ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Plăcintescu Riti Lucian, firmă fondată de foști parteneri de la Mușat & Asociații, intră pe piața serviciilor avocațiale. Planurile fondatorilor

25 Iunie 2017   |   G. S.

Mai multe informatii referitoare la noua firma, arii de practica, polica de onorarii si planurile fondatorilor Placintescu Riti Lucian, in interviul acordat publicatiei noastre de Ana-Maria Placintescu.

 
 
Trei fosti parteneri ai firmei Musat & Asociatii au pornit pe cont propriu si au lansat o noua firma pe piata serviciilor avocatiale. Doi dintre acestia, Ana-Maria Placintescu si Bogdan Riti, s-au desprins din asociere in primavara si au infiintat, luna trecuta, firma Placintescu Riti & Asociatii, iar de saptamana trecuta lor li s-a alatura si Ileana Lucian, societatea urmand a-si schimba denumirea in Plăcintescu Riti Lucian. Fondatorii firmei vor sa recruteze 4-5 avocati, in prima etapa, echipa urmand sa ajunga la aproximativ 15 avocati, vara viitoare. Pentru primul an de activitate fondatorii si-au propus un target financiar de cca. 500.000 Euro, venituri ce vor proveni în principal din dreptul muncii, dreptul societar, tranzacții imobiliare și litigii.


Mai multe informatii referitoare la noua firma, arii de practica, polica de onorarii si planurile fondatorilor Placintescu Riti Lucian, in interviul acordat publicatiei noastre de Ana-Maria Placintescu. 

* * * * * 

BizLawyer: Cand a fost infiintata Placintescu Riti & Asociatii, cine sunt coordonatorii, cu cati avocati a pornit si de ce un start-up?

Ana-Maria Placintescu:
Am înființat Plăcintescu Riti & Asociații la data de 15 mai 2017, împreună cu colegul meu Bogdan Riti, fost partener la Mușat & Asociații, pe care îl cunosc de aproape 15 ani, de când a venit în firmă. Decizia de a porni un start-up nu a fost „premeditată”, nu mi-am făcut un plan cu nu-știu-câte luni înainte. Pur și simplu am simțit la un moment dat că locul meu nu mai este în această firmă și Bogdan a decis să mă urmeze și să pornească la drum împreună cu mine. De ce un start-up? N-aș vrea să mă mai ”înregimentez” într-o firmă mare de avocatură. Simt nevoia de flexibilitate, de o formulă mai puțin rigidă și de un mediu mai empatic. Dacă tot am făcut o schimbare după atâția ani, am preferat să o pornesc pe cont propriu.

Care a fost motivul despartirii de Musat & Asociatii, unde aveati o pozitie buna, de partener, dupa mai bine de 20 de ani in firma?

Sunt partener și în noua firmă... Lăsând gluma la o parte, nu e foarte simplu de explicat și nici nu aș vrea să intru în detalii. Nu a fost o decizie ușoară și, dacă tot am ales schimbarea, îmi doresc ca în firma noastră să fie un mediu plăcut și flexibil de lucru, părerea tuturor partenerilor să conteze și oamenii să nu aibă rețineri în a-și spune punctul de vedere.

Ati primit, inainte de a va infiinta firma, oferte de a va alatura altei societati de avocatura, de talie mare?  De ce nu ati facut pasul?

Oferte au existat în trecut, dar, pentru o foarte lungă perioadă de timp, nu m-am văzut în altă firmă.

Cati avocati v-au urmat de la Musat & Asociatii in noua firma? De la ce alte firme vi s-au alaturat avocati?

Plecarea mea nu a fost o acțiune pregătită dinainte. S-a întâmplat ca atât eu, cât și Bogdan să ne dorim o schimbare. Așa că, atunci când mi-am anunțat plecarea, Bogdan s-a hotărât să mă urmeze. Și, începând cu 15 iunie 2017 (interviul a fost realizat cu cateva zile inainte, N. R.) va fi alături de noi și Ileana Lucian, partener la Mușat & Asociații din 2013, cu care am lucrat în aceeași echipă încă de la venirea ei în firmă, în 2003. Odată cu cooptarea Ilenei ca asociat, Plăcintescu Riti & Asociații va deveni Plăcintescu Riti Lucian.
În acest moment suntem în plin proces de recrutare și suntem în discuții avansate cu mai mulți colegi avocați pentru lărgirea echipei.

Cati avocati are acum Placintescu Riti Lucian si cati va propuneti sa aiba dupa primul an de activitate? Ce anume ar sustine cresterea numarului de avocati?

