ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Provocările anului 2018, analizate de Cristina Filip, Managing Partner PeliFilip. Cele mai importante mandate ale firmei

25 Februarie 2018   |   Ștefania Enache

În anul care s-a încheiat de puțin timp, activitatea PeliFilip, în ceea ce privește serviciile de consultanță, a fost diversificată, dinamică și continuă, și a confirmat tendința de creștere pe care conducerea firmei a luat-o în considerare în scenariile de la sfârșitul anului 2016.

 
 
România continuă să strârnească interesul investitorilor dornici să dezvolte proiecte, să-și crească afacerile déjà existente sau să-și consolideze poziția pe piață. „Însă concretizarea unor asemenea planuri va fi influențată de factori cum ar fi contextul politic și economic, stabilitatea și coerența actului de guvernare și a cadrului de reglementare, disponibilitatea și pregătirea forței de muncă”, atrage atenția Cristina Filip, Managing Partner PeliFilip.
 
Pe acest fond, firmele de avocați trebuie să fie pregătite pentru a face față provocărilor anului 2018. Cristina Filip este de părere că una dintre provocările relevante este legată de modul în care clienții își dimensioneză cererile de la un an la altul sau de-a lungul unui an, precum și direcțiile în care sunt asemenea cereri orientate.


“O altă provocare este legată de investițiile inteligente în tehnologii care să ajute la eficientizarea serviciilor juridice, precum și în soluții de securitate cibernetică. O provocare nespecifică domeniului juridic ține de evoluția activității pe fundalul unui cadru macroeconomic marcat de fragilitate, volatilitate și incertitudini. Conjunctura economică favorizează în continuare practicile tranzacționale și serviciile financiare, în legătură cu trendul pozitiv al investițiilor și achizițiilor. Conjunctura de reglementare are și ea un impact și ne menționăm aici practica noastră de Risk and compliance, în special în legatură cu implementarea GDPR, preum și practica noastră de Labour, în special în legătură cu administrarea relațiilor de muncă după efectul reasezării prin intervenție legislativă a unor contribuții fiscale între angajatori și angajați”, mai spune avocatul.

Activitate în continuă creștere. Numărul sporit de mandate au generat încasări în mod corespunzător

În anul care s-a încheiat de puțin timp, activitatea PeliFilip, în ceea ce privește serviciile de consultanță, a fost diversificată, dinamică și continuă, și a confirmat tendința de creștere pe care conducerea firmei a luat-o în considerare în scenariile de la sfârșitul anului 2016. Creșterea s-a manifestat printr-un număr sporit de mandate, care au solicitat un volum de muncă pe măsură și au generat încasări în mod corespunzător.
Lista mandatelor derulate cu succes de profesioniștii PeliFilip include asistența acordată societății Digi Communications, acționarul majoritar al RCS & RDS, cu privire la IPO-ul de până la 21.744.108 acțiuni și admiterea acțiunilor oferite la tranzacționare pe Piața Reglementată la Vedere a BVB, Categoria Internațional; dar și asistența juridică acordată Băncii Transilvania în cea mai mare tranzacție de pe piaţa bancară românească din 2017, achiziția a 99,15% din acțiunile Bancpost și a 100% din acțiunile emise de ERB Retail Services IFN și ERB Leasing IFN, societăți care fac parte din grupul Eurobank.

De asemenea, avocații au oferit asistență grupului britanic Kingfisher PLC, unul dintre cele mai mari lanțuri europene de magazine de bricolaj prezent în România prin brandul Brico Depot, în achiziționarea Praktiker România, care operează în acest moment 26 de unități, fiind unul dintre cei mai mari retaileri de bricolaj din țară.

Pe lista proiectelor importante regăsim și asistența acordată actionarului majoritar în procesul de transfer al participatiilor in companiie românești EcoPack și EcoPaper către compania britanică DS Smith, producător de carton ondulat, hârtie reciclată şi ambalaje de plastic; dar și asistența acordată Ministerului Finanțelor Publice, alături de casa de avocatură Linklaters, într-o emisiune de euroobligațiuni care a atras de pe piețele internaționale 1.000.000.000 de euro, prin redeschiderea emisiunii lansate în aprilie 2017, cu o maturitate de 10 de ani și un cupon de 2,375%. Prin această suplimentare, valoarea emisiunii din aprilie 2017 a atins suma de 2.000.000.000 de euro.

