ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

D&B David și Baias, după primii 20 de ani de activitate | ”Am construit un brand caracterizat prin calitate și profesionalism, am dovedit că suntem o firmă de avocatură puternică și deschisă la provocări, care găsește soluții pentru fiecare client. Vrem să transmitem mai departe pasiunea tinerilor avocați, să-i motivăm și să-i ajutam să reinventeze profesia noastră”, spun azi avocații-cheie ai firmei

12 Decembrie 2022   |   A. D. & R. T

În cele două decenii de existență, D&B a format echipe valoroase și puternice, orientate către găsirea de soluții inovatoare pentru proiectele cu care vin clienții. Totodată, colaborarea cu consultanții PwC reprezintă un avantaj important, pentru că astfel firma de avocatură poate oferi servicii integrate de la începutul până la finalizarea unui proiect.

 
 
D&B David și Baias, parte a rețelei globale PwC Legal, a împlinit anul acesta 20 de ani de activitate, răstimp în care a stat alături de sute de companii din toate industriile, antreprenoriale sau multinaționale, care și-au dezvoltat și consolidat operațiunile din România, a asistat unele dintre cele mai importante tranzacții realizate pe piața locală, a contribuit la îmbunătățirea legislației, a promovat soluții inovatoare și a obținut rezultate favorabile clienților în cazuri care păreau pierdute. Următorii 20 de ani se prefigurează la fel de frumoși pentru firma înființată de Sorin David și Flavius Baias, în 2002, pe un alt model de afaceri, prin asocierea profesională cu o firmă de consultanță multidisciplinară.D&B nu a urmat un model de firmă clasică de avocatură și nu a devenit una, dar s-a impus ca un brand relevant în avocatura românească. Azi, D&B David și Baias este o echipă închegată și matură, care și-a crescut partenerii de generația a doua și are un plan de creștere ce ia în calcul implicarea lor și continuarea dezvoltării.


BizLawyer a stat de vorbă cu cei trei parteneri care sunt în firmă de la momentul zero și au trecut prin toate etapele dezvoltării acestui brand respectat în piața avocaturii, construit pe pilonii profesionalismului, inovației continue, respectului pentru client și pentru oamenii din jur. Sorin David, unul dintre fondatori și coordonatorul firmei, Dan Dascălu și Anda Rojanschi, parteneri și avocați de elită în ariile lor de practică, au răspuns inițiativei noastre și au povestit cum a fost acest drum sinuos al devenirii unui brand relevant în avocatura locală, care au fost provocările și cum arată viitorul azi, după 20 de ani de efort, pasiune și satisfacții, într-o cultură organizațională bazată pe principii sănătoase, centrată pe clienți, pe oameni.  

Sorin David: Am reușit să ajungem acolo unde ne-am propus și să contribuim la dezvoltarea pieței

Sorin David, Partener D&B David și Baias și unul dintre cei doi fondatori ai firmei, mărturisește că drumul parcurs de societatea de avocatură nu a fost mereu unul liniar. „Au fost și momente de extaz și momente de insatisfacție, dar în general a fost un drum de creștere și de progres. Ne bucurăm că am fost alături de sute de companii din toate industriile, antreprenoriale sau multinaționale, care și-au dezvoltat și consolidat operațiunile din România, am asistat unele dintre cele mai importante tranzacții realizate pe piața locală, am contribuit la îmbunătățirea legislației, am promovat soluții inovatoare și am obținut rezultate favorabile clienților în cazuri care păreau pierdute”, punctează liderul D&B.

Firma de avocatură s-a lansat într-un moment în care mediul de afaceri din România era încă la început, astfel că dificultățile de la debutul său au fost legate de o anumită maturitate a pieței în anumite domenii unde avocații doreau să intre, cum ar fi M&A, litigii, ceea ce a necesitat eforturi mai mari pentru a deveni recunoscuți și competitivi în raport cu cei mai buni jucători.

