului.

De asemenea, în acest domeniu ne-am consolidat expertiza și pe aria consultanței penale preventive, CLO oferind opinii de specialitate  unor companii multinaționale care fie vor să intre pe piața din România, fie vor să preîntâmpine un incident care ar putea cădea în sfera litisconsorțiului penal.

Apreciez că până la sfârșitul anului departamentul de drept penal al CLO va fi printre cele mai puternice și bine dezvoltate departamente ale acestei case de avocatură și un etalon pe piața serviciilor juridice din România. 

Câți avocați are firma în acest moment? Vă rugăm să numiți avocații cheie ai firmei și să ne dați detalii despre ariile de specializare și proiectele pe care le coordonează. 

În prezent, din echipa CLO fac parte 20 de avocați. De la începutul anului și până în prezent ni s-au alăturat 5 avocați pe pozițiile de Senior Associate și Associate. Echipa CLO este formată din specialiști, mulți dintre aceștia având și o carieră didactică, aspect ce conferă un plus al CLO față de alte case de avocatură, bagajul de cunoștiințe juridice al întregii echipe fiind unul la cele mai înalte standarde.

Printre avocații „cheie” ai CLO se regăsește, desigur, doamna conf. univ. dr. Claudia Cliza, partenerul fondator al casei de avocatură. Doamna conf. univ. dr. Claudia Cliza este considerată un profesionist desăvârșit care, de-a lungul celor peste 15 ani de experiență în domeniul juridic, a avut în coordonare unele dintre cele mai importante proiecte, atât din domeniul litigiilor, cât și în domeniul consultanței de afaceri. Portofoliul mandatelor încredințate de la înființarea casei de avocatură și până în prezent o plasează pe doamna conf. univ. dr. Claudia Cliza în rândul celor mai bine cotați avocați din Europa Centrală și de Est.
De asemenea, performanțele remarcabile obținute în calitate de avocat sunt dublate și de activitatea sa didactică, doamna Claudia Cliza fiind, în prezent, conferențiar universitar doctor în cadrul Facultății de Drept a Universității „Nicolae Titulescu” din București. Cu o recunoaștere academică la cel mai înalt nivel, doamna Claudia Cliza este și autorul a peste 40 de articole de specialitate și lucrări științifice publicate atât în domeniul dreptului procesual civil, cât și în cel al contenciosului administrativ, fiind invitată la numeroase conferințe juridice interne și internaționale.

Un alt avocat valoros al echipei CLO este Sandra Olănescu (Partner) care, pe parcursul a mai bine de 4 ani de experiență în domeniul dreptului concurenței, a devenit unul dintre cei mai prestigioși experți din România. O altă arie de practică în care este specializat partenerul CLO este reprezentată de dreptul proprietății intelectuale, domeniu în care Sandra Olănescu a obținut rezultate remarcabile în soluționarea unor proiecte de anvergură.

Aș mai dori să o amintesc și pe doamna avocat dr. Laura Spătaru-Negura (Managing Associate) care s-a alăturat echipei CLO în anul 2017, fiind un specialist recunoscut în drept comercial și societar, dreptul Uniunii Europene și dreptul mediului. De asemenea, aceasta are  o bogată experiență și în arbitraje, naționale și internaționale, consiliând totodată clienții și pe probleme de drept internațional public, inclusiv drepturile omului.

De asemenea, domnul avocat Mihai Ștefan (Counsel) este recunoscut pe piața avocaturii din România ca un litigant reputat, fiind implicat în dosare complexe de dispute resolution. De asemenea, luând în considerare experiența domului Stefan în spețe de white collar crime,  acesta reprezintă un pilon redutabil al departamentului de drept penal al CLO.

Un alt avocat valoros al CLO este reprezentat de doamna Margareta Duțu (Senior Associate), dânsa fiind unul dintre artizanii rămânerii în proprietatea Municipiului București a Palatului Mogoșoaia după soluția pronunțată în prima instanță de către Tribunalul București. Doamna Duțu are o vastă experiență în ariile de practică de drept civil și contencios administrativ și fiscal.

