ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

De vorbă cu profesioniștii români ai Dreptului care practică avocatura în străinătate. Azi, Alexandru George Lazăr, Partener IntLaw: Contrar tendințelor pieței, am hotărât să extindem sediul nostru din Barcelona. Paradigma caselor de avocatură clasice se va schimba. În Spania se observă o reașezare a pieței și încep fuziuni între case de avocatură

25 August 2021   |   Ștefania Enache

Alexandru crede cu tărie că mereu trebuie să existe un plan B. Din punctul său de vedere aceasta este cea mai importantă lecție pe care ne-a oferit-o pandemia.

 
 
Avocatul Alexandru George Lazăr își împarte viața profesională între munca de jurist din cadrul firmei IntLaw, acolo unde are statutul de partener, și cariera academică derulată în Spania.Toată această activitatea este suplimentată cu un număr însemnat de proiecte pro bono.Se prezintă ca fiind un fiu al Europei, un rezultat al Uniunii Europene, de aceea spune că se simte acasă în orice colț de pe acest continent. „Sunt născut în România, am studiat în Spania și profesez în Spania și trebuie, prin prisma activității mele să călătoresc frecvent în Uniunea Europeană.Chiar dacă nu sunt fizic în România, legătura mea este una constantă și strânsă cu țara mea natală, nu numai la nivel personal și cultural, ci și la nivel profesional. În momentul de față nu mă gândesc la o relocare în România.Desfășor activitatea profesională și academică în Spania; călătoresc cu frecvență ridicată între Barcelona și Baleare, Madrid și București”, declară avocatul.


Optimismul este una dintre caracteristicile principale pe care Alexandru George Lazăr le deține din plin. Vede mereu partea plină a paharului, iar acest mod de a privi viața l-a ajutat să evolueze extraordinar. Consideră că fiecare zi, pe lângă faptul că este un cadou, este și un moment cheie în cariera oricărui avocat. Un profesionist ce tinde spre excelență trebuie să aibă constanță și metodă. „Trebuie să ne bucurăm de fiecare moment!”, punctează Alexandru.

Digitalizarea, soluția salvatoare

Apariția pandemiei a generat o serie de provocări pentru toată lumea. Anul 2020 a fost unul al încercărilor, iar multe activități economice au fost obligate să se reorganizeze din mers.

Casa de avocatură IntLaw, în cadrul căreia Alexandru George Lazăr este partener, a beneficiat de marele avantaj că făcuse un pas important către digitalizare înainte cu mult de debutul crizei medicale. Astfel, avocații au avut șansa de a nu fi prinși „pe picior greșit”.

„Datorită faptului că deja mare parte din activitatea noastră era digitalizată am avut posibilitatea de a face față tuturor provocărilor cauzate de pandemie. În plus, am primit și am putut soluționa un volum în creștere de proiecte și spețe noi comparativ cu anii precedenți. Ca decizie importantă, contrar indicațiilor pieței, am hotărât să mărim sediul nostru din Barcelona și, astfel, practic calculăm ca spre septembrie deja să avem dublul spațiului actual. Efectul îl vom vedea din septembrie, dar suntem convinși că un spațiu și mai amplu decât cel actual, o să fie benefic, nu doar pentru clienți, ci și pentru echipa noastră”, explică avocatul.




Intensificarea activității firmei de avocatură nu l-a împiedicat pe Alexandru să-și dedice timpul și cauzelor pro bono, astfel că, în perioada în care toată planeta era blocată din cauza COVID 19, el a răspuns la peste 300 de întrebări venite din partea unor semeni care nu-și permiteau servicii juridice. „A fost forma în cere am crezut de cuviința să îmi ajut semenii într-un moment atât de critic”, menționează interlocutorul BizLawyer.

Firma IntLaw s-a adaptat repede noilor condiții de lucru, iar, în perioadele de lockdown, a mizat pe politica lucrului de acasă și pe reducerea la minimum a întâlnirilor de la birou. „De asemenea, am alternat prezența la birou astfel să nu coincidă 100% din colegi. Relația cu clienții a fost business as usual. Clienții noștri au primit același suport, calitate și rapiditate în serviciul oferit ”, mai spune Alexandru.