„Privind retrospectiv la dificultățile de început, cred că am reușit să ajungem acolo unde ne-am propus și să contribuim la dezvoltarea pieței, cel puțin pe anumite arii de practică. D&B s-a născut plecând de la discuțiile mele cu Flavius Baias și alți colegi avocați din acea perioadă, de la dorința noastră de a construi o societate de avocatură de business relevantă pe piață. Noutatea modelului nostru de afaceri la acel moment a fost asocierea profesională cu o firmă de consultanță multidisciplinară, nu am urmat un model de firmă clasică de avocatură și nu am devenit una. În 2002, ca și acum, calitățile esențiale pe care dorim să le dezvoltăm la toți colegii noștri sunt  foarte buna pregătire tehnică, abilitatea de a lucra în cadrul unei echipe multiprofesionale, capacitatea de a gândi în mod inovator, pasiune pentru ceea ce faci”, arată Sorin David (foto).

Liderul D&B se declară mulțumit de modul în care a evoluat firma, recunoscând că întotdeauna a avut emoții pentru proiecte, pentru că își dorește reușita fiecăruia dintre ele. Din punctul său de vedere, emoțiile sunt parte indispensabilă a meseriei de avocat.

„Chiar dacă avem satisfacția unor soluții corespunzătoare și favorabile pentru clienții noștri în cauzele în care suntem implicați, într-o carieră de sute de cazuri sunt și unele în care, din diferite motive, soluțiile pronunțate, au ratat, din păcate, înfăptuirea justiției. Iar asemenea ipoteze, imposibil să nu te afecteze. Pentru mine cazul Rafinăria Steaua Română - unul școală pentru dreptul fiscal - rămâne emblematic din această perspectivă. Au fost peste 10 litigii într-o perioadă de aproximativ 6-7 ani, le-am câștigat aproape pe toate, inclusiv cele referitoare la dobânzi, care au revoluționat apoi legislația națională. Și, totuși, o companie profitabilă înainte să înceapă litigiul fiscal, a ajuns în cele din urmă în insolvență și nu și-a mai revenit, din păcate”, susține, la rândul său, Dan Dascălu, Partener D&B David și Baias.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Cea mai importantă resursă este echipa

În cele două decenii de existență, D&B a format echipe valoroase și puternice, orientate către găsirea de soluții inovatoare pentru proiectele cu care vin clienții. Totodată, colaborarea cu consultanții PwC reprezintă un avantaj important, pentru că astfel firma de avocatură poate oferi servicii integrate de la începutul până la finalizarea unui proiect.

„Acum 20 de ani, mediul de afaceri din România era încă la început. Odată cu intrarea în Uniunea Europeană, percepția privind România ca destinație de afaceri s-a schimbat, au venit mai mulți investitori. În consecință, și piața de avocatură a devenit mai sofisticată, a apărut avocatura de business, echipele specializate în anumite sectoare. La începutul carierei, eu mă ocupam de activitatea de drept societar, înmatriculări, mențiuni depuse la Registrul comerțului. Dar lucram în arii variate, aveam, de exemplu, și dosare de dreptul muncii, inclusiv litigii. Am avut astfel ocazia să explorez, lucrând în mai multe domenii și să descopăr ceea ce mi se potrivește. Așa am ajuns să construiesc o echipă care se ocupă, în principal, de M&A, aria în care m-am specializat și care îmi place cel mai mult, dar lucrez și astăzi în domeniul societăților comerciale, specializarea mea de început. Cred că misiunea pe care Sorin (David n.r.) ne-a imprimat-o încă de la început a fost să construim un brand relevant în avocatura românească. Și fiecare dintre noi, cei trei parteneri care am rămas din echipa de început, și-a pus amprenta pe brand în felul său, construind trei piloni: concurență, litigii și M&A”, povestește Anda Rojanschi (foto), Partener D&B David și Baias.

Chiar dacă este o profesie frumoasă, spectaculoasă, avocatura este grea deoarece solicită un efort ridicat. Cei care aleg să facă meseria aceasta bazându-se doar pe cunoștințele juridice pe care le dețin nu vor rezista foarte mult dacă nu pun pasiune în tot ceea ce fac. Anda Rojanschi este de părere că pasiunea este “ingredientul secret” care ajută orice profesionist să reziste. „Avocatura este un maraton, în fiecare zi trebuie să alergi la fel de repede și la fel de mult, chiar dacă în moduri diferite, este un stil de viață”, subliniază avocatul.

