ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Tonucci & Partners a început anul în forță, prin cooptarea unui nou partener coordonator al practicii de Litigation & Compliance și asistarea unei tranzacții în domeniul asigurărilor, în curs de finalizare. Pasquale Silvestro, Partener: Evaluăm și alte colaborări, printre care una cu un cabinet specializat în dreptul muncii. Suntem încrezători și convinși că în 2021 va avea loc o reluare a proiectelor de M&A

25 Februarie 2021   |   Ștefania Enache

În 2020, volumul de activitate al firmei de avocatură a fost structurat astfel: 20% Dreptul muncii; 40% Corporate și contracte internaționale; 20% Drept administrativ; 10% protecția datelor; 10% Drept penal corporativ.

Silvestro Pasquale, Partener Tonucci & Partners

 
 
Profesioniștii Tonucci & Partners văd anul 2021 ca fiind unul al schimbărilor majore pentru țara noastră.Dacă România va avea capacitatea de a fructifica oportunitățile care rezultă din aplicarea, la nivel european, a Mecanismului de redresare și reziliență, va putea reduce semnificativ deficitul de infrastructură, în special în domeniul sanitar.De asemenea, împreună cu celelalte state membre ale Uniunii Europene, va aplica politici active și eficiente în domeniul muncii și va implementa programe de digitalizare a administrației publice.Pe piața juridică, anul 2020 a fost unul dificil, dar pe care Tonucci & Partners l-a depășit cu bine, iar 2021 va aduce noi provocări, dar și multe oportunități de creștere.

„În primul rând, anul 2021 a început cu o noutate importantă. Începând cu 1 ianuarie ni s-a alăturat, în calitate de partener, avocatul Vlad Nicolae, care va coordona Departamentul Litigation & Compliance, împreună cu o echipă de patru profesioniști cu înaltă calificare.Și nu ne oprim aici. Suntem în curs de a evalua și alte colaborări, printre care una cu un cabinet specializat în dreptul muncii”, a declarat pentru BizLawyer Silvestro Pasquale, Partener Tonucci & Partners.


Anul 2021 va aduce în continuare o extindere a grupului de profesioniști din cadrul Tonucci & Partners. Astfel, dincolo de colaborarea stabilită deja cu echipa coordonată de avocatul Vlad Nicolae, sunt avute în vedere și alte proiecte similare.

În ceea ce privește o eventuală extindere în teritoriu, în acest moment nu este luată în calcul o astfel de variantă care să vizeze deschiderea unui birou în afara celui din București, dar nu este exclus ca lucrul acesta să se întâmple în viitor, având în vedere că afacerile clienților Tonucci & Partners sunt răspândite în întreaga țară.




O resursă importantă: capitalul uman

Silvestro Pasquale admite faptul că anul în curs va sta tot sub semnul pandemiei de COVID- 19. Totuși, el are convingerea că, în contextul acestor scenarii incerte, va fi importantă consolidarea capitalului uman și profesional de care firma pe care o coordonează dispune, urmărind abordări de piață strategice în arii de practică specifice. „Toate acestea trebuie să fie însoțite de o politică extrem de flexibilă a onorariilor. Mai mult decât oricând, să venim în întâmpinarea nevoilor clienților legate de tarife constituie o investiție în consolidarea relațiilor pe viitor, atunci când această pandemie va rămâne doar o tristă amintire”, nuanțează avocatul.

Încercând să se raporteze, în primul rând la partea plină a paharului, multe firme utilizează la maximum lecțiile pe care le-au primit în aceste vremuri grele. În avocatură, de exemplu, se poate constata că pandemia a dus la o valorificare eficientă a muncii prin smart working și la posibilitatea de a câștiga timp cu întâlnirile organizate la distanță. „Este valabil mai ales pentru o casă de avocatură cum este a noastră, care are șase sedii în Italia, trei în străinătate și 200 de profesioniști care în mod normal se deplasează constant între diversele birouri. Trebuie însă să menționez că anul 2020 a lăsat în urma sa o lecție unică despre importanța valorii umane în domeniul muncii. Iată că, în opinia mea, anul 2021 va fi anul în care se va redescoperi un nou ‘umanism profesional’”, precizează Silvestro Pasquale.