Acum suntem 3 avocați, eu, Bogdan și Ileana. La acest moment intenționăm să recrutăm 4-5 avocați și ne propunem ca într-un an de zile să ajungem la aproximativ 13-15 avocați.

Placintescu Riti Lucian va fi un butic de avocatura specializat pe Dreptul muncii, arie in care ati performat, sau va fi o firma full-service? Care sunt ariile de practica pe care veti pune accent ?

Societatea noastră este specializată în Dreptul muncii/Sănătatea și securitatea muncii, Drept societar și Tranzacții imobiliare, acestea fiind domeniile principale de practică în care partenerii actuali au o experiență considerabilă. Pe lângă aceste arii principale, asigurăm asistență juridică în fuziuni și achiziții, drept civil și comercial, proprietate intelectuală și litigii. De asemenea, avem parteneriate cu experți în alte domenii ale dreptului, cum ar fi: drept penal, drept fiscal, dreptul concurenței, pentru a veni în întâmpinarea clienților care doresc servicii juridice complete.

Care va fi politica in privinta onorariilor ? Veti tine sus stacheta onorariilor, in linie cu firma din care v-ati desprins, sau veti merge pe bugete mai mici, pentru a coagula portofoliul de clienti?

Având în vedere experiența noastră îndelungată într-o firmă de talia Mușat & Asociații, este evident că vom oferi aceeași calitate a serviciilor avocațiale ca orice firmă de top din România. Pe de altă parte, dat fiind faptul că țintim poziția unei firme de avocatură de talie medie, politica noastră de onorarii va fi în acord atât cu calitatea serviciilor oferite, cât și cu poziția noastră în piață. Așadar, politica de onorarii va fi flexibilă și pliată pe nevoile și așteptările clienților.

Care credeti ca ar fi atu-urile firmei Placintescu Riti Lucian pe o piata concurentiala cum este cea a avocaturii de business?

Principalul nostru atu este că, deși ne vom poziționa ca o firmă de talie medie din punct de vedere al numărului de avocați, calitatea serviciilor avocațiale oferite va fi la nivelul firmelor de top.
Un alt atu este că vom oferi servicii ultraspecializate pe anumite domenii, respectiv Dreptul muncii/Sănătatea și securitatea muncii, Drept societar și Tranzacții imobiliare, dar în același timp ușa noastră este deschisă și clienților care au nevoie de asistență pe mai multe arii de practică și doresc să lucreze cu o singură firmă de avocați.

Care ar fi targetul financiar al firmei - ma refer la cifra de afaceri - in primul an de existenta? Ce arii de practica ar sustine aceasta cifra si cam in ce procente?

Pentru primul an de activitate avem un target de cca 500.000 Euro, care anticipăm că vor proveni în principal din dreptul muncii, dreptul societar, tranzacții imobiliare și litigii.

Care sunt principalele linii strategice ale firmei in acest an ?

Consolidarea echipei, a portofoliului de clienți și a poziției în piață.

Aveti in vedere, in viitorul apropiat, fuziunea cu o alta firma de avocatura, de pe plan local sau din regiune?

Nu avem în vedere fuziunea cu o altă firmă de avocatură, însă așa cum spuneam anterior, avem și vom dezvolta parteneriate pentru a oferi servicii juridice în toate ariile de practică.

Care sunt cele mai importante proiecte la care lucrati/veti lucra in primele luni de activitate?

Cele mai importante proiecte din perioada de început sunt în domeniul dreptului muncii, dreptului societar și litigiilor.

Cine sunt fondatorii firmei Placintescu Riti Lucian



ANA-MARIA PLĂCINTESCU, Partner
, a dezvoltat o practică impresionantă în domeniul dreptului muncii, fiind specializată în toate aspectele legate de legislaţia muncii și beneficii ale angajaților. Expertiza sa include asistență juridică cu privire la contracte individuale și colective de muncă, acțiuni sindicale și colective, acțiuni industriale, detașarea și relocarea de personal, proceduri disciplinare și neconformitate profesională, beneficii pentru pensionare și beneficii ale angajaților, discriminare, confidențialitatea și protecția datelor cu caracter personal, cât și cu privire la o gamă variată de problematici strategice legate de dreptul muncii, precum: planuri de restructurare și reorganizare, programe de retragere voluntară, transfer și preluare a afacerii, inclusiv externalizarea salariaților. Ana-Maria deține cunoștințe vaste în domeniul acquis-ului comunitar, asistând un portofoliu important de clienți cu privire la diverse aspecte legate de ocuparea forței de muncă, care implică aplicarea legislației UE în România.
De asemenea, a dobândit o experiență semnificativă în drept contencios, cu privire la concedieri ilegale, pretenții derivate din transferul de întreprindere, drepturi de pensionare, dispute cu privire la bonusuri, dispute cu privire la drepturi decurgând din activitatea „on-call”, încălcarea contractului și măsuri disciplinare.