De asemenea, corectitudinea este o valoare pe care Anda o respectă, pentru că este cea mai importantă în stabilirea încrederii pe termen lung. „Fiecare client este important pentru noi și ne bucurăm de încrederea acordată nouă indiferent de dimensiunea și valoarea proiectului. Fiecare tranzacție în care lucrez și care este finalizată îmi dă o mare satisfacție, simt că am contribuit într-un moment important pentru client. Misiunea noastră este de a ajuta clienții în procesul de dezvoltare şi consolidare a afacerilor lor şi, în general, la promovarea unui mediu de afaceri onest în România”, adaugă Partenerul D&B.

La rândul său, Dan Dascălu vorbește despre onestitate ca fiind unul dintre principiile majore din această profesie. “Cel mai important principiu este acela de a fi onest cu tine însuți în ceea ce faci și să aduci valoare adăugată clientului într-un mod corect și profesionist. Trebuie să aperi poziția clientului în cea mai onestă manieră și să obții soluția pe care clientul o merită, să lupți până la capăt. Și asta îi învățăm și pe oamenii noștri: stai, caută și găsește soluții. Deviza mea este: nicio cauză nu este câștigată, dar nici nu este pierdută până la hotărârea definitivă. Iar uneori, nici măcar atunci, după câte am avut ocazia să demonstrăm în practica noastră prin hotărârile obținute pentru clienții noștri”, argumentează avocatul.

Profesioniștii D&B au învățat să lucreze atent și cu pasiune, să făcă tot ceea ce se poate pentru a-și apăra clienții, dar întotdeauna într-o manieră etică.

„Conștient sau nu, am fost influențat de mulți avocați în dezvoltarea profilului profesional. Cred ca cel mai mare câștig din aceste interacțiuni este că am învățat să-mi netezesc anumite asperități în comunicare și în relaționare”, este de părere Sorin David.

„Pentru mine cea mai importantă lecție, sau mai degrabă o povață, a fost ”niciodată când ești furios să nu iei o decizie”, declară și Dan Dascălu.

 
 

Un model unic de organizare

Atunci când a luat ființă, firma D&B nu a replicat un model de organizare al companiilor de profil străine,  ci a fost o combinație între viziunea fondatorului Sorin David și cerințele colaborării cu PwC. De-a lungul timpului, parteneriatul cu PwC a evoluat și evoluează în aceeași cheie pozitivă și reciproc favorabilă.
„Fiecare lider care a avut succes are și calități unice care l-au ajutat și diferențiat și care nu sunt neapărat replicabile. Din ce am observat, în general liderii societăților de avocatură care au succes în aceasta profesie sunt modele de comportament profesional și/sau uman pentru colaboratorii lor”, argumentează Sorin David.

Fără a face o ierarhizare, fondatorul D&B arată faptul că performanța înseamnă un set de valori de care fiecare membru al firmei, partener sau avocat, este atașat în mod natural. Este vorba despre respectul pentru clienți și abilitatea de a-i ajuta să găsească soluții la problemele pe care le au și implicit respectul pe care avocatul îl primește din partea clienților și din partea avocaților din afara firmei. „Pentru mine este important să existe o bună profitabilitate financiară per avocat și în același timp recunoașterea și aprecierea din partea clienților și colegilor avocați. Din perspectiva profitului este inevitabil să îl urmărești, pentru că insuccesul financiar frânează dezvoltarea unei firme pe multe planuri: atragerea de avocați talentați, păstrarea celor existenți,  dezvoltarea infrastructurii. Nu este greșit să dorești succesul financiar, greșit este să faci orice pentru a-l obține, dincolo de ceea ce este crezul tău moral sau regulile etice ale profesiei”, nuanțează liderul D&B.

Sorin David mai amintește faptul că, în mod constant, evaluează profitabilitatea ariilor de practică, inclusiv prin raportare la strategia pe termen lung. Subliniază faptul că nu este adeptul renunțării imediate la o arie care la un moment dat are o perioadă mai dificilă sau care nu devine repede profitabilă, însă uneori se pune problema de a avea sau găsi resursele pentru a susține aceste arii până devin viabile. Optimizarea costurilor este un proces constant și în firmele avocatură, însă acele costuri care produc rezultatele dorite nu sunt supuse optimizării.