Desigur, lista poate continua întrucât toți avocații care compun în prezent echipa CLO sunt „avocați cheie” ai casei de avocatură și, profitând de această cale, le mulțumesc tuturor pentru implicare și devotament.

Cum vă alegeți oamenii cu care lucrați? Ce abilități “vânați” la aceștia, ce calități trebuie să aibă? Cât de ușor găsiți oameni potriviți?

Un avocat care dorește să facă parte din echipa CLO trebuie să posede un bagaj de cunostințe juridice temeinice, fiind foarte importantă activitatea acestuia pe parcursul celor 4 ani de studiu în domeniul juridic. De asemenea, trebuie să aibă o bună capacitate de asimilare, să fie analitic, serios și foarte important, să aibă spirit de echipă, întrucât toate dosarele noastre se lucrează în echipe formate de minim doi avocați.

Cât de greu este să îi găsim? Pentru a raspunde la această întrebare menționez că, de regulă, primim lunar în jur de 50 - 60 de cv-uri de emitenți unici, iar în perioada ulterioară examenelor de intrare în profesia de avocat stagiar și definitivat cifra uneori se triplează. În acest context, ne este foarte greu să departajăm candidații, întrucât o parte semnificativă dintre aceștia au niște cv-uri cu adevărat impresionante. Cu titlu de exemplu, anul trecut am înregsitrat un record după sesiunea din toamnă a examenului de primire în profesia de avocat stagiar, având trimise la sediul societății peste 350 de cv-uri din toată țara.

De regulă suntem preferați de tinerii avocați care doresc să cunoască o dezvoltare profesională și să își înceapă o carieră alături de o echipă profesionistă de avocați. De asemenea, mulți ne preferă și datorită programului de lucru flexibil și a onorariilor care concurează cu cele ale societăților străine care acționează pe piața din România.

Mai mult decât atât, toți avocații casei de avocatură sunt trimiși periodic la conferințe și cursuri de formare profesională, CLO suportând toate costurile.

Având in vedere toate aceste avantaje, probabil de aceea suntem printre primele alegeri ale tinerilor avocați care au absolvit cele mai bune facultăți de drept din țară.

Ați atins echilibrul între numărul de avocați și nevoile clienților? Care ar fi numărul optim de avocați pentru firma dumneavoastră, dacă ne raportăm la proiecte, la realitățile pieței și la posibilitățile de dezvoltare? Intenționați să măriți echipa în viitorul apropiat?

Pentru echipa de conducere a CLO a reprezentat o prioritate atingerea echilibrului optim între numărul de avocați și cel al dosarelor active. Aceasta întrucât, pe de o parte, s-a dorit asigurarea calității serviciilor avocațiale furnizate clienților nostri iar, pe de altă parte, întrucât nu s-a dorit supraîncărcarea avocaților, așa cum am mai afirmat și anterior, resursa umană fiind prioritară pentru CLO.

Numărul de avocați care activează în cadrul CLO este în continuă creștere și estimăm acest trend și pentru următoarea perioadă. În orice caz, ne-am propus ca la nivel de societate să nu depășim în viitor un prag maxim de 50 de avocați.

Aceasta deoarece, analizând realitățile pieței serviciilor juridice din România, consider că aceasta prezintă un potențial optim pentru societăți de avocatură mici și medii din perspectiva numărului de avocați.

Desigur, există pe piață un segment de societăți ce numără 100-150 de avocați, dar, din punctul meu de vedere, nu îmi doresc ca vreodată CLO să ajungă la astfel de cifre, mai ales din perspectiva raportului cu clienții. Așa cum am explicat, CLO consideră clienții săi ca fiind niște parteneri, parte a familiei CLO lărgite și, din această perspectivă, într-o societate mare, acest aspect este aproape imposibil de realizat. Pe de altă parte, dorim ca avocații CLO să fie mulțumiți și motivați pentru că numai în acest mod putem să oferim servicii de calitate și să ne păstrăm avocații pentru a evita fluctuațiile mari de personal ce ar afecta, în opinia mea, mai ales modul de gestionare al dosarelor.   

Care sunt perspectivele de dezvoltare a activității CLO în 2018? Care sunt planurile dumneavoastră de viitor?

