ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Bondoc & Asociații se pregătește pentru expansiunea industriei high-tech și tentativele de reglementare a acestui domeniu. Asistență sofisticată și practici puternice în toate zonele relevante

26 Noiembrie 2018   |   Ștefania Enache

Avocații Bondoc & Asociații atrag atenția că una dintre problematicile momentului o constituie acțiunile de conformare față de dispozițiile Regulamentului General privind Protecția Datelor Personale, care ridică un număr important de aspecte juridice în firmele angajate pe drumul digitalizării.

Lucian Bondoc, Avocat Asociat si coordonator al firmei Bondoc & Asociatii si Monica Iancu, Avocat Asociat

 
 
Avocații Bondoc & Asociații arata că una dintre problematicile momentului o constituie acțiunile de conformare față de dispozițiile Regulamentului General privind Protecția Datelor Personale, care ridică un număr important de aspecte juridice în firmele angajate pe drumul digitalizării. De asemenea, sunt multiple problematici legate de protecția drepturilor omului, nediscriminare, hate speech, precum și probleme de dreptul concurenței. În egală măsură, sunt foarte prezente aspecte de răspundere a diferiților furnizori de servicii ale societății informaționale.

“Distinct de aceasta, se conturează treptat un interes special pentru sfera de  probleme juridice ce vor rezulta din crearea, pentru banci/IFN-uri și operatorii Fintech, a unui cadru legal nou, în contextul Directivei (UE) 2015/2366 a Parlamentului Euroapean și a Consilului din 25 noiembrie 2015 privind serviciile de plată în cadrul pieței interne, de modificare a Directivelor 2002/65/CE, 2009/110/CE și 2013/36/UE și a Regulamentului (UE) nr. 1093/2010, și de abrogare a Directivei 2007/64/CE (PSD2). Actualmente, există un proiect de ordonanță de urgență a Guvernului, destinat să asigure implementarea directivei, al cărei impact practic urmează să fie testat după ce va fi adoptata. Desigur, și aspectele de proprietate intelectuală și de gestionare a confidențialității sunt întotdeauna importante în astfel de proiecte”, declară Lucian Bondoc, Avocat Asociat și coordonator al firmei Bondoc & Asociații.


Foarte mulți dintre clienții casei de avocatură dezvoltă în prezent produse cu componentă importantă de tehnologie, astfel că portofoliul de proiecte pe care echipa Bondoc & Asociații le are în lucru este mare și foarte variat.

”Cu titlu de exemplu, asistăm în legătură cu o largă sferă de aspecte juridice specifice (inclusiv IT, data privacy, regulatory, concurență, commercial) cea mai mare platformă de social media, cea mai mare platformă de tip market place din România, companii bancare, intermediari în domeniul bancar și al asigurărilor, cei mai mari jucători în industria farma și medicală, operatori în domeniul HoReCa, companii de retail în domeniul alimentar”, menționează Monica Iancu, Avocat Asociat, Bondoc & Asociații.

Asistența pe care profesioniștii firmei o oferă în această practică îi vizează, în mare parte, pe unii dintre cei mai mari operatori în diferite domenii de activitate, care implementează proiecte de tehnologie înaltă conform strategiilor de digitalizare / adaptare la cerințele societății informaționale. În multiple cazuri, produsele implementate presupun interacțiunea cu start-up-uri.  

Avocații se adaptează cerințelor pieței

Având în vedere că industria hi-tech este într-o continuă creștere, echipa Bondoc & Asociații a dezvoltat arii de pratica distincte care abordeaza provocarile juridice generate, pe de o parte, de expansiunea high-tech, iar, pe de altă parte, de diversele tentative de reglementare a acestui domeniu. Astfel, practicile casei de avocatură în aceste domenii sunt IT/Technology & Communications și Data Protection. De asemenea, în cadrul firmei sunt constituite și practicile de Intellectual Property și Media, Entertainment & Advertising care, alături de practica de Commercial, concură în multiple cazuri la abordarea unor proiecte cu componentă de tehnologie / servicii ale societății informaționale. Practicile sunt coordonate de Lucian Bondoc și Monica Iancu, Avocați Asociați.

„Treptat, problematica juridică a operațiunilor de tip blockchain va câștiga în amploare, antrenând nevoia de a anticipa eforturile de reglementare, implicându-ne, totodată, în măsura posibilului și poziției de avocați, în aceste demersuri normative, cu scopul de a asigura, pe lângă ocrotirea unor aspecte esențiale de interes public, și eliminarea unor potențiale obstacole juridice de natură să descurajeze afacerile în teritoriul virtual”, apreciază Lucian Bondoc.

Avocatul mai amintește faptul că anul viitor va marca împlinirea unui an de aplicare a Regulamentului General privind Protecția Datelor Personale. Acesta reprezinta un moment de evaluare ce va ocaziona probabil examinarea modului de conformare a unor companii față de constrângerile regulamentului, și de continuă adaptare a unor noi realități de business la obligațiile ce deriva din regulament.

„Nu în ultimul rând, anticipăm răspândirea și concretizarea intențiilor de reglementare a mediului online, atât la nivelul Uniunii Europene, cât și în România, ca o reacție naturală la avansul pe care mediul de afaceri obișnuiește să îl câștige prin multitudinea și diversitatea acțiunilor de inovare, în raport cu încercările de stabilire de reguli la nivel legal. Am menționa două teme în acest sens, și anume: concurența și puterea de piață a operatorilor și discriminările algoritmice și asimetriile informaționale, ambele fiind deja în atenția factorilor de legiferare din diferite state”, mai spune expertul Bondoc & Asociații.