Caracterizând piața avocaturii din România, fondatorul D&B consideră că este destul de fragmentată în anumite sectoare, concurențială în general și destul de tradiționalistă ca organizare. „Piața este dominată de casele de avocatură românești, prezența marilor case de avocatură din Vestul Europei și din America nefiind la fel de intensă ca în Cehia, Polonia și Ungaria. De asemenea, volumele sau cifrele de afaceri înregistrate pe piața din România sunt mai mici decât în țări cu o populație mai mică, cum ar fi Ungaria. Avocatura de astăzi este într-o stare de agitație tipică perioadelor în care confortul din vechea lume este pus în discuție de schimbările aduse de noua lume. Când vorbim de avocatura de business, o schimbare în bine este profesionalizarea, iar o schimbare în rău este incertitudinea direcției în care aceasta va evolua”, încheie avocatul.

Profesioniștii D&B au dezvoltat practici cu relevanță în avocatura de business



Primele proiecte în care s-a implicat firma de avocatură a acoperit o paletă largă de domenii. Echipa a oferit consultanță alături de experți fiscali din PwC, s-a implicat în optimizarea afacerilor unor clienți. De asemenea, a lucrat în tranzacții, proiecte de concurență sau drept imobiliar. „Toate proiectele sunt importante pentru noi, iar cea mai mare satisfacție este că am construit un brand caracterizat prin calitate și profesionalism”, precizează Sorin David.

D&B David și Baias a pornit la drum cu un grup de 12 persoane. Trei dintre acestea sunt și astăzi în firmă (n.r. Sorin David, Anda Rojanschi și Dan Dascălu), ocupând poziții de partener.

Între timp, echipa s-a extins considerabil, fiind formată astăzi din peste 50 de profesioniști. 17 dintre aceștia sunt specializați pe Litigii, iar ceilalți activează în arii de practică diverse, cu relevanță în avocatura de business: concurență, fiscalitate, corporate M&A, relații de muncă, energie, imobiliare și construcții etc.. „Uitându-ne însă în urmă putem constata cu mândrie că, în piață, mulți avocați s-au format și dezvoltat profesional de-a lungul timpului în firma noastră”, menționează Dan Dascălu.

Avocatul amintește faptul că, atunci când s-a lansat, firma a pornit de la zero, iar consultanții implicați în construirea D&B au ridicat cărămidă cu cărămidă practicile în care activau și care nu erau dezvoltate atunci pe piața din România.

„Punctele de referință pentru practica pe care o conduc, cea de litigii, a fost implicarea în 2003 în procesul de transparență decizională privind scrierea codului de procedură fiscală. Asta a dus la cunoașterea materiei, am scos prima carte de pe piață despre cod”, își amintește Dan Dascălu. ”Apoi, un punct de cotitură a fost perioada anilor 2008-2009, când a venit criza, după boom-ul din perioada anterioară în care, în linie cu întreaga piață a avocaturii, ajunsesem să facem 80% litigii imobiliare și real estate. A trebuit să ne reinventăm odată cu criza și am început să construim în alt fel partea de litigii fiscale decât o făcusem anterior; practic, noi am fost cei care am lansat conceptul pe această piață de tax & litigation, profitând de experiența acumulată în litigii și în scrierea Codului de procedură fiscală și reprofilând total echipa care făcea due diligence și litigation de real estate. Cu sprijinul echipei de taxe a PwC am reușit să livrăm „end to end” în controversele și disputele fiscale, asistând clienții de la inspecția fiscală până la hotărârea Înaltei Curți”, spune Dan Dascălu (foto).

Apoi adaptarea legislației naționale la cea europeană odată cu aderarea la UE a schimbat și mai mult paradigma. Firma s-a implicat la Curtea Europeană de Justiție în șapte cauze, unele în cooperare cu alte firme, inclusiv asistând PwC Polonia și PwC Belgia în dispute, și mai sunt de așteptat alte trei.

