ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum se face Business Development într-o firmă de top din avocatura de business. Cristian Radu, general manager Clifford Chance Badea: Ingredientul esențial rămâne spiritul antreprenorial, bazat pe inițiativă și proactivitate, pe care îl încurajăm permanent

30 Mai 2017   |   Stefania Enache

Coordonarea activitatilor de business development cade in sarcina avocatilor asociati si a coordonatorilor ariilor de practica.

Cristian Radu, General Manager Clifford Chance

 
 
O afacere nu poate inregistra crestere sustenabila fara o strategie de Business Development bine structurata. Acest tip de activitati sunt esentiale pentru consolidarea reputatiei unei companii, pentru ca obiectivul lor final coincide, in mod evident, cu esenta business-ului in sine. Fiecare membru al echipei trebuie sa lucreze la acest aspect, spiritul antreprenorial fiind vital pentru succesul unei organizatii bazate pe contributia oamenilor care fac parte din structura.

O mare parte din activitatea de Business Development a biroului Clifford Chance din Bucuresti se concentreaza pe consolidarea relatiei cu clientii, pentru ca parteneriatul dintre un avocat si clientul sau nu se limiteaza la asistenta acordata strict pe proiectele active. “Intretinem aceste relatii in mod constant, prin diverse activitati. Organizam seminarii interactive pe subiecte de interes imediat, abordand in detaliu aspectele legislative sau de jurisprudenta ce se pot dovedi utile activitatii lor. In astfel de proiecte implicam avocati din toate cele trei arii de practica, pentru a oferi participantilor o perspectiva cat mai ampla si coerenta asupra subiectului dezbatut. Am avut situatii in care am invitat si colegi din alte birouri Clifford Chance, datorita vastei lor experiente pe un anumit domeniu. Poate cea mai frecventa forma de intretinere a acestor relatii este reprezentata de alertele legislative (informari punctuale despre schimbarile de legislatie ce ar putea avea impact asupra activitatii unei anumite industrii/ activitati, atat in context local, cat si international)”, declara Cristian Radu, general manager Clifford Chance.


Este important de mentionat ca dezvoltarea business-ului revine in egala masura avocatilor seniori, in functie de propriile responsabilitati si ariile de specializare aferente. “Desigur ca asteptarile sunt diferite, raportat la gradul de senioritate pe care il are un avocat (un partener sau un counsel dispune de o retea si de un portofoliu mult mai bine consolidat, de exemplu). Insa, in ultima instanta conteaza reputatia profesionala si relatiile pe care un avocat si le construieste in timp, atat prin abilitatile tehnice si portofoliul in industrii pe care le intelege foarte bine, cat si prin calitatile sale umane – de comunicare, socializare, empatie, etc. Nu sunt de neglijat nici interesul pentru auto-dezvoltare personala si invatarea permanenta”, arata Cristian Radu.

De asemenea, coordonarea activitatilor de business development cade in sarcina avocatilor asociati si a coordonatorilor ariilor de practica. Responsabilitatea pentru aceste activitati revine tuturor avocatilor seniori, in functie de obiectivele lor profesionale si de business si strategia firmei. “Ca structura, firma noastra acorda cu precadere asistenta in proiecte de complexitate sporita ce implica mai multe arii de practica si/sau mai multe jurisdictii, precum si avocati foarte bine pregatiti. Orice mandat nou reprezinta un motiv de mandrie pentru colegii nostri, pentru ca valideaza reputatia firmei, dar si experienta lor. Inainte de toate, apreciem si incurajam initiativa si atitudinea proactiva. La fel de importanta este, insa, si determinarea de a continua un astfel de proiect cu actiuni care sa genereze oportunitati noi de business”, explica general managerul Clifford Chance.

Notorietatea adusa de finalizarea cu succes a unor proiecte importante este cea mai buna carte de vizita pe care o poate avea o firma, atragand recunoastere in piata si un plus de experienta pentru proiecte similare. “Totodata, suntem in permanenta atenti si anticipam evolutia mediului legislativ si de business global, pentru a ne pregati din timp clientii. Biroul de la Bucuresti este pe deplin integrat in reteaua Clifford Chance si colaboram foarte bine cu colegii din alte birouri, atat in cadrul proiectelor, cat si prin impartasirea de informatii si experienta. Mai devreme sau mai tarziu, tendintele globale ajung si in regiunea noastra, generand impact asupra business-ului. Intr-un context global tot mai complex, rolul avocatului devine unul strategic si pe termen lung, concentrat pe preventia si administrarea diverselor riscuri cu care se confrunta clientul sau”, sustine reprezentantul firmei de avocatura.


 


Asistenta pe care o oferim vizeaza cu precadere proiecte de complexitate sporita, ceea ce implica un anumit nivel de pregatire, experienta si acces la resurse. Proiectele noi sunt generate relativ in mod egal de reputatia pe care o avem in arii de practica consacrate (finantari, piete de capital, fonduri de private equity, litigii), si, respectiv, de relatiile solide pe care le-am construit cu anumiti clienti, in urma unei colaborari indelungate. O pondere mai mica, insa la fel de importanta, este reprezentata de proiectele multijurisdictionala ce vin pe filiera internationala (referred work).