Politica organizațională pe care Tonucci &Partners o aplică atât în România, cât și în celelalte zone în care firma este prezentă, este axată mai ales pe oferirea unor servicii de calitate. Pentru a-și putea îndeplini acest scop, casa de avocatură mizează foarte mult pe capitalul uman de care dispune. „Anul 2020 a fost puternic afectat de pandemia actuală, motiv pentru care nu se poate face o analiză a pieței onorariilor în afara acestui context excepțional. Cu siguranță că o flexibilitate în stabilirea acestora poate constitui un parametru adecvat de referință. Casa noastră de avocatură nu a redus absolut deloc onorariile colaboratorilor noștri, menținându-le neschimbate atât în timpul stării de urgență cât și în cea de-a doua fază. Dimpotrivă, am recompensat colegii care, în ciuda restricțiilor, au dat tot ce au putut pe plan profesional. Pentru a atrage noi clienți, credem că este esențial să propunem nu doar serviciile noastre, ci și oportunitatea pe care România o poate oferi pe plan economic. Pe scurt, urmărim să oferim atât o asistență juridică, cât și una strategică raportată la nevoile clienților potențiali. Este evident că și în 2021 vom apela intensiv la instrumentul Webinar, în cadrul căruia am jucat un rol principal în 2020, prin acțiuni de succes, inclusiv în colaborare cu principalii actori instituționali din cadrul asociației Sistema Italia”, explică avocatul.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică
 
Anul 2021 este unul de cotitură

Anul 2021 este unul de cotitură atât pentru România, cât și pentru restul statelor europene. În opinia expertului Tonucci & Partners, în 2021 se va afirma puternic capacitatea de implementare a investițiilor în infrastructura publică, cu referire specială la project financing, la parteneriatul public-privat, la sectorul achizițiilor publice. „Mai mult decât atât, Dreptul Muncii va conduce piața investițiilor, mă refer la cea din România, caracterizată printr-un deficit acut de forță de muncă calificată și care va determina detașări masive de lucrători din afara Uniunii Europene, cu toate consecințele care decurg de aici în ceea ce privește cotele de intrare și gestionarea acestora de către stat. În contextul unui sistem caracterizat prin politici corporative specifice, companiile din România vor fi nevoite să se conformeze politicilor de conformitate adoptate de principalii investitori străini din țară, prin adaptarea proceselor de management. Spre exemplu, tot mai multe societăți solicită furnizorilor lor să dețină certificarea ISO 37001 privind sistemul de management anti-mită, pentru a putea fi incluși pe lista furnizorilor proprii. Casa noastră de avocatură s-a specializat deja de ani de zile în acest domeniu, inclusiv în România, astfel încât să ofere clienților săi un instrument de sprijin adecvat”, detaliază specialistul.

În ceea ce privește anul 2020, avocatul amintește că momentul cheie a fost în martie, atunci când a fost adoptat primul Decret prezidențial privind starea de urgență COVID-19, odată cu introducerea restricțiilor de circulație. „Am reușit să pășim în mod ordonat în această etapă atât de delicată, întrucât am reușit să investim în cele mai bune software-uri de gestiune a activității de la distanță. De altfel, de ani de zile am implementat sistemul Citrix la toate sediile, atât din Italia cât și din străinătate. Am avut și unele dificultăți de gestiune și încă mai avem o parte și în prezent, datorate reglementărilor privind carantina pentru toate persoanele care sosesc din țări din afara României. Dar repet, lucrând de la distanță și adoptând un model de guvernanță care conferă puteri coordonatorilor noștri locali, am reușit să gestionăm starea de urgență”, subliniază Silvestro Pasquale.

Cu departamentele juridice ale clienților, echipa Tonucci & Partners a colaborat în principal de la distanță, desfășurând o activitate de asistență curentă, zilnică, „la minut”, cu precădere în prima parte a anului, atunci când incertitudinile legate de reglementările din perioada stării de urgență COVID au fost în număr mare și multe societăți au fost nevoite să își readapteze activitățile locale ca urmare a restricțiilor. „În acea perioadă, casa noastră de avocatură nu numai că a oferit asistență juridică, dar a jucat și un rol de ținere la curent constantă, relaționând adesea pentru clienți cu administrația publică”, arată avocatul.