”Soluțiile noastre (adaptarea restrictivei Decizii V/2007 a ICCJ după aderarea la UE, dobânzile din materia fiscală, revizuirile admise pentru încălcarea dreptului european etc.) au fost de foarte multe ori deschizătoare de drumuri în practica autorităților fiscale; ele au generat schimbări în legislația fiscală sau chiar înlăturarea de la aplicabilitate a unor acte normative neconforme cu legea fiscală, cu dreptul european sau cu Constituția României”, a explicat avocatul.

Un brand construit de oameni pentru oameni

În toată această construcție care formează astăzi brandul D&B David și Baias, fiecare om implicat în firmă a jucat un rol major. La fel de importante au fost și proiectele în care firma a lucrat. Avocații din echipă au clădit împreună o cultură organizațională bazată pe principii sănătoase, iar această cultură este centrată pe clienți, pe oameni.

„Fiecare persoană întâlnită, fiecare coleg sau client își lasă amprenta asupra ta într-o mai mică sau mai mai mare măsură și am învățat lucruri noi de la fiecare. Am avut norocul să întâlnesc mentori în D&B și PwC de la care am învățat multe, tot așa cum am învățat de la clienți. Și le sunt recunoscătoare fiecăruia dintre ei!”, susține Anda Rojanschi.

Partenerul D&B explică faptul că diversitatea domeniilor și a proiectelor în care firma lucrează înseamnă foarte multe oportunități pentru avocați, care trebuie tot timpul să învețe și să se reinventeze pentru a beneficia de ele. „De pildă, fiecare dintre avocații din echipa mea își dorește să lucreze în tranzacții și, din fericire, putem să le oferim această experiență”, mai spune avocatul.

„Punem în centru profesionalismul, iar prin soluțiile diferite și inovative pe care am reușit să le obținem în raport cu ceilalți, avem recunoașterea pieței, așa cum rezultă din cataloagele internaționale de specialitate. În plus, în multe cazuri lucrăm în echipă cu specialiști ai PwC România, oferind pachete de servicii integrate de consultanță fiscală și juridică începând chiar cu momentul planificării operațiunilor din perspectivă fiscală, până la instanța de judecată, acolo unde apar complicații sau neconcordanțe fiscale”, completează Dan Dascălu.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Urmează noi provocări

Firma de avocatură a trecut și prin momente grele, iar unul dintre ele a fost în perioada recesiunii din 2008-2010, atunci când economia s-a resetat. La fel s-a întâmplat și cu multe domenii și structuri organizaționale. Cu toate acestea, lucrurile au evoluat pozitiv pentru D&B, iar în ultima perioadă fiecare an a fost mai bun decât cel anterior, iar avocații speră ca totul să continue în această direcție.

În ceea ce privește viitorul firmei, Sorin David se așteaptă ca următorii 20 de ani să vină cu două mari provocări: integrarea tehnologiei, a Inteligenței Artificiale, în munca avocaților și menținerea unui mediu de muncă formator, profesional și uman, de care consultanții să fie atașați. Acesta este și motivul pentru care D&B va miza în continuare pe investiții care vizează tehnologia și promovarea oamenilor, fără de care evoluția unei firme nu poate avea loc.

„Piața avocaturii se va „industrializa” mai mult și vor fi tot mai multe soluții tehnice. În zona de tax litigation nu există însă niciun fel de temere că nevoia de avocați să nu mai existe. Fără teama de a greși sau de a fi acuzat de autosuficiență sau aroganță, pot să spun cu mâna pe inimă că nicio mașină nu va putea surprinde toate nuanțele pe care mintea umană le poate surprinde când creează structuri, când scrie hârtiile; ceea ce desigur nu mă împiedică să recunosc utilitatea și nevoia de a folosi mașinile pentru a elimina partea de activitate în care se pierde mult timp neproductiv. Presiunea big tech este mult prea mare ca să nu influențeze și avocatura, birocrația și hârțogăraia trebuie eliminate prin digitalizare. Pe partea de litigii, cred că serviciile juridice fiscale integrate, care să răspundă cerințelor și provocărilor din ce în ce mai sofisticate și complicate ale clienții noștri, în special în relația cu autoritățile, sunt și rămân o componentă de bază în viitorul practicii noastre. Aceasta întrucât cred că am dovedit că suntem o firmă de avocatură puternică și deschisă la provocări, care găsește soluții pentru fiecare client, iar colegii alături de care lucrăm azi împărtășesc pe deplin aceste valori și idealuri”, completează Dan Dascălu.

