ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANAF va emite curând ordinul pentru realizarea formularului cu informaţii de la firmele de curierat

20 Mai 2022   |   Agerpres

Potrivit acestuia, pentru a emite ordinul, trebuie creat un program informatic, trebuie gândit un formular, care să poată fi scanat şi pus în Spaţiul Privat Virtual. După aceşti paşi poate fi emis ordinul.

 
 
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va emite curând ordinul pentru realizarea formularului cu informaţii de la firmele de curierat, iar acesta va fi unul uşor de completat, a susţinut, vineri, preşedintele ANAF, Lucian Ovidiu Heiuş, într-o conferinţă de presă.
 
"Legat de acest subiect dezbătut într-adevăr intens ieri, haideţi să recunoaştem un lucru: comerţul în România şi-a modificat modul în care se desfăşoară. Tot mai multă lume cumpără în sistem online. Probabil fiecare dintre noi am cumpărat cel puţin o dată de pe net, să folosim aşa o expresie clasică. În analizele de risc pe care le fac colegii noştri de la Inspecţie fiscală am constatat că, din păcate, de multe ori un expeditor livrează foarte multe produse şi, culmea, când căutăm acel expeditor constatăm că nu există sau există, dar nu declară aproape nimic. Şi atunci ne-am dat seama că există o nişă pe care au găsit-o evazioniştii, acest comerţ electronic. Aduc produse, le vând în sistem online. Ceea ce se plăteşte cu cardul sau prin bancă şi-l înregistrează, ceea ce plăteşte ramburs este 'la negru'. Cum poţi tu, ca ANAF, să identifici pe aceşti oameni şi să îi opreşti, decât având acces la nişte informaţii. Singura variantă este doar prin această declaraţie, care urmează să fie adoptată prin ordin al preşedintelui ANAF, prin care firmele de curierat să pună la dispoziţia Fiscului o bază de date cu aceste livrări care se fac cu plata ramburs", a spus Lucian Ovidiu Heiuş.
 
Potrivit acestuia, pentru a emite ordinul, trebuie creat un program informatic, trebuie gândit un formular, care să poată fi scanat şi pus în Spaţiul Privat Virtual. După aceşti paşi poate fi emis ordinul.
 
"Sper ca ordinul să fie emis foarte repede, pentru că fenomenul acesta se întâmplă în continuare. Dacă îmi spuneţi să spun 30, 45 de zile, nu aş vrea să arunc o asemenea cifră pentru că nu este corect. Dar într-un timp foarte scurt vom emite acest ordin de preşedinte al ANAF, mergând în acelaşi timp cu cei de la CNIF (Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare - n. r.) ca să ne facă programul şi să găsim şi varianta unui formular inteligent, care să fie cât mai uşor, cât mai facil de completat, pentru că de fapt aceste firme de curierat ne ajută şi dacă ei ne ajută este normal ca şi noi să încercăm să le oferim o variantă care să fie cât mai simplă de folosit", a susţinut Heiuş.
 
Firmele de curierat vor raporta la ANAF detalii referitoare la persoanele ce au plătit ramburs produsele comandate online, conform unei prevederi din Ordonanţa de Urgenţă aprobată pe 18 mai de Guvern cu privire la facilitatea temporară a scutirii de la plata impozitului şi a taxelor pentru majorarea voluntară a salariului minim cu 200 de lei. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7259 / 16779
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...