ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații de Employment de la Bulboacă & Asociații și-au sfătuit clienții să evite concederile sau să păstreze angajații cheie. O restructurare majoră, la nivel transfrontalier, finalizată în strânsă conlucrare cu partenerii externi, printre proiectele asistate în pandemie

19 August 2020   |   Maria Teodoru

Avocații implicați în proiecte cu componentă de Dreptul muncii au fost Lidia Lupu, senior associate și Andrada Bulgaru, partener coordonator de practică.

Andrada Bulgaru, partenerul coordonator de practica si Lidia Lupu, serior associate - Bulboacă & Asociatii

 
 
Practica de Employment a acoperit întotdeauna o parte semnificativă a activității firmei Bulboacă & Asociații, iar acum, prin natura contextului economic și social în care ne regăsim, ponderea a devenit și mai importantă.Firma a avut multe mandate în sfera securității și sănătății în muncă, dar au existat și solicitări pentru asistență în restructurarea business-ului unor clienți. ”Din fericire, strict referindu-ne la această perioadă, nu am avut mulți clienți care au făcut reorganizări majore, mulți dintre aceștia dorind să îi ajutăm în identificarea unor soluții de menținere a personalului și de salvgaredare economică a activității. Un singur proiect a vizat o restructurare majoră, la nivel transfrontalier, pe care l-am finalizat în strânsă conlucrare cu partenerii noștri externi”, a declarat pentru BizLawyer Andrada Bulgaru, partenerul coordonator de practică.


Majoritatea „dosarelor” de restructurare în care avocații de Employment de la Bulboacă & Asociații au fost (recent) sau sunt implicați evoluează în situații litigioase. Echipa a avut pe masa de lucru, în ultimele luni, și solicitări de asistență legate de concedierea unor membri ai echipelor de management. ”Motivul concedierii este, de cele mai multe ori, o restructurare a activității angajatorului sau a unei părți a acesteia”, a adăugat Lidia Lupu, senior associate.

Avocații și-au sfătuit clienții care au apelat la consultanță, după declanșarea pandemiei, să evite concederile sau să păstreze angajații cheie. ”Recomandările noastre, de regulă, sunt emise urmare a identificării nevoii clientului și situației lui particulare. Cu toate acestea, ce a transpărut din mesajul pe care noi, ca societate, l-am transmis, a fost că, în această perioadă grea, este de bun augur, dacă acest lucru este posibil, evident, păstrarea angajaților sau, cel puțin, a angajaților cheie, întrucât aceștia sunt un factor important al oricarui business”, a arătat Andrada Bulgaru.

Avocații spun că, în totală discordanță cu ideea preconcepută pe care mulți dintre noi o aveau vizavi de această componentă a vieții profesionale a unui avocat, toată activitatea societății Bulboacă & Asociații, nu doar a practicii de Employment, s-a desfășurat remote din data de 12 martie, echipele fiind complet operaționale din data de 13 martie. ”Specificitățiile muncii la distanță le-am descoperit cu toții în această perioadă, platformele existente pentru apeluri video facilitând continuarea activității așa cum o știam, dar în mediul online. Proiectele au fost într-adevăr mai variate și au vizat, în mod particular, fie soluții pentru adaptarea la noile condiții, fie eventuale reorganizări/încetări ale contractelor de muncă prin acordul părților”, a nuanțat partenerul Bulboacă & Asociații.

Avocații implicați în proiecte cu componentă de Dreptul muncii au fost Lidia Lupu, senior associate și Andrada Bulgaru, partener coordonator de practică.

”Proiectele au fost cu atât mai interesante, cu cât exista elementul de noutate pentru situația în care ne regăsim, precum și mișcările legislative atât de rapide. În plus, acum, mai mult decât înainte, pentru ca sfaturile pe care le-am dat să fie dintre cele mai aplicate, am avut o aplecare deosebită și asupra aspectelor de tehnică legislativă”, a completat Lidia Lupu.
 
Cereri dintre cele mai variate, în această perioadă

Avocații Bulboacă & Asociații spun că una dintre cele mai importante modificări pe perioada stării de urgență a fost aceea că indemnizația de șomaj tehnic a fost platită, în parte, de către stat, în limita plafonului cunoscut, iar angajatorul avea opțiunea de a suporta diferența până la 75% din salariul brut al respectivului salariat, nu obligativitatea, așa cum prevede cadrul legislativ. O altă modificare notabilă vizează ajutorul acordat de stat la reactivarea contractelor de muncă, iar un ajutor pe care tot mediul de business îl asteapta este programul Kurzarbeit.

”Acum, cererile sunt dintre cele mai variate – de la redactarea unor analize juridice extinse – aici ma refer si la proiectele de due diligence – si emiterea de opinii juridice pe diverse tematici din sfera dreptului muncii, inclusiv implementarea solutiilor juridice identificate, la asistenta juridica in concedieri si reprezentarea in fata instantelor”, a adăugat Lidia Lupu.

Pe lângă cadrul legislativ care vizează aspecte de Dreptul muncii, facilitățile fiscale acordate și condițiile de accesare a acestora, avocații de Employment consideră că un aspect foarte important, deloc a fi neglijat de angajatori, este cel care vizeaza conformarea cu legislația privind sănătatea și securitatea în muncă. ”Pe lângă efectele nefericite predictibile pe care neluarea măsurilor corespunzătoare le poate atrage, există niște efecte pe termen mediu sau lung și acestea pot avea o înrâurire directă asupra situației financiare a angajatorului; devotamentul angajatului scade și, astfel, scade și performanța acestuia”, a explicat Andrada Bulgaru.

Departamentul de Dreptul muncii de la Bulboacă & Asociații este, la acest moment, structurat astfel încât să acopere toate nevoile clienților din sfera relațiilor de muncă.

Lidia Lupu, serior associate, are o experienta deosebita in dreptul muncii, acordand in mod curent clientilor asistenta cu privire la toate aspectele care tin de spectrul drepului muncii: angajarea, disciplina, evaluarea performanțelor si incetarea contractelor de munca, discriminarea la locul de munca, drepturile de asigurări sociale, regulamentele de ordine interioară, reorganizarea locului de muncă, transferul de întreprinderi, contractele colective de munca, grevele; relațiile cu sindicatele și altele.

Andrada Bulgaru, partenerul coordonator de practica, fost implicata in multiple  reorganizari, negocieri colective complexe, in conceperea și redactarea pachetelor de remunerare și compensare a personalului de conducere si a gestionat aspecte delicate din sfera  conflictelor de muncă.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1170 / 1704
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ONV LAW își extinde echipa de avocați și își mărește portofoliul de proiecte cu 20%, în primele 3 luni ale anului. Afaceri de 1,5 mil E, anul trecut
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A s-a redresat în Q1 ̸ 2024, dar nu înregistrează creșteri pe piețele emergente. DLA Piper și CMS își mențin pozițiile fruntașe la nivel global, Schoenherr se remarcă în Europa, iar Filip & Company întră în topul consultanților din Europa Estică
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...