În acest nou context, planurile de viitor ale firmei vizează adaptarea la evoluția mediului de afaceri. „Ne propunem să rămânem în permanență relevanți și la un nivel superior, ceea ce înseamnă implementarea unor noi procese și modalități de furnizare a serviciilor juridice și să continuăm să sprijinim dezvoltarea oamenilor talentați. Una dintre cele mai mari provocări va fi automatizarea, adaptarea serviciilor noastre la o lume din ce în ce mai tehnologizată. Referindu-mă strict la M&A, cred că negocierile nu se vor automatiza prea curând, pentru că depind foarte mult de emoțiile oamenilor, dar e clar că vom lucra altfel. O altă provocare la fel de importantă este să transmitem mai departe pasiunea tinerilor avocați, să-i motivăm și să-i ajutam să reinventeze profesia noastră”, nuanțează Anda Rojanschi.

„Următorii 20 de ani vor fi foarte frumoși pentru D&B, suntem o echipă închegată și matură, ne-am crescut partenerii de generația a doua și avem un plan de dezvoltare ce ia în calcul implicarea lor și continuarea dezvoltării. Sigur, ne uităm la concurență, dar ce îi sfătuiesc pe oamenii noștri este să nu concurăm cu concurența, ci este suficient să concurăm cu noi înșine, pentru că numai așa devenim mai inventivi și găsim soluții mai bune și automat acest lucru ne duce înainte. Atunci când concurezi cu tine ai cea mai mare șansă să obții cel mai mare progres, dacă ești obiectiv și perseverent”, adaugă Dan Dascălu.

D&B David și Baias, 20 de ani de încredere și parteneriate de succes:

●    A fost alături de sute de companii din toate industriile, antreprenoriale sau multinaționale, care și-au dezvoltat și consolidat operațiunile din România sau s-au extins pe alte piețe.
●    A asistat clienții în unele dintre cele mai importante tranzacții care au avut loc pe piața românească.
●    Datorită aprecierii din partea clienților, D&B se află de mulți ani în topul Legal 500 EMEA, cu șapte practici: concurență, fiscalitate, corporate M&A, litigii, relații de muncă, energie și imobiliare și construcții.
●    Echipa de Litigii fiscale a D&B David și Baias se clasează printre cele mai recunoscute pe piața avocaturii pentru succesele repurtate în fața instanțelor naționale și a CJUE (în fața căreia a asistat clienți în 9 cauze), prin soluțiile inovatoare obținute pentru companiile reprezentate.
●    D&B are o practică puternică în domeniul concurenței, în care a câștigat cazuri importante și complexe atât în fața Consiliului Concurenței (prin închiderea unor investigații fără aplicarea de amenzi clienților săi), cât și în fața instanțelor (prin reducerea semnificativă sau anularea unor amenzi).             
●    Sorin David este recunoscut drept ”Eminent Practitioner” în practica de Concurență de către Chambers Global, cea mai înaltă categorie a ghidul juridic internațional.    
●    Dan Dascălu, Partener și Liderul Practicii de Litigii, a fost inclus în categoria ”Band 1” a avocaților din practica de Fiscalitate, de către ghidul juridic internațional Chambers Global, precum și în categoria ”Leading Individuals”  pentru aceeași arie de practică a ghidului juridic ”Legal 500”.
D&B David şi Baias este societatea de avocatură corespondentă PwC în România și este parte din rețeaua internațională PwC Legal, care cuprinde mai mult de 3000 de avocați în peste 90 de țări. Echipa D&B David şi Baias este alcătuită din circa 50 de avocați (dintre care 9 parteneri) și acordă consultanță și asistență juridică societăților locale și multinaționale în domenii precum: fuziuni, achiziții și restructurări, societăți comerciale și grupuri de societăți, proprietăți imobiliare, concurență și ajutoare de stat, servicii financiare și piețe de capital, relații de muncă și resurse umane, proprietate intelectuală, protecția consumatorului și a datelor cu caracter personal, litigii fiscale și comerciale.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 415 / 1678
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...