ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Adecco: piața recrutării crește cu peste 55% până la sfârșitul anului. Companiile americane caută în special candidați cu studii superioare

28 Septembrie 2017   |   BizLawyer

Companiile se adaptează la noile condiții de pe piața muncii și apelează la servicii mai sofisticate de retenție a personalului.

 
 
Cererea pe piața muncii pentru profesioniști și poziții de management a accelerat în a doua parte a anului. Potrivit datelor Adecco Professional Placement, se conturează o creștere de 55-60% la finalul anului, față de evoluția din semestrul I, când s-a înregistrat un ritm de peste 40%. Față de alți ani, este remarcabil interesul companiilor americane, care sunt foarte active pe piața recrutării. Cele mai dinamice piețe pentru candidații cu studii superioare sunt București, Cluj și Iași.

Interesul pentru candidații cu studii universitare este tot mai mare, pe măsură ce noi companii intră pe piață și încearcă să recruteze specialiști de la firmele aflate deja în România. La rândul lor, acestea iau măsuri pentru păstrarea angajaților și pentru găsirea unora noi, în vederea dezvoltării. Ca rezultat, piața recrutării este una foarte dinamică.


”Observăm o cerere foarte mare pentru poziții de business intelligence, data management, contabilitate, vorbitori de limbi străine și poziții în domeniul financiar – acestea sunt noile domenii căutate foarte intens. În paralel, avem posturile consacrate din vânzări, marketing, inginerie și IT, unde de asemenea, cererea este în creștere.  Am centralizat intențiile potențialilor investitori interesați să vină în București și am ajuns la circa 1.500 de posturi care vor fi create dacă planurile se concretizează în următoarele 3 luni. De departe, cei mai interesați să vină acum în România sunt americanii, urmați la distanță de englezi, francezi și germani”, afirmă Marga Radu, Professional & Permanent Placement Director, Adecco România.

Companiile apelează la employer branding, iar angajații sunt atenți la calitatea vieții de la locul de muncă

Companiile se adaptează la noile condiții de pe piața muncii și apelează la servicii mai sofisticate de retenție a personalului. ”Candidații se uită la soliditatea organizației și la ce reputație are. Apoi, se uită la tehnologiile folosite și la proiectele în care este implicată – candidații nu se mai duc către un alt job numai pentru bani. Contează și unde este sediul angajatorului, dacă în pachetul salarial intră și locul de parcare, ce acoperire are abonamentul medical și dacă acesta acoperă și familia candidatului. La rândul lor, companiile dau dovezi că valorizează contribuția candidaților. De exemplu, angajații unui producător din domeniul audio s-au putut plimba cu o mașină de lux ‘tunată’ cu sistemul audio realizat de firma lor”, mai arată Marga Radu.



Descoperă oportunitățile de recrutare de pe LegiTeam! GRATUIT.



Alte beneficii extra salariale mai sunt mașina de serviciu, abonamentele la sălile de wellness și acoperirea cheltuielilor de cazare pentru câteva luni pentru specialiștii veniți din provincie. O tendință recentă este de a oferi chiar și cursuri de defensive driving. De asemenea, companiile pun accentul pe employer branding – sunt mult mai flexibile față de solicitările candidaților, iar comunicarea cu aceștia și transparența luării deciziilor devin esențiale pentru retenția lor. Firmele oferă detalii clare despre perspectivele de avansare pentru că mulți candidați părăsesc compania după un an și jumătate de la angajare, dacă nu pot să își dezvolte cariera conform aspirațiilor lor.  

Potrivit Margăi Radu, candidații sunt acum mult mai atenți la calitatea vieții – cât timp petrec pe drum către birou, cum arată birourile, cât de aproape sunt de un mall, de grădiniță sau chiar școală, cât de gustoasă este mâncarea de la cantină.

Angajatorii fac eforturi pentru a păstra și a atrage candidații valoroși, care pot contribui rapid la dezvoltarea produselor/serviciilor lor. De exemplu, în domeniul IT, există o creștere a salariilor de aprox 10% față de anul precedent, dar companiile din domeniu pun tot mai mult accentul pe proiectele/tehnologiile în care îi implică pe angajați și pe programul și condițiile de lucru.

Grupul Adecco este o companie Fortune Global 500, ce are sediul în Zurich, Elveția, cu peste 33.000 de angajați în 60 de țări și teritorii din întreaga lume. Adecco Group AG este înregistrată în Elveția și listată pe bursa de valori elvețiană, SIX Swiss Exchange, cu simbolul ADEN.

Adecco România este cel mai mare jucător din domeniul resurselor umane, cu o cotă de piață de aproximativ 30% și cu o cifră de afaceri de peste 80 de milioane de euro, în 2016. Adecco România gestionează peste 8.000 de persoane angajate temporar, are o bază de date cu peste 600.000 de candidați și deservește zilnic peste 600 de clienți. Echipa Adecco numără în România mai mult de 200 de persoane, iar serviciile oferite au o plajă foarte largă, de la recrutare și selecție, la outsourcing, recrutare în masă, dar și outplacement și training.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 335 / 7771
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Echipa Mușat & Asociații dedicată practicii de achiziții publice a avut un nivel ridicat de încărcare anul acesta. Iulian Popescu, Partener: Noul pachet legislativ a adus elemente care au îmbunătăţit procesul achizițiilor publice, dar o problemă gravă rămâne conduita autorităților contractante privind confidențialitatea ofertelor depuse
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Auchan în preluarea rețelei OK Supermarket. Ce avocați au fost implicați în proiect
Avansul pieței împrumutului sindicalizat va alimenta noi oportunități de business. Elena Iacob, partener ZRP: Există perspective foarte bune de creștere datorită investițiilor planificate în domeniul energiei și al infrastructurii
Schimbările aduse de noul pachet legislativ privind achizițiile publice, comentate de Vlad Cercel, Partener al Țuca Zbârcea & Asociații. Legislația terțiară va trebui să ofere clarificări cu privire la problemele des întâlnite în practică
LegiTeam: “BOHÂLȚEANU & ASOCIAȚII recrutează avocat stagiar
LegiTeam: Mareș | Danilescu | Mareş în asociere cu Dan Lupașcu recrutează avocat drept penal
LegiTeam: Voicu & Filipescu is looking for lawyers
LegiTeam: Maravela & Asociaţii is looking for a new colleague
Metrorex caută avocați și pune pe masă 2 mil. lei pentru exproprieri
Un fond de investiții german preia cea mai performantă tipografie din România. Avocații Schoenherr și Clifford Chance din București, în tranzacție
Patru firme de avocați în tranzacția prin care BERD intră în acționariatul Black Sea Oil & Gas. Suciu Popa, Pachiu & Asocații și Herbert Smith Freehills au asistat compania, avocații Clifford Chance Badea au fost alături de BERD
Ianita Țui (Senior Associate - RTPR Allen&Overy): Schimbările aduse de noul pachet legislativ privind achizițiile publice au avut un efect benefic. Pe parcursul anului am avut câteva proiecte mari în derulare, fapt care confirmă că asistăm la un trend ascendent al acestei practici
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...