Și în ultimele luni, echipa casei de avocatură a putut lucra tot într-o formulă mixtă: și de la distanță, dar și de la birou. Avocatul este de părere că o urmare firească a pandemiei o să fie, în sectorul avocaturii, flexibilizarea activității firmelor de profil care vor miza mult pe munca în format digitalizat. „De altfel, în Spania, și acum, după ce nu mai este lockdown, tribunalele acceptă cererile noastre de a efectua înfățișările online și nu fizic. Acest aspect consider că va rămâne prezent în activitatea de zi cu zi. Faptul că am început cu ani în urma digitalizarea și tindem spre zero hârtie în scurt timp a reconfirmat că am luat o decizie foarte bună. Asta ne-a ajutat să putem lucra fără impedimente și cu aceeași eficiența și în perioada pandemiei. Cum menționam, flexibilitatea este esențială și, de asemenea, să lucrăm cu dosare în format digital ”, precizează avocatul intervievat de BizLawyer.

Schimbări importante în piață

Criza medicală a produs schimbări importante legate de serviciile solicitate de clienții firmei de avocatură. Alexandru subliniază faptul că a crescut nivelul operațiunilor în partea de vânzări de companii și active. „A fost un moment care a declanșat mai multe operațiuni de achiziții și vânzări de active și/sau companii. De asemenea, în paralel, departamentul de drept al muncii a avut foarte multă activitate în această perioadă împreună cu cel legat de dreptul bancar, deoarece multe companii au prezentat solicitări de creditate/finanțare economică și ajutoare oferite de sat. Pentru noi toate proiectele sunt la fel de interesante și de importante. De la o consultanță pro bono până la o operațiune care implică investiții de milioane de euro. Cât despre întreruperea proiectelor, trebuie subliniat că am avut șansa să ne putem organiza, atât noi cât si clienții, astfel încât să nu fie paralizate operațiunile/proiectele în curs de desfășurare”, detaliază avocatul.

Ariile de practică în care experții în drept au avut cel mai mult de lucru, pe parcursul acestui an, sunt M&A, Insolvență și Drept Internațional, având în vedere expansiunile internaționale de companii medii și mari.

În ceea ce privește provocările viitoare de pe piața avocaturii, Alexandru este de părere că se va schimba paradigma caselor de avocatură clasice. „În Spania, casele de avocatură de dimensiune mai mică au un mare avantaj și anume flexibilitatea. Viziunea generațiilor noi, cea de milenial de exemplu, și ceea ce am trăit în pandemie îi face pe mulți să adopte această flexibilitate în ceea ce privește modul de a lucra al membrilor echipei. Ceea ce trebuie să intereseze orice firmă de avocatură este excelența în serviciu dată clientului și rezultatul final. Astfel  trebuie să existe flexibilitate în ceea ce privește modul în care membrii echipei își organizează timpul. Evident, așa cum am spus, atât timp cât se livrează serviciul excelent și rezultatul așteptat clientului.  În Spania, se observă o reașezare a pieței și încep fuziuni între case de avocatură”, subliniază avocatul.

 
 

Trebuie să existe mereu un plan B


Alexandru crede cu tărie că mereu trebuie să existe un plan B. Din punctul său de vedere aceasta este cea mai importantă lecție pe care ne-a oferit-o pandemia. „Trebuie relocate activități economice de producție în Uniunea Europeană. Zonele/țările nu se pot baza doar pe un pilon principal. Să luăm exemplul Spaniei. Aici turismul a fost paralizat și întreaga economie a avut de suferit enorm. Prin urmare, Spania a realizat că are nevoie de un plan B și că trebuie să clădească alți stâlpi pe care să susțină economia, diferiți de cel al turismului. La nivelul Uniunii Europene, consider că s-a realizat că nu este, în context de pandemie, sustenabil să se fabrice totul pe alte continente deoarece riști să ramâi fără produsul finit pe care să îl livrezi pe piață. Este probabil ca in viitor să vedem relocări a unor segmente de industrie în UE ”, menționează avocatul.

Tocmai pentru că susține ideea existenței planului B, Alexandru nu s-a limitat doar la avocatură și a preferat să se implice, din postura de profesor, în pregătirea viitorilor profesioniști în drept. El este Director Academic al Masterului in Compliance EIS, reușind să consolidere colaborarea dintre Universidad Rey Juan Carlos (Madrid) și Fordham (New-York). Programul a încheiat deja a treia ediție și se pregătește pentru o etapă nouă.


De asemenea, își dorește să poată pune în aplicare un program de Master în Corporate Compliance în România: În ceea ce privește pregătirea sa, este tot mai interesat de aria de Arbitraj Comercial Internațional.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

 

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 848 / 1678
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
    NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
    CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
    Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
    LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
    Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
    Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
    Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
    Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
    Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
    O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
    Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...