ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Adecco: piața recrutării crește cu peste 55% până la sfârșitul anului. Companiile americane caută în special candidați cu studii superioare

28 Septembrie 2017   |   BizLawyer

Companiile se adaptează la noile condiții de pe piața muncii și apelează la servicii mai sofisticate de retenție a personalului.

 
 
Cererea pe piața muncii pentru profesioniști și poziții de management a accelerat în a doua parte a anului. Potrivit datelor Adecco Professional Placement, se conturează o creștere de 55-60% la finalul anului, față de evoluția din semestrul I, când s-a înregistrat un ritm de peste 40%. Față de alți ani, este remarcabil interesul companiilor americane, care sunt foarte active pe piața recrutării. Cele mai dinamice piețe pentru candidații cu studii superioare sunt București, Cluj și Iași.

Interesul pentru candidații cu studii universitare este tot mai mare, pe măsură ce noi companii intră pe piață și încearcă să recruteze specialiști de la firmele aflate deja în România. La rândul lor, acestea iau măsuri pentru păstrarea angajaților și pentru găsirea unora noi, în vederea dezvoltării. Ca rezultat, piața recrutării este una foarte dinamică.


”Observăm o cerere foarte mare pentru poziții de business intelligence, data management, contabilitate, vorbitori de limbi străine și poziții în domeniul financiar – acestea sunt noile domenii căutate foarte intens. În paralel, avem posturile consacrate din vânzări, marketing, inginerie și IT, unde de asemenea, cererea este în creștere.  Am centralizat intențiile potențialilor investitori interesați să vină în București și am ajuns la circa 1.500 de posturi care vor fi create dacă planurile se concretizează în următoarele 3 luni. De departe, cei mai interesați să vină acum în România sunt americanii, urmați la distanță de englezi, francezi și germani”, afirmă Marga Radu, Professional & Permanent Placement Director, Adecco România.

Companiile apelează la employer branding, iar angajații sunt atenți la calitatea vieții de la locul de muncă

Companiile se adaptează la noile condiții de pe piața muncii și apelează la servicii mai sofisticate de retenție a personalului. ”Candidații se uită la soliditatea organizației și la ce reputație are. Apoi, se uită la tehnologiile folosite și la proiectele în care este implicată – candidații nu se mai duc către un alt job numai pentru bani. Contează și unde este sediul angajatorului, dacă în pachetul salarial intră și locul de parcare, ce acoperire are abonamentul medical și dacă acesta acoperă și familia candidatului. La rândul lor, companiile dau dovezi că valorizează contribuția candidaților. De exemplu, angajații unui producător din domeniul audio s-au putut plimba cu o mașină de lux ‘tunată’ cu sistemul audio realizat de firma lor”, mai arată Marga Radu.



Descoperă oportunitățile de recrutare de pe LegiTeam! GRATUIT.



Alte beneficii extra salariale mai sunt mașina de serviciu, abonamentele la sălile de wellness și acoperirea cheltuielilor de cazare pentru câteva luni pentru specialiștii veniți din provincie. O tendință recentă este de a oferi chiar și cursuri de defensive driving. De asemenea, companiile pun accentul pe employer branding – sunt mult mai flexibile față de solicitările candidaților, iar comunicarea cu aceștia și transparența luării deciziilor devin esențiale pentru retenția lor. Firmele oferă detalii clare despre perspectivele de avansare pentru că mulți candidați părăsesc compania după un an și jumătate de la angajare, dacă nu pot să își dezvolte cariera conform aspirațiilor lor.  

Potrivit Margăi Radu, candidații sunt acum mult mai atenți la calitatea vieții – cât timp petrec pe drum către birou, cum arată birourile, cât de aproape sunt de un mall, de grădiniță sau chiar școală, cât de gustoasă este mâncarea de la cantină.

Angajatorii fac eforturi pentru a păstra și a atrage candidații valoroși, care pot contribui rapid la dezvoltarea produselor/serviciilor lor. De exemplu, în domeniul IT, există o creștere a salariilor de aprox 10% față de anul precedent, dar companiile din domeniu pun tot mai mult accentul pe proiectele/tehnologiile în care îi implică pe angajați și pe programul și condițiile de lucru.

Grupul Adecco este o companie Fortune Global 500, ce are sediul în Zurich, Elveția, cu peste 33.000 de angajați în 60 de țări și teritorii din întreaga lume. Adecco Group AG este înregistrată în Elveția și listată pe bursa de valori elvețiană, SIX Swiss Exchange, cu simbolul ADEN.

Adecco România este cel mai mare jucător din domeniul resurselor umane, cu o cotă de piață de aproximativ 30% și cu o cifră de afaceri de peste 80 de milioane de euro, în 2016. Adecco România gestionează peste 8.000 de persoane angajate temporar, are o bază de date cu peste 600.000 de candidați și deservește zilnic peste 600 de clienți. Echipa Adecco numără în România mai mult de 200 de persoane, iar serviciile oferite au o plajă foarte largă, de la recrutare și selecție, la outsourcing, recrutare în masă, dar și outplacement și training.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1564 / 9000
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Principalele atuuri ale echipei de litigii RTPR Allen & Overy: specializarea și tehnologia
Ce așteaptă Maravela & Asociații de la tinerii absolvenți de Drept. Procesul de integrare a stagiarilor are mai multe etape, iar nivelul onorariilor este poziționat în partea de sus a grilei practicate pe piața avocaturii
Statul român și-a ales avocații în arbitrajul cerut de firmele magnatului Puiu Popoviciu. O firmă americană și două societăți locale întră în bătălia juridică
Echipă de avocați români, alături de vânzător într-un proiect încheiat săptămâna trecută într-o țară vecină. Tranzacție de 39 mil. €
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Junior Lawyers
BONDOC și Asociații, partener al unui eveniment cultural de excepție: “West meets East 2018”
Cum acționează avocații Mușat & Asociații în mandatele de Concurență. Paul Buta, Partener: Volumul de muncă este întotdeauna extrem de mare în sfera concurenței; orice analiză, audit sau sfat acordat trebuie să fie personalizate
Avocații Voicu & Filipescu au avut o agendă extrem de încărcată în prima parte a anului, cu foarte multe mandate în toate ariile de practică. Daniel Voicu (Managing Partner): Având în vedere că 2018 a fost un an bogat în proiecte ample și încasările au fost, desigur, pe măsură
Succes important al avocaților Wolf Theiss: Decizie favorabilă într-un litigiu post-privatizare în valoare de 180 mil. € împotriva statului român
CMS a asistat Bitdefender în expansiunea pe piața australiană. Alături de compania controlată de Florin Talpeş a fost și o altă firmă, cu peste 550 de avocați
ZRP își va întări capacitatea de a reacționa rapid în cazurile urgente și își va extinde serviciile juridice în materia prevenirii fraudelor. Liniile strategice ale firmei pentru aceasta practică, explicate de noul coordonator al Departamentului de drept penal, Dănuț - Ioan Bugnariu
Bondoc & Asociații asistă grupul Clariant în investiția de peste 100 mil. € derulată în Dolj
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...