Un alt dosar important soluționat de echipa PeliFilip a vizat asistența acordată dezvoltatorului imobiliar suedez Skanska în vânzarea clădirii C din Green Court Bucharest către Globalworth Real Estate Investments Ltd, într-o tranzacție cu o valoare de 38 milioane de euro.

Pe masa de lucru a experților PeliFilip s-au aflat și dosarele care au vizat: asistența acordată Bancii Naționale a Greciei la vânzarea către OTP Bank a pachetului de acțiuni deținut la Banca Românească, reprezentând 99.28% din capitalul social și a unui portofoliu de credite; asistența juridică acordată firmei belgiene de investiții imobiliare și administrare de fonduri, Mitiska REIM, în procesul achiziției a 11 parcuri comerciale generatoare de venituri de la Alpha Property Development și asistența acordată lui Octavian Radu în preluarea firmelor de trimiteri poștale Postmaster și Total Post. În urma acestei tranzacții, Octavian Radu a dobândit controlul asupra Postmaster SRL, fostă filială a Grupului Österreichische Post AG, respectiv asupra Total Post Mail Services SRL și Total Post Services SRL, filiale ale Zoto Investments BV.

În plus, PeliFilip a coordonat și proiectele care au avut în vedere asistența acordată companiei imobiliară GTC (Global Trade Center) în cumpărarea clădirii de birouri Cascade Office Building de la Adval Properties, într-o tranzacție cu o valoare de 9 milioane de euro; asistența acordată Băncii Internaționale de Investiții în cadrul emisiunii unor obligațiuni denominate în RON cu o valoare de 300.000.000 RON și a unor obligațiuni denominate în EUR cu o valoare de 60.000.000 EUR și asistența acordată UBM, unul dintre principalii dezvoltatori imobiliari europeni, la vânzarea unui parc logistic către CTP.Valoarea tranzacției a fost de  17,1 milioane euro.

“Proiectele și dosarele care au generat o contribuție mai mare la nivelul încasărilor au fost administrate în urmatoarele trei departamente: Drept Corporatist, fuziuni și achiziții; Drept Imobiliar (Real Estate) și Proiecte și Rezolvarea Disputelor. În aceste trei departamente am înregistrat și volumul de activitate mai mare, însă acest lucru este explicabil prin cererea pieței, precum și prin forța, experiența și dimensionarea echipelor noastre specializate în domeniile corespunzătoare acestor departamente. Menționez că la succesul acestor proiecte și dosare și, de multe ori, chiar la generarea mandatelor au participat și colegi din celelalte departamente (Comercial și Servicii Financiare), având în vedere diversificarea portofoliului nostru, complexitatea temelor juridice ridicate și abordarea noastră pluridisciplinară”, punctează Cristina Filip.




Inovațiile în activitatea avocațială au loc mai ales în asistența acordată pe proiecte și în dosare, prin modul în care reușim să facilităm transpunerea sau interpretarea reglementărilor în susținerea planurilor și strategiilor clienților noștri, respectiv în legătură cu promovarea și protejarea intereselor și drepturilor acestora. Inovația poate înseamna și integrarea noilor tehnologii în colaborarea cu clienții noștri, pentru a le oferi o comunicare promptă și acces eficient la informație de specialitate relevantă.

Cristina Filip, Managing Partner PeliFilip





Extinderea relațiilor internaționale

PeliFilip colaborează în momentul de față cu 70 de avocați. ”Echipa noastră este optim dimensionată, are rezultate deosebite în relația cu clienții și ne simțim foarte bine în combinaîia prezentă de diversitate, experiență, specializări și număr. Pe termen scurt, avem în vedere creșterea și consolidarea capacității noastre de a răspunde solicitărilor clienților noștri, însă prin creștere coordonată intern, nu printr-o fuziune. Avem în vedere lărgirea și aprofundarea relațiilor noastre internaționale și considerăm că sunt oportunități deosebite pe acest plan, întotdeauna motivate de dorința de a asigura cele mai bune servicii pentru clienți. Ne dorim să fim, și deseori suntem, partenerul preferat pentru acele firme străine de top, internaționale, regionale sau naționale, care nu au în strategia lor așezarea unui birou în Romănia, însă doresc să asigure pentru clienții lor servicii juridice excelente în România în toate ariile avocaturii de afaceri. De asemenea, ne dorim să putem să oferim clienților noștri accesul la servicii juridice de top în toate țările și regiunile în care aceștia au interesul să acționeze. Pe aceste principii, avem colaborări deosebit de fructuoase cu mai multe firme care au centre de coordonare în Marea Britanie, Austria, Olanda, Franța, Germania, Polonia, Ungaria, respectiv din SUA”, arată Cristina Filip.