Asistență extinsă în proiecte de calibru

În cele mai multe proiecte care vizează industria hi-tech, asistența oferită de specialiștii Bondoc & Asociații este una extinsă, incluzând, practicile de IT/Technology & Communications și Data Protection, Corporate & M&A, Commercial, Regulatory, Competition, Banking și Intellectual Property.

Proiectele de succes care poartă semnătura avocaților Bondoc & Asociații sunt multe și înclud un număr mare de mandate de M&A sau Finanțări.

De exemplu, au asistat recent un jucător IT care a dezvoltat una dintre cele mai căutate aplicații pentru industria HORECA în planurile de joint venture alături de o importantă companie la nivel global. “Abordarea într-o tranzacție care implică achiziția unei companii digitale este diferită față de abordarea într-un M&A tradițional. Aceasta în primul rând pentru că, de regulă, achiziția se produce în multe cazuri înainte ca valoarea targetului sau a produselor sale să se fi monetizat. Bunurile tangibile aproape că nu au valoare, în timp ce partea de proprietate intelectuală și de expertiză internă pot fi cruciale. Aceasta solicită o atitudine mai anticipativă din partea cumpărătorului care trebuie să evalueze un succes potențial și să securizeze echipa în a cărei expertiză are încredere. Toate cele de mai sus au impact semnificativ asupra analizei diagnostic juridic și asupra documentației tranzacției; din acest ultim punct de vedere ne întâlnim cu particularități în mecanismele de plată, în general axate pe soluții de tip earn-out și deferred payments”, explică Monica Iancu.

Un alt succes al avocaților Bondoc & Asociații are legătură cu asistența oferită uneia dintre cele mai mari platforme de social media pe diverse problematici ce vizează, printre altele, combaterea fenomenelor de hate-speech și de discriminare, propagate prin intermediul platformelor de socializare, precum și alte aspecte de reglementare în diferite domenii.

De asemenea, avocații firmei au asistat cea mai mare platformă de tip market place din România într-o varietate de aspecte ce țin de domeniul online retail, inclusiv cu o componentă transfrontalieră. ”O tematică interesantă și provocatoare sub aspect juridic a făcut obiectul asistenței acordate brațului financiar al unuia dintre cele mai mari grupuri de retail în legătură cu implementarea unor soluții inovatoare de plăți pe baza unui mecanism de date biometrice și a tehnicilor de tip e-wallet, precum și în proiecte vizând tehnologia de tip peer to peer. Am asistat jucători importanți din domeniul financiar, retail, farma în procesul de identificare a lacunelor și conformare față de exigențele Regulamentului General privind Protecția Datelor Personale. Fiecare dintre proiectele enumerate s-a caracterizat printr-o complexitate ridicată”, punctează Lucian Bondoc.

“Proiecte de calibru similar celor de mai sus sunt în derulare în diferite faze. Având în vedere stadiul și sensibilitatea acestora, nu putem oferi mai mute detalii la acest moment. Credem că am acumulat o experiență și expertiză extrem de solide în proiecte complexe care ne permit să asigurăm o asistență sofisticată, inclusiv în zone de drept în dezvoltare. Avem practici puternice în toate zonele relevante și încercăm prin cei aproape 40 de avocați să promovăm constant o abordare holistică și pragmatică care să ofere un maxim de beneficii clienților noștri”, completează Monica Iancu.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 48 / 4870
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for Senior Litigation Lawyer
Cum comentează avocații Mușat & Asociații, firmă cu una dintre cele mai puternice practici în domeniul insolvenței, modificarea legislației. Recomandările echipei care gestionează proceduri complexe de insolvență și de reorganizare
Dentons, Stratulat–Albulescu și White & Case au asistat consorțiul Credit Suisse – VTB în finanțarea de 164 mil. € acordată Chimcomplex pentru achiziția activelor Oltchim. Ștefan Vuza a lucrat cu Bulboacă și Reff | Ce avocați au fost implicați și cine a coordonat echipele
PeliFilip a asistat Grupul Enayati la negocierea și semnarea contractului de proiectare și construire pentru Revera Medical City, cel mai mare centru medical privat din Romania
bpv Grigorescu Ştefănică a asistat Raiffeisen Informatik în vânzarea COMPAREX Group către SoftwareONE. Anca Albulescu a condus echipa din București
Avansul economiei fundamentat pe consum, indisciplina financiară şi creşterea costului cu forţa de muncă ar putea mări numărul firmelor care apelează la umbrela insolvenței. Avocații TZA estimează că tendința de creștere a numărului procedurilor deschise, manifestată în ultimii 2 ani, se va menține și în 2019
Alexandru Aparaschivei se alătură NNDKP Consultanță Fiscală în calitate de coordonator al echipei de TVA
RTPR Allen & Overy câștigă un important litigiu de dreptul muncii pentru Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Nord
LegiTeam: Bondoc & Asociații is looking for PART TIME RECEPTIONIST
Studiu realizat de CMS - Țările din Europa Centrală și de Est sunt mai amenințate de atacurile cibernetice. Gabriel Sidere, Managing Partner: Obligația de raportare a eventualelor atacuri și evaluarea impactului necesită asistență specializată din partea unor echipe de avocați cu experiență
Cele mai interesante dosare de insolvență în care s-au implicat avocații Dentons, în 2018, au fost din banking și retail. Tiberiu Csaki, Partner: Ne concentrăm pe insolvențele transfrontaliere, unde avem un foarte bun potențial, dată fiind expertiza noastră în multiplele jurisdictii
Proiectele BSMP în domeniu Energiei. Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner: Oportunitățile off-shore și investițiile în proiecte regenerabile au constituit polii de interes anul acesta
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...