ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Anul trecut a fost greu pe piaţa de recrutare de personal: 29 de interviuri pentru o angajare

10 Ianuarie 2019   |   Mediafax

Studiul a fost efectuat pe 750 de companii şi 1.100 candidaţi din 5 ţări europene.

 
 
Aproape 9 din 10 companii au avut un an mai dificil în recrutare în 2018 faţă de perioadele anterioare, fiind nevoie de 29 de candidaţi intervievaţi pentru a angaja o persoană, arată un studiu al companiei HappyRecruiter.

Studiul a fost efectuat pe 750 de companii şi 1.100 candidaţi din 5 ţări europene.

Principalele provocări ale angajatorilor în 2018 au fost: să găsească candidaţi (38%), să îi convingă să accepte pachetele de beneficii (23%) şi să găsească persoane cu anumite tipuri de calificări (21%). Provocările sunt generate şi de candidaţii care nu mai ajung la interviuri (9%) sau de candidaţii care părăsesc companiile imediat după angajare.

Per ansamblu, activitatea de recrutare e definită de cele 750 de companii implicate, astfel: 85% dintre respondenţi au declarat că în 2018 a fost dificil sau foarte dificil să găsească personal în comparaţie cu perioadele anterioare şi doar 15% dintre respondenţi au evaluat recrutarea mai facilă sau la fel în 2018 faţă de anii trecuţi.


În opinia recrutorilor chestionaţi, principalele motive au fost aşteptările mai mari ale angajatorilor, pe de o parte şi nevoile tot mai mari de personal (20% fiecare). Emigraţia sau imigraţia a fost declarată ca motiv principal de 11% dintre respondenţi, iar problemele legate de sistemul de educaţie de 10% dintre respondenţi, în timp ce atitudinea candidaţilor în timpul recrutării (9%) şi accesul tot mai facil la joburi (8%) sunt următoarele în topul motivelor identificate de recrutori.

2 din 3 angajatori caută candidaţi în social media, pe măsură ce interesele candidaţilor se mută dinspre site-uri de joburi spre reţelele de socializare. 69% din recrutorii chestionaţi declară că folosesc mai mult reţelele de socializare decât site-urile de joburi, în raport cu perioadele anterioare. Doar 1 din 5 recrutori foloseşte tehnologiile noi în recrutare şi, în medie, 1 recrutor sună 29 de candidaţi pentru a angaja o persoană, cu un minim de 3 apeluri şi un maxim de 150.

6 din 10 recrutori estimează că 2019 va fi un an şi mai dificil. Pentru a face recrutarea mai simplă în 2019, angajatorii declară că ar avea nevoie de tehnologii de recrutare mai bune (25%), investiţii suplimentare în marketing (20%), schimbări interne în companii (15%) şi de o schimbare a atitudinii candidaţilor în timpul procesului de recrutare.

2 din 3 candidaţi intervievaţi au primit cel puţin o ofertă de a-şi schimba jobul în 2018.

1 din 3 candidaţi îşi schimbă jobul pentru un pachet de beneficii mai bun. În acelaşi timp, candidaţii caută angajatori cu politici interne mai bune (24%), un conţinut diferit al muncii (21%) şi alte nevoi nu neapărat financiare. La schimbarea unui job, candidaţii sunt foarte rapizi: 56.5% dintre respondenţi declară că şi-au schimbat jobul în câteva zile. Mai mult, 3 din 4 candidaţi se aşteaptă la o schimbare a jobului în 2019. Iată principalele 3 motive pentru care candidaţii declară că şi-ar schimba jobul în 2019.

67% dintre candidaţi nu lucrează în domeniul în care au făcut studiile, 1 din 3 respondenţi declarând că educaţia primită nu se mai potriveşte cu cerinţele pieţei muncii, în timp ce restul au ales domenii mai bine plătite sau cu un conţinut total diferit de cel studiat.

Candidaţii îşi caută de lucru în special prin reţelele lor de încredere (rude sau prieteni 33%), site-uri de joburi (30%), reţele de socializare (Facebook, LinkedIn 20%) şi agenţii de recrutare (16%).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16610 / 16629
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...