ILEANA LUCIAN, Partner
, a dobandit experiență în toate aspectele legate de ocuparea forței de muncă, incluzând restructurări ale societăților, concedieri individuale și colective, transferuri și preluări de activitate, contracte individuale și colective de muncă, beneficii acordate angajaților și programe de retragere voluntară, concedieri disciplinare, consultări și negocieri cu sindicatele, confidențialitatea informațiilor cu privire la angajați. Deține în special expertiză în asistarea clienților în diverse problematici cu caracter special, cu privire la încetarea contractelor individuale de muncă pentru funcții executive și de top-management, inclusiv structurarea pachetelor compensatorii și negocierea condițiilor și obligațiilor suplimentare asumate, precum și consilierea cu privire la elemente de noutate, cum ar fi acțiunile preventive în scopul evitării reclamațiilor de discriminare sau hărțuire din partea salariaților. Ileana deține cunoștințe vaste in acquis comunitar, dobândite prin asistarea unui număr mare de clienți în chestiuni legate de aplicarea legislației UE în România.
De asemenea, pe parcursul carierei sale, Ileana a consiliat un număr mare de clienți prestigioși cu privire la diverse aspecte de drept societar și comercial, inclusiv finanțare societară, aspecte legate de acționariat și capital social, răspundere statutară și o gama vastă de acorduri comerciale.


BOGDAN RITI, Partner
, este specializat în Drept Societar şi Comercial, Dreptul Muncii, Fuziuni şi Achiziții, Restructurări și Insolvențe.
De-a lungul activităţii sale, Bogdan a asistat numeroși investitori străini, instituţii financiare internaţionale, companii internaționale și locale, privind restructurări corporative, fuziuni și achiziții, restructurări post-achiziţie, tranzacții comerciale, proiecte de finanțare şi drept imobiliar, precum şi consilierea unor fonduri de investiţii interesate să desfăşoare activităţi pe plan local.
Bogdan este membru al Baroului Bucureşti din 2002.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 61 / 4391
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Alătură-te echipei de avocați Mitel & Asociații!
LegiTeam: Bondoc si Asociatii is looking for lawyers
Volum mare de lucru pentru avocații Schoenherr în S1, cu multe proiecte-cheie pe piața locală. Sebastian Gutiu, Managing Partner: Avem semnale incipiente privind interesul unor investitori de a derula investiții greenfield în facilități de producție
Avocații Bondoc & Asociații câștigă pentru Primăria Sinaia un dosar privind returnarea de TVA pentru investiția de 8 mil. € în Telegondola orașului
(P) LegiTeam: Multinational company from highly regulated industry is looking for in-house Legal Counsel to join Bucharest team!
Cei mai buni profesioniști în copyright, brevete și mărci industriale. Campionii pieței locale, evidentați în ultimul clasament IP Stars
BERD și IFC finanțează construcția unui nou terminal de cereale la Marea Neagră. Simona Marin, Partener CMS România, printre coordonatorii echipei de avocați
Prin ce s-a remarcat echipa BBU Law RO în competiția “Youth Innovation Competition on Global Governance” de la Astana. Cei trei componenți ai echipei românești vorbesc în BizLawyer despre probele prin care au trecut și temele care le-au adus premii
Pretențiile investitorilor în litigiile și arbitrajele cu Statul Român și M. Finanțelor însumează 113 miliarde de lei, 96 mil. USD și 345 mil. €. Cele mai importante dosare și avocații angați pentru apărare
Grupul american Standex intră în România printr-o achiziție. Avocații Maravela & Asociații, alături de cumpărător
Cum lucrează avocaţii in-house din marile companii private. Mihaela Scărlătescu, Head of Legal & Compliance - A&D Pharma: Fără un departament juridic dedicat, dinamic și care înțelege detaliile business-ului, o societate comercială poate avea dificultăți în a fi și a acționa ca un lider
Ce proiecte i-au ținut ocupați pe avocații ONV LAW în S1. Stagnarea economică și ritmul scăzut al investițiilor recalibrează așteptările, o creștere a activității fiind așteptată din litigii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...