Despre onorarii


Politica de onororii practicată de PeliFilip este una flexibilă, înțelegerile cu clienții reflectând relația echilibrată între tipul de mandat încredințat și valoarea adaugată a asistenței juridice pe care urmează să o asigure firma de avocatură, exprimată prin natura și complexitatea serviciilor juridice și experiența și senioritatea avocaților implicați în proiecte și dosare.

”Acolo unde există o predictibilitate rezonabilă privind activitatea și implicarea noastră, suntem în măsură să convenim cu clienții bugete și estimări de valoare. În proiecte și dosare de frontieră sau de nișă sau care privesc implementarea unor noutăți sau modificări legislative, intrarea sau ieșirea de pe piață a unui client, cele de lungă durată sau cele tranzacționale cu valoare mare și circumstanțe speciale, suntem în măsură să aplicăm onorarii orare diferențiate pe tipul de servicii și senioritate, cu deplină transparență și raportare continuă către clienții noștri”, explică Managing Partner PeliFilip.   

Avocatul amintește că obiectul ofertării poate fi foarte diferit: poate fi un pachet de servicii de tip abonament, prin care un potențial client dorește să își asigure suport extern în anumite arii de drept mai des implicate în activitatea sa de zi cu zi, poate fi un pachet de servicii specializate, în care contează îndeosebi experiența de vârf într-o anumită arie de drept sau poate fi un proiect special și temporar, în care se pune accent pe capacitatea de a acorda foarte rapid servicii complexe și integrate. “Criteriile de selecție diferă în funcție de obiectul ofertării. Noi considerăm că în serviciile juridice aspectul financiar nu poate fi despărțit de aspectul tehnic”, precizează Cristina Filip.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 336 / 4871
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for Senior Litigation Lawyer
Cum comentează avocații Mușat & Asociații, firmă cu una dintre cele mai puternice practici în domeniul insolvenței, modificarea legislației. Recomandările echipei care gestionează proceduri complexe de insolvență și de reorganizare
Dentons, Stratulat–Albulescu și White & Case au asistat consorțiul Credit Suisse – VTB în finanțarea de 164 mil. € acordată Chimcomplex pentru achiziția activelor Oltchim. Ștefan Vuza a lucrat cu Bulboacă și Reff | Ce avocați au fost implicați și cine a coordonat echipele
Studiu realizat de CMS - Țările din Europa Centrală și de Est sunt mai amenințate de atacurile cibernetice. Gabriel Sidere, Managing Partner: Obligația de raportare a eventualelor atacuri și evaluarea impactului necesită asistență specializată din partea unor echipe de avocați cu experiență
Reff & Asociații își propune o creștere de 10% a practicii de energie și resurse naturale în 2019. Care sunt problemele sensibile cu care se confruntă jucătorii din industrie și proiectele care i-au ținut ocupați pe avocați, anul acesta
PeliFilip a asistat Grupul Enayati la negocierea și semnarea contractului de proiectare și construire pentru Revera Medical City, cel mai mare centru medical privat din Romania
bpv Grigorescu Ştefănică a asistat Raiffeisen Informatik în vânzarea COMPAREX Group către SoftwareONE. Anca Albulescu a condus echipa din București
Avansul economiei fundamentat pe consum, indisciplina financiară şi creşterea costului cu forţa de muncă ar putea mări numărul firmelor care apelează la umbrela insolvenței. Avocații TZA estimează că tendința de creștere a numărului procedurilor deschise, manifestată în ultimii 2 ani, se va menține și în 2019
Alexandru Aparaschivei se alătură NNDKP Consultanță Fiscală în calitate de coordonator al echipei de TVA
RTPR Allen & Overy câștigă un important litigiu de dreptul muncii pentru Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Nord
LegiTeam: Bondoc & Asociații is looking for PART TIME RECEPTIONIST
Cele mai interesante dosare de insolvență în care s-au implicat avocații Dentons, în 2018, au fost din banking și retail. Tiberiu Csaki, Partner: Ne concentrăm pe insolvențele transfrontaliere, unde avem un foarte bun potențial, dată fiind expertiza noastră în multiplele jurisdictii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...