Cristian Radu, General Manager Clifford Chance 
 
 

 
Relatie speciala cu toti clientii

Casa de avocatura mizeaza foarte mult pe parteneriatul dezvoltat impreuna cu clientii firmei. Din acest motiv, organizatia pune accent pe  seminariile dedicate clientilor, seminarii ce abordeaza teme de interes. “Urmarim evolutia si initiativele legislative la nivel local si international, notificand clientii in privinta schimbarilor anticipate, ori de cate ori situatia o impune. Avand acces la reteaua si resursele globale Clifford Chance, le punem la dispozitie clientilor o serie de instrumente si materiale extrem de utile pentru activitatea si strategia lor de business. As enumera aici The Global M&A Toolkit si The Financial Markets Toolkit, dar si rapoarte pe marginea tendintelor globale in arii cheie. Avocatii nostri stiu ca este esential sa isi consolideze propriile relatii profesionale si reteaua de contacte – incepand cu cei cu care lucreaza direct (avocati in-house sau din alte case de avocatura), dar si cu alti reprezentanti ai mediului de business, mass media sau personalitati cu rol de influentator in societatea noastra (analisti, economisti, oameni cu impact in societate civila si cultura, etc). Sa iti construiesti propria retea de contacte reprezinta o etapa foarte importanta pentru consolidarea brandului personal – un element definitoriu pentru un avocat de succes si, implicit, pentru firma per ansamblu. Nu in ultimul rand, incurajam initiativele care depasesc sfera business-ului”, puncteaza Cristian Radu.

In plus, Clifford Chance se bazeaza foarte mult pe pregatirea continua a membrilor echipei, avocatii avand acces la o platforma interna de training cu resurse si cursuri diverse pe aspecte tehnice si de dezvoltare personal: Clifford Chance Academy. “Aceasta platforma pune la dispozitie atat programe online, cat si formatul traditional „in clasa”, cursurile fiind organizate in alte birouri Clifford Chance. In paralel, avocatii seniori sunt incurajati sa organizeze traininguri interne cu ceilalti colegi, pentru a le prezenta aspecte juridice noi sau studii de caz in urma proiectelor incheiate recent. De asemenea, echipa de business suport contribuie la programul intern de pregatire a avocatilor prin organizarea punctuala de traininguri de dezvoltare personal”, mai spune general managerul firmei de avocatura.

Activitatea de Business Development este un mecanism in continua miscare, avocatii fiind atenti la toate oportunitatile generate de piata si de relatiile cu clientii si cu mediul de business in general. “Fiecare dintre colegii nostri este concentrat pe dezvoltarea unui business propriu in contextul propriului plan de cariera si al strategiei firmei per ansamblu. Statutul de avocat Clifford Chance si experienta acumulata prin proiectele locale sau multijurisdictionale le asigura colegilor nostri vizibilitate si reputatie personala. Ei inteleg foarte bine coordonatele unei relatii intre avocat si client, consolidand in permanenta aceste parteneriate pe criterii de incredere, performanta si respect reciproc. Ingredientul esential ramane spiritul antreprenorial (bazat pe initiativa si proactivitate), pe care il incurajam permanent. Nu exista un buget prestabilit, dar cautam sa incadram aceste activitati in anumiti parametri de eficienta si performanta. Strategia noastra de business development ramane flexibila, adaptandu-se la evolutia in timp real a mediului de afaceri si a cadrului legislativ”, precizeaza Cristian Radu.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 154 / 4427
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații PNSA, într-o finanțare de 71,5 mil. € acordată unor firme din grupul Immofinanz. Wolf Theiss a asistat finanțatorul RBI AG
Ioana Knoll-Tudor, românca ce coordona activitatea biroului Jeantet din Budapesta, s-a relocat la Paris
Ultima zi de înscrieri la seminarul specializat pe Dreptul concurenței, tema Directivei 104 I 2014. LegalEvents.ro închide mâine lista participanților
LegiTeam: Suciu Popa is looking for lawyers
LegiTeam: VASS Lawyers is looking for a Junior Attorney
Dreptul de renunțare la judecată - în afara competenței Curții de Justiție a Uniunii Europene. Nils Whal, Avocatul General al CEJ, a preluat observațiile prezentate de avocații Zamfirescu Racoți & Partners
Banking & Finance – Avocații Bohâlțeanu & Asociaţii au avut în lucru 6 proiecte complexe de finanțare. Firma a fost lead-counsel în trei finanțări în care au fost implicate mai multe jurisdicții
Florentin Ispas, Legal Manager al Grupului TBI: Juristul intern este liantul între business și firmele de avocatură, este persoana care definește, clarifică avocatului extern, în detaliu și la un nivel rafinat cerințele clientului intern
Clifford Chance Badea recrutează un avocat senior specializat în Real Estate și M&A. Adrian Cazan se alătură echipei
Mareș Danilescu Mareș în asociere cu Dan Lupașcu CA acordă asistenţă juridică în dosarul “Gala Bute”. Client este Rudel Obreja, fost preşedinte al Federaţiei Române de Box
Litigiile lunii august: Credit Europe Bank lucrează cu șase firme de avocatură. Clienți și dosare noi
NNDKP își consolidează serviciile în domeniul consultanței fiscale la nivel local
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...