Pe termen mediu și lung ne dorim targetarea unor piețe străine și deschiderea unor birouri regionale în zona MENA. De asemenea, estimîm pentru următorii 2 ani creșterea numărului de avocați la cel mult 35 - 40.

Din perspectiva spațiului, CLO deține în proprietate două etaje din clădirea unde își are actualul sediu - fiind printre puținele case de avocatură care au decis să nu închirieze spațiul într-o clădire de birouri, ci să îl achiziționeze, întrucât s-a dorit ca finisajele interioare să reflecte întru-totul personalitatea și spiritul „Cliza Law Office” - iar pentru următoarea perioadă avem în plan achiziționarea celui de-al treilea etaj pentru a răspunde cât mai bine nevoilor de extindere ale societății.

                                                                    ♦ ♦ ♦ ♦ ♦
 
Alexandru Olănescu este unul dintre cei mai tineri avocați care ocupă poziția de Partener într-o firmă de avocatură. El a absolvit cursurile de licență în 2014, ocupând a doua poziție în clasamentul mediilor promoției 2014, după sora sa, Sandra Olănescu. În 2015 a absolvit cursurile de master – Carieră Judiciară din cadrul Universității „Nicolae Titulescu” București. De asemenea, în 2017 Alexandru a absolvit cursurile de master – Drept internațional și al Uniunii Europene din cadrul Universității „Nicolae Titulescu” București. Din anul 2014, Alexandru este membru al Baroului București din cadrul Uniunii Naționale a Barourilor din România.
De asemenea, Alexandru și-a completat constant cunoștințele acumulate în domeniul dreptului participând, la numeroase conferințe și cursuri de specialitate în diferite arii de practică precum drept penal, dreptul internetului, achiziții publice, drept societar, executare silită, drept civil, drept aerian, protecția datelor – GDPR, etc.
În cadrul societății Cliza Law Office, Alexandru coordonează departamentul de drept penal, fiind cunoscut pe piața avocaturii din România ca unul dintre cei mai apreciați și talentați tineri profesioniști.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 132 / 4869
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for Senior Litigation Lawyer
bpv Grigorescu Ştefănică a asistat Raiffeisen Informatik în vânzarea COMPAREX Group către SoftwareONE. Anca Albulescu a condus echipa din București
Avansul economiei fundamentat pe consum, indisciplina financiară şi creşterea costului cu forţa de muncă ar putea mări numărul firmelor care apelează la umbrela insolvenței. Avocații TZA estimează că tendința de creștere a numărului procedurilor deschise, manifestată în ultimii 2 ani, se va menține și în 2019
Alexandru Aparaschivei se alătură NNDKP Consultanță Fiscală în calitate de coordonator al echipei de TVA
RTPR Allen & Overy câștigă un important litigiu de dreptul muncii pentru Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Nord
LegiTeam: Bondoc & Asociații is looking for PART TIME RECEPTIONIST
Studiu realizat de CMS - Țările din Europa Centrală și de Est sunt mai amenințate de atacurile cibernetice. Gabriel Sidere, Managing Partner: Obligația de raportare a eventualelor atacuri și evaluarea impactului necesită asistență specializată din partea unor echipe de avocați cu experiență
Cele mai interesante dosare de insolvență în care s-au implicat avocații Dentons, în 2018, au fost din banking și retail. Tiberiu Csaki, Partner: Ne concentrăm pe insolvențele transfrontaliere, unde avem un foarte bun potențial, dată fiind expertiza noastră în multiplele jurisdictii
Proiectele BSMP în domeniu Energiei. Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner: Oportunitățile off-shore și investițiile în proiecte regenerabile au constituit polii de interes anul acesta
Practica M&A și Real Estate a Clifford Chance Badea închide 2018 cu un portofoliu diversificat de investitori și proiecte asistate | Două mandate importante de asistență buy-side au fost finalizate în luna decembrie
Noua legislație a insolvenței, cu bune și rele | Principalele prevederi de care actorii acestei piețe ar trebui să țină seama, explicate de Mariana Popa, partener în cadrul V.F. Insolvenţă SPRL
Noi promovări la Mușat & Asociații. Doi litigatori ai firmei devin parteneri, alți nouă fac un pas înainte în carieră
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...