În tot acest timp, firma a participat la diverse concursuri de oferte. „Pe lângă experiența specifică în domeniul pentru care am concurat, diferența a făcut-o oferta financiară și nu atât de mult în ceea ce privește cuantumul acesteia, cât modalitățile de plată. Ținând seama de incertitudinea care predomină, clienții doreau și vor dori în 2021 o flexibilitate semnificativă sub acest aspect. Mai mult decât o reducere a onorariilor, putem vorbi mai degrabă de o mai mare flexibilitate în ceea ce privește plățile. Nu am redus onorariile, dar am convenit cu clienții modalități de încasare care să vină în întâmpinarea cerințelor lor. În acest mod, am extins termenele de plată, dar am redus volumul de restanțe”, menționează Partenerul Tonucci & Partners.


Prezență constantă, de peste 20 de ani, pe piața locală, lider în asistența acordată multinaționalelor italiene de aici


Firma italiană Tonucci & Partners a aniversat, în decembrie anul trecut, două decenii de când a deschis biroul din București. În tot acest timp, în care a activat în țara noastră, Tonucci & Partners a bifat atât succese semnificative, cât și momente dificile pe care a reușit să le depăsească. Iar în 2021 firma continuă să scrie în cartea avocaturii de business din România, activând în arii de practică importante.

La ora actuală, luând în calcul inclusiv personalul of counsel și paralegal, echipa Tonucci & Partners din România este formată din 20 de persoane.

Prezența constantă a firmei italiene de avocatură, de peste 20 de ani, pe piața din țara noastră reprezintă un succes în sine. De altfel, legătura Tonucci & Partners cu România s-a clădit etapă cu etapă, fiind presărată atât cu succese, cât și cu greutăți. „Toate aceste lucruri ne-au făcut să devenim o casă de avocatură lider în acordarea de asistență juridică multinaționalelor italiene din România. Concurența este vastă și de foarte înaltă calitate. Dacă acum 20 de ani erau puține case de avocatură în România cu adevărat structurate, în prezent, tinerii avocați de la acea vreme au devenit managing partners în cadrul unor case de avocatură de înalt nivel și cu o organizare semnificativă la nivel internațional. Prin urmare, suntem convinși că pentru a cuceri piața trebuie să ne distingem prin calitatea serviciilor și abordărilor oferite clienților noștri”, subliniază
Silvestro Pasquale, Partener Tonucci & Partners.
 

Debut cu dreptul în 2021

Tonucci & Partners a debutat cu dreptul în anul 2021, echipa de avocați fiind implicată într-o o tranzacție în domeniul asigurărilor, care urmează a se finaliza în curând. „Dacă acesta este un semnal, cu siguranță suntem încrezători și convinși că în 2021 va putea avea loc o reluare a proiectelor de M&A. În mod sigur abordarea va fi dintr-o perspectivă diferită față de cea din anii anteriori și va putea implica alianțe strategice între companii în sectoare sinergice”, declară Silvestro Pasquale.

În 2020, volumul de activitate al firmei de avocatură a fost structurat astfel: 20% - Dreptul muncii; 40% - Corporate și contracte internaționale; 20% - Drept administrativ; 10% - Protecția datelor; 10% - Drept penal corporativ.

Printre cele mai importante proiecte pe care Tonucci & Partners le-a soluționat anul trecut se remarcă asistența oferită grupului Prysmian Cables and Systems în realizarea unei grădinițe pentru copiii angajaților de la fabrica din Slatina. Avocații au sprijinit clientul, în plină stare de urgență COVID, în toate etapele proiectului, de la etapa de autorizare și până la cea de încheiere a contractelor pentru managementul unității.

Un alt mandat a vizat asistarea Fincantieri Infrastructure Spa în asociere cu Astaldi și IHI în managementul unei importante lucrări publice, respectiv realizarea Podului Suspendat pe Dunăre.

De asemenea, experții casei de avocatură au asistat un important actor comercial în domeniul producției de componente pentru mașini agricole, în cadrul unei acțiuni în fața Consiliului Concurenței din România, care s-a încheiat cu pronunțarea unei hotărâri de clasare a dosarului deschis împotriva acestuia.

„În 2020, întreaga echipă a fost la înălțimea sarcinilor care i-au fost încredințate, deci meritul aparține întregii echipe”, a conchis Silvestro Pasquale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 989 / 1678
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
    NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
    CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
    Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
    LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
    Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
    Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
    Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
    Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
    Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
    O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
    Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...