
www.bizlawyer.ro
Un proiect al Bullet Media & 648 Group
2019-04-11 14:46:32

TVR a platit avocaților 5.721.652 lei în perioada 2012-2018. Conducerea instituției,

somata în instanta sa publice informatiile din contractele de asistenta juridica

Sindicatul Român al Jurnalistilor MediaSind, împreuna cu filiala sa din Societatea Româna de Televiziune,

MediaSind TVR, a depus joi, la Tribunalul Bucuresti, cererea de chemare în judecata a conducerii TVR,

pentru nerespectarea prevederilor Legii nr. 544/2001 privind informatiile de interes public. 

"Constatând ca nerespectarea angajamentelor semnate de catre conducere cu Sindicatul pentru Unitatea Salariatilor

din TVR- SPUSTv devine o regula, ca angajatii celei mai mari institutii de presa din tara pierd constant drepturi

importante, fiindu-le astfel afectate atât situatia financiara, cât si stabilitatea locurilor de munca, constatând ca în

TVR se mimeaza activitatea sindicala, iar unii lideri primesc functii de conducere si salarii marite, constatând

încalcarea prevederilor OUG nr. 26/2012 prin încheierea, la preturi exorbitante, a mai multor contracte cu diverse

case de avocatura, în timp ce în SRTV exista un Serviciu Juridic, în data de 20.02.2019 MediaSind - TVR l-a

notificat pe presedintele-director general, Doina Gradea, sa puna la dispozitie o serie de informatii de interes

public", se arata într-un comunicat al SRJ MediaSind.

Potrivit sursei citate, în baza prevederilor OUG 26/2012 privind unele masuri de reducere a cheltuielilor publice si

întarirea disciplinei financiare si de modificare si completare a unor acte normative potrivit carora autoritatile si

institutiile publice ale administratiei publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare,

societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum

si regiile autonome care au în structura organizatorica personal propriu de specialitate juridica nu pot achizitiona

servicii juridice de consultanta, de asistenta si/sau de reprezentare.

De asemenea, SRJ MediaSind a solicitat informatii cu privire la urmatoarele aspecte: Ce sume a cheltuit SRTv în

perioada 2012 - pâna în prezent pe contracte de asistenta juridica?; Care sunt casele de avocatura cu care SRTv a

încheiat contracte de asistenta juridica, în perioada 2012 - pâna în prezent?; Care au fost sumele cheltuite de SRTv

cu fiecare casa de avocatura, în parte, în perioada 2012 - pâna în prezent?; Care au fost cheltuielile totale ale SRTv

în perioada 2012 - pâna în prezent cu salarizarea personalului propriu de specialitate juridica?

De asemenea, sindicatul a solicitat informatii cu privire la tranzactia încheiata de conducerea SRTV cu fostul

disponibilizat Marin Drumcea privind reangajarea acestuia, fara concurs, la Serviciul Juridic, sentinta

judecatoreasca si Încheierea Tribunalului Bucuresti, sectia a VIII-a Conflicte de Munca si Asigurari Sociale, Dosar

25660/3/2013 de respingere a cererii SRTV de a se lua act de aceasta tranzactie, expunerea de motive, nota de

fundamentare inclusiv anexe, avizele Consiliului Director, Hotarârile Consiliului de Administratie si Ordinul PDG

privind reangajarea, transformarea Serviciului juridic în departament si numirea acestuia în functia de director al

Departamentului juridic.

"În data de 29.03.2019, SRTV a transmis adresa nr. 130030 prin care ne raspunde doar la unele la întrebari,

afirmând cu rea credinta ca TVR nu se încadreaza în prevederile OUG nr. 26/2012. Conducerea ignora faptul ca

SRTV nu este o institutie privata de presa, ci una publica, finantata în proportie de peste 80% de la bugetul de stat.

În ceea ce priveste suma totala cheltuita, conducerea institutiei ne-a informat ca suma totala cheltuita cu

contractele de asistenta juridica este de 5.721.652 lei, defalcata pe anii 2012 - 579.486 lei, 2013 - 808.403 lei, 2014

- 1.007.911 lei, 2015 - 1.140.201 lei, 2016 - 1. 374.415 lei, 2017 - 450.960 lei, 2018 - 290.240 lei. Aceste sume au

fost achitate în conditiile în care SRTV are un compartiment juridic pentru care a cheltuit în aceeasi perioada,

pentru salarizare, suma de 6.059.181 lei. Conducerea institutiei a pus la dispozitie si o lista cu mai multe case de

avocatura, fara însa sa precizeze, asa cum am solicitat, sumele atribuite pentru fiecare contract. Precizam ca sefa

TVR a refuzat sa puna la dispozitie documentele solicitate privind angajarea fara concurs a unui fost disponibilizat

si numirea acestuia, fara respectarea cerintelor legale, la conducerea departamentului juridic, sustinând ca 'nu a

page 1 / 2



www.bizlawyer.ro
Un proiect al Bullet Media & 648 Group
2019-04-11 14:46:32

înteles întrebarea'! Din aceste motive, SRJ MediaSind a depus în data de 02.04.2019 o reclamatie administrativa,

invocând faptul ca raspunsul oferit este incomplet si ca sunt asteptate toate informatiile solicitate, pentru a evita un

nou proces. La aceasta ultima solicitare, conducerea institutiei nu a trimis niciun raspuns. În aceste conditii, SRJ

MediaSind a decis sa se adreseze instantei, pentru a obliga conducerea TVR sa faca publice informatiile solicitate",

explica SRJ MediaSind.

În cazul în care instanta va admite cererea privind eventuale cheltuieli de judecata, SRJ MediaSind va solicita

Consiliului de Administratie al SRTV si Curtii de Conturi ca aceste sume sa fie recuperate de la "persoanele

responsabile de acest nou abuz".

"Din nefericire, nu este prima data când actuala conducere a Televiziunii Române face dovada dispretului sau fata

de angajati si fata de lege, motiv pentru care, în acest moment, pe rolul instantei se afla mai multe procese ce au ca

obiect lipsa de transparenta fata de cheltuirea banului public, nerespectarea prevederilor din Contractul Colectiv de

Munca, neacordarea voucherelor de vacanta, diminuarea drepturilor angajatilor, precum si lipsa de transparenta în

privinta facilitatilor acordate sindicatului sau de casa, SPUSTv. Atitudinea dictatoriala a sefei TVR, Doina Gradea,

a fost de fiecare data sanctionata de organizatiile nationale si internationale de presa, care au protestat si au cerut

Parlamentului sa o demita de urgenta de la conducerea institutiei", se mai spune în comunicat.

page 2 / 2


